Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom biedt nieuwe kaarten ter download

301 posts in this topic

Geplaatst nieuws:

Nu op jouwNAV:
TomTom biedt nieuwe kaarten ter download

TomTom is begonnen met de verkoop van nieuwe 7.10-kaarten voor alle devices van het bedrijf. Deze zijn gebaseerd op release 2007.7 van Tele Atlas.

Klik op de kop om dit nieuwsbericht te lezen...

Klik op 'REAGEER' als je op dit nieuwsbericht wilt reageren...

De redactie

Nt even via TT home, gekeken om de nieuwe BeNeLux aan te schaffen. Maar pas op,, de kaarten die zij nu aanbieden zijn nog de oude versie 675.1409. Ik denk dus dat men nog niet zover is om die nieuwe kaarten online te hebben.

Gisteren updat naar versie 7 gedaan voor mijn TTG710 ... en om Mapshare te kunnen gebruiken had ik gisteren 31/10 de laatste kaarten voor BENELUX gekocht (59.95€) daar ik geen 99.95 wou geven voor West-Europa.

En vandaag lees ik dat de prijzen gigantisch dalen en dat zelf de duurste kaart met West- en Oost Europa nog maar 59.95€ kosr ! :unknw: :nea: :angry:

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Dat laat ik niet zo maar voorbij gaan !!!!!!!!!!!!!!

Direkt gebeld naar TomTom Belgie, die van niets wist !!! Ze gaan me opnieuw kontakteren als ze meer weten !!

ik hou jullie op de hoogte !!

Edited by blue8300

Nt even via TT home, gekeken om de nieuwe BeNeLux aan te schaffen. Maar pas op,, de kaarten die zij nu aanbieden zijn nog de oude versie 675.1409. Ik denk dus dat men nog niet zover is om die nieuwe kaarten online te hebben.

Op de site is het nu wel de versie 7.1 van de kaarten de aangeboden worden

Het is niet bekend hoelang deze aanbieding geldig blijft...

Op de site staat nu in de banner: prijzen geldig tot 31 januari 2008

Dan hadden ze hun zaakjes eerst goed voorelkaar moeten hebben voor deze update aan te bieden.

Als ik via Home kijk wordt v 710 aangeboden.

Edited by EdwinK

Let wel even op, West Europe is momenteel al in versie 710 te downloaden maar West + Central Europe is nog versie 675.

Ik weet niet of die ook binnenkort online komt, ik zou het even afwachten.

Zelf heb ik de helpdesk gebeld of er nog enige coulance is omdat ik 1,5 dag terug de 'nieuwe' kaart van West en Central Europe (675) heb gekocht (om met navcore 7 en mapshare te kunnen werken) voor het dubbele van de prijs.

Ze hebben het 'doorgezet' naar de 2e lijn en ik hoor er nog van.

Toch heb ik goede hoop. Tot noch toe heeft TT mij nog nooit in de steek gelaten qua klantvriendelijkheid.

Toen ik 2 dagen terug belde met de helpdesk vertelde deze mij dat ik een jaar lang de kaart opnieuw kan downloaden, of dat gedurende 1 jaar automatisch de nieuwste versie is weet ik niet.

Het zou wel netjes zijn.

Eric

Edited by Eric Sijm

Geplaatst nieuws:

<div class='quotetop'>Nu op jouwNAV:</div><div class='quotemain'><A HREF="http://www.jouwnav.nl/content/n/530/" target="_self"><DIV class='KopRobOT'>TomTom biedt nieuwe kaarten ter download</DIV></a>

TomTom is begonnen met de verkoop van nieuwe 7.10-kaarten voor alle devices van het bedrijf. Deze zijn gebaseerd op release 2007.7 van Tele Atlas.

</div>

Tja, ik heb zo'n One XL Europe waarop vanwege de TomTomse krenterigheid (1GB geheugen) maar ongeveer 10 MB extra ruimte zit. Ik denk niet dat de nieuwe kaart van Europa daar in gaat passen.

Jan

Ik ga gebruikmaken van de aanbieding nieuwe kaarten (7.10) voor mijn 710. Verloopt het downloaden en installeren na aankoop geheel automatsich met TTHome 2.1.?

Ik heb nu nog Western-Eeuropa V650.1047 (voorjaar 2006) op een 1Gb SD kaartje. Past de nieuwe download hierop of kan ik beter een werkende kopie op een 2Gb kaartje gebruiken?

Simpele vragen misschien, maar ja voor een 70 plusser.

Ik ga gebruikmaken van de aanbieding nieuwe kaarten (7.10) voor mijn 710. Verloopt het downloaden en installeren na aankoop geheel automatsich met TTHome 2.1.?

Ja, na betaling.

Ik dacht dat er wel gevraagd werd of je de nieuwe kaart wil installeren na downloaden.

Ik heb nu nog Western-Eeuropa V650.1047 (voorjaar 2006) op een 1Gb SD kaartje. Past de nieuwe download hierop of kan ik beter een werkende kopie op een 2Gb kaartje gebruiken?

Die kosten niet zoveel meer en je hebt in ieder geval een werkend kaartje achter de hand.

Simpele vragen misschien, maar ja voor een 70 plusser.

Simpele antwoorden van een 50 plusser. :wink:

Hey,

Ik ben ook een van die sukkels die gisteren zijn tt910 geupgrade heeft naar v7.16 en daar dan ook ineens de nieuwe (ondertussen oude) kaarten heeft bij aangeschaft tegen 109¤. Een kat in een zak dus.

Ik heb een bericht gestuurd naar TT. Als trouwe klant mag hier wel iets tegenover staan. Ik ben benieuwd wat ze gaan voorstellen...

Grts,

G

Mijn TomTom ONE Europe is sinds aanschaf (eind juni) al tweemaal in reparatie geweest: speaker kapot en na

reparatie alle Poi's verdwenen. Vorige week terug bleek kaart verouderd te zijn. Nieuwe kaart West-Europa aangeschaft a ¤ 95,95 versie 6.75 . Fijn geregeld door TomTom. Bedankt!!

Piet.

Voor de TT One Second Edition (New Edition Europe) worden (weer) geen kaarten geoffreerd die >1Gb zijn. Desgevraagd heeft Support mij indertijd gemailed dat de werking van kaarten groter dan 1Gb op een TT One met SD niet wordt gegarandeerd. Als test heb ik vanaf mijn binary newsserver de kaart West- en Midden Europa (v675.1409) gedownload (1.67Gb) op mijn 4Gb SD (TT One) en daarmee geen problemen ondervonden.

Betreft:1 regio Europa Variabel ( Bijvoorbeeld Benelux) 39,95 .

Ben ik verkeerd als ik begrijp dat het geen 'PLUSmappen' zijn (Zonder de hoofdwegen van W. Europa dus)?

Op de site van TT wordt er in ieder geval geen melding van gemaakt.

Ja, na betaling.

Ik dacht dat er wel gevraagd werd of je de nieuwe kaart wil installeren na downloaden.

Die kosten niet zoveel meer en je hebt in ieder geval een werkend kaartje achter de hand.

Simpele antwoorden van een 50 plusser. :wink:

Ik heb met het 2Gb kaartje in de 710 geprobeerd de niewe kaart West Europa te bestellen, maar ik kreeg de melding dat er geen ruimte voor downloaden is op het apparaat. Op gebruikte sd kaartje is ruim 1900 Mb capaciteit en nog ruimte voor ruim 900 Mb en dat is schijnbaar niet voldoende. Ik kan toch niet een nieuw kaartje kopen voor 2 Gb en leeg in de 710 stoppen. :wink:

Ik heb met het 2Gb kaartje in de 710 geprobeerd de niewe kaart West Europa te bestellen, maar ik kreeg de melding dat er geen ruimte voor downloaden is op het apparaat. Op gebruikte sd kaartje is ruim 1900 Mb capaciteit en nog ruimte voor ruim 900 Mb en dat is schijnbaar niet voldoende. Ik kan toch niet een nieuw kaartje kopen voor 2 Gb en leeg in de 710 stoppen. :wink:

het ligt eraan welke kaart je wilt downloaden.

de west en centraal europa is bv 1.89 gb groot daar heb je dus minimaal een 2gb kaart voor nodig

Er worden 2 nieuwe versies voor West Europa aangeboden (voor de Go 500 een ca. 1 Gb versie en voor andere devices een 1,8 Gb versie. Is het mogelijk de grotere kaart te downloaden en vervolgens op de Go 500 te gebruiken?

Ben ik verkeerd als ik begrijp dat het geen 'PLUSmappen' zijn (Zonder de hoofdwegen van W. Europa dus)?

Klopt, geen Major roads...

De MoWE en zeker de MoW&ME zitten tegen de limiet van standaard SD kaarten aan (2GB), zijn SDHC (SD High Capacity) geheugenkaarten al ondersteunt op TomTom devices, en zoja op welke modellen?

Klopt, geen Major roads...

Spijtig. Geen extra geschenk dus.

Omdat ik voor 'dagelijks gebruik' de regiomap verkies boven de uitgebreide Europamap. De aangeboden lijsten per ingevoerde letter zijn veel beknopter, daardoor minder misleidend, veel handiger en vooral v

Ik heb net voor mijn 910 de Western and Central Europe kaart gekocht. Downloaden lukt niet aangezien ik een foutmelding krijg op de TT-website dat de " file" niet gevonden kan worden. Ondertussen gebeld met TomTom Support en krijg in eerste instantie het advies om de 710-kaart nog niet te downloaden aangezien er problemen mee zijn. Blijkbaar weet de medewerker van de support-afdeling niet wat de werkelijke problemen, aangezien hij na de 2e lijn te hebben geraadpleegd terug komt met het advies om een back-up te maken van mijn TT en daarna de nieuwe map te installeren. Downloaden lukt ondertussen aangezien het download adres van het bestand niet juist is. De TT-website verwijst naar een bestand met de naam: Western_and_Central_Europe.zip.exe echter moet dit zonder .exe zijn zodat er overblijft: Western_and_Central_Europe.zip

Overigens ga ik na mijn backup gemaakt te hebben mijn TT voorzien van de NavCore 7 en daarna de nieuwe 7.10 map te installeren. Aan TT support vraag ik, aangezien er reeds op dit forum een aantal meldingen zijn geweest dat NavCore 7 niet aan de praat te krijgen is, of het niet mogelijk is om een zogenaamde "clean install" te doen. Of te wel na backup alle files van mijn TT 910-harddisk te halen (of te formatteren) en daarna NavCore 7 en de nieuwe 7.10 map te installeren.

TT Support geeft aan dat dit mogelijk is, maar dat ik dan wel al mijn instellingen kwijt ben. Nou ja, ieder geval iets om te onthouden als mijn TT 910 na upgrade niet meer wil opstarten....

Geplaatst op: 1 november 2007, 10:39 uur

Gisteren updat naar versie 7 gedaan voor mijn TTG710 ... en om Mapshare te kunnen gebruiken had ik gisteren 31/10 de laatste kaarten voor BENELUX gekocht (59.95¤) daar ik geen 99.95 wou geven voor West-Europa.

En vandaag lees ik dat de prijzen gigantisch dalen en dat zelf de duurste kaart met West- en Oost Europa nog maar 59.95¤ kosr ! angry.gif angry.gif angry.gif

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Dat laat ik niet zo maar voorbij gaan !!!!!!!!!!!!!!

Direkt gebeld naar TomTom Belgie, die van niets wist !!! Ze gaan me opnieuw kontakteren als ze meer weten !!

ik hou jullie op de hoogte !!

Goed, ik heb nieuws van de Helpdesk gekregen.

Ik zal mijn bestelling annuleren, zoals de wet het toelaat in de 7 dagen na aankoop.

En dan zal ik een nieuwe kaart kopen aan gereduceerd prijzen. Dus voor geodkoper dan die van de BENELUX Plus ga ik nu de West-Europa kaart krijgen :wink: :wink:

Zo is de zaak opgelost! Nu maar hopen dat alles vlot verloop ...

Omdat ik voor 'dagelijks gebruik' de regiomap verkies boven de uitgebreide Europamap. De aangeboden lijsten per ingevoerde letter zijn veel beknopter, daardoor minder misleidend, veel handiger en vooral v