Sign in to follow this  
Followers 0
boppe

Traffic TomTom PLUS gestopt!

59 posts in this topic

@Nick, heb jij ervaring met problemen nu je een Belgisch account hebt moeten afsluiten?

De meeste van ons zullen aan HD traffic zitten, in ieder geval ondergetekende.

Ik denk dat jouwnav.nl weinig kan betekenen tegenover Tom Tom.

Tom Tom ziet het als investering voor nieuwe series, ik heb zelf net mijn minder dan een jaar oude 920T vervangen voor de 940.

Maar ja, ik zat tegen 2 kaartupdates en losse HDT ontvanger aan te hikken die ruim de helft koste van de 940, dus nog maar wat erbij gelegt en dan maar gelijk goed doen.

Misschien dat men alsnog de losse ontvanger geschikt kan maken voor de oudere modellen, het is echter wel hoe meer er bij komen, des te beter.

Maar of Tom Tom het ook zo ziet ....

De meeste van ons zullen aan HD traffic zitten, in ieder geval ondergetekende.

Ik denk dat jouwnav.nl weinig kan betekenen tegenover Tom Tom.

Tom Tom ziet het als investering voor nieuwe series, ik heb zelf net mijn minder dan een jaar oude 920T vervangen voor de 940.

Maar ja, ik zat tegen 2 kaartupdates en losse HDT ontvanger aan te hikken die ruim de helft koste van de 940, dus nog maar wat erbij gelegt en dan maar gelijk goed doen.

Misschien dat men alsnog de losse ontvanger geschikt kan maken voor de oudere modellen, het is echter wel hoe meer er bij komen, des te beter.

Maar of Tom Tom het ook zo ziet ....

Nou ik dacht, dat ze toch al aardig bezig waren HDtraffic.

Voor GO 520 , GO 520 T, GO 720, GO 720 T, GO 730, GO 730 Traffic, GO 920, GO 920 T, GO 930 Traffic, ONE - 3rd edition, ONE 30 series (new), ONE XL, XL 30 series (new), GO 530, GO 530 Traffic, GO 630, GO 630 T, GO 930.

En hoe meer hoe beter valt te bezien. Direct wordt iedereen via een alternatieve route gestuurd en dan staan daar de files.

En hoe meer hoe beter valt te bezien. Direct wordt iedereen via een alternatieve route gestuurd en dan staan daar de files.

Klopt.

Wie echter een geavanceerd systeem heeft zoals TomTom met HDT ziet die files daar w

Ik begrijp wat je bedoeld hoor. Het is m.i. nochtans slechts een zeer hypothetische stelling die niet aan de werkelijke situatie beantwoord en nooit volledig zal beantwoorden.

Tegen het helemaal dichtslippen van het wegennet is inderdaad ook met de huidige navigatiesystemen geen kruit gewassen.

Toch ben ik van mening dat ook in deze, diegenen die het effici

Ik begrijp wat je bedoeld hoor. Het is m.i. nochtans slechts een zeer hypothetische stelling die niet aan de werkelijke situatie beantwoord en nooit volledig zal beantwoorden.

Tegen het helemaal dichtslippen van het wegennet is inderdaad ook met de huidige navigatiesystemen geen kruit gewassen.

Toch ben ik van mening dat ook in deze, diegenen die het effici

Edited by holyhead

Het is dichterbij dan je denkt.

De verkeersdrukte inderdaad wel.

Maar het moment dat letterlijk iedereen (momenteel reeds via HDT) dezelfde info krijgt is nog verre van. Vooral als je bedenkt dat de prijs die je ervoor moet betalen door velen als een hinderpaal beschouwd wordt.

Tegen de tijd dat de massa ten overvloede HDT gaat gebruiken omdat het goedkoper zal worden, is er alweer een ander toepassing, die weer meer gaat kosten dan de vorige, en weer effici

De verkeersdrukte inderdaad wel.

Maar het moment dat letterlijk iedereen (momenteel reeds via HDT) dezelfde info krijgt is nog verre van. Vooral als je bedenkt dat de prijs die je ervoor moet betalen door velen als een hinderpaal beschouwd wordt.

Tegen de tijd dat de massa ten overvloede HDT gaat gebruiken omdat het goedkoper zal worden, is er alweer een ander toepassing, die weer meer gaat kosten dan de vorige, en weer effici

Edited by holyhead

Voor een exclusief groepje.

Inderdaad. Maar wel het TT. groepje. :tongue:

(Maar ik vermoed dat we op dezelfde golflengte zitten. :excl:)

Ook voor mij dezelfde teleurstelling. Ik heb nog een GO 500 van 3 jaar oud, die het prima doet. Ook ik was erg blij met de verkeersinfo. TMC is voor mij geen optie, HD Traffic ook niet. Ik ga echt nog geen nieuw aparaat aanschaffen. Een auto gaat twaalf jaar mee, waarom een navigatiesysteem niet?

Volgend jaar mag ik een nieuwe leaseauto uitzoeken en zoek ik een nieuw navigatiesysteem uit, ik kijk dan wel of ik weer voor een tomtom kies. Nu ik weet dat TomTom minder dan 4 jaar service levert op zijn modellen, wordt die keus niet makkelijk. Tot dusver was ik erg tevreden.

Dit is het antwoord van tomtom op mijn bericht dat ik geen nieuwe tt met hdt ging kopen:

Geachte heer ,

U heeft aangegeven dat u graag gebruik wilt blijven maken van Verkeersinformatie en dat u geen gebruik wilt maken van het kortingsaanbod. Wij zullen dit doorgegeven aan de supervisorafdeling die alle gegevens zullen verzamelen van klanten die hebben aangegeven Verkeersinformatie te willen blijven gebruiken. Aan de hand van deze gegevens kunnen wij eventueel verdere stappen ondernemen, zoals bijvoorbeeld het opnieuw aanbieden van Verkeersinformatie. Dit is echter niet zeker en is zeer afhankelijk van het aantal klantengegevens dat wordt verzameld.

Zodra hier meer informatie over bekend is zal u daarvan op hoogte worden gesteld.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge

Dus als ik het goed lees dan kunnen we de verkeers info misschien terug krijgen als we met z'n alle maar even de moeite nemen om te reageren en het liefst niet positief!!

Mvg. :wink:

Goed nieuws. Ik had ook een mail gestuurd, maar geen antwoord gekregen. Dan ga ik nog maar eens mailen. Ook ik ga geen nieuwe PND kopen maar wil wel verkeersinfo terug.

van deze gegevens kunnen wij eventueel verdere stappen ondernemen, zoals bijvoorbeeld het opnieuw aanbieden van Verkeersinformatie. Dit is echter niet zeker en is zeer afhankelijk van het aantal klantengegevens dat wordt verzameld.

Ik wil niet negatief klinken maar ben bang, dat de uitslag bij voorbaat al vast staat, namelijk het niet opniew aanbieden van verkeersinformatie. Ik vraag mij ook af of er veel verschil zat tussen de verkeersinformatie en een goede TMC (met de nadruk op goede).

Ik wil niet negatief klinken maar ben bang, dat de uitslag bij voorbaat al vast staat, namelijk het niet opniew aanbieden van verkeersinformatie. Ik vraag mij ook af of er veel verschil zat tussen de verkeersinformatie en een goede TMC (met de nadruk op goede).

Het afgelopen jaar was de verkeersinfo identiek aan HDtraffic. Dus gevoed door Vodafone informatie, elke 3 minuten ververst en ook op secundaire wegen. Dat heeft TMC niet.

Bovendien kan er ook geen TMC op mijn GO 500....

Bovendien kan er ook geen TMC op mijn GO 500....

en ook niet op mijn TTG 700 :nea:

Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Ik zou ook nog kunnen leven met een tmc maar zoals hier boven ook al werd gezegd die werkt niet op onze tt go 300,500,700 helaas :laugh:

Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Ik zou ook nog kunnen leven met een tmc maar zoals hier boven ook al werd gezegd die werkt niet op onze tt go 300,500,700 helaas :good:

En inderdaad, de uitkomst staat vast blijkens het antwoord dat ik kreeg van TomTom:

(...)Uit overleg is naar voren gekomen dat TomTom geen nieuwe dienst zal aanbieden die op dezelfde manier kan worden gebruikt als Verkeersinformatie.

(...)

Graag willen wij deze klanten tegemoet komen door een korting van 20% aan te bieden op de aanschaf van een TomTom One XL HD-traffic of een ander apparaat waarop HD-traffic wordt ondersteunt. Hier kan worden gedacht aan een TomTom Go 740 of 940, maar de keuze hierin staat natuurlijk vrij. Wel willen wij vermelden dat u bij de drie eerder genoemde apparaten geen losse hd-traffic receiver hoeft aan te schaffen. Mocht u gebruik willen maken van de aangeboden korting dan horen wij dat graag van u zodat wij een kortingscode voor u kunnen aanmaken. Met deze code kunt u het nieuwe apparaat via onze website bestellen. Zou u ook het type apparaat dat u gaat bestellen willen vermelden?

Geen 'misschien nog als er veel vragen binnenkomen' meer. 20% korting lijkt me zinloos. Ik koop pas een nieuw apparaat in november 2009, als ik een nieuwe auto mag uitzoeken. Tegen die tijd is de x50 reeks er vast al en daar zal die korting wel niet op gelden. En de vraag is of ik die dan wel wil, als TomTom niet eens 4 jaar support wil geven. Ik heb ze dat inmiddels verteld om mijn teleurstelling te laten blijken. (zinloos, ik weet het).

Edited by mvh

Geen 'misschien nog als er veel vragen binnenkomen' meer. 20% korting lijkt me zinloos. Ik koop pas een nieuw apparaat in november 2009, als ik een nieuwe auto mag uitzoeken. Tegen die tijd is de x50 reeks er vast al en daar zal die korting wel niet op gelden. En de vraag is of ik die dan wel wil, als TomTom niet eens 4 jaar support wil geven. Ik heb ze dat inmiddels verteld om mijn teleurstelling te laten blijken. (zinloos, ik weet het).

Inderdaad, om tegenwoordig klant van TomTom te willen zijn, moet je welhaast beschikken over een behoorlijke masochistische inslag. Het helpt in elk geval. :lol:

Dit draadje wordt binnenkort uitgebreid met de meldig:

"TomTom stopt met de ondersteuning van de losse HDT receivers. Er wordt enkel ondersteuning geleverd aan modellen met een vaste simkaart, zoals de X40, X50 en XL".

Wedden....................... :wink:

Voor andere devices (in basis de devices zonder usb-poort voor aansluiten van de ontvanger) zit er niets anders op dan een ander device te kopen.

Maar..., er is wellicht toch een oplossing!

Via de Belgische TomTom-site kun je namelijk nog WEL de PLUS Traffic aanschaffen. Ik heb uit zeer betrouwbare bron dat dat dan ook gewoon werkt in Nederland. Wellicht iets voor jullie..?

Heb ik dus gedaan en het werkt als vanouds :wacko:

Bedankt voor de tip :wacko: