Sign in to follow this  
Followers 0
BramvT

Ervaringen LIVE Services

285 posts in this topic

Zijn er mensen die wel meldingen doorkrijgen van mobiele flitslokaties?

Ik heb 1 keer een waarschuwing gekregen van een mobile flitser via dit Abbo maar meerdere keren gehad dat er geen waarschuwing was terwijl er toch echt zo flitser stond en ook door werd gegeven via de radio.

Jos

Ik heb 1 keer een waarschuwing gekregen van een mobile flitser via dit Abbo maar meerdere keren gehad dat er geen waarschuwing was terwijl er toch echt zo flitser stond en ook door werd gegeven via de radio.

Jos

Zoals al eerder aangegeven: mobiele flitsers worden via LIVE services gemeld zodra een controle door andere TomTom gebruikers minstens twee keer is gerapporteerd via het device. Helaas wordt hier erg weinig gebruik van gemaakt. Ik heb er toevallig vanochtend zelf eentje gemeld op de A16 tussen Rotterdam en Breda. Kennelijk heeft geen andere TomTom-rijder die ook gemeld, want de melding is niet teruggekomen op het scherm.

Zoals al eerder aangegeven: mobiele flitsers worden via LIVE services gemeld zodra een controle door andere TomTom gebruikers minstens twee keer is gerapporteerd via het device. Helaas wordt hier erg weinig gebruik van gemaakt. Ik heb er toevallig vanochtend zelf eentje gemeld op de A16 tussen Rotterdam en Breda. Kennelijk heeft geen andere TomTom-rijder die ook gemeld, want de melding is niet teruggekomen op het scherm.

Ik snap dan niet waarom TT de mobiele flits-gegevens van allerlei commercieele radiostations niet overnemen en die doorsturen via Vodafone.

Zal toch wel een dealtje mogelijk zijn met 1 van hen ?

Om nog maar eens een keer een rondje HDT en betrouwbaarheid te doen, vandaag was het bij mij gewoonweg Knudde met een rietje.

Vanochtend vroeg A2 Utrecht richting A'dam, ter hoogte van Abcoude echt een opstopping van ong. 4 km, maar niet aangegeven.

Vanmiddag A2 A'dam richting Utrecht. Staat vaak stil. Maar ook hier is het,

Ik woon in Hoorn en bovenstaande post lezende bedacht ik ineens iets. Misschien is het te dom voor woorden, maar wil het toch even melden.

Voor zover ik begrepen heb werkt HD traffic dus via simkaarten van Vodafone.

Nu wil het geval dat er net voorbij de afslag Hoorn langs de A7 een GSM mast staat waar de laatste 2weken behoorlijk aan gewerkt is/wordt. Ik heb de hoogwerker veelvuldig zien staan.

Kan het zo zijn dat er door bijvoorbeeld een storing in die mast data verstuurd wordt waardoor HD traffic denkt dat er een file staat?

Wellicht beginnen een paar kenners nu heel hard te lachen, maar ik vond het toch een opmerking waard.

Daarnaast ook vandaag wederom geen enkel waarschuwingsicoontje gezien.

Ik wel, ik had mist waarschuwing.

Ik wel, ik had mist waarschuwing.

Ja hoor, het moet toch niet gekker gaan worden..............

Ligt dit nu ook al aan dat gammele prutswerk, wat wel eens NavCore 8.300 wordt genoemd. :wink::tongue:

Ja hoor, het moet toch niet gekker gaan worden..............

Ligt dit nu ook al aan dat gammele prutswerk, wat wel eens NavCore 8.300 wordt genoemd. :tongue::blush:

Misschien moeten we toch maar overstappen naar een model met ingebouwde simkaart. :wink:

Ik snap dan niet waarom TT de mobiele flits-gegevens van allerlei commercieele radiostations niet overnemen en die doorsturen via Vodafone.

Zal toch wel een dealtje mogelijk zijn met 1 van hen ?

Leve de tmc... daar wordt het keurig doorgegeven inclusief bijbehorend icoon :wink:

Leve de tmc... daar wordt het keurig doorgegeven inclusief bijbehorend icoon :wink:

Peter toch !!!!!. Er gaat niets boven een HIGHTECH HDT verbinding.

Ik heb, voordat ik op HDT overschakelde, maandenlang met een TMC antenne rondgereden (de goedwerkende 000.13 versie, qua verbinding dan !)...en hoorde dan op BNR radio dat er op mijn route 2 flitsers stonden..maar die verschenen niet op mijn scherm (bekende uitroeptekentje). :tongue:

Een enkele keer verscheen hij wel, maar bleek het ook nog eens een verouderde locatie te zijn.

(dit heb ik toen in het betreffende TMC draadje beschreven)

Ook al is HDT ook nog lang niet perfect, maar waar hij in eerste instantie voor bedoeld is (file info)...is het iig een stuk beter dan TMC, dat is mij wel duidelijk geworden.

Dat er af en toe nog file info op komt (zoals Navidrama beschrijft) die niet helemaal (meer) klopt, neem ik dan maar voor lief.

Alleen zouden ze er veel meer mee kunnen doen, er is immers een constante verbinding met het TT apparaat d.m.v. die SIMkaart...we moeten maar hopen dat ze er bij TT op dit moment druk mee bezig zijn. :wink:

Edited by BramvT

Misschien moeten we toch maar overstappen naar een model met ingebouwde simkaart. :wink:

Dat zal inderdaad de oplossing wel weer zijn. :blush:

Alleen zouden ze er veel meer mee kunnen doen, er is immers een constante verbinding met het TT apparaat d.m.v. die SIMkaart...we moeten maar hopen dat ze er bij TT op dit moment druk mee bezig zijn. :wink:

Helemaal mee eens. Wat dacht je van de dit jaar uit te komen x50 modellen + NavCore 9 ?? :tongue:

Indien het uitvoerig getest is en niet als een beta onder druk van de concurrentie op de markt is geslingerd..... yep, dan heb je helemaal gelijk.

Gezien de vele berichten over de wisselende werking en resultaten van HD_T, blijf ik mijn tmc kwalitatief (niet kwantitatief) meer waarderen dan het hele HD_T.

Daar de bij: plaats een splitter er tussen en je hebt een beter en sterker ontvangstsignaal en het traditionele waslijntje kan in het handschoenenvakje. :good:

En wisselend is het zeker.

Vrijdag ritje Alkmaar - Hilversum. Het was voor mij altijd een gok of via de A7 of via de A9. HDT gaf aan dat op de A9 richting Alkmaar 2,5 km file zou staan... en dat om 07:30. aangekomen bleek er (zoals verwacht) niets te staan. De A7- A8 - A10 was helemaal klem gelopen, dus geen alternatief.

Op de A9 zou 18 min staan, toen weer 3 min, en zo ging het een beetje heen-en-weer. Halverwege de A9 zou ook 4 min staan, ook niet.

Daarnaast ben ik tot de conclusie gekomen dat de meldingen over vertragingen van 2 min of minder, nagenoeg geen relevantie bevatten. Met andere woorden, het zijn vaak Ghost files, of juist langer.

In de vroege ochtend (ronde 06:30) op de A2, Utrecht - A'dam, daar loopt HDT ook bijna altijd achter.

Deze week (woensdag 18:00) zat ik 'gevangen' onder A'dam. Ook hier is het kiezen tussen de A9 of A10 -A7 omhoog.

Ik had gekozen voor de A9, want de gehele A10 zou vast staan. De A9 daarentegen was ook vol. Dan maar een alternatieve route genomen. Via-via binnendoor Badhoevedorp, kruispunten met stoplichten, heuvels in de weg. Plus daarbij ben je ook niet de enige. Via deze omweg draaide ik verderop de A9 weer op, en kon gewoon doorrijden. :good:

Een kijkje op het display liet zien dat de file inderdaad nagenoeg al was opgelost. Daarnaast zag ik dat de A10 ook nagenoeg opstoppingsvrij was geworden. Mmmm.... :good:

Lang heb ik niet nagedacht of de alternatieve route mij nu echt tijdsvoordeel heeft opgebracht. Ik denk dat ik het ook niet wil weten.......... :blush:

Edited by navidrama

Dat kan best zo wezen maar voor een toch wel duur betaalde dienst, wat LIVE/HD-T toch is, mag je toch wel wat beters verwachten.

Anders is het niks anders dan ordinaire zakkenvullerij.

Dat wordt nog eens duidelijk verwoord in deze, door DigitalTrends gemaakte, review op YouTube van de TT GO 920: http://nl.youtube.com/watch?v=k7IoESFYTkU vanaf 1:44 is deze klacht duidelijk hoorbaar.

Als je dus alle reviews op Youtube bekijkt van computerbladen dan wordt HD-T/LIVE services, qua actualiteit, de hemel ingeprezen.

Als ik de fora afstruin hoor ik duidelijk andere verhalen.

Edited by Kingpin

Dat wordt nog eens duidelijk verwoord in deze, door DigitalTrends gemaakte, review op YouTube van de TT GO 920: http://nl.youtube.com/watch?v=k7IoESFYTkU vanaf 1:44 is deze klacht duidelijk hoorbaar.

Daar wordt alleen gesteld dat 'men' het niet leuk vindt om te betalen voor verkeersupdates. Dat staat los van de kwaliteit van de service. Overigens gaat het hier nog om de oude 'PLUS-service' voor verkeersinformatie, HD Traffic is er nog niet in de VS.

Als je dus alle reviews op Youtube bekijkt van computerbladen dan wordt HD-T/LIVE services, qua actualiteit, de hemel ingeprezen. Als ik de fora afstruin hoor ik duidelijk andere verhalen.

Volgens mij ligt dat wel ietsje genuanceerder, hoor. Maar verschillen van mening zul je altijd blijven houden. Qua actualiteit ben ik persoonlijk minder te spreken over de Fuel Prices, dat dan weer wel :clapping:

Daar wordt alleen gesteld dat 'men' het niet leuk vindt om te betalen voor verkeersupdates. Dat staat los van de kwaliteit van de service. Overigens gaat het hier nog om de oude 'PLUS-service' voor verkeersinformatie, HD Traffic is er nog niet in de VS.

Dat wist ik niet, maar dat doet er eigenlijk ook niet zoveel toe.

Feit blijft dat het een betaalde dienst is dus moet het wel goed zijn, anders blijft het goed geld naar kwaad geld gooien.

Ik denk dat server op vakantie was vanmiddag , kon hem niet te pakken krijgen. :angry:

Ik denk dat server op vakantie was vanmiddag , kon hem niet te pakken krijgen. :angry:

Nou...ben net terug van wat ritjes en hij heeft continue contact gehad hoor...kreeg ook enkele files door, die klopten. :excl:

Nou...ben net terug van wat ritjes en hij heeft continue contact gehad hoor...kreeg ook enkele files door, die klopten. :excl:

Heb hem net even gereset en nog eens geprobeerd en hij had gelijk contact , misschien klagen we wel te snel

de TT guys doen zo hun best , en als dan de server niet snel genoeg gevonden is beginnen we gelijk te posten. :angry:

Je kreeg enkele file's door die klopten betekend dat automatisch dat de meeste file's niet klopten. :excl:

Je kreeg enkele file's door die klopten betekend dat automatisch dat de meeste file's niet klopten. :angry:

Het is de laatste 2 weken aardig goed gegaan ja qua filemeldingen op de HDT...eind vorig jaar ging het even wat minder (zie ook andere reacties) :excl:

Overigens maakt het bij mijn One v3 niet uit of ik EERST de HDT aansluit en dan de TT aanzet...of andersom.

In beide gevallen snel verbinding.

Edited by BramvT

Het is de laatste 2 weken aardig goed gegaan ja qua filemeldingen op de HDT...eind vorig jaar ging het even wat minder (zie ook andere reacties) :angry:

Overigens maakt het bij mijn One v3 niet uit of ik EERST de HDT aansluit en dan de TT aanzet...of andersom.

In beide gevallen snel verbinding.

Helemaal met BramvT eens, vorig jaar was het echt minder nauwkeurig nu lijkt de nauwkeurigheid weer toe te nemen.

Itt tot hierboven, maakt het bij mijn 720 (8.300) wel degelijk uit wie ik als eerste aanzet en aansluit. Als ik niet de volgorde: 1 - 720 aan, 2 - receiver aan, als alle twee 'in de lucht' zijn dan 3 - HDT snoer in 720. Dan heb ik geen enkel probleem. Als ik het anders doe, dan krijg ik zo-ie-zo geen verbinding met de server.

Het kan ook door 8.300 komen. Immers sinds 8.300 krijg ik al helemaal al geen waarschuwingsicoontjes meer.

Je leert er mee leven......... :excl:

Het kan ook door 8.300 komen. Immers sinds 8.300 krijg ik al helemaal al geen waarschuwingsicoontjes meer.

Je leert er mee leven......... :nea:

8.300 dit in de schoenen proberen te schuiven getuigt niet echt van sportiviteit , is op software gebied neusje van de zalm. :good:

8.300 dit in de schoenen proberen te schuiven getuigt niet echt van sportiviteit , is op software gebied neusje van de zalm. :good:

Elke software heeft zo zijn problemen, het gaat er echter om hoe snel de fabrikant reageerd op de, door de gebruikers aangegeven, bugs en hoe snel deze verholpen worden.