Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

NavCore 7.90x voor GO Classic/x00/x10, ONE/ONE NE en RIDER (2)

124 posts in this topic

- Advertentie -

Beste allemaal,

TomTom heeft een nieuwe versie van NavCore 7 vrijgegeven voor de GO Classic, GO 300/500/700, GO 510/710/910, de ONE en de ONE New Edition. Het gaat om versie 7.900, build 9180. Voor de RIDER 1 en 2 is versie 7.901 beschikbaar.

Met deze versie is het mogelijk om ook zonder NavCore 8 gebruik te maken van de TomTom kaarten versie 8. Zie ook onze berichtgeving HIER.

Kijk HIER (onderaan bericht) voor uitleg over de installatie van de nieuwe software...

Kan iemand bevestigen of deze update ook beschikbaar is voor de RIDER en RIDER 2?

Dank!

Ik ben blij dat mijn kompas met deze nieuwe Navc. nog dezelfde mogelijkheden blijft behouden zoals voorheen.

Zo te zen in eerste instantie werkt alles correct. Zelf mijn suntime (aut. dag/nacht) werkt. Ook de Mplayer, die ik ooit geinstalleerd heb doet het. Dus voor degene, die vonden, dat Tomtom zijn oude apparaten niet meer ondersteunde. Jullie hebben ongelijk gehad. Mijn toestel is een One (de eerste) van oktober 2005. Noem maar een fabrikant op, die na 3 jaar nog nieuwe software uit brengt (ik zo het zo gauw niet weten).

Alles lijkt te werken behalve het bedienen van de Rider 2 in TTH!

Ik moet een bestandje dowloaden volgens TTH maar geeft daarna de volgende download fout:

ERROR: XPInstall error: Downloadfout

Stack:

0. function errorAbortTask chrome://tthome/content/logic/ttPage.js:74

error(e);

1. chrome://tthome/content/ui/subtask/emulator/emulatorPage.js:219

errorAbortTask(error);

2. chrome://tthome/content/logic/util.js:67

return func.apply(obj, arguments);

3. chrome://tthome/content/logic/model/ttAddon.js:485

this._errorCallback(error);

Time: Thu, 30 Oct 2008 18:11:17 GMT

Iemand hier ook last van?

Alles werkt wel naar behoren,maar verschillen zie ik in feite niet,jammer.

.....

Met deze versie is het mogelijk om ook zonder NavCore 8 gebruik te maken van de TomTom kaarten versie 8. Zie ook onze berichtgeving HIER.

.........

Is er ook ergens te lezen wat nieuw c.q. veranderd is aan deze versie?

Volgens mij staat hierboven het echte antwoord. Je kan de nieuwe kaarten blijven gebruiken..

OK, dank je. Ik zie trouwens dat na de update in TTH bij Map-Share voorkeuren de lijst met selecteer landen weer leeg is. Zijn er nog mensen die hier last van hebben?

<DIV ALIGN="center" STYLE="float:right;width:338px;height:280px;margin:0 0 0 15px;font-size:10px;">- Advertentie -<DIV STYLE="border:1px solid #764103;margin:2px 0 0 0;"><script LANGUAGE="javascript" src="http://ad.adtoma.com/adam/detect?tag=scr&req=XO&cat=jouwnav.ros&format=ad7_rectangle"></SCRIPT></DIV></DIV>

Beste allemaal,

TomTom heeft een nieuwe versie van NavCore 7 vrijgegeven voor de GO Classic, GO 300/500/700, GO 510/710/910, de ONE en de ONE New Edition. Het gaat om versie 7.900, build 9180. Voor de RIDER 1 en 2 is versie 7.901 beschikbaar.

Kijk HIER (onderaan bericht) voor uitleg over de installatie van de nieuwe software...<br clear="right" />

Wat het nut van de versie 8 kaarten is kan ik niet helemaal volgen. Ook in de 7 serie kon je de nieuwste kaarten krijgen. versie 7.25

Edited by holyhead

Straks niet meer hoor. De versie 8 kaarten zijn blijkbaar anders van opbouw, zal wel een reden voor zijn.

Bovendien, wat maakt het uit?

Wat het nut van de versie 8 kaarten is kan ik niet helemaal volgen. Ook in de 7 serie kon je de nieuwste kaarten krijgen. versie 7.25

met een (1) jaar zijn de 7.x kaarten obsoleted (denk ik). Dan kun toch nieuwe 8.x kaarten gebruiken zonder dat je verplicht wordt een geheel nieuwe PND aan te schaffen, als je kaarten zijn verouderd. Op zich handig... en je hebt een keuze.

Echter de 9.x kaarten zullen wel niet gaan werken. Daarom kijk ik uit naar de 950 :lol:

Straks niet meer hoor. De versie 8 kaarten zijn blijkbaar anders van opbouw, zal wel een reden voor zijn.

Bovendien, wat maakt het uit?

Het maakt uit, dat de versie 7 kaarten goedkoper zijn dan de 8 kaarten (ongeveer 20 euro).

Ja, deze wordt echter niet aangeboden via TThome.

Heb ook ergens gelezen dat deze versie is teruggetrokken. Blijft echter wel in het overzicht staan.

Inderdaad.....mijn nieuwe One XL HDT wil niet verder dan NC 7.301.

Waar staan nu die downloads van alle Navcores....lijkt me een goed idee om die eens bovenaan de site te zetten.

Zit me al een ongeluk te zoeken. :lol:

Als je een back-up hebt gemaakt, dan wel... In elk ander geval ben je ze kwijt.

Overzetten werkt niet, je moet ze opnieuw invoeren.

Als je een back-up hebt gemaakt, dan wel... In elk ander geval ben je ze kwijt.

Ik neem aan, dat je Mapsettings.cfg bedoelt. Ik had deze bewaard en probeer de oude terug te zetten maar hij overschrijft netjes de nieuwe mapsettings maar elke keer na het opstarten is hij weer verdwenen en staat de nieuwe mapsetting er weer. Is het soms anders geregeld in de Navcore 7.900

Ik neem aan, dat je Mapsettings.cfg bedoelt. Ik had deze bewaard en probeer de oude terug te zetten maar hij overschrijft netjes de nieuwe mapsettings maar elke keer na het opstarten is hij weer verdwenen en staat de nieuwe mapsetting er weer. Is het soms anders geregeld in de Navcore 7.900

Heb hetzelfde probleem,de thuislocatie staat er nog wel op maar de favorieten zijn allemaal verdwenen :angry:

Heb al vanalles geprobeerd om Mapsettings.cfg terug te zetten van een backup, maar helaas. :lol:

Is er iemand die hetzelfde probleem wel heeft kunnen oplossen,zonder alle favorieten handmatig te moeten invoeren? :wacko:

Mapsettings worden idd steeds overschreven, Ik denk dat tomtom een stukje software moet aanpassen.

Ik heb 7.163 weer teruggezet, mapsettings daar weer in West-Europa gekopieerd en dan werkt favorieten wel.

Het ligt dus aan versie 7.900.

Edited by Ferdie

In mijn 'Western en Central Europa' map zijn de Favorieten en de Recente bestemmingen inderdaad verdwenen, terwijl in mijn oudere map, namelijk 'Benelux en Major Roads' (v660.1219) alles nog aanwezig is.

(Beiden op TT910)

Kras.