Sign in to follow this  
Followers 0
boppe

Traffic TomTom PLUS gestopt!

59 posts in this topic

Momenteel heb ik de TTone met de BeNeLux 2nd edition (laatste software 7.9) waar ik HD Traffic op binnen krijg. Dat gaat momenteel via GPRS verbinding en werkt prima...

Van TT krijg ik onderstaande mail:

De speciale HD Traffic verkeersinformatie die je nu ontvangt, loopt af op 12 november 2008. Maar schrik niet - het is nu veel makkelijker geworden om HD Traffic verkeersinformatie te blijven ontvangen. Je heb hier zelfs je mobiele telefoon niet voor nodig.

Dan wordt aangegeven dat ik zo'n oplaadkabel met ingebouwde simkaart kan bestellen voor 59,95 euro.

De website van TT geeft aan dat deze kabel: Geschikt voor gebruik met TomTom GO 30 series, GO 20 series, XL 30 series (new), ONE XL en ONE 3rd edition.

Is HD Traffic na 12 nov. niet meer door mij te ontvangen of kan ik het GPRS abonnement verlengen??

Wie helpt me iets verder.

Momenteel heb ik de TTone met de BeNeLux 2nd edition (laatste software 7.9) waar ik HD Traffic op binnen krijg. Dat gaat momenteel via GPRS verbinding en werkt prima...

Van TT krijg ik onderstaande mail:

De speciale HD Traffic verkeersinformatie die je nu ontvangt, loopt af op 12 november 2008. Maar schrik niet - het is nu veel makkelijker geworden om HD Traffic verkeersinformatie te blijven ontvangen. Je heb hier zelfs je mobiele telefoon niet voor nodig.

Dan wordt aangegeven dat ik zo'n oplaadkabel met ingebouwde simkaart kan bestellen voor 59,95 euro.

De website van TT geeft aan dat deze kabel: Geschikt voor gebruik met TomTom GO 30 series, GO 20 series, XL 30 series (new), ONE XL en ONE 3rd edition.

Is HD Traffic na 12 nov. niet meer door mij te ontvangen of kan ik het GPRS abonnement verlengen??

Wie helpt me iets verder.

Ergens op dit forum heb ik zo'n 1,5 maand geleden al geschreven dat ik de gok wel wilde wagen en heb een TT One V2 gekocht...nadat ik al vragen had gesteld of HDT mogelijk zou zijn op een V2.

Er kwam iemand bij mij langs die zo'n TT lader had met HDT (sim)...sloot hem aan op de One, maar helaas, hij deed er niks mee. :wacko:

Dus je kunt het wel vergeten...vreemd trouwens dat TT deze mail verstuurd. :sad:

(en ik had er al wel een Navcore op gezet die geschikt was voor HDT)

De HD-verkeers info is (bij mij althans) direct stop gezet. Bij de introductie van de 910 heb ik dat apparaat vrij snel gekocht omdat er toen verkeersinfo ingelezen kon worden. Abonnementje erbij en werkte prima. Toen werd de verkeersinfo omgezet naar HD traffic... 5 dagen geleden krijg je te horen dat het abonnement afloopt en dat je het kunt verlengen. Dat geprobeerd, maar lukte niet. Toen TT maar eens gemaild en nu komt het antwoord: TT is gestopt met het leveren van HD aan de TT910. U zult een ander apparaat moeten aanschaffen als u er gebruik van wilt blijven maken. Fijn als je dik 2 jaar geleden zo'n 700 euro hebt ge

De HD-verkeers info is (bij mij althans) direct stop gezet. Bij de introductie van de 910 heb ik dat apparaat vrij snel gekocht omdat er toen verkeersinfo ingelezen kon worden. Abonnementje erbij en werkte prima. Toen werd de verkeersinfo omgezet naar HD traffic... 5 dagen geleden krijg je te horen dat het abonnement afloopt en dat je het kunt verlengen. Dat geprobeerd, maar lukte niet. Toen TT maar eens gemaild en nu komt het antwoord: TT is gestopt met het leveren van HD aan de TT910. U zult een ander apparaat moeten aanschaffen als u er gebruik van wilt blijven maken. Fijn als je dik 2 jaar geleden zo'n 700 euro hebt ge

Heb ook europe one V2, contact gehad met Service desk, er komt geen HD service voor onze V2. Maar wel een mogelijkheid om een nieuwe navigatie aan te schaffen met HD traffice, 20 % korting vanaf hun site met veel te hoge prijzen.

==========

Geachte heer xxxxx,

Naar aanleiding van ons telefoongesprek aangaande het aflopen van het abonnement Verkeersinformatie sturen wij u deze email. TomTom zal geen nieuwe dienst die op dezelfde manier kan worden gebruikt aanbieden, maar om klanten tegemoet te komen die niet kunnen overstappen op hd-traffic met hun huidige apparaat bieden wij u een korting van 20 % aan op de aankoopprijs van een TomTom One XL HD-traffic of een ander apparaat waarop HD-traffic wordt ondersteunt. U kunt hier denken aan een TomTom Go 740 of 940, maar u bent natuurlijk vrij in uw keuze. Wel kunnen wij hierbij vermelden dat u bij de 3 eerder genoemde apparaten geen losse hd-traffic receiver hoeft aan te schaffen.

Mocht u gebruik willen maken van de aangeboden korting dan horen wij dat graag van u zodat wij een kortingscode voor u kunnen aanmaken. Met deze code kunt u het nieuwe apparaat via onze website bestellen.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge

Edited by mio_konijn

TT910 gebruikers kunnen melden dat het apparaat (en zal wel voor de hele 10-serie gelden) waardeloos is geworden als het om verkeersinfo gaat.

En was de TMC ontvanger optie vergeten voor de 910 ? :unknw:

Ik heb een TT Go 710. Tot 12 november 2008 had ik HD Traffic info, to mijn genoegen eigenlijk.

Ik kreeg op 10 november een e-mail dat mijn abo zou verlopen en dat ik dit moest vernieuwen. Maar waar ik ook keek, wat ik ook deed, het kan niet.

Reaktie van TomTom support: "Het is voor u dus helaas niet meer mogelijk om HD Traffic te ontvangen op uw GO710"

Dus..

Zonder enige waarschuwing is nu een gewaardeerde functionaliteit, van de ene op de ander dag vervallen. Ik heb nu op de 710 geen enkel verkeersinfo meer. Moet ik nu een nieuwe versie aanschaffen? Deze 710 heb ik nauwelijks 2 jaar. Wel zeer onbetrouwbaar gedrag van TomTom en ik mag de investering(en) vervroegd afschrijven.

De HD-verkeers info is (bij mij althans) direct stop gezet.

Klopt. Het betreft het einde van de overgang van TomTom PLUS naar HD Traffic. Beetje slordig van TomTom om dit zo kort voor het einde pas te communiceren. Bezitters van een GO x30, GO x20, XL, ONE x30, ONE XL en ONE 3th edition kunnen kiezen voor de losse HD Traffic-ontvanger. Voor andere devices (in basis de devices zonder usb-poort voor aansluiten van de ontvanger) zit er niets anders op dan een ander device te kopen.

Maar..., er is wellicht toch een oplossing!

Via de Belgische TomTom-site kun je namelijk nog WEL de PLUS Traffic aanschaffen. Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat dat dan ook gewoon werkt in Nederland. Wellicht iets voor jullie..?

.......

Maar..., er is wellicht toch een oplossing!

Via de Belgische TomTom-site kun je namelijk nog WEL de PLUS Traffic aanschaffen. Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat dat dan ook gewoon werkt in Nederland. Wellicht iets voor jullie..?

Pas maar op dat onze Rakkertjes dit niet te weten komen...

Uit een andere bron heb ik vernomen dat dit systeem in Belgi

Pas maar op dat onze Rakkertjes dit niet te weten komen...

Uit een andere bron heb ik vernomen dat dit systeem in Belgi

INderdaad een erg grove fout van TomTom. Dit is geen slordigheidje meer!! Sinds 12-11-2007 gebruikte ook ik HD Traffic (via telefoon)

Onlangs kreeg ik nog de melding om nieuwe kaarten te kopen voor de 910(dit was op 08-10 en 13-11), op 10-11 de melding dat het traffic abo bijna is verlopen en waarin letterlijk stond "maar schrik niet het is nu veel makkelijker geworden om HD Traffic te blijven ontvangen. Je hebt hier zelfs je mobiele telefoon niet voor nodig."

In de kleine lettertjes bleek echter dat dit niet voor de 910 beschikbaar is.

Doordat ik intussen een iPhone had aangeschaft (begin oktober) en de 910 niet kon omgaan met dit toestel wat betreft gegevensuitwisseling, had ik al een besluit genomen om de 940 live te kopen.

Gelukkig kreeg ik op 06-11 van TomTom (als abonnee op flitslocaties) een aanbieding om dit met 20% korting te doen.

Wat mij betreft heeft Golfyep wel degelijk gelijk betreffende de (on)bruikbaarheid van de 910 en verkeersinfo.

En was de TMC ontvanger optie vergeten voor de 910 ? :unknw:

Dit is ten opzichte van HD Traffic niet echt een vergelijkbare oplossing, zelfs al zou TMC wel naar behoren werken.

Dus is je TT wat betreft verkeersinformatie toch redelijk onbruikbaar geworden.

Edited by ninja

Dus is je TT wat betreft verkeersinformatie toch redelijk onbruikbaar geworden.

Nogmaals:

Beste mensen,

In het verleden heb ik al vaker mijn beklag gedaan over de politiek van TomTom. Op mijn, uitstekend werkende, TTG700 was het op een gegeven moment niet meer mogelijk verkeersinformatie te krijgen.

Terwijl in de ons omringende landen deze service nog steeds wordt aangeboden. Gelukkig heb ik nog steeds verkeersinformatie dankzij een bevriend buurland :wink: !

Wat mij, en zo te zien vele anderen, stoort is dat je als gebruiker niet serieus wordt genomen. Natuurlijk, TomTom iis een bedrijf en moet verdienen maar toch..

De verkeersinformatie via de Plusdienst was voor mij uitstekend, ¤ 39,95 per jaar. Nu zou ik, met een nieuw apparaat, ¤ 9,95 per maand moeten gaan betalen, mooi niet dus, daar rij ik te weinig voor.

Als mijn TTG700 het zou begeven, wat ik niet hoop, dan voor mij alleen maar een apparaat met TMC!

Misschien een tip voor alle gedupeerden BOYCOT DE HD DIENST! Misschien is TomTom dan te bewegen om service te verlenen aan oudere gebruikers! Wanneer je nu het nieuwste apparaat zou kopen, met alle toeters en bellen, wat heb je dan over een jaar?? Denkt TomTom werkelijk dat bij hun gebruikers het geld op hun rug groeit en ze steeds het nieuwste van het nieuwst willen hebben?

En was de TMC ontvanger optie vergeten voor de 910 ? :wink:

Dat dacht ik dus ook :angry: Ik had vanaf het begin ook al een TMC ontvanger, maar die maakt op dit moment geen verbinding :angry: En even afgezien daarvan: verkeersinfo en daarna HD Traffic was altijd beter dan de TMC ontvanger: er kwam veel meer informatie binnen.

Dus al met al is dit gewoon een smerige streek.

Als mijn TTG700 het zou begeven, wat ik niet hoop, dan voor mij alleen maar een apparaat met TMC!

Misschien een tip voor alle gedupeerden BOYCOT DE HD DIENST! Misschien is TomTom dan te bewegen om service te verlenen aan oudere gebruikers!

Helemaal met deze spreker eens.

Geef ze in ieder geval een bericht terug dat je het waardeloos vind dat je geen gebruik meer kan maken van de verkeers info. Misschien dat ze terug krabbelen??!! :angry::angry:

Edited by Buzzfuzz
Quote gezet

Mei dit jaar kocht ik een Go 730 HD Traffic, al heel snel moest ik een abonnementje voor flitscontrole nemen.

Vrijdag stopte ineens de HD Traffic ontvangst (zonder enig bericht), nu blijkt dat deze ook al afgelopen is.

Ik heb geprobeert om via internet de HD Traffic te verlengen, maar zonder creditcard is dit niet mogelijk.

Omdat de HD trafic het niet doet, zijn ook de update's van Flitscontrole niet te ontvangen.

Dan nog het probleem van de kaart update's, om een kaartupdate abonnement te nemen, ben ik eerst verplicht om twee update's te betalen voordat ik het abonnement kan nemen.

Bij elkaar ben je zo'n beetje 200 Euro per jaar kwijt om de TomTom goed te laten werken.

Ook vind ik het erg vreemd dat de regels voor de update's voor alle TomTom's hetzelfde zijn, of je nu een TomTom van 85 Euro koopt of een van 700 Euro.

TomTom zou de mensen met een HD Traffic ontvanger moeten belonen, omdat zij mede degene zijn die de HD Traffic ontvangst mogelijk maken.

Voor de mensen die een losse HD Traffic ontvanger willen kopen, wil ik nog even vertellen dat deze HD Traffic ontvanger behoorlijk stoort op de FM radio ontvangst, Het signaal wordt weggedrukt zodat alleen hele sterke zenders nog door komen.

Edited by Holiday

Ik heb een GO 710 en kan er nu ook niets meer mee. Vind het schandalig. TT heeft na 3 dagen nog niet op mijn mail gereageerd. Toen ruim 3 jaar geleden ¤ 700,= voor betaald en dan stoppen ze met deze service!!! Het betalen voor deze service is geen probleem maar om hier mee te stoppen zonder alternatief voor de öudere"TT vind ik geen stijl.

Willen jullie nou klagen of verder gebruikmaken van PLUS? Bestel het gewoon via Belgi

Als ik via de Belgische site probeer aan te vragen staan er allerlei waarschuwingen dat je als Nederlander HD traffic moet nemen: ik vraag me ook af of de kans er niet in zit dat TT verkeersinfo in NL binnenkort stopt en ik die 40 euro voor niks heb betaald...toch maar op zoek naar een apparaat met TMC...

Ik vind het wel heftig hoor om zo slecht met je klanten om te gaan als TT.

"maar meneer, we hebben u toch een fantastische aanbieding gedaan icm met de nieuwe 940" maar wat doe ik dan met mijn 910 (2 jaar oud) waar ik uitermate tevreden over ben en die zeker nog niet aan vervanging toe is? Het was een duur app. maar het geld zeker waard. Echter, nu kan ik het bijna niet meer gebruiken omdat ik toch wel behoorlijk afhankelijk ben geworden van de redelijk goede verkeersinformatie. Ik heb een TMC ontvanger liggen maar dat is geen optie omdat het slecht werkt (als het al werkt) Wat ik ook een afknapper vind is dat de NL helpdesk zegt dat je het wel op de Belgische site kunt vinden....ik vind dat TT met een beter alternatief moet komen voor de eerdere (en zeker nog niet oude) versies van hun apparaten.

hoeveel impact heeft jouwnav.nl? Kunnen we ons verenigen?

Hier hetzelfde probleem. Net 2 maanden terug nieuwe kaarten gekocht voor mijn 910. De TMC ontvanger heb ik wel eens gehad, maar dat is gewoon geen vergelijking met (HD) traffic. Zelfs de voorloper, de gewone traffic, was een stuk beter en vooral sneller.

Ik vind het schandalig dat ik nu gedwongen word om een nieuw apparaat aan te schaffen terwijl de techniek duidelijk gewoon werkt. Tenslotte deed de boel het twee weken terug nog prima.

Slechte beurt voor TomTom.

Moeten we wellicht Tros Radar maar eens laten kijken?

@Nick, heb jij ervaring met problemen nu je een Belgisch account hebt moeten afsluiten?

Sorry, maar ik heb sowieso geen PLUS...