Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Peter

[ 720_T ] Aanschaf & eerste indruk

22 posts in this topic

Aanschaf:

Na lang overwegen of het nu een Navigon 8110 zou worden of een TT, heb ik toch besloten om bij TT te blijven.

In het kort is de reden: de Navigon heeft voor mij toch iets teveel aanloopproblemen, al heb ik er wel vertrouwen in dat het goed opgelost gaat worden.

Wat ik tevens mis is de ondersteuning in de Nederlandse taal voor Text_to_Speech en spraakbesturing. Mogelijk dat dit nog geimplementeerd gaat worden maar als je een vlaggenschip koopt (ongeacht het merk) en de items zijn wel van toepassing voor enkele andere landen, dan vind ik dit wel een minpunt van enige orde.

Naar Hengelo gereden (MM) en mij maar eens vakkundig laten voorlichten (en oplichten bleek achteraf maar daarover straks meer). Na wat gerichte vragen afgevuurd te hebben richting een steeds nerveuzer wordende MM_medewerker die spontaan last kreeg van klotsende oksels en soppende tenen werd het mij duidelijk dat het zeker geen x30 zou worden.

Technisch gezien voegt het niks toe aan een x20.

Indruk:

Na de prijs afgetikt te hebben bij de kassa op weg naar huis met een heuse 720_T

Tegelijk maar een 4GB Sandisk Extreme III erbij gekocht, een cradle en een screenprotector. De laatste 2 items krijg ik morgen per post.

Eerlijk is eerlijk.... het werkt ver boven verwachting. Tmc, handsfree, FM_transmitter, sms versturen...... en het kan nog navigeren ook :tongue:

Tmc:

Tmc ingesteld op sterkste zender (automatisch) en op "Vertraging beperken"

Vanmorgen een rit laten berekenen naar Amsterdam. Tmc aangesloten en de eerste melding over een ongeluk op de A1 dient zich aan.

De TT berekent een nieuwe route en meld mij dat ik bij afslag Lochem / Markelo de autobaan moet verlaten om de file te ontwijken.

Echter 6 kilometer voor de bewuste afslag pleegt de TT nog een keer een herberekening (naar aanleiding van verse tmc_informatie). Wat blijkt: In plaats van de eerder voorgestelde afslag Lochem / Markelo is het nu

Welkom bij de club van 720-gers. :tongue:

En die prijs zou ik me maar niet al te druk over maken, je hebt hem zo-ie-zo al E150,- voordeliger dan die van mij.

Ik was nl een van de eerste gebruikers, tja dan weet je dat je wel eens 'iets' meer kan betalen. :sad:

Aanschaf:

Na lang overwegen of het nu een Navigon 8110 zou worden of een TT, heb ik toch besloten om bij TT te blijven.

Indruk:

Na de prijs afgetikt te hebben bij de kassa op weg naar huis met een heuse 720_T

Tegelijk maar een 4GB Sandisk Extreme III erbij gekocht, een cradle en een screenprotector. De laatste 2 items krijg ik morgen per post......

Pjottr,

Ik ben bang dat het 4Gb kaartje niet gaat werken in je nieuwe TT720T, ik had deze nl. ook gekocht voor mijn TT720 en hij bleef met een rood kruis aangeven dat het kaartje ongeldig was, een 2Gb SD werkte wel prima.

De medewerker van een TomTom speciaal zaak vertelde dat het meestal niet werkt, of dat je TT er instabiel van wordt.

Verder succes met je nieuwe aanwinst. :tongue:

Edited by John2007

Heel verhaal ...

Prijs is inderdaad wat fors, maar is dat zonder al je extra aankopen of met ?

Als het zonder is dan zit je inderdaad wat hoog, de gemiddelde prijs is zo rond de 320 euro, laagste is 298.

Ik ben ook niet zo gecharmeerd van internet only winkels, ik heb dan liever internet winkels met een echte winkel, zoals topdeals.nl en daar heb ik goeie ervaringen mee want daar komt mijn 920T ook vandaan.

Ik ben bang dat het 4Gb kaartje niet gaat werken in je nieuwe TT720T, ik had deze nl. ook gekocht voor mijn TT720 en hij bleef met een rood kruis aangeven dat het kaartje ongeldig was, een 2Gb SD werkte wel prima.

De medewerker van een TomTom speciaal zaak vertelde dat het meestal niet werkt, of dat je TT er instabiel van wordt.

Nou dat is toch redelijke onzin, je moet wel een cardreader hebben zoals een Sandisk Imagemate 12-1 bijvoorbeeld, maar voor de rest heb ik al tot en met 16GB SDHC getest (zie handtekening), zelfs 8GB SDHC werkt op een Classic :tongue:

Edited by Buzzfuzz

Tot slot:

Achteraf bleek dat ik mijn TT te duur had aangeschaft. Voor 379,- harde euro's wisselde het van eigenaar.

Afgelopen weekend stelde Poseidon mij de vraag hoeveel ik er voor betaald had.

Ik vertel hem het bedrag, ongeloof van zijn kant. Of ik mij niet vergiste en geen 730_T had gekocht gezien de prijs.

Hij wees mij er op dat een 720_T inmiddels aanmerkelijk goedkoper over de toonbank gingen. Dat klopt inderdaad, maar ik ga niet met elk internetwinkel in zee.

Om aanspraak te maken op laagste prijsgarantie van MM moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen:

- Mag geen internetwinkel zijn

- Moet een fysieke winkel zijn met personeel

- Moet uit voorraad leverbaar zijn

- Moet binnen een straal van 15 kilometer rond de MM liggen

Gedreven door het verhaal van Poseidon maar eens aan het zoeken geweest. Lang verhaal wat kort te maken:

In Enschede een winkel gevonden, die aan de MM_voorwaarden voldoet, en daarbij de 720_T mij kon leveren voor 308,95

Dat scheelt dan weer een cradle op een TomTom.

Nogmaals dank aan Poseidon :cray:

Was zeker niet de BCC Enschede dan ? :tongue:

279.- euro, maar vermoedelijk zonder TMC antenne (die je voor 3 tientjes kunt kopen)

http://www.bcc.nl/shop/Navigatie/product/p...umpTo=OfferList

Maar ook welkom bij de 720-club waar ik ook net deel van uitmaak :sad:

Edited by BramvT

Verder succes met je nieuwe aanwinst. :sad:

Klopt, maar mijn 720 was dan 20 minuten na thuiskomst ook niet meer helemaal origineel. :tongue:

Om een SDHC te kunnen gebruiken zal je een andere bootloader moeten installeren.

De 4GB SDHC draait als een tierelier.

Succes ermee Pjottr!

Als jij dat ding op de pijnbank gelegd hebt en hij heeft het overleefd dan moet ie gewoon goed zijn :tongue:

Prijs is inderdaad wat fors, maar is dat zonder al je extra aankopen of met ?

Gewoon een standaard 720_T uitvoering. Zonder eerder genoemde extra's zoals cradle, screenprotector en SDHC kaartje

Was zeker niet de BCC Enschede dan ? :sad:

Noop, bij Online_Systems ligt ie in de etalage voor 308 euro en een paar losse stuivers.

MM Hengelo is er ook ruim 25 minuten mee aan het stoeien geweest. Uiteindelijk heb ik 70,05 euro retour gekregen.

Succes ermee Pjottr!

Als jij dat ding op de pijnbank gelegd hebt en hij heeft het overleefd dan moet ie gewoon goed zijn :tongue:

Dank je Zeezout,

Tot op heden is de prestatie boven verwachting :cray:

Noop, bij Online_Systems ligt ie in de etalage voor 308 euro en een paar losse stuivers.

MM Hengelo is er ook ruim 25 minuten mee aan het stoeien geweest. Uiteindelijk heb ik 70,05 euro retour gekregen.

Kijk en dan heb je een koopje voor 308 euro :tongue:

Ik ben dan alleen nog benieuwd hoe je die FM zender aan moet zetten....Jaja, ik weet het....de GAW lezen, maar daar ben ik gewoon nog niet aan toe gekomen. :cray:

(zit nog ergens onderin de doos) :sad:

Maar in de Menu's kan ik niks vinden....is ook een beetje een hardnekkige kwaal van mij, GAW gooi ik meestal snel in de kliko :tongue:

Ik ben dan alleen nog benieuwd hoe je die FM zender aan moet zetten....

Op tabblad 6_8 van Voorkeuren kan je kiezen voor Luidsprekervoorkeuren

Hier is in te stellen of de muziek (mp3 op SD) naar de autoradio moet worden geleid,

of dat de navigatieinstruktie naar de autoradio moet worden geleid,

of beiden.

Daarna krijg je een scherm met een voorgestelde frequentie.

Kies dan voor akkoord en stem de radio af op die frequentie.

Ik had als test een 10 mp3 naar de SD gekopie

Edited by Pjottr

Aanvulling op topic:

Spraakbesturing, ingeven van adres etc, vind ik vrij slecht.

M.i is dit inderdaad te wijten aan de microfoon.

Het geheel doet mij dan aan het volgende denken:

Aanvulling op topic:

Spraakbesturing, ingeven van adres etc, vind ik vrij slecht.

M.i is dit inderdaad te wijten aan de microfoon.

Het geheel doet mij dan aan het volgende denken:

Misschien verstaat ze geen Almelooohs :rofl: :wink:

:wink:

En DANK voor de uitleg....ik ga er meteen even mee rommelen. :smile:

Noem eens wat voorbeelden als je wilt met Plaats, Straat en huisnummer...kan ik eens kijken hoe die van mij erop reageert ?

Edited by BramvT

Bram

Het reageert wel, maar het geeft niet altijd het gewenste resultaat.

Tijdens het rijden vanmiddag dit dus ook even uitgeprobeerd, maar dan zit je eerst een keer of 5 "terug" te roepen voordat de korrekte naam in het lijstje komt.

En ja, ik wacht netjes tot de piep is geweest. :wink:

Als ik AL ME LO heel duidelijk (op z'n Haarlems dus :wink: ) roep, dan krijg ik Almere en de andere keer Oldebroek of zo :smile:

Haarlem verstaat zij overigens in 1x :rofl:

Kan nog een leuke discussie worden :wink:

Dat bedoel ik dus.

Veelal krijg je plaatsnamen op je scherm welke op geen enkele wijze overeenkomen met hetgeen wat je gezegd hebt.

Dan krijg je dus zoiets wat ik in een paar posten terug als extra heb geplaatst (Call_tv) LELYSTAD, hahaha

Als ik AL ME LO heel duidelijk (op z'n Haarlems dus :wink: ) roep, dan krijg ik Almere en de andere keer Oldebroek of zo :wink:

Mijn schoonzus woont in Almelo en dat was dus ook een van de eerste plaatsen die ik insprak. Nou, ik bleef aan de gang; ik heb half Nederland langs zien komen, met Almelo op z'n gunstigst op de 8e plaats ofzo. Maar ja, in Almelo spreken ze ook geen Haags natuurlijk. :smile:

Maar met andere plaatsnamen en met straatnamen/huisnummers werkt het spraaksysteem best goed, maar ik zal het weinig gebruiken, denk ik...

Maar hoe heb je het met de TMC-antenne opgelost, weer met een splitter aan de antenne van de autoradio gekoppeld?

Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen.

Nee, ik heb het tot nu toe nog origineel. Had wel een aktieve mount gekocht maar heb problemen qua plaatsing in mn auto.

Ik ga nog kontakt opnemen met Ge-Tectronic om te zien wat de mogelijkheden zijn met een 720_T.

De draad ligt momenteel gewoon los op het dashboard