Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

NavCore 7.90x voor GO Classic/x00/x10, ONE/ONE NE en RIDER (2)

124 posts in this topic

Ik heb mijn GO300 via tomtomhome voorzien van navcore 7.900

de nuttige plaats waarschuwingen moest ik wel opnieuw instellen, maar dat had ik ook bij de vorige updates

De favorieten gebruik ik niet, anders had ik die ook allemaal opnieuw moeten invoeren.

Ik heb voor mijn favorieten gewoon een aparte nuttige plaats aangemaakt.

heb vandaag even een stuk gereden met het apparaat,

en heb verder geen opvallende bijzonderheden ondekt.

alles in orde dus :smile:

Edited by wampie

Ik check altijd eerst de bevindingen van de moedige medeforummers die meteen elke nieuwe versie downloaden voor ik me er aan waag. Conclusie: ik wacht er nog maar even mee... :smile:

Meerdere SD kaartjes maken je ook moedig dan.

Ik heb test kaartjes en een die definitief is.

Niets dan zekerheid en tegelijk een backup

Als ik het goed begrijp ben je al je favorieten kwijt als je de nieuwe Navcore installeert?

Welk(e) bestand(en) moet je na installatie dan terugzetten om je favorieten weer te herstellen?

Als je een back-up hebt gemaakt, dan wel... In elk ander geval ben je ze kwijt.

Bart,

Ook ik heb met mijn TTG710 hetzelfde probleem dat ik na het upgraden van 7.900 geen Favorieten meer beschikbaar heb.

Nu schreef jij dat als je een Back-up beschikbaar hebt men de Favorieten niet kwijt is.

Hoe moet ik dat verstaan?

Voordat ik de upgrade heb uitgevoerd heb ik via TT Home een Back-up gemaakt.

Na de upgrade heb ik alleen het bestand mapsettings.cfg teruggezet echter zonder resultaat want er werd nu zelf steeds naar het Land gevraagd.

Uiteraard kan ik nu de back-up terugzetten maar dan heb ik ook de oude versie weer terug.

Is dat wat jij bedoeld?

Al een paar keer geprobeerd om NavcCore 7.900 voor mijn GO 910 binnen te halen.

Ik krijg wel Mapshare updates en Quickfix maar geen nieuwe NavCore.

Ik heb nu NavCore 7.162, die overigens ook goed draait; maar ja, de nieuwe kaarten.

Zijn er meer mensen waar de update niet voor installatie aangeboden wordt?

Niemand met een TT Rider2 last van onderstaande?!?!

Alles lijkt te werken behalve het bedienen van de Rider 2 in TTH!

Ik moet een bestandje dowloaden volgens TTH maar geeft daarna de volgende download fout:

ERROR: XPInstall error: Downloadfout

Stack:

0. function errorAbortTask chrome://tthome/content/logic/ttPage.js:74

error(e);

1. chrome://tthome/content/ui/subtask/emulator/emulatorPage.js:219

errorAbortTask(error);

2. chrome://tthome/content/logic/util.js:67

return func.apply(obj, arguments);

3. chrome://tthome/content/logic/model/ttAddon.js:485

this._errorCallback(error);

Time: Thu, 30 Oct 2008 18:11:17 GMT

Iemand hier ook last van?

Probleem opgelost :sad:

Bij mij wordt er op de TomTom-home ook geen versie 7900 aangeboden. Ik heb ook een 910.

Ook ik heb nu versie 7162.

De onderstaande is dus voor de One v2 (met SD slot) en One v3 (zonder SD slot)

http://download.tomtom.com/sweet/navcore/n...0.one-onev3.cab

De onderstaande is dus voor de One New Edition, maar ik weet niet of dat dit goed is, het heeft in ieder geval een een GNS map, dus de unit moet TMC hebben

http://download.tomtom.com/sweet/navcore/n....9180.cork7.cab

De onderstaande is dus voor de Go Classic, 300 en 500

http://download.tomtom.com/sweet/navcore/n...go300-go500.cab

De onderstaande is dus voor de Go 700

http://download.tomtom.com/sweet/navcore/n....9180.go700.cab

De onderstaande is dus voor de Go 510 en 710

http://download.tomtom.com/sweet/navcore/n...go510-go710.cab

De onderstaande is dus voor de Go 910

http://download.tomtom.com/sweet/navcore/n....9180.go910.cab

De onderstaande is dus voor de Rider en Rider II

http://download.tomtom.com/sweet/navcore/n...9181.rider7.cab

De berichten die herhaaldelijk in dit draadje verschijnen, doen bij mij het vermoeden ontstaan dat deze Navc. (tijdelijk) teruggetrokken is.

Van TT. zelf zullen we het wel nooit weten.

Het komt als een dief in de nacht.

En verdwijnt weer onverwacht. :sad:

De berichten die herhaaldelijk in dit draadje verschijnen, doen bij mij het vermoeden ontstaan dat deze Navc. (tijdelijk) teruggetrokken is.

Nee hoor. Voor mijn oude ONE wordt ie nog steeds aangeboden...

Van TT. zelf zullen we het wel nooit weten.

Het komt als een dief in de nacht.

En verdwijnt weer onverwacht. :good:

Dan hadden mijn links ook niet meer moeten werken en deze werken nog steeds prima :good:

Dan hadden mijn links ook niet meer moeten werken en deze werken nog steeds prima :good:

Buzzfuzz...klopt het nu dat NC 7.301 nog steeds de laatste (meest recente) is voor een One XL HDT ?

Ik heb begrepen dat je juist op deze One met HDT niet zomaar een andere Navcore kunt zetten...omdat dan je HDT ontvangst weleens zou kunnen weigeren.

Jij bent immers de NC expert hier :good:

(ik vraag dit mede n.a.v. mijn nieuwe draadje over de routeplanning van NC)

Edited by BramvT

Dit is een geweldige update.

enige minpunt is dat je de favorieten opnieuw moet instellen.

Voor de rest; probleem met spontaan herstarten van TomTom 710 is (bij mij0 opgelost.

Daarnaast heb ik bijna continu signaal van de TMC-receiver.

Dit zijn voor mij de enige zichtbare veranderingen in de Navcore aanpassing.

Wat betreft nieuwe kaarten, daar heb ik niets mee. de huidige voldoet voor mij prima. (versie 6.x)

Chapeau TomTom! :good::good:

Hoi,

heb 7.900 op m'n tt700 geinstalleerd. ging prima, werkt goed maar m'n tom rekent z'n routes nu wel anders uit. het zijn maar details maar hij stuurt me nu wel over andere routes als de voor gaande navcore. Ik vind het betere routes zeker voor de vrachtwagen.

Mvg Midway :good:

Buzzfuzz...klopt het nu dat NC 7.301 nog steeds de laatste (meest recente) is voor een One XL HDT ?

Ik heb begrepen dat je juist op deze One met HDT niet zomaar een andere Navcore kunt zetten...omdat dan je HDT ontvangst weleens zou kunnen weigeren.

Jij bent immers de NC expert hier :good:

(ik vraag dit mede n.a.v. mijn nieuwe draadje over de routeplanning van NC)

Neuh niet bepaald, voor versie 7.XXX is dat: navcore_7.522.9270.xl2008.cab, maar de allernieuwste versie 8.XXX is: navcore_8.010.9369.HDT.cab dus ik zou die versie 8.010 maar eens proberen dan, wel eerst backuppen he :good:

Ik kreeg via tomtomhome bij het aanloggen direct versie 7.900 aangeboden, na het installeren (en natuurlijk eerst een nieuwe backup :unknw: ) werkte mijn go classic weer volgens verwachting, ik kan geen rare dingen ontdekken :blush:

Dan ik ook maar even,vandaag ook navc. 7900 erop gezet,en geen problemen ondervonden.

TT one V2,nieuwste 7. nogwat kaart west-europa

Erik,

Gewoon terug naar de vorige versie want deze nieuwe update is een minor update en voegt nauwelijks of niets toe.

Dus er is eigenlijk geen enkele reden om te updaten en waarom problemen ondervinden als de vorige update goed functioneerde.

Ik ben ook weer terug naar de vorige versie want daar functioneren mijn Favorieten tenminste nog.

J

ik heb net nog even gekeken op de website van de tomtom, maar als ik bij support "910" in type, krijg ik alle vragen over de go910 te zien, en ook de software versies voor de diverse tomtoms worden daarin genoemd. Helaas wordt de 7.900 nergens genoemd!. Nu vraag ik me inderdaad af, als ik al die meldingen van jullie lees, of de tomtom ze terug getrokken heeft. Ook met het aanloggen van tomtom home levert mij geen software update. mijn software versie blijft en is de 7.161.

Nu zag ik dat je de software volgens linkjes kon downloaden, maar hoe zet ik dit op mijn go910? Moet er nog iets er van af voordat ik het nieuwe er op zet? ik heb al wel een backup gemaakt via tthome.

graag hulp hiervoor

dank in deze

sonja

ik heb net nog even gekeken op de website van de tomtom, maar als ik bij support "910" in type, krijg ik alle vragen over de go910 te zien, en ook de software versies voor de diverse tomtoms worden daarin genoemd. Helaas wordt de 7.900 nergens genoemd!. Nu vraag ik me inderdaad af, als ik al die meldingen van jullie lees, of de tomtom ze terug getrokken heeft. Ook met het aanloggen van tomtom home levert mij geen software update. mijn software versie blijft en is de 7.161.

Nu zag ik dat je de software volgens linkjes kon downloaden, maar hoe zet ik dit op mijn go910? Moet er nog iets er van af voordat ik het nieuwe er op zet? ik heb al wel een backup gemaakt via tthome.

graag hulp hiervoor

dank in deze

sonja

http://download.tomtom.com/sweet/navcore/n....9180.go910.cab deze downloaden en dan openen (dubbel klik), kan gewoon onder XP/Vista.

Dan selecteer je alles, rechter muis klik kopieren en dan ga je naar je Tommy als je die hebt aangesloten via de USB kabel en dan in de map (via verkenner/deze computer) doe je rechter muisknop en dan plakken.

Is eh simpele he :good: