Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom introduceert HOME 2.4

113 posts in this topic

Hallo,

Dat er al eens wat mis kan gaan - in GPS-land - in de Tomtom wereld - daar heeft iedereen wel begrip voor.

Maar dat je als bedrijf dan doodleuk al je klanten - die dat bedrijf hebben helpen groot maken - gewoon straal negeert, ze zelfs zonder respect behandelt - dat gaat er bij mij niet in.

Hoe eenvoudig is het toch om even een berichtje te zetten op de website en iedereen weet wat er aan de hand is - en stopt met "zeuren" :sorry:

Als besturuder van belgiumdigital.com, een vrij grote website met form ivm digitale fotografie, staat er bij ons binnen het kwartier een melding online als er "ergens" iets scheelt - kwestie van respect naar de leden toe (lidmaatschap van het forum is gratis).

Communicatie, het is nog nooit zo makkelijk geweest en ook nog nooit zo moeilkijk blijbaar ...

Jaja

Overigens is bij mij, na 2.4, de snelheid zeer veel beter geworden. Het bijwerken van mijn Go duurt echt een paar seconden tot een minuut. Terwijl eerder dit elegant 10 min voor zijn rekening nam.

Ik heb een verbetering nog niet mogen ervaren, omdat mapshare er sinds mijn update uit lag :sorry:

ik heb gebruik gemaakt van het kaart aanbod en kon dus mijn benelux kaart direct downloaden maar hoe weet ik nu of ik een nieuwere versie heb...ik heb nu 675.1409 gekregen ( op mijn go classic) is dat de nieuwste?

Pierre

Enig schaamrood is verschenen op mijn kaken en om niet alle schuld en zo bij TT te leggen wil ik mijn verhaal hier even afmaken.

Voor de lezers van deze site is het bekend dat ik gebruik maakte van map update zoals dat als een service aanbod werd gelanceerd; ik betaalde en ontving via tthome een oude kaart; ik stelde vraag hierover en moest wachten omdat het te moeilijk was voor gewone support; ik wachtte van 29 sept. tot vandaag. Toen zag ik dat er een antwoord was; jammer dat men niet een mailtje stuur naar je email adres, je moet er zo maar achter komen. Het antwoord sloeg als een tang op varken. Men begreep mijn hele probleem niet. En als het al begrepen was, bleef het nog een raadsel voor me omdat in het antwoord stond dat ik tom tom home versie 3 moest hebben en niet 2... nou ja...volgens mij hebben we die niet.

Toen maar weer bellen en ik kreeg zo waar iemand aan de lijn die kennelijk weet hoe dom ik soms ben, hij luisterde naar me en keek naar vraag en antwoord en zei: mijnheer, ik denk dat u wel de goede kaart hebt maar vergeten bent die te activeren; neem eens uw tomtom...welnu, de rest kunnen jullie wel raden. Hij heeft me prima geholpen en dom van mij dat ik daar zelf niet aan gedacht had.

EWn nu nog een vraag: er staan bij mij nu onder beheer kaarten 2 kaarten van hetzelfde gebied, t.w. Benelux. De kaarten hebben wel een verschillende naam. Ik zou de oude wel willen verwijderen maar durf dat niet zo maar. Misschien grbuikt de nieuwe kaart wel onderdelen van de oude, denk ik dan. Weet iemand hier of je dit toch gewoon kunt doen zonder gevaar alles kwijt te zijn. Ik heb immers geen kaart van TomTom ontvangen, zij hebben hem geinstalleerd via home, ik heb geen kaart...voor zo ver ik weet tenminste..of staat die toch ergens opp mijn schijf?

gegroet

Pierre die nog steeds geen mapshaere updates ontvangt

EWn nu nog een vraag: er staan bij mij nu onder beheer kaarten 2 kaarten van hetzelfde gebied, t.w. Benelux. De kaarten hebben wel een verschillende naam. Ik zou de oude wel willen verwijderen maar durf dat niet zo maar. Misschien grbuikt de nieuwe kaart wel onderdelen van de oude, denk ik dan. Weet iemand hier of je dit toch gewoon kunt doen zonder gevaar alles kwijt te zijn. Ik heb immers geen kaart van TomTom ontvangen, zij hebben hem geinstalleerd via home, ik heb geen kaart...voor zo ver ik weet tenminste..of staat die toch ergens opp mijn schijf?

Offtopic lijkt me, maar om je een antwoord te geven: Je kunt toch de directory (=mapnaam) hernoemen naar iets anders (ikzelf zet er vaak QQ voor): blijft het werken, dan verplaats je die map naar een backup directory op je pc (en evt. op een cd branden).

Regards, Heronimus

Als besturuder van *****.com, een vrij grote website met form ivm digitale fotografie, staat er bij ons binnen het kwartier een melding online als er "ergens" iets scheelt - kwestie van respect naar de leden toe (lidmaatschap van het forum is gratis).

Zo, hebben we de ongevraagde reclame ook weer gehad. :search:

Wat me na de update naar 2.4 opvalt is dat ik ook geen flitspaal updates meer ointvang. Laatste versie heb ik op 19 september ontvangen.

Enkele dagen geleden kreeg ik bericht dat de nieuwe update voor flitslocaties beschikbaar zijn, er wordt echter door mij niets binnengehaald via TomTom Home.

Hoe zijn de ervaringen van de andere forumleden met een abonnement op de flitslocaties van TomTom?

Leo.

Hoe zijn de ervaringen van de andere forumleden met een abonnement op de flitslocaties van TomTom?

Leo.

SCDB en Flitspaal.nl zij gewoon doorgegaan.

Offtopic lijkt me, maar om je een antwoord te geven: Je kunt toch de directory (=mapnaam) hernoemen naar iets anders (ikzelf zet er vaak QQ voor): blijft het werken, dan verplaats je die map naar een backup directory op je pc (en evt. op een cd branden).

Regards, Heronimus

klopt helemaal;

edocht ik zag een verschil tussen beide mappen; de oude map is behalve benelux ook weteuropa, de grote wegen. De nieuwe kaart is alleen benelux; m.a.w. ik moet de oude er niet uitgooien want dan ben ik waarschijnlijk mijn grote wegen west europa kwijt.

Pierre die i.v.m. mapshare wel iets ontving, alleen voor de kaart die geactiveerd is. In de tab mapshare landenvoorkeur zie ik alleen de geactiveerde kaart niet de andere kaarten staan; is dat bij jullie ook?

m.a.w. ik moet de oude er niet uitgooien want dan ben ik waarschijnlijk mijn grote wegen west europa kwijt.

Heel verstandig van je.....ik heb ook nog steeds de oude (2005) Major route of europe (van 80 mb of zo) hier bewaard. :wink:

Zal ondertussen wel e.e.a. aan vernieuwd zijn qua wegen, maar nu moet je de Alpenmap erbij kopen...terwijl vrijwel iedereen al heel west europa heeft. :wink:

En die doet het op elke nieuwe TT nog, die MROE. :biggrin:

SCDB en Flitspaal.nl zij gewoon doorgegaan.

Dat is natuurlijk fijn, maar dat geeft geen antwoord op mijn vraag.

Leo

Waarom komt deze thread als nieuws op de frontpagina? beetje oud nieuws

Geen idee, maar dan is het nu ook afgelopen :nea:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0