Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom biedt nieuwe kaarten ter download

301 posts in this topic

Ik ben in het bezit van een Tomtom rider (versie 1).

Helaas kan ik de kaart van west en midden europa niet gebruiken voor dit model aangezien de processor deze kaart niet aankan. (werd mij verteld door een medewerker van tomtom).

Nu ben ik toe aan een nieuwe kaart van west europa en zit er aan te denken om ook de kaart van oost europa aan te schaffen.

Nu zou ik graag willen weten of ik deze twee kaarten kan downloaden en op 1 sd kaart kan zetten ongeacht of ik dan zogenaamd van kaart moet verwisselen als ik bijvoorbeeld polen inrijd.

Wie heeft er overigens tips voor mij als dit dus wel kan m.b.t. modellen sd kaarten.

Met vriendelijke groet, Jos Snijder.

Ik ben in het bezit van een Tomtom rider (versie 1).

Helaas kan ik de kaart van west en midden europa niet gebruiken voor dit model aangezien de processor deze kaart niet aankan. (werd mij verteld door een medewerker van tomtom).

Nu ben ik toe aan een nieuwe kaart van west europa en zit er aan te denken om ook de kaart van oost europa aan te schaffen.

Nu zou ik graag willen weten of ik deze twee kaarten kan downloaden en op 1 sd kaart kan zetten ongeacht of ik dan zogenaamd van kaart moet verwisselen als ik bijvoorbeeld polen inrijd.

Wie heeft er overigens tips voor mij als dit dus wel kan m.b.t. modellen sd kaarten.

Met vriendelijke groet, Jos Snijder.

Waarom zou de processor van een Rider I de W & C Europe niet aankunnen en de processor

van een One II wel?? :clapping:

Precies. Dit is gewoon weer een dom praatje van een TomTom-medewerker die geacht wordt klanten van een goed en deskundig advies te voorzien.

De werking van de nieuwe kaarten heeft niets met de processor te maken (de nieuwe kaarten werken op ALLE TomTom-modellen), maar alles met de versie van het besturingssysteem (Navcore). Die moet versie 7.xx zijn. En uiteraard moet de opslagcapaciteit van je apparaat/SD-geheugenkaartje groot genoeg zijn om de nieuwe kaart te installeren.

Edited by PuNkEnStEiN

Wat een geklooi daar bij Tom Tom zeg.

Krijg dus met TTHome2 een nieuwe kaart aangeboden, gratis want ik heb een One 3rd (met TTHome1 wordt dus niets aangeboden).

OK, kaart gedownload, 2 uur (!), zijn al mijn favorieten weg! Nieuwe kaart zit er wel in (710.1561) maar de rotonde voor mijn deur staat er nog steeds niet in.

GPSFix updates zijn alleen te downloaden met TTHome2 (TTHome1 geeft een error).

In TTHome2 zie ik bij wijzig voorkeuren veel minder schermen (opties) dan bij TTHome1. Zo kan ik met TTH1 wel energiebesparende opties en GPSFix aanzetten en met TTH2 niet. Op de de TT zelf trouwens ook niet (applicatie 7.131).

Na de kaart update zie ik met TTHome1 een hele reeks poi updates (flitsers). Zodra ik die wil installeren zegt TTH1 dat ik er geen kaart voor heb.........

Ze maken er een puinhoop van.

Jaap

TT One 3rd Europa

Een nieuwe kaart die wordt apart op je TT neergezet.

Wil je dan je favorieten terug hebben kopi

Een nieuwe kaart die wordt apart op je TT neergezet.

Wil je dan je favorieten terug hebben kopi

om precies te zijn het mapje mapsettings.cfg

Oke.

Geen backup gemaakt dus? :nea:

Natuurlijk wel!

Maar heb je wel eens TTH2 gebruikt, dan l*l je niet meer.

TTH2 overschrijft dus de backups van TTH1. (testen ze wel eens daar bij Tom Tom?)

TTH2 kan dus een backup geen naam geven (doen ze wel eens aan productevaluatie daar bij Tom Tom?)

Uberhaupt, waarom zijn de favorieten weg bij een kaartupdate? (is er een kwaliteitscontrole bij Tom Tom?)

Enfin, zolang Windows Explorer beter werkt en met de tips hierboven, kom ik er wel weer overheen.

Groet,

Jaap

TTH2 overschrijft dus de backups van TTH1. (testen ze wel eens daar bij Tom Tom?)

TTH2 kan dus een backup geen naam geven (doen ze wel eens aan productevaluatie daar bij Tom Tom?)

E.e.a. komt op het scherm te staan als je met HOME 2 een back-up maakt. Je bent vrij om back-ups van naam te veranderen. Zoals je zelf al aangeeft, een beetje handigheid met Windows Explorer doet wonderen.

E.e.a. komt op het scherm te staan als je met HOME 2 een back-up maakt. Je bent vrij om back-ups van naam te veranderen. Zoals je zelf al aangeeft, een beetje handigheid met Windows Explorer doet wonderen.

Jaja......

Dit zegt TTH2: "Per apparaat kun je

Geen backup gemaakt dus? :unknw:

Alsof jij bij iedere handeling op je TT een backup gaat maken :nea:

Alsof jij bij iedere handeling op je TT een backup gaat maken :nea:

BIj het installeren van een nieuwe kaart i.i.g. wel... :unknw:

BIj het installeren van een nieuwe kaart i.i.g. wel... :unknw:

En zeker bij een firmware-update dat is bewezen dat je dat dan wel moet doen. :nea:

BIj het installeren van een nieuwe kaart i.i.g. wel... :excl:

Hoezo? Met de backup die ik vanaf het begin heb gemaakt kan ik terug naar de situatie zoals die was toen het apparaat geleverd is...... :nea:

Daarna naar de "supermarkt" en de juiste firmware kiezen die past bij het moment :unknw:

*zucht* Ik word zo langzamerhand aardig moe van de zogenaamde "service" en "klantvriendelijkheid" van TomTom. Op 1 november Oost-Europa v7.1 besteld en ongevraagd 6.8 geleverd gekregen. Nu - 11 dagen later - nog steeds geen bevredigende oplossing van TomTom, dus maar weer in de pen geklommen.

Wordt (nog steeds) vervolgd... :unknw:

De laatste loodjes... TomTom stort mijn betaling terug. Kennelijk geven ze een klant liever z'n geld terug dan te leveren wat hij besteld heeft. Lijkt mij commerci

Natuurlijk wel!

Maar heb je wel eens TTH2 gebruikt, dan l*l je niet meer.

Uberhaupt, waarom zijn de favorieten weg bij een kaartupdate? (is er een kwaliteitscontrole bij Tom Tom?)

Enfin, zolang Windows Explorer beter werkt en met de tips hierboven, kom ik er wel weer overheen.

Groet,

Jaap

GLOEIENDE, GLOEIENDE, GLOEIENDE...... Hij heeft ook mijn originele eerste backup overschreven terwijl de backup niet gelukt is..... :pardon: :good: :cray: :nea: De laatste back up had hij mogen overschrijven maar niet al die andere, daar had ik ook geen toestemming voor gegeven..... Kwalitatief UITERST Teleurstellend..... :sad:

De laatste loodjes... TomTom stort mijn betaling terug. Kennelijk geven ze een klant liever z'n geld terug dan te leveren wat hij besteld heeft. Lijkt mij commerci

Je heb de centen dan snel terug.

Ik wacht ook nog op 39,95 van de Benelux die ik wel betaalde maar omdat ik een foutmelding tijdens betaling kreeg nogmaals gedaan.

Ik kreeg vandaag mijn centen ook weer retour.

GLOEIENDE, GLOEIENDE, GLOEIENDE...... Hij heeft ook mijn originele eerste backup overschreven terwijl de backup niet gelukt is..... De laatste back up had hij mogen overschrijven maar niet al die andere, daar had ik ook geen toestemming voor gegeven..... Kwalitatief UITERST Teleurstellend..... :sad:

Dat is nu voor jou ongeveer gelijkwaardig aan benamingen zoals Katholieke Universiteit Tilburg vroeger had.

Gouden tip (en daar heb je nu even niets aan, maar wel andere forummembers):

Maak een backup van je backup: controleer het pad waar de backup door TT-home wordt gemaakt en knal deze hele directorie op DVD (inclusief verborgen bestanden!) ! :rofl: ! :wink:

P.s. vergeef mij mijn spelVouten :rofl:

Edited by XytroX

Vanaf kaartversie 7.x gebruikt TomTom geen productcode meer. Dit staat erover op www.tomtom.nl

Vraag

Waar vind ik mijn TomTom productcode?

Antwoord

Belangrijk:

dit artikel is alleen van toepassing op kaarten die ouder zijn dan versie 7.xxx. Kaartversies 7 en hoger worden automatisch geactiveerd.