Sign in to follow this  
Followers 0
Maarten-moderator

Hoe ontstond jouw nickname?

52 posts in this topic

Zomaar even een leuk off topic onderwerp.

Hoe kom jij eigenlijk aan je 'nickname'?

Sommige zijn makkelijk te verklaren maar sommige lijken mij knap verzonnen!

Voor mezelf;

Mijn voornaam is Maarten en ben moderator op dit geweldige forum!

Nee, ik ben geen fan van...

Maar de eerste letter van mijn voornaam en de eerste 2 letters van mijn achternaam komen overeen met deze dame.

Nee, ik ben geen fan van...

Maar de eerste letter van mijn voornaam en de eerste 2 letters van mijn achternaam komen overeen met deze dame.

Laat ik nou werkelijk (zoals ik je al eens eerder had verteld) gedacht hebben dat je idd een enorme fan was van JLO, en dus vandaar gekozen had voor deze Nick_name. :rolleyes::blush:

Pjottr: In het verleden kwamen we altijd met een hele groep vrienden bij elkaar, later de kroeg in.

Iedereen had een bij-naam en ze noemden mij Pjotr

De dubbele t is er later ingekomen tijdens het aanmelden op een site, daar was Pjotr niet meer beschikbaar, dus kwam de variant met dubbel t.

Saillant detail is dat drs. P (daar heb je 'm weer) ook de naam Pjotr gebruikt in zijn lied: Troika.

Nu vermoed ik dat de beste zanger in kwestie als voornaam Dirk Rudolf Simon heeft en als achternaam Pietersen.

Dan krijg je drs. P in het telefoonboek (grapje) :blush:

Ver gezocht, maar doet het wel aardig :rolleyes:

Pjottr: enz. enz.

En vanwaar dan Sylvester in je avatar?

Mijn nickname is ontstaan toen bij aanmelding mijn voornaam en allerlei andere varianten al bezet bleken. Dan maar captain, genaamd naar de functie van Pilot-In-Command (als je wat fout doet is de Pilot In Command altijd de PIC :rolleyes: ) wat ik als hobby soms doe op een Piper of een Cessna. De avatar is op de final van Runway 09 in Teuge (niet te verwarren met Terlet :blush: ).

Edited by Captain

Ik kreeg mijn Nickname van onze secretaresse van onze club , even verklaren.

Enige tijd geleden was ik ondervoorzitter van onze motorclub , in het motorwereldje is een voorzitter de president , de ondervoorzitter de vice-president.

Vandaar Mister Vice,nu jaren later ben ik de voorzitter maar blijf nog altijd Mister Vice voor de leden.

Greetz

Edited by Mister Vice

nou, die van mij is heel simpel, gewoon mijn initialen :rolleyes:

En vanwaar dan Sylvester in je avatar?

Qua cartoon vind ik 'm erg mooi gemaakt.

Overigens niets met voorliefde te maken, heb niks met katten.

Heb 2 herders,1x kruising tussen Mechelse Herder en Duitse Herder, en sinds anderhalf jaar een Canadese Herder. Of zoals dat nu officieel heet: Een Witte Zwitserse Herder. Die is nu aan het puberen :blush:

De avatar is op de final van Runway 09 in Teuge (niet te verwarren met Terlet :rolleyes: ).

Ik heb 'm reeds in het echie mogen aanschouwen, Cappie.

Gaan we zeker nog een keer doen. Ben wel te porren voor wederom een bumpy landing. :smile:

Teuge....Terlet.

Maar goed, ik vrees zolang ik hier nog ben, deze practical joke nog wel diverse keren de revue zal passeren.

De xt660r is de motorfiets waar ik iedere dag mee pendel tussen thuis en werk. :rolleyes:

Tja... fan van het motormerk Ducati. Miss ervoor geplakt om aan te duiden dat ik een vrouwtje ben en geen mannetje.

Mij nickname is bkj. Dit is de tigram (achternaam en roepnaam) die 31 jaar geleden door mijn baas werd ingevoerd in het computernetwerk. Ik ben hem maar gelijk overal gaan gebruiken.

En de avator: dat is onze nieuwe auto Volkswagen Tiguan 2.0 diesel

Edited by bkj

Jaren geleden hadden we op de wintersport een groep met daarin drie maal een Peter, om ze uit elkaar te houden is toen Peer ontstaan :blush: , al snel verbasterde dat tot Peerke.

Peer is Peter zonder t, ik drink geen thee, alleen maar koffie :rolleyes:

Die van mij is in tegenstelling tot wat men denkt aan een PS2/3 game en veel gebruikt media woord in de VS, afgeleid van de bekende hardcore DJ uit die tijd, ver voor dat het woordje wat betekenis kreeg.

Echter wordt ie alweer veel nageaapt zoals op tweakers.net enzo :rolleyes:

Dus we gaan maar weer eens een unieke naam verzinnen.

Maar ik heb er zoveel gehad dat niemand mij ooit herkende op het net :blush:

De avatar is Miss Jessica Biel, vooral bekend van Blade Trinity, "Scream if this hurts chika!" :smile:

Maar een avie kan zo veranderen bij mij, ik zou em weer eens updaten.

Voor mij is het wel heel simpel gewoon mijn voornaam met het jaar van oprichting.

Vind het zelf wel grappig.

Mijn nick-name zijn de eerste drie letters van mij en mijn vrouw's voornaam.

De mijne spreekt voor zich

Die van mij ook, maar dat kwam wel ergens anders door.

Nadat ik een iPac met TTNav 3 en later 5 had gebruikt, wilde ik een degelijke PND. Een iPac blijft nu eenmaal een (handheld) computertje die op zijn tijd ook lekker vastliep en een instabiele BT verbinding met de GPS muis.

Na overweging, wilde initieel gaan voor de Sony. Echter bij de demonstratie in de winkel (MM) liep het apparaat al een paar keer vast, was zeer traag in herberekeningen. Kortom niet waar ik naar op zoek was. Trots toonde de verkoper de toenmalige nieuwe 720. Bijkomende zaken waren de Bleutooth headset, de MP3 speler met de ingebouwde FM transmitter, TMC en niet te vergeten MapShare.

Bij thuiskomst liep de 720 al drie keer vast tijdens de initi

Edited by navidrama

Ik zal ook even een reactie geven,

Ik werk in het weekend als Dj en heb een collega die wat letters omgedraaid heeft. ik heet eigenlijk Pascal

maar hij noemde mij altijd pacsel en zo is eigenlijk Paxel ontstaan!! Met een X en anders nix

www.dj-pascal.com

voor de nieuwsgierige mensen!!

Afrit 33 A1. :rofl:

Ik vond mijn naam uit de toepasselijke navigatiewereld.

Dit is het dichtsbijzijnde afrit van de autobaan A1 met afritnummer 33 waar ik hemelsbreed 750 meter van af woon.

En mijn mooie avatar := made by: Xytrox. :good:

Edited by Afrit 33 A1

Ergens in 1970 besloten mijn vader en moeder mij na ellenlang overleg, wikken en wegen en wellicht een paar worpen met een dobbelsteen mij Bart te noemen. Voor de achternaam was er (destijds tenminste) geen keus :good:

Euh, gewoon mijn voorletter en de eerste 2 letters van mijn achternaam.

Ben geen echte Alf fan maar moest toch wat en ik ben op de meeste fora herkenbaar aan dezelfde avatar en naam.

Een foto van jezelf vind ik helemaal verschrikkelijk tenzij je een lekker ..... bent. :good:

Zoals op de foto blijkt,rijd ik al jaren met (vanzelfsprekend ) Peugeot.

Ik heet gewoon Marten en will graag dat iedereen me aanspreekt met 'meneer'. Dat ge-je en ge-jouw altijd maar .... :rofl: :good:

:good: Guyke is altijd mijn roepnaam geweest op de CB in de vrachtwagen.

:rofl: De 1 erbij omdat hier al een Guyke was op het forum :nea: