Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom herstelt distributie Map Share

100 posts in this topic

met beveiligingsniveau op 'normaal'

Hier ook.

Kan alleen geen landen selecteren daar staat niks.

Man o man, ik kreeg zowaar weer wat MapShare updates binnen. :blush:

Ik wist niet wat mij overkwam..... :rolleyes:

Mijn WCE 810.1907 Full version staat nu op: 141468 updates.

Edited by pribo

Krijg ze ook net binnen, sta nu op 127.900 kaartcorrecties.

W-Europa v810.1907

post-25219-1224231886_thumb.png

Edited by puccini

Heb er 223083 nu... met beveiligingsniveau op 'normaal'

17/10 - 11:10 uur, security normaal en alle landen geselecteerd 223362 correcties voor v805.1801

Edited by wsmaal

Mijn WCE 7.10 kaart is ook 3 kwartalen oud en TT HOME gedraagt zich precies zoals hier beschreven. Ik ben benieuwd welke opheldering TT verschaft.

De reactie van TT support, die ik vandaag pas ontvangen heb, geeft, zoals verwacht, geen opheldering:

TomTom Map Share is een gratis service waarbij u wijzingen en kleine correcties op uw kaart kunt aanbrengen. Zo kunt u bijvoorbeeld incorrecte straat namen wijzigen, wegversperringen opgeven, missende nuttige plaatsen toevoegen en bestaande nuttige plaatsen wijzigen. Andere Map Share gebruikers kunnen hun eigen wijzigingen uploaden en u kunt deze downloaden via TomTom HOME.

Map Share is alleen beschikbaar op TomTom apparaten met een kaart versie van 6.75 of hoger. Door toedoen van restricties op de kaarten die zijn geinstalleerd op onze oudere apparaten werkt Map Share helaas niet op deze oudere TomTom apparaten welke een oudere kaart bevatten. Tevens willen wij u erop wijzen dat MAPSHARE werkt voor 1 jr vanaf aankoop van een TomTom met een kaart met de juiste versie of vanaf de aankoop van een kaart met de juiste versie voor 1 jaar.

Om de Map Share functie in te schakelen op uw TomTom dient u onderstaande stappen te volgen.

blabla deleted

Mijn reactie op bovenstaand:

Ik heb, zoals vermeld, een kaart (710.1561 - Western_Europe_1GB). Derhalve is deze hoger dan 6.75. De kaart is, zoals Tom Tom Home meldt, slechts 9 maanden oud. Mapshare heeft tot voor de "storing" perfect gewerkt op mijn TomTom....

U gaat volkomen voorbij aan mijn gestelde vraag...

De lezer kan zelf zijn/haar conclusie trekken....

Is het niet zo, dat het antwoord op een oude vraag van in de periode dat "het" niet werkte, te laat terug komt, en dat "het" inderdaad nu reeds terug werkt ?

Is het niet zo, dat het antwoord op een oude vraag van in de periode dat "het" niet werkte, te laat terug komt, en dat "het" inderdaad nu reeds terug werkt ?

Mapshare werkt niet (meer) voor kaart 710.1561 - Western_Europe_1GB.

Mapshare werkt niet (meer) voor kaart 710.1561 - Western_Europe_1GB.

naar aanleiding van deze opmerking mn tomtom aangesloten(22-10-2008 om 20.45 uur) en op mijn oudere kaart versie 705.1485 (West Europa 1GB S) een correctie van bijna 2 mb binnen gekregen

Edited by Donald Duck

Die hele mapshare is volgens mij een wassen neus. :nea:

Ik heb alle mapshare updates van PC en WCE 810.1907 (Full) verwijdert, eerst had ik er 142823 updates opstaan en na verwijdering met uiteraard nieuwe updates opgehaald te hebben van TT staan er nu 142065 updates op de kaart.

142823 - 142065 = 758 updates tekort...... :good:

Ik snap er de ballen nog van, heeft TT die veranderingen soms terug getrokken. :unknw:

Sorry TT, mochten jullie dit lezen, wanneer werkt die MapShare weer eens goed. Zo krijg je elke dag diverse updates binnen en zo weer weken lang niet. :angry:

Mijn instellingen zijn ingesteld op: Laag.

Edited by pribo

Ook ik heb net weer nieuwe mapshares binnen gekregen.....en heb altijd maar de hoop dat ik morgen ergens in e.o.a. stad automatisch door de One om een tijdelijke afsluiting word genavigeert.

Een beetje God Geve de Greep, zeg maar :unknw:

naar aanleiding van deze opmerking mn tomtom aangesloten(22-10-2008 om 20.45 uur) en op mijn oudere kaart versie 705.1485 (West Europa 1GB S) een correctie van bijna 2 mb binnen gekregen

Kaart 710.1561 haalt de mapshare updates wel binnen maar implementeert deze niet, zoals ik dat hier beschreven heb. TT support overigens, heeft inmiddels op mijn tweede reply gereageerd (blabla) waarop wederom niet wordt ingegaan op mijn waarnemingen. Ik hou het voor gezien en gebruik kaart 805.1801 (Western & Central Europe) en NC 8.01. Mapshare werkt nu prima op mijn TomTom One ;-)

Bij mijn kaart WCE 7.10 (van drie kwartalen oud) heeft TT Home ook inmiddels twee keer MapShare updates verwerkt. Maar wat het precies doet is niet te doorgronden.

Het programma geeft twee indicaties:

- Huidige correcties op het navigatiesysteem

- Na deze update

Beide zijn bij mij gestegen! Ook de eerste indicator is met een paar Mb gestegen. De tweede is met vele Mb's gestegen en is na de tweede update verder uitgelopen op de eerste waarde. Ook via de Windows verkenner kan ik zien dat de bestanden zijn gegroeid.

Maar wat voor een conclusies je hieraan kunt verbinden is mij een raadsel.

post-28910-1224794287_thumb.jpg

Bij mijn kaart WCE 7.10 (van drie kwartalen oud) heeft TT Home ook inmiddels twee keer MapShare updates verwerkt. Maar wat het precies doet is niet te doorgronden.

Het programma geeft twee indicaties:

- Huidige correcties op het navigatiesysteem

- Na deze update

Beide zijn bij mij gestegen! Ook de eerste indicator is met een paar Mb gestegen. De tweede is met vele Mb's gestegen en is na de tweede update verder uitgelopen op de eerste waarde. Ook via de Windows verkenner kan ik zien dat de bestanden zijn gegroeid.

Maar wat voor een conclusies je hieraan kunt verbinden is mij een raadsel.

Als "Na deze update" Mapshare de correcties correct heeft ge

Als "Na deze update" Mapshare de correcties correct heeft ge

post-200-1224847237_thumb.jpg

post-200-1224847278_thumb.jpg

post-200-1224847324_thumb.jpg

Edited by adriaantje

Zo dus:

En na:

Precies 0 MB :-) De communicatie met TT support over mijn Mapshare probleem heb ik afgerond. Als experiment heb ik de kaart 710.1561 (Western_Europe_1GB) via TomTom Home op mijn (externe) SD ge

Ik heb net de Beatrixlaan tussen de Anna van Burenlaan en de Bosparkweg in Alphen aan den Rijn afgesloten via Mapshare.

Kunnen t.e.m. 15 december geen auto's langs.

Inderdaad, voor mijn 9 maanden oude kaart lijken de Mapshare updates verwerkt, maar ik zie, in tegenstelling tot voor de storing, niet hoeveel updates zijn ge

. Mapshare werkt niet tot een jaar na uitgifte van de kaart is mijn conclusie...

Correct geconcludeerd. Het is inderdaad zo. >> hier << is er al veel meer over gezegd.

Dat topic herinner ik mij.. Het is, zoals blijkt, zelfs veel korter dan een jaar..

Dus ik kan straks geen mapshare update smeer binnen halen omdat mijn kaart verouderd is.

Ook kan ik geen nieuwe kaart aanschaffen omdat daar de nieuwe Navcore voor nodig is

Die werkt niet goed op mijn 730.

Einde Tomtom dan zeker.

Na oeverloos communiceren met TT support eerste - en tweede lijn is het probleem met Mapshare voor mijn toen 3 kwartalen oude WE kaart niet opgelost. De tweede lijn kwam met suggesties die de eerste lijn eerder ook al gemailed heeft. Recent heeft TT laten weten dat mijn kaart inmiddels een jaar oud is.. Dat is de de reden, meldt TT support, dat Mapshare niet (meer) werkt (diepe zucht......). Mapshare werkt niet tot een jaar na uitgifte van de kaart is mijn conclusie...

Dit is niet juist want ik krijg nog steeds mapshare updates binnen

device TT One 3RD edition

map WE 705.1485

gekocht juni 2007

elke maandag ochtend prik ik hem ff aan de pc ook gisteren en kreeg gelijk weer mapshare updates binnen

Ik heb net de Beatrixlaan tussen de Anna van Burenlaan en de Bosparkweg in Alphen aan den Rijn afgesloten via Mapshare. Kunnen t.e.m. 15 december geen auto's langs.

Dus nu heb jij dit voor twee weken omlegginging doorgegeven. Eens kijken hoe lang deze afsluiting er nog steeds ongewenst gaat opstaan :wink:

Het idee Map Share is goed voor permanente dingen. Voor bovenstaande situaties zouden ze er beter mee ophouden :nea:

Dus nu heb jij dit voor twee weken omlegginging doorgegeven. Eens kijken hoe lang deze afsluiting er nog steeds ongewenst gaat opstaan :wink:

Het idee Map Share is goed voor permanente dingen. Voor bovenstaande situaties zouden ze er beter mee ophouden :nea:

Als de weg weer open is verander ik dit weer.

Dit is niet juist want ik krijg nog steeds mapshare updates binnen

elke maandag ochtend prik ik hem ff aan de pc ook gisteren en kreeg gelijk weer mapshare updates binnen

Ik krijg voor mijn WE kaart (>1jaar) ook nog de mapshare updates. Maar.. als je kijkt in de Map Share-voorkeuren, dan zie ik dat lang niet alle updates worden/zijn ge