Sign in to follow this  
Followers 0
PuNkEnStEiN

Stel hier je vragen over Map Share!

81 posts in this topic

Ik bemerk de laatste tijd dat Mapshare weer meer dan 1x per week wordt geupdated. :good:

Ik sluit mijn TT zowiezo (vrijwel) elke avond even aan op de PC en kwam er zo achter.

Daarvoor was het een tijdje 1x per week, meestal op dinsdag of maandagavond laat, dat er weer nieuwe updates binnenkwamen.

Was het meerderen al opgevallen ?

Ik bemerk de laatste tijd dat Mapshare weer meer dan 1x per week wordt geupdated. :good:

Ik sluit mijn TT zowiezo (vrijwel) elke avond even aan op de PC en kwam er zo achter.

Daarvoor was het een tijdje 1x per week, meestal op dinsdag of maandagavond laat, dat er weer nieuwe updates binnenkwamen.

Was het meerderen al opgevallen ?

Ja en daarnaast heeft 8.204 het bugje om ook correcties te 'vergeten', ik mis namelijk al tijden hele stukken correcties van Gorinchem.

Daarnaast lijkt ie ook niet altijd alles op te slaan.

Dus ze mogen toch eens goed hier naar gaan kijken want als je maar een beperkt aantal correcties kan opslaan is dat knap waardeloos :blush:

Welke correcties in Gorinchem heb jij gedaan ?

Kan ik kijken controleren in 8.07 die ik er nu op heb staan.

Als je de bestaande situatie weet is het ook makkelijker te begrijpen wat je bedoelt.

Groeten Ron

Welke correcties in Gorinchem heb jij gedaan ?

Alles, maar ik heb wel 8.15 nu, de vorige was 8.10 maar daar had ik het ook al gedaan, welliswaar via TT HOME, misschien dat die het probleem is.

alles noem eens een specifieke straat o.i.d ?

En wat snelheid richting afsluiting of iets anders.

Ik gebruik hem nooit hier dus kom ik ook niets van fouten tegen.

Als ik van huis vertrek zit ik zo op de snelweg.

Vandaar dus

Groeten Ron

Edited by Ronk

alles noem eens een specifieke straat o.i.d ?

En wat snelheid richting afsluiting of iets anders.

Ik gebruik hem nooit hier dus kom ik ook niets van fouten tegen.

Als ik van huis vertrek zit ik zo op de snelweg.

Vandaar dus

Groeten Ron

Maakt niet uit, elke straat moet de correcte snelheid hebben, die voer ik het meest in.

Met 8.07 en WCE 8.15 2112 ook na mapshare update geen maximum snelheden hier in Gorinchem.

Met 8.054 en WCE 8.10 1907 ook geen maximum snelheden

Beide in demo van Oost macdonalds naar karwei.

Groeten Ron

Ik sta nu met mijn WE kaart 8.15 (de kleine dus, van 900 mb) op 92.769 map updates...en dan heb ik nog enkele landen uitgeschakeld waar ik echt nooit zal komen.

Ik moest gisteren naar 19 verschillende adressen rijden in alleen N-Holland...en alles ging perfect.

Van Hippolytushoef tot Weesp zeg maar...ben geen afgesloten straten (of dergelijke situaties) tegen gekomen op de routes, wat voorheen (voordat Mapshare kwam) nogal eens het geval was.

Dus wederom een pluim voor TT, niet alles gaat daar fout :good:

Alleen nam hij, toen ik midden in Castricum stond en daarna naar Hippolytushoef moest...een rare omweg :good: .....hij wilde mij eerst weer via Uitgeest de A9 laten pakken naar Alkmaar, wat 10 km omrijden is (moet naar het noorden, maar nee, TT stuurt je eerst 5 km naar het zuiden)...terwijl ik natuurlijk meteen via Limmen-Heiloo pakte (ik heb altijd Snelste route aanstaan)....iets meer logischer denken van de Navcore zou nog een grote wens van mij zijn....maar dat hoort weer in een ander draadje thuis.

EDIT : Test maar eens uit, de route : Arnoldsonstraat te Castricum.....naar de Parklaan in Hippolytushoef.

de ANWB routeplanner stuurt je zelfs helemaal via Zaanstad, Purmerend omhoog. :good:

Terwijl met de nieuwe Ring Alkmaar je lekker kunt opschieten en de N 242 langs HH waard veel sneller gaat...oke, je komt daar wat rotondes tegen maar die zijn niet echt obstakels te noemen.

Dus dat zijn echt nog verbeterpuntjes. :smile:

En was deze One v3 een breedbeeld geweest, dan was ik helemaal dik tevreden, maar er moet natuurlijk altijd wat te wensen overblijven. :wink:

Verder doet hij zijn werk perfect...nog geen ontbrekende straten tegengekomen met WE 8.15, HDT ontvanger doet ook zijn werk naar behoren...dus uiteindelijk ben ik weer terecht gekomen waar ik 14 maanden geleden begon (na 3,5 jaar met de MIO 168).....de One v3 :blush:

Edited by BramvT

...ben geen afgesloten straten (of dergelijke situaties) tegen gekomen op de routes, wat voorheen (voordat Mapshare kwam) nogal eens het geval was.

Is dat te wijten aan mapshare of iq-route?

Zover bekend wordt er nog steeds geen mapshare geshared indien deze door enkelen of velen zijn gemeld, echter louter wijzigingen die door TT zijn geverifieerd.

Hoezo pluim ? :good::blush:

Alleen nam hij, toen ik midden in Castricum stond en daarna naar Hippolytushoef moest...een rare omweg :good: .....hij wilde mij eerst weer via Uitgeest de A9 laten pakken naar Alkmaar, wat 10 km omrijden is (moet naar het noorden, maar nee, TT stuurt je eerst 5 km naar het zuiden)...terwijl ik natuurlijk meteen via Limmen-Heiloo pakte (ik heb altijd Snelste route aanstaan)....iets meer logischer denken van de Navcore zou nog een grote wens van mij zijn....maar dat hoort weer in een ander draadje thuis.

Is daar misschien OOIT eens een omleiding geweest die blijkbaar NOOIT meer gecorigeerd kan worden. Zo kan ik hier in't dorp al zogezegd maanden niet meer rechtstreeks naar de snelweg, maar moet een heel eind omrijden. Die werken zijn inmiddels al zolang geleden :blush:

(ik heb altijd Snelste route aanstaan)....iets meer logischer denken van de Navcore zou nog een grote wens van mij zijn....maar dat hoort weer in een ander draadje thuis.

En was deze One v3 een breedbeeld geweest, dan was ik helemaal dik tevreden, maar er moet natuurlijk altijd wat te wensen overblijven. :blush:

Verder doet hij zijn werk perfect...nog geen ontbrekende straten tegengekomen met WE 8.15, HDT ontvanger doet ook zijn werk naar behoren...dus uiteindelijk ben ik weer terecht gekomen waar ik 14 maanden geleden begon (na 3,5 jaar met de MIO 168).....de One v3 :good:

Heb het al eerder gezegd, af en toe in een kleine straal rondom: "Vermijd snelwegen" nemen.

Om helemaal dik tevreden te zijn, moet je de 730 HD T eens uitproberen. :good:

Is daar misschien OOIT eens een omleiding geweest die blijkbaar NOOIT meer gecorigeerd kan worden. Zo kan ik hier in't dorp al zogezegd maanden niet meer rechtstreeks naar de snelweg, maar moet een heel eind omrijden. Die werken zijn inmiddels al zolang geleden :good:

Nou, ik typte uiteraard op Reis Via...Heiloo in en toen liet hij mij keurig de route rijden via Limmen-Heiloo.

En daarna klopte de route als een bus.

Er is wel een tijdlang een omleidingsroute geweest omdat er aan een paar doorgaande wegen in Castricum werdt gewerkt...dus wie weet klopt het wel wat je zegt.

Ger : ik had een paar maanden geleden de bedoeling om de Go 630 aan te schaffen...wie weet dat ik over een paar maanden die wel alsnog ga kopen.

Het is met TT een beetje als achter de zaken aanlopen...was om bekende redenen niet zo tevreden over de 720 (geluid bluetooth carkit en TTS werkte ook niet geweldig), alhoewel ik wel zeer tevreden was over het puur navigeren van dat model.

Over 4 maanden zou mijn HDT ontvanger (van 49 euro) er mee moeten stoppen en is dan niks meer waard...en in Mei heb ik wel weer wat geld over om de volgende stap te nemen...wie weet welke aanbiedingen er dan weer zijn :good:

Maar ik geef die Go 630 met losse HDT ontvanger, die nu nog bij de PDA shop voor 299 te koop ligt, een goede kans :blush:

(daar moeten natuurlijk nog wel een aantal tientjes vanaf)

Edited by BramvT

Het is intussen een jaar verder en ik begrijp dat TT nooit een reactie heeft gegeven... :angry: toch heb ik wel een paar vragen.

Ik heb zojuist mijn Noord Amerika kaart geupdate naar v 8.25 plus jaar abo genomen (meer om TT te spekken dan dat we het nodig hebben, ze hebben toch

Edited by Sophia

Dinsdag jl. moest ik in Halsteren zijn, ik kwam er via de noordkant binnen op de N259 (Steenbergseweg) en zag opeens dat het stukje weg nabij een industriegebied was afgesloten en kon dus de hele ring A4 rond Bergen op Zoom nemen. :angry:

Dit komt niet zoveel meer voor, dat TT je een weg instuurd die afgesloten is (de eerste keer in vele maanden), omdat Mapshare weldegelijk werkt (maar NU dus even niet)...toen ik op het adres aangekomen was, zag ik dat ik vlak in de buurt van die weg zat....toch maar eens kijken of ik er op de terugweg gebruik van kon maken (en dat kon, zij het illegaal :search: ) en zag toen dat het een omvangrijke wegvernieuwing was, die ook al bijna klaar was.

Maar Mapshare wist er dus niks vanaf.....komt misschien omdat het geen wereldstad is ?

Edited by BramvT

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat Mapshare de reden is om enkele keren per jaar een kaart uit te kunnen brengen. Hetgeen dan betekent dat de wijzigingen die wij aan TT geven, als kaart weer mogen terugkopen.

Niet enkel bij TT kunnen kaartcorrecties doorgegeven worden. Ook bij de concurrent kan zoiets. Maar dan wel op een primitieve wijze. (Op de manier die in de middeleeuwen tevens bij TT gebruikt werd.

Ikzelf heb er geen enkel probleem mee, dat ook TomTom, (maar dan wel op deze moderne manier), de prijzen probeert te drukken.

Correcties die door TT gecontroleerd werden, worden trouwen w

Maar Mapshare wist er dus niks vanaf.....komt misschien omdat het geen wereldstad is ?

Komt misschien omdat mapshare niet eens werkt. Daar al aan gedacht ? :yahoo::good:

Ok, ik heb er eens wat meer mee gespeeld, ik heb alle mapshare er opnieuw afgegooid, en gekeken in de opties in Home. Er zouden 25.3 MB aan updates op me wachten als ik "Verified by TomTom" kies, 26 MB als ik kies "TT + trusted source", 26.1 Mb als ik kies "checked by many" en 26.2 Mb als ik kies "checked by some".

Dat op zich klinkt al erg onwaarschijnlijk... maar nu komt het... ik heb nu "checked by many" gekozen en als ik daadwerkelijk ga downloaden, zegt hij dat er SLECHTS 1 Kb aan updates te installeren valt bij Noord Amerika, en 320 Kb voor Europa!!! Waar zijn de overige 25 Mb dan naar toe gevlogen?

Als ik de correcties handmatig wil verwijderen, welk bestand moet ik dan hebben? Dat valt nog te proberen, maar voorlopig moet ik de conclusie met jullie delen: mapshare werkt volgens mij helemaal niet zoals het zou moeten.

Oh, en dat TomTom medewerkers hier rondrijden om correcties te controleren is absurd, de dorpen liggen hier minimaal een uur rijden van elkaar. Dus "verified by TomTom" betekent dat er NOOIT een correctie zou zijn... :good:

Edit: overigens, die 26 Mb is onderverdeeld zie ik nu, in 25.8 Mb voor Europa, en 0.3 Mb voor Noord-Amerika. Laat wel weer zien hoe het marktaandeel van TomTom is verdeeld :yahoo:

Edited by Sophia

Oh, en dat TomTom medewerkers hier rondrijden om correcties te controleren is absurd, de dorpen liggen hier minimaal een uur rijden van elkaar. Dus "verified by TomTom" betekent dat er NOOIT een correctie zou zijn... :yahoo:

Ik denk ook niet dat ze zullen rond rijden maar je kan het natuurlijk ook op andere manieren verifieren, zoals overheid, CAA en dergelijke. Over het algemeen zal de verficatie op die manier gebeuren.

Haha ja dat klinkt wel logisch... toch heb ik ook dáár m'n twijfels bij hoor :good: Ik heb al een paar keer de grensovergang vlak bij ons doorgegeven, wat toch een overduidelijke POI is die heel gemakkelijk geverifieerd kan worden, maar tot nu toe is hij er nog nooit bij op gezet. Misschien moet ik 100 mensen hier op dit forum eens vragen deze door te geven? :yahoo:

Misschien moet ik 100 mensen hier op dit forum eens vragen deze door te geven? :yahoo:

Het zou een idee zijn. Maar hoe kom je aan 100 mensen die actief zijn op het forum en de kaarten van Canada hebben. Een tijdje geleden merkte iemand op(dacht Peter), dat ze gewoon niet voldoende personeel hebben om alle meldingen te verifieeren. In jouw geval met de grensovergang zou je het eigenlijk moeten melden aan Teleatlas en dan gebeurd het wel hoop ik maar dan ben je misschien wel een jaar verder voordat je het ziet op de kaart. En dan weten we nog steeds niet of mapshare werkt. Ik denk, dat gelet op de opmerkingen op dit forum we er vanuit kunnen gaan dat Mapshare niet werkt dan wel onbetrouwbaar is.