Sign in to follow this  
Followers 0
K71

TomTom op de motor

46 posts in this topic

Eindelijk is het zover. 21nk2es.gif. Wie heeft er ervaring met de Tomtom op de motor? En dan NIET de TT Rider, maar een ander type??

Zelf heb ik de TT 910, en wilde eigenlijk geen andere TT kopen of eentje die goedkoper is dan de Rider.

Ik vind de 910 eigenlijk te zwaar, dik en icm harde schijf misschien schokgevoeliger?

Wie heeft een 910 (of ander type) op de motor in gebruik en hoe heb je dat gedaan ivm bevestiging en welke extra kosten komen erbij, bijv. headset en bevestiging.

En omdat ie zo leuk is, nog een keer: 21nk2es.gif

(oeps.. verkeerde deel forum)

Edited by K71

Vraag Mr. M (Marten). Is overgestapt van de Rider naaar een "gewone TT". Mr. M vertoeft met zekere regelmaat op dit forum en heeft met zijn "gewone TT" al vele duizenden km's ervaring opgedaan.

groet,

Christ

Via E-bay een RAM mount kopen, via amerika laten komen. Ik heb dit gedaan voor mijn TT one V2. Kosten waren totaal 30 euries (incl. verzenden) Hier in europa waren ze 110 euries (excl. verzenden, uit duitsland)

Maar dit werk super....

Ben ik al .... :biggrin:

Ik heb de 720 op de BMW GS en idd de RAM houder in de US via E-bay gekocht: Deze store dus Perfecte en snelle service.

Rij met de 720 door sneeuw regen en wind (zit wel achter ruitje), twee zaken:

1. Scherm is lastig afleesbaar in de zon (ook bij de Rider trouwens)

2. Blue Tooth werkt niet samen met Scala of bijvoorbeeld Camos.

Je kunt met een draadje gaan werken of TT (Saskia) gewoon laten brullen, bij toeren hoor je dat echt wel.

Ziet er zo uit:

TT720Front.JPG

TT720_opzij.JPG

Ben ik al .... :biggrin:

Thnx. Is duidelijk. Op de pics valt me alleen op dat de bevesting over het klokje valt en niet op de buis van het stuur. Ga me in elk geval even verder verdiepen in de ram mount. Voor 50 dollar kan ik het in elk geval wel even uitproberen.

Correct, weet niet wat voor motor je hebt, zie www.migsel.com

gr M

Motor is een suzuki bandit geworden. en die staat er bij migsel niet bij.

2. Blue Tooth werkt niet samen met Scala of bijvoorbeeld Camos.

Je kunt met een draadje gaan werken of TT (Saskia) gewoon laten brullen, bij toeren hoor je dat echt wel.

Moet ik hieruit begrijpen dat Bluetooth met geen enkele headset zal gaan werken? Dan zal ik Saskia moeten laten brullen, omdat bij een 910 de aansluiting op het voetje zitten en niet zoals bij de 720 op het apparaat zelf.

Correct, tenzij we een slimme programmeur vinden die de Headsets kamn laten 'pairen'. Maar dat is uitgesloten, want de BT headset ondersteuning zit in de Rider Navcore en ik heb deze geprobeerd via een SD kaart in de 720, maar geen verbinding te krijgen.

Misschen nog eens proberen op de 720 zelf. Of jouw 710.

Via E-bay een RAM mount kopen, via amerika laten komen. Ik heb dit gedaan voor mijn TT one V2. Kosten waren totaal 30 euries (incl. verzenden) Hier in europa waren ze 110 euries (excl. verzenden, uit duitsland)

Maar dit werk super....

Ben ik al .... :wacko:

Ik heb de 720 op de BMW GS en idd de RAM houder in de US via E-bay gekocht: Deze store dus Perfecte en snelle service.

Heren bedankt! Voor 53 dollar (35 euro) dinsdagavond besteld en nu (vrijdagmorgen) gemonteerd op de bike. Super.

Heren bedankt! Voor 53 dollar (35 euro) dinsdagavond besteld en nu (vrijdagmorgen) gemonteerd op de bike. Super.

Ja, perfecte winkel voor dit soort dingen op E-bay. En die lage dollar koers .... :wacko:

:wink: dan ook graag een piccie erbij??

Was ik al van plan :biggrin:

Voor de volledigheid: setje bevat de steun: ram-b-149z en de houder: ram-hol-to3u:

2z99xz8.jpg30lmjrd.jpg

Inmiddels in Nederland ook al gezien in webshops voor 45-60 euro. Google maar eens op typenummers.

En zo ziet het er dan uit:

og9bg7.jpg

Moet het volgende week nog uitproberen of dit gaat werken of een andere plek misschien beter is. Zit nl. wel iets voor de toerenteller.

Op mijn Bandit heb ik deze beugel tussen de bevesting van het stuur geplaatst, dan kun je hem zo plaatsen dat ie net onder de toerentellen en de km teller komt.

Het rijdt erg fijn, eerst moest ik altijd via mijn tanktas kijken, levensgevaarlijk.

Al me tal super oplossing...

Veel rij plezier ermee.

Wat ook super werkt is Promotor Onroute om routes te laten uitrekenen, dan ITNCONV (freeware) om de tussenpunten wat fijner te zetten. en op GPStracks kun je routes downloaden...

Zolang de TT achter een schermpje zit geen centje pijn. Die van mij zit dat en ik heb met Pasen menige regen- en sneeuwbui over me heengehad. Een paar spatjes maakt niet uit. Je kunt er ook altijd tijdens de bui een plastic zakje overheen doen, of hem effe in de tanktas mieteren.

Wel voeding stekker met vasaline ingesmeerd.

Enige nadeel van TT is het matige scherm in de zon. Geldt ook voor de Rider.

K71 hoe kan je de voeding/ earphone aansluiten aangezien dat bij de 710 en 910 in de mount zit ?

Ik heb zelf een 710 en zoek ook zoiets en wil dan eventueel gewoon een oortje aansluiten.

groeten Ron

hoe kan je de voeding/ earphone aansluiten aangezien dat bij de 710 en 910 in de mount zit ?

Ik heb zelf een 710 en zoek ook zoiets en wil dan eventueel gewoon een oortje aansluiten.

Dat is nog een punt waar ik ook meezit. Accu houdt het gelukkig nog redelijk lang vol.

Ik heb nog een overleden autovoetje liggen. Deze past er gewoon in aan de achterkant. Daarmee zou ik de TT kunnen voeden met een 12V aansluiting. (Over het hoe en wat heb ik verder nog niet nagedacht; hoe krijg ik een 12V bij de TT; heb ik nog verloopstekker nodig en wellicht dat de 2 niet goed contact maken, met slechte opladen of automatisch opstarten tot gevolg). Wellicht dat een rol plakband hulp biedt. :yahoo:

Wat betreft het oortje; Wie weet het volgende? Is het nu mogelijk om met de automount en de x10 het voor elkaar te krijgen om de spraak via een andere luidspreker ( of oortje) te laten lopen? Ik het me er niet in verdiept, maar dacht dat het ook via de autoradio kon lopen. Alleen loopt deze ook via de 12V en eentje in mijn binnenzak meenemen gaat te ver. :wink: Zomaar een idee: via een FM voetje en met een radiotje met oordopjes.

Edited by K71

Dat is nog een punt waar ik ook meezit. Accu houdt het gelukkig nog redelijk lang vol.

Ik heb nog een overleden autovoetje liggen. Deze past er gewoon in aan de achterkant. Daarmee zou ik de TT kunnen voeden met een 12V aansluiting. (Over het hoe en wat heb ik verder nog niet nagedacht; hoe krijg ik een 12V bij de TT; heb ik nog verloopstekker nodig en wellicht dat de 2 niet goed contact maken, met slechte opladen of automatisch opstarten tot gevolg). Wellicht dat een rol plakband hulp biedt. :good:

Wat betreft het oortje; Wie weet het volgende? Is het nu mogelijk om met de automount en de x10 het voor elkaar te krijgen om de spraak via een andere luidspreker ( of oortje) te laten lopen? Ik het me er niet in verdiept, maar dacht dat het ook via de autoradio kon lopen. Alleen loopt deze ook via de 12V en eentje in mijn binnenzak meenemen gaat te ver. :tongue: Zomaar een idee: via een FM voetje en met een radiotje met oordopjes.

dat is dan wel weer jammer.

Via de automount is het mogelijk om het geluid via een oortje te laten verlopen.

waarom zou je via een FM zender en radio werken ? hooguit omdat je het radiootje in je binnenzak heb zitten.

Met een oortje en een krulsnoertje gaat het rechtstreeks. wel ff opletten bij het afstappen.

groeten Ron

dat is dan wel weer jammer.

Had me er nog nooit in verdiept, maar TT kan idd. via voorkeuren en line-out en Bluetooth gewoon de instructies afspelen. (was vergeten dat er aan de andere kant van de automount ook nog gaten zaten :blush: )

Andere optie als je van knutselen houdt zag ik hier: motor-forum. Zie ook de plaatjes. Met Bluetooth in helm gebouwd.

Ik dacht dat dit ook voor een TT zou kunnen werken.

Tja, razend jammer dat ik de 720 niet met mijn Scala Rider gepaired krijg.

Heb een Scala Rider FM, maar het juiste kanaal nog niet gevonden helaas. Teveel ruis en piraten tussendoor...

Via de automount is het mogelijk om het geluid via een oortje te laten verlopen.

Ok. een paar dagen verder en nog wat aan het knutselen geweest. De TT zit nu midden op het stuur met de rammount en met de automount heb ik nu het geluid via een in-ear speaker snoertje van een mp3 speler.

Eerst ff wat pics :nea:

34rhmxz.jpg

246s0o6.jpg

Lelijk? :excl: Beetje houtje touwtje :blink: , maar het werkt wel! Eventueel zou de raambevestiging er nog af kunnen van het autovoetje, maar zo kan het ook. Het elastiek zit er om, omdat ik eerst continu een vreemde toon er door hoorde vanuit de motor. Bleek een slecht contact te wezen. Echter bleef hierna rond de 3000 toeren een irritante zoomtoom over. Na installatie van het ontstoorderblokje (hoe heet dat ding ook al weer?) aan de audiokabel is deze nu ook weg. De TT is verder via Wijzig voorkeuren en Luidsprekervoorkeuren ingesteld om de instructies af laten spelen via line out.

Instructies zijn verrassend duidelijk en scherm is goed af te lezen. Alleen in volle zon zijn alleen de witte delen goed afleesbaar, en met name de onderbalk zoals de pijl en de afstand tot volgende afslag.

Problemen/vragen die nog blijven: Schokbestendigheid (een tt910 heeft een harde schijf) en vochtbestendigheid (ook met droog weer) op de lange duur. Ik merk wel dat op slechte wegen de instructies soms gaan haperen. Wel een keer een vastloper gehad, maar of dat nu aan het rijden lag of aan de niet geheel officiele navcore 8, is nog de vraag.

Nu nog een 12V aansluiting en het is wat mij betreft voor elkaar. Maar dat moet niet het moeilijkste wezen denk ik.

Ja, prima.

Ben nu aan het uitzoeken om via een Audio BT dongle een draadloze verbinding te laten maken met mijn Scala Rider Headset.

Ik laat het wel weten als het gelukt is.

gr Marten

Problemen/vragen die nog blijven: Schokbestendigheid (een tt910 heeft een harde schijf)

Oei.....Is dat inderdaad niet vragen om problemen op een motorfiets?

groet,

Christ

Buiten dat , die elastieken zijn ook aan UVR blootgesteld.

Kan je beter vervangen door klittenband.

Dit is in lengtes en kleuren te verkrijgen.( stoffen- , computerwinkel)

Die elastieken houden het maar een paar dagen uit en dan moet je ze weer vervangen.