Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Review: GO 740 en GO 940 LIVE op de testbank

121 posts in this topic

Ik wordt er zelfs een beetje opgewonden van....

Er staat LIVE-service....... niet LIJF-service :sad:

Persoonlijk hou ik meer van concreet voordeel..... in de staatsloterij win ik ook nooit iets.

Edited by Theo56

Beste allemaal,

De review is zojuist voltooid...

Bedankt voor de review :excl:

Alleen mis ik nog wat meer informatie over de vernieuwde rijstrookbegeleiding. Deze zou (soms) twee afslagen in

Edited by Captain

Alleen mis ik nog wat meer informatie over de vernieuwde rijstrookbegeleiding. Deze zou (soms) twee afslagen in

Goede en complete review!! In de beschrijving van de LIVE services, mis ik de flitspalen nog. Dit is een dienst waar je normaal toch ook iets van 29 euro per jaar voormoet betalen.

Trouwens.... bij mijn "oude" XL kon je de beschermfolie nog wel een half jaar laten zitten als screenprotector. Nu hebben ze hem bedrukt...... :excl:

Edited by Theo56

Goed verhaal weer. had ook weinig anders verwacht...... :blush:

Wat me opvalt is dat TT nieuwe softwarematige functionaliteiten weer koppelt aan een nieuw apparaatje, nl de x40. Terwijl inhoudelijk er niet eens zoveel verschil zit tussen de x20, x30 en mindere mate de x40. Het verschil tussen de x20 en x30 is vandaag de dag gewoonweg 0,0

Hebben jullie niet de processor en kloksnelheid niet kunnen achterhalen??

Hebben jullie niet de processor en kloksnelheid niet kunnen achterhalen??

Nee, maar ik verwacht dat deze hetzelfde zijn als in de x20 en x30...

Onderschat overigens niet dat het inbouwen van een SIM-kaart toch wel behoorlijk wat impact heeft op het interne ontwerp van een device. Ik zie de x40 (ook qua design en connectoren) dan ook echt als een compleet nieuw systeem. De x20 en x30 zijn inderdaad 100% identiek.

Weten jullie misschien of er een Navigon navigatie systeem bestaat met dezelfde kenmerken als de nieuwe x40's? :blush:

Nee, die bestaat niet. Navigon heeft op dit moment geen connected device...

In de beschrijving van de LIVE services, mis ik de flitspalen nog.

Ik heb daarover nu een stukje toegevoegd...

Vraag:

Ik heb gisteren ook de tt 940 go binnen gekregen.

Vandaag aan de pc gekoppeld en er vallen mij een aantal dingen op.

Bij mapcontrole staat staat dat de huidige kaart (europa) niet valt onder garantie dat er wanneer er een update is, je dan deze kan downloaden, is dit niet vreemd, ik lees overal dat wanneer er binnen 30 dagen een andere kaart is je deze kunt downen.

bij het downloaden van nuttige plaatsten, bijvoorbeeld alle abn amro locaties. loopt het program vast met de volgende melding. na op voeg toe te hebben gedrukt, krijg ik meteen de melding tom tom home werkt niet meer. volgende beeld; er is een probleem met het programma, deze wordt gesloten, u krijgt melding als een oplossing beschikbaar is,

Dit geldt ook bij het downloaden van stemmen.

Hebben jullie dit ook gehad bij het testen van jullie systeem?

Zo ja dan wacht ik even af, zo niet dan maar eens aan de deur kloppen bij tomtom.

groet

Radstake

Hebben jullie dit ook gehad bij het testen van jullie systeem?

Zo ja dan wacht ik even af, zo niet dan maar eens aan de deur kloppen bij tomtom.

Ik heb daarmee geen problemen gehad. Sowieso TomTom contacteren...

Vraag:

Ik heb gisteren ook de tt 940 go binnen gekregen.

Vandaag aan de pc gekoppeld en er vallen mij een aantal dingen op.

Bij mapcontrole staat staat dat de huidige kaart (europa) niet valt onder garantie dat er wanneer er een update is, je dan deze kan downloaden, is dit niet vreemd, ik lees overal dat wanneer er binnen 30 dagen een andere kaart is je deze kunt downen.

Dit viel me ook op bij mijn 740 GO en ik heb er een mailtje over gestuurd naar TT. Dit was het antwoord:

De laatse kaart garantie is niet op uw kaart van toepassing omdat u al beschikt over de meest recente kaart. De kaarten die nu op de website beschikbaar zijn, zijn de 810 versie kaarten. U beschikt al over de 810 Western & Central Europe kaart.

Iets zegt me dat dit veel te kort door de bocht is. Ik kan me ook niet aanmelden bij de "meest recente kaart service" waarbij je vanaf 9,95 per kwartaal altijd de laatste kaart hebt. kennelijk willen ze dan dat je eerst even een kaart koopt.

Gr. Theo

Als je wilt dat home goed gaat werken met je tommie 940 dat zou ik als ik jou was ...

Home van de computer verwijderen en ook alle submappen

start

configuratiescherm

software en hier tomtom home verwijderen

dan naar map mijn documenten gaan en ook hier tomtom map verwijderen.

Als alles weg is tommie op je houder zetten en vraagt deze of je 'm wilt updaten met home en dan home weer installeren.

Als het goed is, is het probleem weg en herkent home alleen nog maar je 940

Niet zeuren jongens, er zijn vele wegen die naar Rome lijden...

Ja, maar het gaat hier toch om een beetje service van TomTom he. Het moet wel duidelijk zijn voor de consument. Met de info dat Theo had gepost, lijkt IMO dat TomTom wilt dat jij een service afsluit, maar dat het pas op een later stadium te merken is met updates.

Ik heb de 940 sinds een kleine week en hij doet het uitstekend. Alleen kan ik hem niet bedienen met TomTom Home; hij geeft dan een boodschap dat het navigatieapparaat en het besturingssysteem deze functie niet ondersteunen. De klantenservice van TomTom is daar desgevraagd heel vaag over: het klopt dat deze functie nog niet wordt ondersteund. Heb je echt wat aan aan zo'n antwoord. De volgende software heb ik: TomTom Home 2.4, appl. 8.204 (9718/081105), besturingssysteem 232962, GPS v1.20, Boot 5.5106. kaarten West europa en Noord amerika v815.2003. Ligt het aan TomTom Home of toch iets anders?

Al nieuws over de docking met line-out/Ipod aansluiting ?

Ik zou dat ding nou toch wel eens willen hebben onderhand.

Voor pjot:

Ook mijn 940 icm tt home geeft dezelfde mededeling. Benieuwd wanneer dit dan wel gaat komen.

Pjot, ik denk zoiezo dat het wel aan de software ligt. Het is heel even wachten totdat TomTom een patch uitbrengt die TomTom Home zal ondersteunen icm je 940. Is dat trouwens ook het geval met 740? Die wilde ik volgende week aanschaffen namelijk :good:

Gezien jullie reactie mbt de go 940 en 740 icm tthome denk ik inderdaad dat het aan tthome ligt. Telefonisch is de helpdesk van tt nauwelijks te bereiken, daarom heb ik een brief geschreven. Ze hebben hem ontvangen, maar nog niet beantwoord. Wordt vervolgd .......... :tongue:

Gezien jullie reactie mbt de go 940 en 740 icm tthome denk ik inderdaad dat het aan tthome ligt. Telefonisch is de helpdesk van tt nauwelijks te bereiken, daarom heb ik een brief geschreven. Ze hebben hem ontvangen, maar nog niet beantwoord. Wordt vervolgd .......... :tongue:

Het komt vaker voor dat na het uitbrengen van een nieuwe versie van NavCore korte tijd de functie voor Bedien mijn GO via HOME nog niet werkt. In HOME moeten ze iets regelen om die functie met de nieuwe build te laten werken.

Helaas duurt het nu wat langer dan normaal voordat e.e.a. werkt met build 9718.