Sign in to follow this  
Followers 0
Nick

NavCore 7.90x voor GO Classic/x00/x10, ONE/ONE NE en RIDER (2)

124 posts in this topic

Erik,

Gewoon terug naar de vorige versie want deze nieuwe update is een minor update en voegt nauwelijks of niets toe.

Dus er is eigenlijk geen enkele reden om te updaten en waarom problemen ondervinden als de vorige update goed functioneerde.

Je hebt deze versie nodig als je een versie 8 kaart wilt downloaden in de toekomst.

ik heb net nog even gekeken op de website van de tomtom, maar als ik bij support "910" in type, krijg ik alle vragen over de go910 te zien, en ook de software versies voor de diverse tomtoms worden daarin genoemd. Helaas wordt de 7.900 nergens genoemd!. Nu vraag ik me inderdaad af, als ik al die meldingen van jullie lees, of de tomtom ze terug getrokken heeft. Ook met het aanloggen van tomtom home levert mij geen software update. mijn software versie blijft en is de 7.161.

Volgens mij wordt de update naar navcore 7.900 voor 910 nog niet aangeboden door TomTom via Home. Ik denk dat we nog even geduld moeten hebben. Wel wordt er een of ander bestandje aangeboden voor Phone settings?? Waar dat voor dient??

Ik kreeg via tomtomhome bij het aanloggen direct versie 7.900 aangeboden, na het installeren (en natuurlijk eerst een nieuwe backup :wacko: ) werkte mijn go classic weer volgens verwachting, ik kan geen rare dingen ontdekken :sad:

Ik heb met officiele classic NC's steeds dat aantal satalieten niet juist weer gegeven wordt onder in scherm en in status scherm tov GPS info scherm

Navcore 8.01 doet het wel goed, dus ze kunnen het wel bij TT.

Al een paar keer geprobeerd om NavcCore 7.900 voor mijn GO 910 binnen te halen.

Ik krijg wel Mapshare updates en Quickfix maar geen nieuwe NavCore.

Ik heb nu NavCore 7.162, die overigens ook goed draait; maar ja, de nieuwe kaarten.

Zijn er meer mensen waar de update niet voor installatie aangeboden wordt?

Ja hoor. Ik heb datzelfde. Ben er maar vanuit gegaan dat die update ingetrokken was omdat er nog fouten waren. Dit lijkt namelijk wel eens common TomTom policy. Maar goed, de laatste keer dat ik geprobeerd heb te updaten is ook al weer zeker een week terug. Dus ik weet niet of ik nu via TTH wel voor mijn kiezen krijg.

Ja hoor. Ik heb datzelfde. Ben er maar vanuit gegaan dat die update ingetrokken was omdat er nog fouten waren. Dit lijkt namelijk wel eens common TomTom policy. Maar goed, de laatste keer dat ik geprobeerd heb te updaten is ook al weer zeker een week terug. Dus ik weet niet of ik nu via TTH wel voor mijn kiezen krijg.
.

Gelijk na de bekendmaking is Navcore 7.900 netjes aangeboden en geinstalleerd via Home. Verder lijkt alles goed te zijn. Maar misschien is hij inmiddels ingetrokken.

Ik heb net 15.40 effe 7.162 op mijn One gezet en daarna met Home verbinding gemaakt. Ter installatie werd toen 7.900 aangeboden en die heb ik geinstalleerd. Dus alles lijkt oke, misschien wat er iets met de 910.

Edited by holyhead

Neuh niet bepaald, voor versie 7.XXX is dat: navcore_7.522.9270.xl2008.cab, maar de allernieuwste versie 8.XXX is: navcore_8.010.9369.HDT.cab dus ik zou die versie 8.010 maar eens proberen dan, wel eerst backuppen he :unknw:

Sorry...reageer een beetje laat op je reactie, maar kan ik nog wel terug naar mijn huidige NC, als ik deze 8.010 erop zet ?

Iets met Bootloader of zo ? :cray:

Zo ja...dan ga ik dat vanavond maar eens doen, kan ik morgen meteen eens kijken hoe dat gaat en of de routebewerking dan ook beter is.

.

Gelijk na de bekendmaking is Navcore 7.900 netjes aangeboden en geinstalleerd via Home. Verder lijkt alles goed te zijn. Maar misschien is hij inmiddels ingetrokken.

Ik heb net 15.40 effe 7.162 op mijn One gezet en daarna met Home verbinding gemaakt. Ter installatie werd toen 7.900 aangeboden en die heb ik geinstalleerd. Dus alles lijkt oke, misschien wat er iets met de 910.

Hmm ... of het is iets met *sommige* 910's zoals die van mij. Heb m zonet weer eens aangesloten op TTH maar niets. Geen Navcore update. Wel een kaartupdate.. de 815. Maar ik ben bang dat wanneer ik *die* download en erop zet dat dat niet met mijn Navcore 7.163 (ja, inderdaad de 7.163. Sommigen hebben 7.162 maar ik heb 7.163) samenwerkt.

Ben nu eens bezig een handmatige backup van het ding te maken (simpelweg alles in Explorer kopieren) en maar eens zien of ergens iets verkeerd ingesteld staat. Ik snap het maar niet dat ie niet gepushed wordt. Of wellicht toch maar eens handmatig de 7.900 erop zetten.

Er wordt toch melding gemaakt van het feit dat er donderdag (morgen) nog navcore updates komen. Mogelijk zijn die dan voor de 910 devices.

Er wordt toch melding gemaakt van het feit dat er donderdag (morgen) nog navcore updates komen. Mogelijk zijn die dan voor de 910 devices.

Ok, dat zou kunnen. Morgen dan maar even afwachten voordat ik iets serieus ga proberen te doen.

Heb navcore 7.9 op mijn one 2v gezet en nu loopt die steeds vast, reboot om de haveklap.

Zolang je in het menu blijft is alles goed, ga je naar de map slaat die direct vast.

Waar en wanneer heb jij die melding gezien ?

De oudjes doen het nog prima (zie handtekening).

Laat TT maar kletsen, ik vind wel een andere weg.

vr.gr.

Peter

Waar en wanneer heb jij die melding gezien ?

Hier.

QUOTE(dazzle @ 11-11-2008, 11:07) *

Waarschijnlijk omdat ik nog navcore 7.301 op mijn One XL HD Traffic heb, maar er is ook geen nieuwe firmware aangeboden met navcore 8..

Bart Wijnen antwoord in rubriek Kaartupdate ter download

Voor een aantal devices komt a.s. donderdag 13 november een NavCore-update, die het gebruik van kaartversie 8.15 mogelijk maakt.

Voor een aantal devices komt a.s. donderdag 13 november een NavCore-update, die het gebruik van kaartversie 8.15 mogelijk maakt.

Met de huidige Navc. (7.900 op 10/11) is die optie reeds ingervuld.

Ben ik de enige die zich stoort aan alle berichten over al dan niet komende navcore versies? Ik heb een One XL HDT en heb hier al een tijd gezien dat 8.010 de laatste versie zou zijn en nu weer de 7.900 versie...

Vooralsnog is de laatste versie 7.301, en totdat er een andere versie in TT Home verschijnt is dat de versie die op de navcore versielijstjes zou moeten verschijnen.

Vreemd hoor.

Ben ik de enige die zich stoort aan alle berichten over al dan niet komende navcore versies? Ik heb een One XL HDT en heb hier al een tijd gezien dat 8.010 de laatste versie zou zijn en nu weer de 7.900 versie...

De specificaties van Uw toestel beantwoorden niet aan deze van het draadje waarin je nu post.

Waarschijnlijk is dit de reden van Uw storing. :wacko:

Krijg zojuist bij het koppelen van m'n 910 een nieuwe applicatie aangeboden.

Begrijp ik nou goed dat ik mijn favorieten dan kwijt ben?

Zo ja, wegen de verbeteringen op tegen de moeite van het opnieuw invoeren van mijn favorieten?

Als je geen gebruik gaat maken van de nieuwste kaarten is er geen enkel merkbaar voordeel.

Als je een backup maakt van het .cfg bestandje alvorens de nieuwe Navc toe te passen ben je de favorieten niet echt kwijt, maar je kunt ze niet meer terug vinden onder de "Favorieten".

Je kunt ze dan nog wel recupereren onder een nieuwe hoedanigheid van "Nuttige Plaatsen" (ov2). Van daaruit kun je ze dan nog wel gebruiken (en/of) je kan ze van daaruit terug

Thnx adriaantje!

Hou ik het toch lekker bij de oude applicatie... Voldoet het prima, zeker nu sinds kort de nachtkleuren ineens weer functioneren.

Vraag niet hoe het kan, profiteer ervan!

kan ik nog wel terug naar mijn huidige NC, als ik deze 8.010 erop zet ?

Iets met Bootloader of zo ?

De bootloader wordt wel geupdate, maar dan kan je terug en is puur om te starten en zo kan je ook SDHC gaan draaien.

De bootloader wordt wel geupdate, maar dan kan je terug en is puur om te starten en zo kan je ook SDHC gaan draaien.

Zou Bram het nog lezen denk je ?? :unknw:

Zou Bram het nog lezen denk je ?? :unknw:

Natuurlijk , Bram wil wel weten of het forum zonder hem gewoon door gaat. Voordat je het weet is hij weer present. :rolleyes:

Als je geen gebruik gaat maken van de nieuwste kaarten is er geen enkel merkbaar voordeel.

Als je een backup maakt van het .cfg bestandje alvorens de nieuwe Navc toe te passen ben je de favorieten niet echt kwijt, maar je kunt ze niet meer terug vinden onder de "Favorieten".

Je kunt ze dan nog wel recupereren onder een nieuwe hoedanigheid van "Nuttige Plaatsen" (ov2). Van daaruit kun je ze dan nog wel gebruiken (en/of) je kan ze van daaruit terug

Er is weer een nieuwe NAVC vrijgegeven, namelijk 7.903. Deze keer heeft men meer respect voor de Favorieten en ze blijven behouden.

Maak een kopij van de eerder gemaakte FAVORIETEN, van voor de Navc7.900 terugzetten, is ook bij deze nieuwe Navcore niet mogelijk.

Blijkbaar werkt voor de rest alles nog zoals voorheen. En dat is al een hele prestatie.