Sign in to follow this  
Followers 0
Captain

Wie vindt de eerste MapShare correctie?

63 posts in this topic

Naar aanleiding van onze aanstaande test met MapShare en de discussie hierover, het volgende:

Volgens TomTom Home is mijn kaart bijgewerkt en worden er 24577 Map Share-kaartcorrecties gebruikt.

Ik heb alles aangevinkt, dus op de TomTom ook de correcties gemeld door enkelen en in TomTom Home alle landen aangevinkt en tevens alle NP-categorie

Edited by Captain

ik heb via mapshare een correctie uitgevoerd en meer bepaald in Nieuwrode (deelgemeente van Holsbeek in Belgi

[quote name='Dr

Nog niemand? Van die 24577 correcties moet er toch wel eentje te vinden zijn, dus: kom op! :dirol:

Nog niemand? Van die 24577 correcties moet er toch wel eentje te vinden zijn, dus: kom op! :dirol:

Hoe kun je je eigen correcties veilig verwijderen en later weer terugplaatsen zonder ze opnieuw te moeten invoeren?

Als ik die procedure kan uitvoeren, kan ik ook kijken welke van mijn gedane correcties er nu via mapshare doorkomen.

ik heb echt al een hele tijd geleden alle ponten als TOLWEG aangemerkt, dus als iemand die correctie door heeft gekregen is dat er dus 1 ( of meer)

Een pont is natuurlijk een tolweg... je moet er in ieder geval tol betalen en hij vaart niet altijd.

ik heb echt al een hele tijd geleden alle ponten als TOLWEG aangemerkt, dus als iemand die correctie door heeft gekregen is dat er dus 1 ( of meer)

Een pont is natuurlijk een tolweg... je moet er in ieder geval tol betalen en hij vaart niet altijd.

geef maar een locatie door van een pont die jij gewijzigd hebt en als zodanig nu korrekt in jouw TT staat.

Dan kunnen we het nakijken

Edited by Pjottr

Ik heb het rijtje opties aangevinkt tot en met "uit vertrouwde bron" daarmee score ik 25.473 mapshares.

Door het aanvinken van "correcties gemeld door velen" komt er geen enkele bij! ?????!

Na het aanvinken "correctie gemeld door enkelen" ook geen items beschikbaar...........

Dat "velen" en "enkelen" en waarschijlijk het hele rijtje daarboven is een wassen neus.

Ja ik wil nu wel eens echt weten wat er gebeurt als TT 25000 updates voor mij heeft; waar komen die vandaan.

Hoe kun je je eigen correcties veilig verwijderen en later weer terugplaatsen zonder ze opnieuw te moeten invoeren?

Voor zover ik kan nagaan, worden de MapShare correcties opgeslagen in deze bestanden:

• MapServerPatch.dat = Map Shares van de TomTom server?
  • MapUserPatch.dat = Map Shares van de user?
  • PatchFilter.dat
  • ServerLineIndex.dat
  • ServerNameIndex.dat

Ik durf echter geen garanties te geven...

Als ik die procedure kan uitvoeren, kan ik ook kijken welke van mijn gedane correcties er nu via mapshare doorkomen.

Je kunt jouw ingevoerde MapShares ook eens aan mij doorgeven, dan kan ik eens kijken of er iets van aan mij doorgegeven wordt...

Edited by Captain

Ik denk zelf dat de teller een wassen neus is

Sterker nog, ik denk dat TT ons goed bij de pier heeft. In deze opzet zijn we niet meer dan een verlengstuk (noem het veldwerkers) van TA.

Wij zitten de wijzigingen door te geven, (wat voor een klein deel het werk van TA is). TT of TA controleert, pikt de krenten uit de pap (de prioriteiten) en stopt ze vervolgens in een nieuwe kaartrelease.

.

Heeft iemand de A13 vanaf Den Haag tot de 80 km zone voor Rotterdam op 100 km staan.

Ik heb deze gewijzigd en doorgegeven. (Deze stond bij mij op 120)

Alsook de A12 bij utrecht (het deel van de trajectcontrole) deze heb ik ook gewijzigd van 120 naar 100.

Iemand 1 van deze wijzigingen ook doorgekregen?

Het kan eenvoudig via TomTomHome.

post-28910-1210346782_thumb.jpg

De A13 ter hoogte van Delft richting Rotterdam staat bij mij nog op 120 (ik heb het stuk nagekeken tussen de N473 en de N470)

Op moment dat je een kaartcorrectie (snelheid) wil doorvoeren geeft de TT eerst de huidige snelheid aan en vraagt vervolgens of je deze wil wijzigen.

Wij zitten de wijzigingen door te geven, (wat voor een klein deel het werk van TA is). TT of TA controleert, pikt de krenten uit de pap (de prioriteiten) en stopt ze vervolgens in een nieuwe kaartrelease.

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk dat de 'Correcties gecontroleerd door TomTom' eigenlijk betekent: Gevalideerd door Tele Atlas. Daarmee zijn deze afzonderlijke updates (in mijn geval met WCE 7.10 kaart ruim 100.000) een 'Pre-release' van de wijzigingen die in een volgende kaartversie zitten.

Op zich h

Ja dat stuk heb ik op 100 gezet, maar dat komt dus niet door..

Het kan eenvoudig via TomTomHome.

Ja, ik weet dat je ze via Home kunt verwijderen, maar kun je ze ook weer terugplaatsen zonder ze weer opnieuw in te voeren?

Ik denk dat je gelijk hebt. Ik denk dat de 'Correcties gecontroleerd door TomTom' eigenlijk betekent: Gevalideerd door Tele Atlas. Daarmee zijn deze afzonderlijke updates (in mijn geval met WCE 7.10 kaart ruim 100.000) een 'Pre-release' van de wijzigingen die in een volgende kaartversie zitten.

Op zich h

ik heb via mapshare een correctie uitgevoerd en meer bepaald in Nieuwrode (deelgemeente van Holsbeek in Belgi
Edited by BramvT

Wanneer ik aanvink dat ik shares vertrouw van enkele leden, dan verwacht ik een share die door 2-10 personen zijn aangemeld via TT_Home, uiteindelijk op mijn apparaat.

Of ie dan gecontroleerd is door TT is een andere zaak. Of ik 'm gebruik is dan mijn risiko. Maar ik verwacht die share wel.

Zo is dat.

Toch vermoed ik dat achteraf TT. als de boosdoener bestempeld zal worden als er later fouten opduiken.

Dat ze er zijn ingeslopen door toedoen van die ongecontroleerde bronnen zijn de (meeste) gebruikers dan immers al lang vergeten.

Volgens mij is dat de reden dat TT gestopt is met het verzenden van "zulke" shares.(Of zijn ze er zelfs bij nader inzien niet eens mee gestart.

(Wijs besluit.)

Toch vind ook ik, dat ze dat dan desgevallend mogen bekend maken.

Goed, een grote m..l heb ik. Ik zal mijn bijdrage dan maar eens aanleveren.

Bijgaand 2 kaartfouten.

Verzoek:

Een ieder die wil weten of Mapshare

Ik heb de fouten doorgegeven , maar hoe kunnen we nu controleren of deze aanpassingen geshared worden omdat degene die de fouten doorgeeft de veranderingen zelf al op zijn kaart heeft aangepast en dus niet merkt of hij die veranderingen nog eens toegestuurd krijgt.

Of zie ik dit verkeerd. :smile:

Ik heb de fouten doorgegeven , maar hoe kunnen we nu controleren of deze aanpassingen geshared worden omdat degene die de fouten doorgeeft de veranderingen zelf al op zijn kaart heeft aangepast en dus niet merkt of hij die veranderingen nog eens toegestuurd krijgt.

Of zie ik dit verkeerd. :smile:

Ik heb ze met

Ik heb ze met