Sign in to follow this  
Followers 0
PuNkEnStEiN

Stel hier je vragen over Map Share!

81 posts in this topic

Hier alvast wat vragen. Ik denk na over meer. ;)

[*]Er is door een helpdeskmedewerker gesproken over het doorvoeren van mapshare-wijzigingen als er minimaal 100 meldingen zijn binnengekomen. Nu ga ik heel vaak naar het platteland van Tsjechi

Hoho, wacht even...

op je TomTom kun je bij Kaartcorrecties -> Correctievoorkeuren instellen:

Gebruik deze correcties:

- Correcties door mijzelf gemaakt

- Correcties gecontroleerd door TomTom

- Correcties op NP waarop ik ben geabonneerd

- Correcties van vertrouwde bronnen

- Correcties door velen gemeld

- Correcties door enkelen gemeld

Nu wil ik graag weten:

- Correcties op NP waarop ik ben geabonneerd: Hoeveel mensen moeten hier melding van maken voordat de NP wordt aangepast?

- Correcties van vertrouwde bronnen: Wat wordt exact bedoeld met de vertrouwde bronnen?

- Correcties door velen gemeld: Hoeveel moeten er dat zijn?

- Correcties door enkelen gemeld: Hoeveel moeten er dat zijn?

Die 100 hebben misschien betrekking op "velen" en niet "enkelen".

Edited by Captain

Stel in dit topic al jullie vragen over de werking van Map Share. PuNkEnStEiN en Captain hebben het voortouw genomen. Wij zullen deze vragen verzamelen en voorleggen aan de echte experts bij TomTom, zodat we meer over deze dienst te weten komen dan we via de Service Desk horen.

Wie volgt met scherpe vragen?

JouwNAV hoort bij een uitgever en heeft een redactie van verschillende personen. Is daar geen journalistieke expertise in huis om op basis van alles wat er over dit onderwerp gesteld en gesuggereerd wordt op dit forum een aantal kritische vragen voor te bereiden, met TomTom te gaan praten en er een mooi redactioneel stuk over te schrijven?

Dat is wel iets wat ik verwacht van d

Stel in dit topic al jullie vragen over de werking van Map Share. Wij zullen deze vragen verzamelen en voorleggen aan de echte experts bij TomTom, zodat we meer over deze dienst te weten komen dan we via de Service Desk horen.

Bedankt voor dit geweldige initiatief! :angry:

Uit de resultaten van onze mapshare test bleek:

- Correcties door velen gemeld: werkt niet;

- Correcties door enkelen gemeld: werkt niet;

- Correcties op NP waarop ik ben geabonneerd: werkt niet.

Daarom heb ik nog de volgende vragen:

1. Waarom werken de bovenstaande correcties niet? Gaat het ooit nog werken?

2. Kunnen we (in de toekomst) zien welke map share correcties er op onze TomTom zijn ge

Edited by Captain

Enkel vragen die bij mij opkomen zijn:

Zijn er naast de hoeveelheid meldingen, nog andere criteria om de juistheid van de wijziging te beoordelen. En als een correctie aan de criteria voldoet, wat is dan de doorlooptijd voor hij “geshared” wordt?

Welke van de doorgegeven correcties (blokkeren straat, rijrichting, naam, afslagbeperking, snelheid, NP’s, ontbrekende straat, wijziging bestaande straat, stadnaam, op-of afrit, postcode en rotonde) worden “geshared”, en welke worden pas in de volgende kaart verwerkt.

[Complot-mode aan :] En jullie dachten dat ze bij TT dit soort draadjes niet in de smiezen hielden ? :unknw:

Het zou mij niks verbazen als men daar nu ten burele van TT al driftig bezig is om reacties-smoezen-omwegen..enz. te verzinnen om de (inderdaad) vreemde zaken ten aanzien van Mapshare te verklaren.[complot-mode UIT]

Zou het niet beter zijn als dit soort kritische vragen in een besloten forumgedeelte verzameld worden (wat alleen een aantal kritische TT bezitters mogen inzien)...en dan na een afspraak met de top van TT ze door 2 man van dit forum worden geconfronteerd met e.e.a. ?

Edited by BramvT

Heb je al medicijnen tegen die paranoia, Bram? :wink:

Ja, maar ze helpen niet :unknw:

:angry:

[Complot-mode aan :] En jullie dachten dat ze bij TT dit soort draadjes niet in de smiezen hielden ? :unknw:

Dan kunnen ze zich vast goed voorbereiden op de antwoorden. Een kritische benadering van de gebruikers kan hen alleen maar helpen om het product te verbeteren en daar zijn wij op onze beurt ook weer bij gebaat.

@ Bart,

Als je dan toch gaat, zwengel dan gelijk het probleem van >> IQ_Routes << aan. Je bent er toch. :unknw:

De volgende vragen en stellingen borrelen bij mij dan naar boven en zou graag zien dat je deze op tafel legt:

Tijdens het ingeven van de route word je door IQ gevraagd wanneer je op reis gaat. Hier zijn 4 mogelijkheden: Vandaag, Morgen, Doordeweekse Dag en Weekend.

• De mogelijkheid Vandaag en Morgen passen altijd in Doordeweekse dag of Weekend. Wat is het verschil?
  • Tijdens testen blijkt dat IQ_Routes vrijwel altijd exact dezelfde route neemt, ongeacht wanneer de aanvang van de reis is
  • Tijdens testen blijkt dat IQ_Routes geen rekening houd met aanvangstijd (spits bijvoorbeeld) of stoplichten die na een bepaald tijdstip (na 22.00-23.00 uur) niet meer aktief zijn.
  • Tijdens testen blijkt dat het geen verschil maakt of je IQ_routes wel/niet gebruikt
  • Tijdens testen blijkt dat IQ_routes nimmer kostenbesparend werkt ten aanzien van kilometers, brandstof
  • Tijdens testen blijkt dat een rit dwars door Amsterdam geen enkel verschil maakt of je IQ_Routes wel/niet gebruikt
  • Tijdens testen blijkt dat voor IQ_Routes de term weekend gelijk is. Een testrit dwars door Amsterdam op zaterdagmiddag en zondagmiddag geeft exact hetzelfde resultaat. M.i is het op zaterdagmiddag significant drukker dan op zondagmiddag.
  • IQ_Routes kan een mager voordeeltje opleveren in combinatie met de optie "Vermijd Snelwegen" Echter niemand neemt een Noord_Zuid route, en gaat daarvoor 6 uur in de auto zitten.
  • IQ_Routes is een optie welke op geen enkele wijze werkt en is louter een grappig marketingsverhaal om de verkoop van devices te stimuleren. Verder heeft het geen enkele waarde.

Bovenstaande beweringen en vragen graag voorleggen aan TT.

Hierbij tevens het verzoek aan TT om een 10 routes fysiek op jouw device te testen. Graag deze routes noteren en kenbaar maken in het forum welke routes zij getest hebben.

Let wel: een powerpoint_presentatie is leuk vermaak maar heeft voor mij 0,0 waarde. Fysieke test.... daar draait het om. Feiten die onderbouwd zijn. Laat maar zien, toon maar aan dat ik ongelijk heb.

Op de Rider software 7.161 en kaart Western and Eastern Europe V7.201803. Echter mapshare ontbreekt, zie ook geen icoontje kaartcorrecties. Weet iemand wat hier aan de hand is?

Op de Rider software 7.161 en kaart Western and Eastern Europe V7.201803. Echter mapshare ontbreekt, zie ook geen icoontje kaartcorrecties. Weet iemand wat hier aan de hand is?

ja installeer gewoon versie 7.540,deze is voor de Rider.

Groetjes

Mijn vragen zijn wat fundamenteler van aard.

Met de introductie van de x20 serie, met NC 7.xxx, is ook MapShare als revolutionaire mogelijkheid aangekondigd als het mechanisme waarbij gebruikers onderling elkaar helpen bij kaartfouten, om zodoende "altijd verzekerd te zijn van de meest actuele situatie". En dan nog wel gratis.......

Een jaar verder laat zien dat er van deze statements niet veel is overgebleven. een paar zaken op een rijtje;

1 - Het "Altijd" blijkt hooguit 1 jaar te zijn.

2 - Nieuwe rotondes en straten blijken niet als MapShare correctie te kunnen worden afgehandeld. Dit is voor behouden aan nieuwe kaarten.

3 - Ondanks de instelling "updates ontvangen die IK heb ingezonden", heb ik nog geen enkele 'eigen' update kunnen vinden.

4 - Het tellertje, in Home, blijkt een random getal te zijn. Wat het dan wel aangeeft is mij niet duidelijk, maar in elk geval niet het aantal updates.

Over pnt 1 is al heel veel gezegd op dit forum,

Pnt 2, hier is nooit wat over gezegd. Waarom kunnen gebruikers dan toch deze aanpassingen insturen, als er toch niets mee kan worden gedaan?

3 en 4 geven de klant een relatief goed gevoel, maar ook niet meer dan de bekende 'neus'.

Wat wel opmerkelijk is, was de reactie van TT nadat de overname van TeleAtlas door de EU commissaris was goedgekeurd. De heren vonden dat deze beslissing veel te lang had geduurd.

Nu zijn bedrijfsovernames niet iets wat op een regenachtige middag wordt besloten. Hier gaan behoorlijke onderzoeken aan vooraf.

Met andere woorden; in hoeverre bestaat er een directe relatie tussen de overname van TeleAtlas (TA) en het aanbieden van MapShare, waarbij gebruikers fouten kunnen aangeven aan TT.

De grootste kostenpost voor de Kaartenbouwers ligt nu eenmaal in het up-to-date houden van hun kaartmateriaal. Bij TA rijden hiervoor dagelijks auto's ronde met geavanceerde apparatuur. Dat kost dus wat.

Het is natuurlijk veel goedkoper om duizenden klanten gratis voor je te laten rijden, fouten te laten aangeven en die vervolgens verwerken.

Als je het op deze manier bekijkt, dan lijken de redenen voor de introductie van MapShare ineens iets minder nobel dan dat je in eerste instantie wil geloven. TT doet het voorkomen vanuit het oogpunt; "alles voor de gebruiker", maar onder water hebben ze er zelf het meeste en grootste voordeel van. Op zich niet zo erg, maar wees daar dan duidelijk over en laat het gewoon weten.

Je zou zoiets kunnen bedenken als; TomTom maakt gebruik van klanten om zijn kaarten up-to-date te houden. Echter zoals het nu wordt voorgesteld, doet het lijken dat de klant hiermee het grootste voordeel heeft.

Mijn vraag is dan ook; Is het juist dat MapShare is ge

De grootste kostenpost voor de Kaartenbouwers ligt nu eenmaal in het up-to-date houden van hun kaartmateriaal. Bij TA rijden hiervoor dagelijks auto's ronde met geavanceerde apparatuur. Dat kost dus wat.

Het is natuurlijk veel goedkoper om duizenden klanten gratis voor je te laten rijden, fouten te laten aangeven en die vervolgens verwerken.

Op zich heb ik zelfs daar geen problemen mee, als het uiteindelijk de kwaliteit van de kaarten, en de kostprijs ervan, aan de klant ten goede komt.

Uiteindelijk zijn er maar twee (kaart)spelers op de markt. En kan ik mij voorstellen dat het een bikkelharde strijd gaat worden op de goedkoopste kwaliteit te leveren.

( Het enige waar ik nie goed tegen kan is, dat men mij blaaskens wijs maakt. :yahoo: )

Op zich heb ik zelfs daar geen problemen mee, als het uiteindelijk de kwaliteit van de kaarten, en de kostprijs ervan, aan de klant ten goede komt.

Uiteindelijk zijn er maar twee (kaart)spelers op de markt. En kan ik mij voorstellen dat het een bikkelharde strijd gaat worden op de goedkoopste kwaliteit te leveren.

( Het enige waar ik nie goed tegen kan is, dat men mij blaaskens wijs maakt. :yahoo: )

Reken er maar niet op, de kaarten blijven gewoon de normale prijs.

Ik heb al eerder voorgesteld om een update korting te doen zo oud als de kaart is, dus hoe ouder hoe minder en hoe nieuwer des te meer.

Dit is vooral mooi voor de mensen die net buiten de 30 dagen vallen voor een gratis update.

Voordeel is hier natuurlijk ook weer voor mapshare, klanten kopen sneller nieuwe kaarten en TT krijgt weer een lading correcties op de nieuwe kaarten.

Maar goed mijn vraag voor mapshare aan TT is: Komt er ook een functie om aan te geven waar een straat, provinciale weg of snelweg begint en eindigt ?

Er zijn namelijk legio wegen die veel te vroeg of te laat beginnen.

Stel in dit topic al jullie vragen over de werking van Map Share. PuNkEnStEiN en Captain hebben het voortouw genomen. Wij zullen deze vragen verzamelen en voorleggen aan de echte experts bij TomTom, zodat we meer over deze dienst te weten komen dan we via de Service Desk horen.

[@Bart

Bart, heeft dit gesprek (wat alle gesprekken over MapShare overbodig gaat maken) reeds plaatsgevonden, of.........

1 - zijn er geen of niet genoeg scherpe vragen,

2 - is er nog geen afspraak gemaakt, maar staat in de planning,

3 - TT geeft eventjes "niet thuis",

Het onderwerp is, naar mijn mening, nog best wel actueel.

Nu ben ik al wat maanden in het bezit van een 2110MAX.

In de tijd van TomTom een verandering doorgegeven via mapshare van een weg bij school die

Nu ben ik al wat maanden in het bezit van een 2110MAX.

In de tijd van TomTom een verandering doorgegeven via mapshare van een weg bij school die

Edited by pribo

Dat is misschien ook zo.

Dat kan ook door de gemeente zijn gedaan.

Maar ik ga er van uit dat het mijn bijdrage is :biggrin:

Mapshare doet niets?

-Mijn TT ; XL Europe

-Applicatie 8.010

-Kaart Western Europe 1Gb

-Kaart Eastern Europe 1Gb v720.1802

-TT Home versie 2.4. ...

Na de update naar Home 2.4 heb ik me aangemeld voor mapshare.

Vervolgens ;

-TT xl opnieuw opgestart, zonder resultaat.

-TT afgekoppeld en opnieuw opgestart , zonder resultaat.

-TT Home afgesloten en opnieuw opgestart , zonder resultaat.

-PC opnieuw opgestart en TT aangekoppeld , zonder resultaat.

Mijn beveiligingsnivo staat op normaal

maar als ik "selecteer landen" kies wordt er gezegd ; "geen items beschikbaar".

BUGJE ontdekt????

Mapshare doet niets?

-Mijn TT ; XL Europe

-Applicatie 8.010

-Kaart Western Europe 1Gb

-Kaart Eastern Europe 1Gb v720.1802

-TT Home versie 2.4. ...

Na de update naar Home 2.4 heb ik me aangemeld voor mapshare.

Vervolgens ;

-TT xl opnieuw opgestart, zonder resultaat.

-TT afgekoppeld en opnieuw opgestart , zonder resultaat.

-TT Home afgesloten en opnieuw opgestart , zonder resultaat.

-PC opnieuw opgestart en TT aangekoppeld , zonder resultaat.

Mijn beveiligingsnivo staat op normaal

maar als ik "selecteer landen" kies wordt er gezegd ; "geen items beschikbaar".

BUGJE ontdekt????

Ook hier in het geheel geen items beschikbaar. Ik denk dat op de server van TT iets fout zit !