Sign in to follow this  
Followers 0
bobbink

Kwaliteit FM zender 940

7 posts in this topic

Hallo,

Hoe zuiver en sterk is de FM zender van de 940 ?

Moet je om de 15 minuten weer een andere frequentie zoeken of is hij sterk genoeg om 3FM te "overrulen" zonder ook maar de minste ruis? Dit is voor mij prioriteit 1 om hem eventueel te kopen.

Ik heb al meerdere FM zendertjes voor in de auto geprobeerd, maar in allemaal zat een lichte ruis, en (vooral op bruggen) kwamen er sterke zenders doorheen......

Heb er vanmiddag een korte test mee gedaan:

ritje over 18 km, vrij bandbreedte 107.0 fm gebruikt, heb tijdens dit (korte) ritje niet over hoeven te schakelen op een andere frequentie, muziek komt duidelijk over maar er zit echt wel een ruis in!

En de BlueTooth verbinding kan die ook (stereo) muziek "zenden" naar de radio (met BT) ?

Sorry, hier kan ik je niet mee helpen; mijn radio is niet BT

Iemand anders misschien??

Sorry, hier kan ik je niet mee helpen; mijn radio is niet BT

Iemand anders misschien??

Een neef van mij heeft ook een 940 en heeft er ook (helaas) lichtjes last van. Maar goed, een gemiddelde persoon heeft toch zijn eigen muziek/radio aan in z'n auto :wink:

Een neef van mij heeft ook een 940 en heeft er ook (helaas) lichtjes last van. Maar goed, een gemiddelde persoon heeft toch zijn eigen muziek/radio aan in z'n auto :wink:

Tuurlijk, maar een tomtom met een SD kaartje met 32GB (of meer) vol met zelf gekozen muziek (toch zo'n 300-400 CDs in 192kbps VBR) die uitgestuurd wordt naar de radio via BT / FM en af en toe onderbrokenwordt door TomTom stemmetjes zou voor mij een reden zijn een dergelijke TT meteen te kopen.

Nu gebruik ik mijn 160GB iPod met FM zender, maar dat geeft zoveel draden in de auto. En de zenders storen allemaal in meer of mindere mate.

Edited by bobbink

Mijn ervaringen met de FM zender van de Go920T zijn slecht.

Eigenlijk kan ik nergens een redelijke frequentie vinden waarop er uberhaupt geluid van de tomtom te horen is, laat staan zonder ruis.

op 92,4 wil het nog wel eens lukken of op 107.0 ook soms wel eens maar meestal zit er wel iets doorheen.

Dit vind ik erg jammer want in mijn Opel Zafira zit een Navigatie Radio / boordcomputer ingebouwd waar NIETS op aan te sluiten is. Dus GEEN AUX ingang, Geen MP3 CD mogelijkheid ( eigenlijk nagenoeg geen gebrande CD's mogelijk. )

Om mijn eigen muziek af te kunnen spelen is de enige mogelijkheid dus via de FMtransmitter.

ik zit er nu aan te denken om de autoradio antenne die achterop mijn auto zit los te maken van de radio en aan de binnenzijde van het raam een draadantenne te maken die dichter bij de Tomtom zit... misschien dat ik dan eens geluid heb.