Sign in to follow this  
Followers 0
Captain

Wie vindt de eerste MapShare correctie?

63 posts in this topic

Het bewijst niets dat de techniek bij alle andere wijzigingen even effectief behandeld wordt.

Klopt, vandaar dat ik dus ook zei: 1 zwaluw maakt nog geen zomer.

De controles op wijzigingen van mensen die al lang geleden wijzigingen doorgegeven hebben is wat dat betreft een betrouwbaardere methode.

Frappant, dat je dan voor een test (waar een ieder bij gebaat is wat de uitkomst zal zijn) nog niet eens 10 mensen bij elkaar kan krijgen. Ook nadat de "drempel" verlaagd is :yahoo:

Sterker nog, omdat je niet eens 10 personen bij elkaar krijgt, hebben we de test afgeblazen.

Beetje flauw om dan langs de zijkant te gaan staan en van alles te gaan tetteren....... draag dan fysiek bij.

Edited by Pjottr

Oftewel: wanneer kun je er nou zeker van zijn dat de dienst naar behoren werkt...? :yahoo:

Waar het met de test om ging (en gaat) is dat de shares die door enkelen zijn gemeld ook worden doorgegeven.

Het is namelijk helemaal niet van belang of je een "trusted" user bent en/of dat TT het item heeft gecontroleerd en geverifi

Edited by Pjottr

Als ze toegepast zijn in de nieuwe (betalende) kaartversie. :yahoo:

Niet mee eens.

Daar is mapshare niet voor opgezet.

Mapshare is opgezet om binnen de huidige kaart snel onderling beperkte kaartcorrecties uit te wisselen.

Indien ze niet worden toegepast in een nieuwe kaart, dan is dat een tekortkoming van TA en heeft derhalve dus niks met Mapshare te maken.

Een klein ander testje:

Op de andere screendump vind je een poi in de categorie Garagebedrijf. Deze poi was niet bekend bij TT en is hedenavond door mij naar TT verzonden, als zijnde een ontbrekende poi.

Ook hier zijn de coördinaten vermeld.

Zie hier. Germ heeft op 19 december 2007 een restaurant toegevoegd. Het is nu 5 maanden later en ondanks 128235 Mapshare kaartcorrecties staat dit restaurant nog steeds niet op mijn kaart :biggrin:

Eens kijken hoe lang dit grapje gaat duren.

De weg die verboden is voor auto's zie ik ook als zodanig op de kaart (WEUR 805.1801), maar die garage kom ik (nog) niet tegen.

De weg die verboden is voor auto's zie ik ook als zodanig op de kaart (WEUR 805.1801), maar die garage kom ik (nog) niet tegen.

De betreffende weg heb ik tijdens de mapshare_test voor het eerst ge

Frappant, dat je dan voor een test (waar een ieder bij gebaat is wat de uitkomst zal zijn) nog niet eens 10 mensen bij elkaar kan krijgen. Ook nadat de "drempel" verlaagd is :wink:

Sterker nog, omdat je niet eens 10 personen bij elkaar krijgt, hebben we de test afgeblazen.

Beetje flauw om dan langs de zijkant te gaan staan en van alles te gaan tetteren....... draag dan fysiek bij.

Dat komt omdat ik niet echt elke dag op dit forum zit en dit bericht gewoon even gemist had... :angry:

maar ik blijf toch bij mijn mening dat alles wat je via dit forum communiceert door tomtom meegelezen wordt en daarom snel verwerkt ( zou kunnen ) worden.

Je kan de test ook via het forum regelen maar de exacte data, nadat de mensen bij elkaar gebracht zijn die mee willen doen, via email of PB communiceren en dan nog eens kijken of die mapshare net zo snel verwerkt wordt...

Als mijn vermoeden juist is dan wordt die mapshare niet verwerkt of ze krijgen het bij tomtom heel erg druk om ALLE mapshares te verwerken... :good:

Dan moeten natuurlijk niet precies dezelfde deelnemers mee gaan doen want daarvan zijn de device nummers of mailadressen waarmee bij tomtom home aangemeld wordt inmiddels wel bekend bij tomtom... oh wat ben ik weer heerlijk achterdochtig... :yahoo:

Misschien ff weer een nieuwe correctie en om eens af te wachten wanneer iemand anders hem ook tegenkomt. Op de a28 tussen knooppunt hoevelaken en afslag nijkerk, komt een nieuwe afslag, iets van nijkerk-zuid of zo, hij staat al ingetekend in de kaart, maar als zijnde een weg, waar je gewoon langs kan rijden. Omdat die afslag nog lang niet open is, heb ik deze gewijzigd in een geblokkeerde weg, en dat is op kaartversie 8.05. Ben benieuwd wie deze tegenkomt als zijnde geblokkeerd

Ter controle of het al is aangepast (maand of 7 geleden doorgegeven, maar situatie bestaat al ± 3 jaar):

Plaats: Nootdorp, Straat: Kievitsbloem, bussluis (tussen Veldsalie en Duizendbloem), beide richtingen geblokkeerd voor autoverkeer.

Coördinaten: N 52.04165° , E 4.40364°

Ben benieuwd :good:

Als je het stukje tussen Veldsalie en Duizendschoon bedoeld (over dat watertje) dan is ie daar idd geblokkeerd.

Als je het stukje tussen Veldsalie en Duizendschoon bedoeld (over dat watertje) dan is ie daar idd geblokkeerd.

Mooi! Origineel was deze blokkade nl. niet op mijn kaart aanwezig. Met als gevolg dat je wel even raar staat te kijken als je ervoor uitkomt (en je dan nog afvragen of je auto toch echt niet breed genoeg is om niet in die kuil te rijden :p ).