Sign in to follow this  
Followers 0
PuNkEnStEiN

Stel hier je vragen over Map Share!

81 posts in this topic

Wat zijn de huidige ervaringen van MapShare? Werkt het inmiddels naar verwachting? Ik heb overigens vandaag 2 benzine stations verplaatst, die stonden volgens TT op een rotonde (beetje vreemde plek overigens). Met behulp van streetview de positie geupdate (bijna 1km verderop). Wat mij opviel is dat

Heb vorige week een wijziging doorgegeven, waarvan ik benieuwd ben wanneer deze zal officieel gemaakt worden:

Op 300m van mijn woning lag een spoorwegovergang welke nu definitief gesloten werd, en vervangen door een tunnel voor voetgangers en fietsers.

Na elke download van Mapshare-gegevens van TT kan ik dat testen, want het punt wordt gepasseerd naar elk adres ten noorden van mijn woning.

Een spoorwegovergang die vervangen is door een tunnel is, denk ik, een wijziging die je ten vroegste pas bij een volgende kaart-release zult aantreffen.

Het is niet zo dat grafische wijzigingen op een kaart via mapshare-downloads gerealiseerd kunnen worden.

Ontbrekende straten kun je bijvoorbeeld ook niet zelf 'intekenen'. Gek genoeg kun je de pijltjes die

Ik update mijn TT elke avond met Mapshares (heb de 1 na laatste stand aanstaan, dus ook enkele gemelden) en zag van de week tot mijn vreugde dat de nieuwe Schoterbrug over het Spaarne in Haarlem Nrd er nu wel op staat...alhoewel de kronkelingen in de weg bij dat nieuwe kruispunt er nog niet opstaan.

Of dit nu door Mapshare is gekomen of dat dit al in de 8.40 kaart is verwerkt, heb ik eigenlijk niet op tijd kunnen controleren, aangezien je als fervente TT gebruiker na het downloaden van de nieuwe kaart er meteen Mapupdates overheen gooit :good:

Die Schoterbrug is nu aangegeven met 2 streepjeslijnen zag ik.

MapShare, dan wel het doorgeven van fouten op route.tomtom.com (was "bugs", maar die is opgeheven),

kampt met levensgrote problemen. Ruim 9 maanden geleden heb ik opgegeven dat de kruising N231 en N232

(iets ten oosten van Schiphol-Oost) ten onrechte wordt aangegeven als gelijkvloerse kruising: je kunt zowel

volgens mijn oude Go620 als mijn nieuwe GO950 gewoon links- en rechtsafslaan. Eerst via MapShare de fout

gemeld. Heeft geen resultaat opgeleverd. Toen een aantal maal via "bugs" op route.tomtom.com, toen dat niet

meer kon direct bij de bron: TeleAtlas. Ik heb de heren/dames zelfs de ultieme tip gegeven, dat ze ter controle

niet eens de bureaustoel hoefden te verlaten: op zowel "google maps" als op "openstreetmao.org" is duidelijk

te zien dat het om een ongelijkvloerse kruising gaat. Sterker nog, met "Streetview" van Google is e.e.a.

overduidelijk te zien. Maar aanpassen, ho maar. Wat is er nodig om TT zover te krijgen om zoiets stupiede,

ondanks verschillende meldingen, ondanks uiterst simpele controlemogelijkheden, alsnog eindelijk aan te passen.

Sterkte

Ed