Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Ervaringen LIVE Services

285 posts in this topic

Er is bestaat een "stille" stem en een stem met een zachte "tick".

Mogelijk kan dit een oplossing zijn:

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Tom Tom silent voice

A tomtom silent voice enables you navigate without spoken directions, it has a similar effect to muting your tomtom except it allows your poi warnings to function normally.

The difference between Mute and Silent voice;

Mute blocks all audible sound from your tomtom, whereas a Silent voice is suitable if you don’t want to hear the navigator speaking out directions but still want audible alerts for your Points of Interest (alerts must be pre-set).

The silent voice is especially good if you have setup Speed camera warning alerts.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Edited by Arowana

Nee, dit is geen oplossing. Ik heb het geprobeerd, maar wat er gebeurt is het volgende: Op het moment dat er een gesproken aanwijzing gegeven zou worden hoor je inderdaad niets, maar het afspelen van een mp3 wordt wel degelijk onderbroken gedurende de lengte van de aanwijzing.

Het is een prima oplossing voor mensen die geen muziek afspelen via de tomtom, maar verder is het niet geschikt.

(en alweer offtopic)

Edited by Sfinxie

Nee, dit is geen oplossing. Ik heb het geprobeerd, maar wat er gebeurt is het volgende: Op het moment dat er een gesproken aanwijzing gegeven zou worden hoor je inderdaad niets, maar het afspelen van een mp3 wordt wel degelijk onderbroken gedurende de lengte van de aanwijzing.

Het is een prima oplossing voor mensen die geen muziek afspelen via de tomtom, maar verder is het niet geschikt.

(en alweer offtopic)

Ik heb wel een stille stem die niet de muziek onderbreekt:

Geen "tik" of onderbreking.

Disabled.zip

Ik heb wel een stille stem die niet de muziek onderbreekt:

Geen "tik" of onderbreking.

Disabled.zip

En dat werkt goed. "The sound of silence"

Absolute aanrader voor de mp3 liefhebbers.

Bedankt. Ik ben er heel blij mee.

En inderdaad, hij werkt voortreffelijk! Nu hoef ik niet meer elke keer dat m'n tomtom aan gaat het hele ritueel van stem kiezen te doorlopen (ik koos tot nu toe altijd voor een verwijderde, niet-geinstalleerde stem).

Zo kan er toch weer iets moois groeien, zeker in combinatie met MP3. Echter toch blijft mijn vraagje nog ff staan.

Hoe kunnen we de routeaanwijzingen uitzetten, maar de gesproken verkeersinfo WEL aan laten staan?

Wellicht dat in een of ander obscuur hoekje van het WWWeb nog wat te vinden is. :unknw:

Na enige tijd doorgebracht te hebben met HDT en eigenlijk enkel positieve ervaringen, heb ik de indruk dat de nauwkeurigheid van de file aanduidingen achteruit is gegaan.

Ik merk dit vanaf het begin van deze week. Files die aangegeven zijn, blijken soms 3 km korter dan aangegeven. Ook staan er files aangegeven die er niet zijn.

Dit valt temeer op omdat in het begin de nauwkeurigheid welhaast op de 100 meter was ten aanzien van het begin van een file.

Heeft iemand gelijksoortige ervaringen?

Na enige tijd doorgebracht te hebben met HDT en eigenlijk enkel positieve ervaringen, heb ik de indruk dat de nauwkeurigheid van de file aanduidingen achteruit is gegaan.

Ik merk dit vanaf het begin van deze week. Files die aangegeven zijn, blijken soms 3 km korter dan aangegeven. Ook staan er files aangegeven die er niet zijn.

Dit valt temeer op omdat in het begin de nauwkeurigheid welhaast op de 100 meter was ten aanzien van het begin van een file.

Heeft iemand gelijksoortige ervaringen?

Ja, ik deel die ervaring. Ik zie bijvoorbeeld op de A35 (Enschede Zuid - Hengelo) ook vaak een file aangegeven rond 18:15 (dagelijks) die in werkelijkheid niet bestaat. Dit is sinds kort. Ook merk ik dat wanneer de verbinding met de server tot stand is gekomen dat niet meteen alle info beschikbaar is. Je ziet dan bijv maar 10 files. Even later staan er dan wel 125 files. Dit was voorheen ook niet het geval. Dan kreeg je gelijk alle meldingen te zien. Het duurt nu dus langer voordat alle info beschikbaar is.

Ik deel die ervaring wat recente onnauwkeurigheid betreft ook. Niet alleen voor wat betreft het melden van niet bestaande files, het begin en einde van files, maar ook voor wat betreft de status (geel/oranje/rood) van bestaande files. Vanmorgen de eigenaardige ervaring dat ie "beperk vertraging" ging doen, terwijl ik "lees verkeersinfo op route voor" aangetikt had. Misschien nog een gek bugje in 8.3 (?) Dat ie me toen door het leuke Naarden-Vesting wilde sturen, zal ik 'm maar vergeven.......

Edited by HappyPND

Praat niet over een bugje in 8.3. Dat heeft bij mij toch al de status van een open

liggende zenuw :lol:

die kleuren weergave (geel - oranje - rood) daar is vaak geen peil op te trekken. Tegelijkertijd is het opmerkelijk dat we, onafhankelijk een daling in de betrouwbaarheid en accuratesse van HDT waarnemen. :nea:

Ik hoop niet dat dit een voorbode is van wat ons te wachten kan staan...

Praat niet over een bugje in 8.3. Dat heeft bij mij toch al de status van een open

liggende zenuw :lol:

die kleuren weergave (geel - oranje - rood) daar is vaak geen peil op te trekken. Tegelijkertijd is het opmerkelijk dat we, onafhankelijk een daling in de betrouwbaarheid en accuratesse van HDT waarnemen. :nea:

Ik hoop niet dat dit een voorbode is van wat ons te wachten kan staan...

Ik merk deze week ook dat HDT niet meer goed automatisch update dus dat de laatste info bijv 15 miuten oud is. De balk aan de rechterzijde wordt dan ook lichtblauw/grijs. Een keer de stekker van de ontvanger eruit en erin helpt dan. Echter maar voor even want daarna kan hij weer geen updates vinden. :rofl:

Edited by lapje

Nadat ik, als gevolg van een aantal ervaringen, twijfel had gekregen over de afnemende nauwkeurigheid van HDT, ben ik er wat meer op gaan letten. Mijn conclusie is dat de betrouwbaarheid inderdaad behoorlijk aan het verminderen is.

Als voorbeeld: ritje Utrecht - Hoorn, in de namiddag.

1. Aangegeven dat er vertraging was om Utrecht uit te komen van 4 min. Nu is dat vaak wel, maar deze keer toevallig niet. Er was geen enkele vertraging te bekennen.
  2. Aansluiting A2 - A10 oost, staat vaak vast, was ook aangegeven door HDT. Echter geen enkele vertraging.
  3. A10, eerste deel; geen vertraging aangegeven, maar stond er wel degelijk.
  4. Afslag A10 - A1, staat normaal vast, stond ook aangegeven. Echter deze keer was de afrit helemaal niet vertraagd.
  5. A10 midden, wel vertraging aangegeven echter die begon ong 2 km eerder dan was aangegeven.
  6. A10 - afslag A8, geen vertraging aangegeven, stond er wel degeleijk
  7. A10 rechtdoor Coentunnel, vertraging aangegeven (bijna dagelijks) maar ook hier geen vertraging te zien (staat er ook bijna nooit).

Het is allemaal niet zo Hosanna meer als in het begin. Ik heb daarnaast de indruk dat TT de HDT meldingen eveneens voedt door een "Waarschijnlijkheids factor" (WSF).

Dus waar vaak files staan, gaan we er maar van ook dat ze er staan. Ik vind het toch jammer dat ik dit moet constateren. Het zal wel niet aan 8.3 liggen, maar uiterst opmerkelijk is het wel.

TT kennende zullen ze al wel weer met een oplossing bezig zijn, in analogie met TMC. We maken eerst iets, dat werkt niet en vervolgens komen we met een andere oplossing, maar daar hangt vervolgens wel weer een (hoger) prijskaartje aan.

De nieuwste Verkeers info dienst wordt dan RT-HDT (Real Time HDT). RT-HDT lost echt alle problemen met het huidige HDT op, echter heeft wel een abonnementsprijs van E 19,95 :tongue:

Nadat ik, als gevolg van een aantal ervaringen, twijfel had gekregen over de afnemende nauwkeurigheid van HDT, ben ik er wat meer op gaan letten. Mijn conclusie is dat de betrouwbaarheid inderdaad behoorlijk aan het verminderen is.

Het is allemaal niet zo Hosanna meer als in het begin. Ik heb daarnaast de indruk dat TT de HDT meldingen eveneens voedt door een "Waarschijnlijkheids factor" (WSF).

Dus waar vaak files staan, gaan we er maar van ook dat ze er staan. Ik vind het toch jammer dat ik dit moet constateren. Het zal wel niet aan 8.3 liggen, maar uiterst opmerkelijk is het wel.

Helemaal mee eens

Welkom bij de club ..

Overigens lag vandaag de verbinding met de server er zo'n drie keer uit. Maar daar kom je dan pas na meer dan 15 minuten achter, en in die tijd kan er al behoorlijk wat veranderd zijn. Daarna altijd hetzelfde recept. Receiver los halen en wederom vastkoppelen... Het is maar dat je het weet.

Gaat lekker zo......

Hmmmm , klinkt veel belovend zal hem eens aan de tand voelen , overigens wel aardig van TT dat we ook het weerbericht kunnen bekijken. :rolleyes:

Vandaag was het weer feest. :laugh: Maar niet heus.

Bij een rit naar Hilversum, via A1, viel het me op. Op de heenreis stond er voorwaar een file. HDT gaf overigens aan dat er weer eens niets zou staan.

De vertraging viel mee, zo'n 5 minuten. Maar toch.

Op terugweg was het helemaal hopeloos. De A1 richting Amsterdam is normaal al bij uitzondering filevrij, maar mijn HDT kon nu even lekker geen verbinding met de server krijgen. :sad:

Normaal wil het eruit en erin stoppen van de receiver wel werken, deze keer niet. Daarna de receiver maar gereset (dat hele kleine gaatje aan de zijkant), ook geen resultaat.

De VodaFone verbinding staat overigens als een huis, daarentegen gaf de TT server even niet thuis. En dat heeft wel zo'n uurtje of drie geduurd.

En "ineens" was de file info er weer. :good: Maar toen had ik er al niets meer aan :good:

Ik vind dat hele HDT per week brakkiger worden.

Ga zo door TT...................... :smile:

Vreemd, bij mij valt de verbinding eigenlijk nooit weg.

Het verschil tussen ons is dat ik de eer heb om met met NC 8.3. te mogen navigeren.

Nu je het erover hebt, er zijn al zoveel problemen met 8.3 dat het hier ook heel goed aan kan liggen.

Dus zeker: Ga zo door TT.... :laugh::good:

Het verschil tussen ons is dat ik de eer heb om met met NC 8.3. te mogen navigeren.

Nu je het erover hebt, er zijn al zoveel problemen met 8.3 dat het hier ook heel goed aan kan liggen.

Dus zeker: Ga zo door TT.... :sad::good:

Vanwege deze bijdrage van je (en de opmerking van Herzon) kom ik er even op terug, het is tenslotte *mijn* draadje* :laugh:

Herzon en ik (en anderen natuurlijk) hebben een One XL HDT met ingebouwde SIM + NC 7.301....de laatste NC die officieel door TT aan ons is aangeboden. :smile:

Net als Herzon heb ik de laatste dagen prima HDT contact...een enkele keer gaat hij er even tussenuit, maar dat is voor slechts enkele MINUTEN en dus geen uren....als je er niet op zou letten, zou je het niet eens in de gaten hebben.

(opnieuw verbinden gaat automatisch, hoef hem niet uit en weer aan te zetten, ik hoor dan onder het rijden vanzelf weer de vertrouwde piepjes van HDT)

Vermoedelijk weten ze bij TT ook wel dat als ze ons met de XL HDT een nieuwe NC aanbieden, de problemen nog groter zouden kunnen worden (NC 8.3xx)....dus wacht ik maar geduldig af (moeilijk hoor) tot ze bij TT ons een NC geven waarbij de HDT ontvangst wel verzekerd is.

Het enige waar ik wel van baal is, dat ik niet verder kan met kaarten dan de WE 7.25....maar ach, ik ben nog geen rare dingen tegen gekomen. :sad:

En XT660 : ik heb je al via PB laten weten dat ik met deze NC 7.301 geen weerbericht kan vinden, zal wel aan de NC zelf liggen. :good:

groetjes !

Edited by BramvT

Bram ook weer boven water...... , ligt waarschijnlijk dan toch aan de navcore. Vandaag even m'n HDT ontvanger geprobeerd maar hij begon al gelijk met uitroep tekens dat hij de server niet kon vinden , na wat uit en inschakelen toch de server gevonden . Vind de kabel " tamelijk " stug je moet hem onderhand met een buigijzer in model brengen , toen hij eenmaal het strijdgewoel inging merkte ik al snel dat de binnen komende gegevens beter met de realiteit over een komen als met TMC. Alleen jammer dat je hem over de grens niet kan gebruiken . TMC ontvanger blijft dus noodzakelijk.De processor krijgt het wel drukker want even het geluidsniveau wijzigen tijdens het navigeren daar had Sas geen zin in. Hopelijk brengt een update van nc 8.300 uitkomst. :good:

:good: Vanochtend weer geen verbinding met server " een ogenblik geduld aub " ik weet niet wat een Amsterdams ogenblik is maar na een half uur deed hij het nog niet . ( Ik was toen alweer thuis) . Op deze manier is de term " 6 maanden gratis" ook niet veel waard , het blijft gratis maar je hebt hem voor " niks " . :laugh: