Sign in to follow this  
Followers 0
Gerard2761

Een t

22 posts in this topic

http://www.gpsshop.nl/product/49931/22945/...ar-cushion.html

Op deze site staat de mogelijkheid om de TT op elke plaats te plaatsen op het desboard van ieder auto. Zonder boren en klemmetjes. Een kleefnap die ik al eerder heb gezien bij Garmin streetpilot. Maar deze is helemaal voor TT en wellicht ook voor meerdere merken met een zuignap op de ruit. Hij zit muurvast en verschuifd echt niet. Je kan hem plaatsen dat ie niet meer het zicht belemmerd. Een superoplossing! :biggrin:

Ik las dat zelfs ook voor de Navigon 2110 kan.

Vreemd eigenlijk dat het zo blijft zitten zonder dat de onderkant voorzien is van kleefstrips of iets dergelijks.

Goede tip :biggrin:

Heb er net een aangeschaft bij Halfords, en veeeel goedkoper.......

Is alleen wat aan de krappe kant voor de One V4.

Dit lijkt inderdaad op de "Beanbag" oplossing van Garmin. Het zal inderdaad goed blijven zitten tijdens het rijden, maar of zo'n oplossing met een vrij grote voet "mooi" is, tja dat is een kwestie van smaak.

Bovendien lijkt mij dat tijdens een ongeval de (zware) voet met het navigatiesysteem gelanceerd wordt, en dus onveilig (zolang het dan maar in de richting van de voorruit gelanceerd wordt gaat het nog :excl:).

Edited by Captain

Persoonlijk vind ik het een foeilelijk ding, en vraag me inderdaad af of het bij een aanrijding/noodstop dat ding op z'n plaats blijft zitten.

Edited by puccini

Newton sprak al eens eerder; F = m.a ( waarbij F=kracht, m=massa en a = versnelling). Brrrrrrrrr.......

:excl:

Poseidon

Edited by poseidon

Newton sprak al eens eerder; F = m.a ( waarbij F=kracht, m=massa en a = verscnelling). Brrrrrrrrr.......

:rofl:

Poseidon

Had ie een kunstgebit of zo?

Maar ehm, is hij er destijds wel uitgekomen dan? :excl: :cray:

Ja, dat is íe ! :excl: Losse tand is inmiddels vast gezet ! :rofl:

Edited by poseidon

In the highspeed 120km/h, suddenly brake the car, under the inertia, the cushion absolutely still.

Suddenley swerve the car, the cushion did not affect by the high eccentricity.

In the simulation sudden situation, the car barge against res, the cushion can endure 5G bump power.

On the accidented road, the shake can not affect the stability of the cushion too

waarschijnlijk direct uit het Chinees vertaald in het Engels, wilde dit jullie toch niet onthouden....

nog even deze:

do not put the mounting cushion on the air-bag.....lijkt me duidelijk :excl:

do not put the mounting cushion on the air-bag.....lijkt me duidelijk :rofl:

Je lacht er om, maar ik wil ze je de kost niet geven die een navigatiedevice in de baan van de airbag hebben zitten.

En zo'n ding klapt er met een noodgang uit, gegarandeerd dat je enkele maanden met twee TT_handjes in je voorhoofd rondloopt.

Succes verzekert. :excl:

Newton sprak al eens eerder; F = m.a ( waarbij F=kracht, m=massa en a = versnelling). Brrrrrrrrr.......
the cushion can endure 5G bump power.

Dus om nu even te rekenen: het ding weegt 1.1 kg en boven 5 G wordt het ding gelanceerd:

F = 1.1 kg x 5 x 9,8 m/s2 = 53,9 N

Dus je voelt al ruim 5 kg tegen je hoofd als de cushion los begint te raken, om nog maar niet te spreken van het gewicht een frontale bosting bij 50 km/u, als de versnelling (/vertraging) vele malen hoger is.

Edited by Captain

En zo'n ding klapt er met een noodgang uit, gegarandeerd dat je enkele maanden met twee TT_handjes in je voorhoofd rondloopt. :rofl:

Moet je toch met een korreltje zout nemen.

(Nog) niet iedereen heeft een TomTom.

Enkele (minder bevoordeelde) mobilisten leren dan op die manier wel hun toestel [/b] ook eens van wat dichterbij kennen. :excl:

....onder het mom van....wat "vloog" er door mijn gedachten tijdens die klap....brrrrrrrrrr.... :nea:

Edited by poseidon

Ik rij al een jaar met de Cushion,staat als een huis geen problemen.

Onderkant is erg stroef (een soort teflon).

Ik denk dat je bedoelt: een rubber op basis van neopreen of siliconen, want teflon is juist glad. :dirol: :nea:

Hoeveel G kan een zuignap eigenlijk doorstaan? Dat zal toch niet veel meer zijn dat die 5G, denk ik?

(bij mij zit ie op een zijruitje, lijkt me qua krachtenspel niet gunstig bij een frontale botsing.)

(bij mij zit ie op een zijruitje, lijkt me qua krachtenspel niet gunstig bij een frontale botsing.)

Dan gaat ie gezwint richting voorruitje. :dirol:

Dan gaat ie gezwint richting voorruitje. :dirol:

Bij een frontaaltje gaat hij altijd richting voorruit.

Nooit naar de achterruit.

Ik heb overigens liever een vaste bevstiging dan iets los op mijn dashboard.

Zal wel goed zitten maar liever niet.

Bij ons in Tilburg bij de Saturn kost de "Veripart GPS Car Cushion" momenteel ¤ 19,00.

Majos

:nea: :angry: Ik heb me ook zo'n houder aangeschaft voor mijn TT 910 go, en ben er uiterst tevreden over.

Vroeger met de zuignap op de voorruit was dit net iets te ver om bijvoorbeeld de snelheid af te lezen.

Nu staat mijn TT heel dicht bij me, en kan ik op cruise control rijden aan perfecte snelheid zoals toegelaten.

Ik heb hem nu drie weken en allerhande maneuvers geprobeerd om het te doen verschuiven, maar die houder

blijft gewoon op zijn plaats op het dashboard. :good::good: