Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Review: GO 740 en GO 940 LIVE op de testbank

121 posts in this topic

Geplaatste review:

Nu op jouwNAV:
GO 740 en GO 940 LIVE op de testbank
De nieuwe GO 740 en GO 940 LIVE van TomTom liggen in de winkels. En wij van jouwNAV kunnen je als eerste vertellen of het een aanschaf waard is...

Klik op de kop om de review te bekijken...

Klik op 'REAGEER' als je op deze review wilt reageren...

De redactie

Zodra de GO 940 ook met een TMC aansluiting wordt uitgevoerd wil ik hem aanschaffen.

De TMC op mijn GO 920 werkt zeer goed en de verkeersinformatie is voor mijn doel als weggebruiker ruim voldoende ook al is deze niet 100% actueel. :clapping:

Fijn Guam! Nou Griekenland en Turkije nog anders zou ik me als Turkse medelander nog gediscrimineerd voelen.

Yep, van mij mogen er ook wel wat meer kaarten bij in Azie, daar heb je veel meer aan dan Guam.

Japan zou leuk zijn, maar is er nog steeds niet :clapping:

LET OP!

Wij zijn op dit moment samen met GPSshop en TomTom bezig een zeer interessante actie op touw te zetten voor de GO 740 en 940 LIVE. Iedereen die in oktober/november een nieuwe GO x40 koopt bij GPSshop zal daar kans op maken.

Details volgen snel, maar ik kan alvast zeggen dat het echt de moeite waard gaat worden!

Nick

Heeft de Go740 echt maar 2GB ? Dat is voor de huidige Western & Central Europe al te weinig..... Zonde, al zit er natuurlijk een SD poort in. Raar trouwens; op de GPSShop wordt vermeld dat er 4GB intern zit.

Edited by bobbink

Heeft de Go740 echt maar 2GB ? Dat is voor de huidige Western & Central Europe al te weinig..... Zonde, al zit er natuurlijk een SD poort in. Raar trouwens; op de GPSShop wordt vermeld dat er 4GB intern zit.

De GO 740 heeft inderdaad maar 2GB. En toch een kaart van Western en Central Europe.

Let op: het device heeft een micro-SD-poort.

Zodra de GO 940 ook met een TMC aansluiting wordt uitgevoerd wil ik hem aanschaffen.

De TMC op mijn GO 920 werkt zeer goed en de verkeersinformatie is voor mijn doel als weggebruiker ruim voldoende ook al is deze niet 100% actueel. :clapping:

Geintegreerde GPRS connectiviteit, inclusief 3 maanden LIVE Services in je land

4,3” LCD breedbeeldscherm 16:9 formaat (WQVGA: 480*272 pixels)

4 GB intern flash-geheugen

microSD-kaart slot, geschikt voor microSD-kaarten

Zeer gevoelige GPS-ontvanger

RDS-TMC-ontvanger voor verkeersinfo

Ge

De GO 740 heeft inderdaad maar 2GB. En toch een kaart van Western en Central Europe.

Let op: het device heeft een micro-SD-poort.

De 2 GB intern is voldoende, de Micro SD(HC) van SanDisk werkt perfect.

Edited by Germ

LET OP!

Wij zijn op dit moment samen met GPSshop en TomTom bezig een zeer interessante actie op touw te zetten voor de GO 740 en 940 LIVE. Iedereen die in oktover/november een nieuwe GO x40 koopt bij GPSshop zal daar kans op maken.

Details volgen snel, maar ik kan alvast zeggen dat het echt de moeite waard gaat worden!

Nick

Nou dan hoop ik dat het inderdaad snel is, want hun servicelijn was zaterdag niet snel genoeg voor mij.

Na ongeveer 5 minuten aan de lijn te hebben gehangen, heb ik het opgegeven.

Ik neem aan dat als je een mail eruit gooit dat je de 940 op voorraad hebt dat men ook wil verkopen, kennelijk dus niet :clapping:

Sinds twee dagen ben ik in het gelukkige bezit van deTomTom Go 940 Live. En ik kan niet anders zeggen dan: het is een fantastisch apparaat. Het detecteren van een mobiele telefoon ging automatisch. En wat ik de grootste aanwinst vind is de mogelijk om te kunnen Googelen. Je hebt bij wijze van spreken geen NP's (POI's) meer nodig.

TomTom maakt veel tamtam van de mogelijkheid om goedkope benzinestations te vinden met actuele prijzen. Welnu, dat lijkt nog nergens op. Een pomp bij mij in de buurt die al een hele tijd geleden van Gulf veranderd is in Tinq wordt nog met Gulf aangegeven. En ook de actuele prijzen kloppen voor geen eurocent.

Samenvattend: een prachtig apparaat met veel mogelijkheden. Maar TomTom moet wel waarmaken wat ze op softwaregebied beloven.

Henk Schaap

Maar TomTom moet wel waarmaken wat ze op softwaregebied beloven.

Daar zeg je zoiets :yahoo:

TomTom maakt veel tamtam van de mogelijkheid om goedkope benzinestations te vinden met actuele prijzen. Welnu, dat lijkt nog nergens op. Een pomp bij mij in de buurt die al een hele tijd geleden van Gulf veranderd is in Tinq wordt nog met Gulf aangegeven. En ook de actuele prijzen kloppen voor geen eurocent.

Doe jezelf een lol en voeg een station als favoriet toe als je nog steeds de weg niet weet, anders moet je toch gewoon naar een station rijden wat in de buurt is.

Of zijn onze geheugens tegenwoordig zo vluchtig ? :yahoo:

En ga me niet vertellen dat je meer dan 20km rijdt om te tanken he (Ofwel erg dom dan).

En ga me niet vertellen dat je meer dan 20km rijdt om te tanken he (Ofwel erg dom dan).

Nou ehh....het komt bij mij nogal eens voor dat ik ergens in een volstrekt onbekende omgeving ben, vaak ver van huis en dan zie aan de tankmeter dat ik nodig diesel moet tanken.

Zoals een paar weken geleden toen ik in Valkenburg (L) stond...ik klikte toen op Navigeer naar NP dichtbij bestemming, tankstation dichtbij en zou dan graag willen weten waar een onbemande pomp is...ik werd naar een vrij dure pomp gestuurd.

Omdat mij dat per hele tank (tegen de 60 liter) al snel 5 euro scheelt, daar heb ik een paar km (desnoods 10) omrijden best voor over. :yahoo:

Weet iemand of de Tomtom 940 HD Trafic ook werkt als de TomTom niet op de automount zit? Zit de chip in de tomtom of in de mount? Dus buiten de auto ook verkeersinfo opvragen? Dat zou een hele vooruitgang zijn. Kun je vooraf, dus buiten de auto, de route helemaal plannen. De TMC zit in ieder geval in de mount.

Edited by Jos Wessels

Geintegreerde GPRS connectiviteit, inclusief 3 maanden LIVE Services in je land

..........

Weet iemand of de Tomtom 940 HD Trafic ook werkt als de TomTom niet op de automount zit? Zit de chip in de tomtom of in de mount? Dus buiten de auto ook verkeersinfo opvragen? Dat zou een hele vooruitgang zijn. Kun je vooraf, dus buiten de auto, de route helemaal plannen. De TMC zit in ieder geval in de mount.

Zoals henny hierboven al heeft aangegeven, ja 'het' zit in het apparaat.

De TMC aansluiting zit inderdaad in de mount.

Ja, HD Traffic werkt ook wanneer het device niet op de car mount bevestigd is.

als ik zo naar die mount kijk ben ik een beetje bang dat je hetzelfde connectie gezeur gaat krijgen als met de *10 versie..

Zie tekst in review onder het kopje 'Actieve houder'...

Zullen we allemaal even wachten tot de review klaar is :yahoo:

Actuele benzine prijzen..... Leuke functie; maar ook up-to-date ?

Wie gaat die DataBase bijwerken, prijzen veranderen dagelijks; is toch wat anders dan een nieuwe weg invoeren en dat duurt al lang voor dat die up-to-date zijn.

De TMC zit in ieder geval in de mount.

LET OP:

Standaard zit er bij de 740 en 940 GEEN mount met TMC-ontvanger. Zie tekst review...

even om een hoop heen en weer gepraat te voorkomen.

Ik rijd sinds afgelopen vrijdag met een GO940 LIVE maar er zit geen TMC-aansluiting op hoor. heb dit ook al nagevraagd bij tomtom helpdesk en het antwoord daarop was inderdaad dat hij er niet op zit. Heb wel een mount gevonden op GPSshop.nl waar een ingebouwde TMC-ontvanger op zit, maar losse TMC-antenne is niet aan te sluiten.

Jeroen

Heej, Mistery37

Dat is dan zeker de mount van TomTom met geintegreerde TMC voor ¤ 82.00. Werkt dat goed zonder externe antenne? En hoe schakel je dan tussen HD-Trafic en TMC bv als je in het buitenland bent?

Op www.carcomm.nl staat overigens aangekondigd dat Carcomm momenteel een cradle ontwikkeld met TMC geintegreerd. Mijn ervaring met de cradles van Carcomm is dat deze uitstekend passen en werken. Je kunt die cradle ook met een vaste electr aansluiting monteren.

Groet Jos

Edited by Jos Wessels

even om een hoop heen en weer gepraat te voorkomen.

Ik rijd sinds afgelopen vrijdag met een GO940 LIVE maar er zit geen TMC-aansluiting op hoor. heb dit ook al nagevraagd bij tomtom helpdesk en het antwoord daarop was inderdaad dat hij er niet op zit. Heb wel een mount gevonden op GPSshop.nl waar een ingebouwde TMC-ontvanger op zit, maar losse TMC-antenne is niet aan te sluiten.

Jeroen

Ook de GPSshop geeft geen duidelijk antwoord op de vraag of er bij de actieve 940 mount een ingebouwde TMC-ontvanger zit, in de Technische specificaties is dit niet terug te vinden. Ik hoop dat dit wel het geval is bij de GO 950.

Ook de GPSshop geeft geen duidelijk antwoord op de vraag of er bij de actieve 940 mount een ingebouwde TMC-ontvanger zit,

Wij kunnen je een zeer duidelijk antwoord geven hoor: die zit er niet in! Zie ook de tekst in de review...