Sign in to follow this  
Followers 0
snowy81

HDT abonnement vs losse ontvanger

97 posts in this topic

Mod toevoeging: Na deze post begon de discussie van een HDT abonnement online kopen tegenover de losse ontvanger en met name de aangename prijs, want 6 maanden HDT is 6 * 7,95 = 47,70 + een gratis kaart update wat meestal West Europa (West en Midden) is van zo'n 110 euro, dus al met al een besparing van ruim 130 euro.

Dus waarom maakt TT het zo moeilijk om het HDT abonnement te verlengen omdat het alleen per credit card kan en per maand ?

Dat is dus de hele discussie die begon en nog steeds bezig is.

HDTraffic Receiver bij Dynabyte 29,99.

Edited by Buzzfuzz
Uitleg over topic

Lager kan bijna niet (6 mnd. abb+kaartupdate).

https://www.dynabyte.nl/artikel/24089/

Maar ehhh, nu sluit toch niemand meer een abonnement af via TomTom.

Immers 6 x 7,95 is zo'n beetje 47,70?? Hoe zit dit........... :angry:

Edited by navidrama

Je kan er vast een paar in voorraad nemen of loopt de aktie misschien tot een bepaalde datum en moeten ze weg ?????

Maar voor degenen die op korte termijn moeten verlengen een mooi alternatief voor de komende 6 maanden

Edited by holyhead

Ik denk dat ze meer HDT input verstrekkers in het veld willen hebben. :excl:

Ik denk dat ze meer HDT input verstrekkers in het veld willen hebben. :angry:

Of het project dreigt te mislukken. Of is dat tever gezocht.

Die input krijgen ze toch wel van alle Vodafone gebruikers in Nederland.

Maar ik bedoel eigenlijk het volgende,.. als mijn 6 maanden zijn verlopen dan zal ik zeker geen abo afsluiten. Gezien dat het abonnement aan de receiver is gekoppeld, en niet aan je apparaat of account, zal ik de huidige receiver zorgvuldig laten 'ecoteren', recyclen danwel bij het grofvuil gooien, en een nieuwe receiver aanschaffen.

1 + 1 - 1 is nog altijd 1

Of het project dreigt te mislukken. Of is dat tever gezocht.

Die input krijgen ze toch wel van alle Vodafone gebruikers in Nederland.

Het zijn hopelijk niet de laatste stuiptrekkingen. :angry:

1 + 1 - 1 is nog altijd 1

Klopt en als je er ook iedere keer een nieuwe kaart bij krijgt. :angry:

Het zijn hopelijk niet de laatste stuiptrekkingen. :excl:

Dat hoop en verwacht ik niet, maar aan de andere kant. Het is dan wel het eerste betaalde abonnementsdienst zijn die gaat en blijft werken. .... hoop ik..denk ik... :angry:

Lager kan bijna niet (6 mnd. abb+kaartupdate).

https://www.dynabyte.nl/artikel/24089/

Je hebt ook de 3-maanden uitvoeringen....kan het zo snel niet vinden in die advertentie, maar ik had dat ergens al eens gelezen :excl:

Maar als het inderdaad wel 6 maanden is, dan snel er eentje halen (NIET aansluiten !) en lekker klaar leggen voor als die van mij ermee stopt :excl:

30.- euro voor 6 maanden (als het waar is)....het worden nu wel echt weggooi producten zeg :angry:

En inderdaad, XT660....met die coupon meteen weer een nieuwe kaart...voor een prikkie, zo gaat TT echt nog eens een prijzensmijter worden ! :cray:

HUP hup....snel snel, morgen....er zit hier ook een Dynabyte in de stad. :excl:

Edited by BramvT

Je hebt ook de 3-maanden uitvoeringen....kan het zo snel niet vinden in die advertentie, maar ik had dat ergens al eens gelezen

Maar als het inderdaad wel 6 maanden is, dan snel er eentje halen (NIET aansluiten !) en lekker klaar leggen voor als die van mij ermee stopt :excl:

30.- euro voor 6 maanden (als het waar is)....het worden nu wel echt weggooi producten zeg :angry:

En inderdaad, XT660....met die coupon meteen weer een nieuwe kaart...voor een prikkie, zo gaat TT echt nog eens een prijzensmijter worden ! :cray:

HUP hup....snel snel, morgen....er zit hier ook een Dynabyte in de stad. :excl:

Zo heb ik ook 'ergens' gehoord dat er niet overal een kaart update bij zit. Als het juist is wat jij hebt gehoord dan kunnen er dus uitvoeringen zijn met 3 mnd abo en zonder kaartupdate. :excl:

Laat je het ons ff weten :lol:

Het zou toch helemaal te gek zijn....voor 29,99 euro een nieuwe HDT reciever met 6 (?) maanden HDT erbij + een nieuwe WE 8.20 (?) kaart ? :angry:

Zou ook een soort verkoop-boost kunnen zijn (of hoe noemen ze dat)...om de verkoop van TT's (en recievers) extra te stimuleren.

Punt is natuurlijk dat je dan de doos moet openen bij Dynabyte om te kijken van hoe en wat.

Zit er zo'n coupon bij van de laatste kaart, dan maakt het mij niet eens uit of ik maar 3 maanden HDT heb...alleen die WE kaart kost al meer. :excl:

En zo'n kaart downloaden kost TT zelf geen cent natuurlijk....staat toch al op de server.

Is met kaartupdate en 6 maanden abbo.

Gaat NU een tent opzetten voor de Dynabyte....de vraag is alleen nog of ik meteen een pallet vol meeneem :rofl: :nea:

Serieus nu : ik weet niet of er bij TT verschil wordt gemaakt tussen de datum van aankoop (via de bon)...of het moment dat je die HDT ontvanger voor het eerst aanzet.

Gestel, ik koop hem morgen voor 29,99......en wacht met het aanzetten tot mijn huidige HDT ermee stopt, inmiddels zal er wel een nieuwe WE kaart uit zijn gekomen en OF je dan nog recht hebt op die nieuwe kaart. :good:

Of TT inmiddels gestopt is met die Vouchers...net zoals eerder is gebeurd met oudere TT's.

Zou ook een soort verkoop-boost kunnen zijn (of hoe noemen ze dat)...om de verkoop van TT's (en recievers) extra te stimuleren.

Zou ook kunnen zijn dat er iets nieuws aan zit te komen,

en dat ze de "oude" ontvangers nog even willen verpatsen. :good:

Edited by xt660

Zou ook kunnen zijn dat er iets nieuws aan zit te komen,

en dat ze de "oude" ontvangers nog even willen verpatsen. :good:

Ook daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Immers de huidige uitvoering is wel op een paar aspecten voor verbetering vatbaar, zoals;

1. de rechte usb stekker, als je je PND op de voorruit plaatst, ben je hierdoor verplicht om hem een stuk hoger te hangen.
  2. de inflexibele kabel, iemand heeft zelfs een keer de term gebruikt dat je er een buigijzer voor nodig hebt om de kabel in een bocht te willen leggen.
  3. In combinatie met de FM transmitter stoort de receiver constant. Ik heb enkel een redelijk geluid als ik de receiver helemaal uit het 'stop contact' haal. Zoniet dat zit er altijd een constante 'grijze ruis' door de muziek heen.
  4. De receiver zelf vind nogal groot en onhandige afmetingen hebben.
  5. Het in en uit plaatsen uit de 12V voeding moet met een behoorlijke krachtsinspanning gebeuren. Dit heb ik
    opgelost door een een verlengkabeltje aan te zetten, die ik eenvoudig er in en uit kan halen.

Daarnaast zijn er inderdaad receivers met een drie maanden abo, ipv van de zes. Die ben ik vandaag tegengekomen bij de Dixons.

Inderdaad is dat snoer van de reciever erg stug ja :rofl:

En ipv dat ik steeds minder kabels in de auto wilde hebben, lijk ik nu wel op een reportagewagen van de NOS of zo :nea:

Er zijn nu 3 apparaten die stroom nodig hebben....de TT met de reciever, de laadkabel voor mijn mobiel en eentje voor de Bleutooth....en dan kan ik nog niet eens mijn aansteker gebruiken. :good:

Ik moet nu vaak tussen de kabels door de as van mijn sigarenpeuk in de asbak gooien...weer een hoop gevloek natuurlijk. :angry:

Edited by BramvT

Inderdaad is dat snoer van de reciever erg stug ja :wacko:

En ipv dat ik steeds minder kabels in de auto wilde hebben, lijk ik nu wel op een reportagewagen van de NOS of zo :nea:

Er zijn nu 3 apparaten die stroom nodig hebben....de TT met de reciever, de laadkabel voor mijn mobiel en eentje voor de Bleutooth....en dan kan ik nog niet eens mijn aansteker gebruiken. :wink:

Ik moet nu vaak tussen de kabels door de as van mijn sigarenpeuk in de asbak gooien...weer een hoop gevloek natuurlijk. :nea:

Je mag toch niet roken op de werkplek. :tongue:

Dus wat maakt het uit dat je de aansteker niet kan gebruiken en niet goed bij de asbak kan.

groeten Ron :smile:

pas wel op als je je huidige receiver vervangt voor een nieuwe. Mijn vorige ging kapot (na precies 6 maanden), geruild voor een nieuwe bij Dynabyte die het tot op heden (een maand verder) nog niet doet. Tweedelijns helpdesk van TT zwijgt in alle talen (behalve regelmatige berichtjes dat ze er nog mee bezig zijn)

iemand al ervaringen hiermee, of je "zomaar" de HD Traffic Receiver (met verlopen abbo) van je 930 kunt vervangen door een nieuwe HD Traffic Receiver van 29,99 ?

En werken die 6 maanden dan meteen?

En hoe zit het met die gratis kaart-upgrade?

ALS het werkt is het een koopje, en moet ik er zeker eentje halen.

Maar ik vraag me af of het werkt, aangezien volgens mij het HD Traffic abbo op een of andere manier toch aan je account en apparaat is gekoppeld. Als je je abbo wil verlengen gaat dat toch ook via Tom Tom Home op je account, en wordt het op je apparaat gezet? Er zit dan geen verbinding naar de stekker!

Wie weet meer?

Thx!

.

Maar ik vraag me af of het werkt, aangezien volgens mij het HD Traffic abbo op een of andere manier toch aan je account en apparaat is gekoppeld. Als je je abbo wil verlengen gaat dat toch ook via Tom Tom Home op je account, en wordt het op je apparaat gezet? Er zit dan geen verbinding naar de stekker!

Wie weet meer?

Thx!

Het abonnement 'hangt' aan je receiver. Dus niet aan je apparaat of account. Je kan dus je HDT receiver zo aan een ander apparaat hangen, dan werkt hdt ook.

(info verkregen van TT CS)

Het abonnement 'hangt' aan je receiver. Dus niet aan je apparaat of account. Je kan dus je HDT receiver zo aan een ander apparaat hangen, dan werkt hdt ook.

(info verkregen van TT CS)

Tsja.....maar ik las ergens eerder, dat als je een HDT reciever op een TT aansluit waar al eerder een HDT op aangesloten is geweest, dat je dan problemen krijgt met de *herkenning* zal ik maar zeggen.

Iemand stelde hier ergens eerder een vraag over.

Dus het is afwachten (voor jou en voor mij) :nea:

Zal wel weer e.o.a. klein rot bestandje zijn wat ergens in je kaart of Navcore gezet wordt ? :wink:

Maar als je meteen een verse kaart erop krijgt en DAN pas je nieuwe HDT aansluit, zal het prima gaan (net zoals in mijn geval met de One)

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0