Sign in to follow this  
Followers 0
PuNkEnStEiN

Stel hier je vragen over Map Share!

81 posts in this topic

En hier ook, sinds afgelopen donderdag weer geen Mapupdates. :wink:

En deze heeft mij ook niet verder gebracht.

Die procedure is dan ook enkel voor diegenen waarbij het probleem zich enkel bij hen voordoet.

Vervelend is wel dat HOME om de haverklap van humeur wisselt.

Daarom is het aan te raden van eerst op dit Forum naar de HOME-Barometer te kijken, alvorens zelf te sleutelen aan je eigen systeem.

hmm, ook hier sinds upgrade naar 2.4 geen correcties, geen kaart zichtbaar in MS menu... :angry:

Melding blijft op "No new Map Share corrections" ...

Dus ook niet dat er er klaar staat, dus procedure hierboven zal waarschijnlijk niet helpen?

Die procedure is dan ook enkel voor diegenen waarbij het probleem zich enkel bij hen voordoet.

Vervelend is wel dat HOME om de haverklap van humeur wisselt.

Daarom is het aan te raden van eerst op dit Forum naar de HOME-Barometer te kijken, alvorens zelf te sleutelen aan je eigen systeem.

Ik ben degene van "hier", maar sinds de upgrade vanmorgen naar 2.4 is het bij mij ook weer mis. :rofl:

Omdat ik er over denk weer een Tomtom te kopen heb ik ook nog wel iets wat mogelijk handig kan zijn zeker voor in de grote steden zoals Amsterdam.

Zoals iedereen weet zijn er zeker in steden zoals Amsterdam om maar even als voorbeeld te nemen met grote regelmaat wegwerkzaamheden voor korte en lange tijd. Niet elke omleiding is even gunstig als je hier zoals ik surveillance rijdt omdat iedereen deze route volgt en zeker in de spits snel dichtslipt.

Mijn vragen hierover:

1. Is het mogelijk om via Mapshare behalve de gestremde route ook aan te geven tot welke dag en tijd een stuk weg is afgesloten ?

Het voordeel hiervan in mijn ogen is dat je de locatie aangeeft op dag X als je op het probleem stuit en gelijk aan geeft op dag Y is het afgelopen zodat die stremming per die dag en tijd weer vervalt in Mapshare.

2. Ontvangt Tomtom van Gemeenten c.q. wegbeheerders informatie over afsluiting van wegen met begin en eind datum ?

Zo ja doet Tomtom hier ook iets mee ?

Zo nee heeft men hier behoefte aan of heeft men zelf hier al aangedacht? En hoe denkt men hierover ?

3. Kan Tomtom personen blokkeren welke verkeerde Mapshare informatie doorgeven ? Dit omdat op diverse fora blijkt dat dit wel eens voorkomt ?

4. Heeft Tomtom er wel eens aan gedacht om bepaalde beroepsgroepen te selecteren voor Mapshare als zijnde z

4 x Neen.

Maar je ideeen zijn ok. Ik zou TT een brief sturen. Wij weten nl ook lang niet alles wat TT aan het bedenken is. Zelfs de redactie niet. (Of het is onder embargo).

Ik ga er stiekum vanuit dat men hier mee leest en anders kan de leiding van dit forum het aan Tomtom doorspelen.

Heeft men van hier uit al contact opgenomen over de eerder gestelde zaken die in dit onderwerp zijn aangedragen met Tomtom ? En uiteraard wat is daarvan de uitslag.

Het is mij onduidelijk welke wijzigingen direct op je eigen kaart doorgevoerd worden en welke eerst via mapshare gemeld worden en dan over een x-periode beschikbaar gesteld worden (als al....).

Ik heb bijv. gisteren geprobeerd de maximumsnelheid op de A2 tussen Utrecht en Den Bosch te wijzigen van 120 naar 90, die er al een tijd staat en ook wel voor een flinke periode zal blijven. Dat wordt braaf doorgevoerd en geupload naar mapshare maar ik zie hem niet in mijn kaart.

Heeft men van hier uit al contact opgenomen over de eerder gestelde zaken die in dit onderwerp zijn aangedragen met Tomtom ? En uiteraard wat is daarvan de uitslag.

We hebben reeds meerdere malen de vragen zoals o.a. genoemd in dit topic doorgespeeld aan TomTom. Product management van Map Share heeft tot op heden nog niet gereageerd. Ze zullen het druk hebben, denk ik :unknw:

We hebben reeds meerdere malen de vragen zoals o.a. genoemd in dit topic doorgespeeld aan TomTom. Product management van Map Share heeft tot op heden nog niet gereageerd. Ze zullen het druk hebben, denk ik :biggrin:

Ik heb steeds begrepen dat je bepaalde wijzigingen in ieder geval op je eigen kaart kan doorvoeren.

Dat is mij tot op heden niet gelukt (zie het voorbeeld bovengenoemd). Klopt dat met jullie ervaringen?

Ze zullen het druk hebben, denk ik :biggrin:

Ik weet het haast wel zeker....Te

Echter opmerkelijk is het wel dat er een nagenoeg absolute radiostilte wordt gevoerd mbt dit onderwerp. En juist terwijl er hier best wel inhoudelijk goede vragen zijn gesteld.

Echter opmerkelijk is het wel dat er een nagenoeg absolute radiostilte wordt gevoerd mbt dit onderwerp. En juist terwijl er hier best wel inhoudelijk goede vragen zijn gesteld.

Ja, dat ben ik met je eens. Het kost erg veel moeite om inhoudelijke informatie (anders dan de marketingpraatjes) los te krijgen over Map Share. Maar we blijven stug volhouden :biggrin:

2. Ontvangt Tomtom van Gemeenten c.q. wegbeheerders informatie over afsluiting van wegen met begin en eind datum ?

Zo ja doet Tomtom hier ook iets mee ?

Vermoedelijk WEL...ik heb daar eerder al voorbeelden van genoemd van tijdelijke wegafsluitingen ivm onderhoud, zoals in Castricum. :smile:

4. Heeft Tomtom er wel eens aan gedacht om bepaalde beroepsgroepen te selecteren voor Mapshare als zijnde z

We hebben reeds meerdere malen de vragen zoals o.a. genoemd in dit topic doorgespeeld aan TomTom. Product management van Map Share heeft tot op heden nog niet gereageerd. Ze zullen het druk hebben, denk ik :wink:
Ja, dat ben ik met je eens. Het kost erg veel moeite om inhoudelijke informatie (anders dan de marketingpraatjes) los te krijgen over Map Share. Maar we blijven stug volhouden :cray:

Bart, we wensen jullie veel doorzettingsvermogen en standvastigheid toe. We zijn ondertussen bijna weer een maandje verder.

Waar zouden die lui het dan toch zo druk mee hebben :tongue::yahoo: :lol:

Niet met testen, oplossen van problemen, terugkoppeling aan de klanten, herstellen van diensten...... :wink:

als 100 mensen een tijdelijke wegomlegging door werken doorgeven en er zijn er maar 80 die doorgeven dat deze weer weg is ..... blijft die wegomlegging dan voor eeuwig behouden ???

Eeuwig is natuurlijk wel erg lang. :pardon:

Maar heb je zelf de correctie al doorgegeven ? "Iemand" moet het tenslotte doen.

Het grote voordeel van het z

Eeuwig is natuurlijk wel erg lang. :pardon:

Maar heb je zelf de correctie al doorgegeven ? "Iemand" moet het tenslotte doen.

Het grote voordeel van het z

Tijdelijke dingen kun je beter niet invoeren, maar dat is mijn mening.

Helemaal mee akkoord, vooral als het langer duurd voor TT om de correcties te maken dan de werken duren :nea:

Ik geef eerlijk gezegd NOOIT correcties (of omleggingen) door. Hoe doe je dat ??? :nea:

We hebben reeds meerdere malen de vragen zoals o.a. genoemd in dit topic doorgespeeld aan TomTom. Product management van Map Share heeft tot op heden nog niet gereageerd. Ze zullen het druk hebben, denk ik :unknw:

Dit begint meer en meer weg te hebben van een kwestie van langdurig, uitzichtloos en ondragelijk lijden.

Ik heb zo'n idee dat dit onderwerp onze Rakkertjes hun rxxtje kan roesten. De acties, volgend op de haperende NC 8.3 begint ook al gelijksoortige trekjes te vertonen.

Maar ja, zoals Harrold al een keer eerder in een interview had laten optekenen: "mensen blijven tomtom producten kopen". Er stond allen niet bij of hij verbaasd deze woorden uitsprak, of zelfgenoegzaam. (ik heb zo'n idee :rolleyes: )

Dit begint meer en meer weg te hebben van een kwestie van langdurig, uitzichtloos en ondragelijk lijden.

Ik heb zo'n idee dat dit onderwerp onze Rakkertjes hun rxxtje kan roesten.

Daar lijkt het inderdaad verdacht veel op. Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat er nog een reactie komt.

Daar lijkt het inderdaad verdacht veel op. Ik heb inmiddels de hoop opgegeven dat er nog een reactie komt.

Jammer, immers je vertegenwoordigd toch een niet onaanzienlijke groep (TT) gebruikers. Veel fabrikanten zouden er wat voor over hebben om rechtstreekse, en gekanaliseerde, feedback te kunnen ontvangen.

De communicatie vanuit TT is zo-wie-zo al heel beperkt. Bij een gemiddelde Halfords vestiging hoor je meer van de filiaalmanager dan van TT zelf. Zaken die nu nog glashard door TT worden ontkent, weet de gemiddelde filiaalmanager die producten/diensten op termijn haarfijn te omschrijven.