Sign in to follow this  
Followers 0
snowy81

HDT abonnement vs losse ontvanger

97 posts in this topic

.............

Zal wel weer e.o.a. klein rot bestandje zijn wat ergens in je kaart of Navcore gezet wordt ? :wink:

Maar als je meteen een verse kaart erop krijgt en DAN pas je nieuwe HDT aansluit, zal het prima gaan (net zoals in mijn geval met de One)

Goeie tip, BramvT. :nea: Over twee maanden weten we meer.........

Goeie tip, BramvT. :tongue: Over twee maanden weten we meer.........

Deze draad bedoelde ik dus v.w.b. een eerder aangesloten HDT reciever :

http://www.jouwnav.nl/forum/index.php?showtopic=18711

:nea:

Ik raad ook een ieder aan die een losse HDT ontvanger gebruikt, om die lekker in de auto achter te laten (blijft hij meteen standby ook)...omdat ik ook mij rot heb zitten duwen om die plug in de aansteker te krijgen.

Ik dacht meteen al.....als ik dit elke dag een paar keer moet gaan doen, gaat zij zeker niet lang mee (nog afgezien van die stugge draad telkens opwinden).

En voor de huidige prijs kan mij de kans op diefstal mij niet meer schelen. :wink:

Edited by BramvT

naar het schijnt houdt Dynabyte op met navigatie, wellicht dat daarom dit accessoire in de "ramsj" gaat. Ik zag in de webshop (www.dynabyte.nl) dat de receiver ook op die manier voor 29,95 te kopen is (excl. verzendkosten).

de eerder gememoreerde onduidelijkheid omtrent het al dan niet werken van een vervangende HDT-receiver blijkt te berusten op een reeds verlopen abo, waar de winkel mij mee heeft opgescheept. Alle redenen dus te veronderstelen dat een nieuwe HDT-receiver wel werkt.

naar het schijnt houdt Dynabyte op met navigatie, wellicht dat daarom dit accessoire in de "ramsj" gaat.

Dat zou best wel eens kunnen kloppen.

Op de website is alleen nog maar de TT 920 T te koop en een Asus modelletje.

Gelukkig is altijd nog Dixons en de MediaMarkt, en natuurlijk de bekende webshops.

Bij Dixons kost de HD Traffic receiver € 49,99 Incl. 3 maanden HD Traffic (Waarde 7,95 p/m).

Dit is weliswaar niet zo goedkoop als bij Dynabyte, maar altijd nog goedkoper dan bij TT zelf.

Edited by Kingpin

Bij Dixons kost de HD Traffic receiver € 49,99 Incl. 3 maanden HD Traffic (Waarde 7,95 p/m).

Dit is weliswaar niet zo goedkoop als bij Dynabyte, maar altijd nog goedkoper dan bij TT zelf.

Altijd al een (te) dure tent geweest, die Dixon...ik koop er ook nooit wat :biggrin:

En 20 euro duurder in aanschaf..EN 3 maanden minder HDT...tel uit je winst.

Ik mag de Halfords toch wel even een veer in hun achterste steken hè ? :unknw:

Edited by BramvT

Wees niet te enthousiast over de gratis kaartupdate.

Toen ik mijn HDT receiver kocht en dacht gratis naar 8.15 kaart te kunnen updaten kreeg ik op de voucher van de receiver de 7.20 kaart aangeboden.

Antwoord TT: De code is 6 maanden oud en geeft recht op een 7.20 kaart.

Het lijkt er dus op dat je wel een voorraadje receivers in kan slaan maar de codes op de voucher niet de laatste kaartversie maar een aan de code gekoppelde kaartversie opleveren.

.....

Ik mag de Halfords toch wel even een veer in hun achterste steken hè ? :biggrin:

Zeker. Ik kom er ook graag. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik de filiaal houder ken. Via hem hoor ik regelmatig nieuwtjes om navigatiegebied en van TT in het bijzonder. Ze doen, bij mij, nooit moeilijk en weten waar het over gaat.

Toen ik mijn HDT receiver kocht en dacht gratis naar 8.15 kaart te kunnen updaten kreeg ik op de voucher van de receiver de 7.20 kaart aangeboden.

Het lijkt er dus op dat je wel een voorraadje receivers in kan slaan maar de codes op de voucher niet de laatste kaartversie maar een aan de code gekoppelde kaartversie opleveren.

En nu maar hopen dat de winkel zelf z'n voorraad een beetje klein en nieuw houdt.

Nee he, oooohhhhwwwgggg,....... daar gaan we weer. :unknw:

Net als indertijd je een TT kon aanschaffen met een sterk verouderde kaart, heeft TT de ' Laatste Kaartgarantie' ingevoerd. Dit is een uitstekende oplossing, immers als klant geldt voor jou de datum van aanschaf.

Als ik dit zo lees, dan beginnen we weer lekker van voren af aan. Het gaat mij toch om de datum wanneer ik dit ding heb aangeschaft. Niet hoelang hij al in een winkel in de schappen ligt.......

En de opmerking dat de code 6 maanden oud is, dus lekker puh.... Sorry hoor... :biggrin:

Laat ze dan de mededeling van de doos halen: "incl kaartupdate" en gewoonweg het kaartversie nummer op de doos zetten. Wel zo eerlijk.......

...

Laat ze dan de mededeling van de doos halen: "incl kaartupdate" en gewoonweg het kaartversie nummer op de doos zetten. Wel zo eerlijk.......

Volgens mij (ik heb de doos niet meer) staat er op dat je minimaal kaart X nodig hebt om HDT te kunnen gebruiken, heb je een oudere kaart kan je gratis updaten met de code in de doos.

Dat zou dan, hoe flauw ook, niet hoeven betekenen dat je echt de nieuwste kaart krijgt.

Maar goed, misschien ben ik door TT met een kluitje het riet ingestuurd en hebben anderen een andere ervaring hiermee.

Zelf heb ik nu een kaartabo en wil ik gewoon niet de moeite nemen om ook hierover weer in discussie te gaan met TT

Volgens mij (ik heb de doos niet meer) staat er op dat je minimaal kaart X nodig hebt om HDT te kunnen gebruiken, heb je een oudere kaart kan je gratis updaten met de code in de doos.

Dat zou dan, hoe flauw ook, niet hoeven betekenen dat je echt de nieuwste kaart krijgt.

.....

Ik heb het doosje nog wel en daar staat het volgende op vermeld:

De TomTom HD Traffic Receiver is alleen te gebruiken met de laatste versie van de TomTom navigatie software en kaart-versie 7.15 of hoger. De software en benodigde kaarten zijn GRATIS te downloaden via TomTom HOME (breedband internet aan bevolen.

Als de de door open maak staat op de voucher zelf:

Om optimaal gebruik te maken van de TomTom HD Traffic Receiver moet je er zeker van zijn dat je over de nieuwste kaarten beschikt! In deze voucher lees je hoe je deze laatste kaarten (gratis) kunt verkrijgen.

Als je vervolgens de voucher openmaakt, dan komt het volgende:

Als je kaart hoger of gelijk is aan v715.xxxx hoef je je kaart niet te updaten, wanner je een oudere kaart hebt volg dan de volgende stappen......

Hierna komt het verhaal hoe je een kaart kan verkrijgen.

Zoals ik dit verhaal interpreteer, is dat op zowel de buitenkant van de doos

Om optimaal gebruik te maken van de TomTom HD Traffic Receiver moet je er zeker van zijn dat je over de nieuwste kaarten beschikt! In deze voucher lees je hoe je deze laatste kaarten (gratis) kunt verkrijgen.

Vooral de dikgedrukte woorden zijn belangrijk en eventueel discutabel, vind ik. Met deze woorden wekt de firma TT toch in ieder geval de verwachting dat je bij update inderdaad de allernieuwste kaarten krijgt.

Vooral de dikgedrukte woorden zijn belangrijk en eventueel discutabel, vind ik. Met deze woorden wekt de firma TT toch in ieder geval de verwachting dat je bij update inderdaad de allernieuwste kaarten krijgt.

Ben ik met je eens. Het is niet zo moeilijk, laatste kaart is laatste kaart en niet die van twee jaar geleden.

Maar ja,.... waarom denk je dat er hier wel eens over de Rakkertjes wordt gesproken. :biggrin:

Ik wacht nog wel even tot de opvolger van de 8.15 kaart er is (WE)...en dan pas gaan *klojen* met nieuwste kaart gratis :biggrin:

Ik wacht nog wel even tot de opvolger van de 8.15 kaart er is (WE)...en dan pas gaan *klojen* met nieuwste kaart gratis :unknw:

Klojen , nieuwste kaart , gratis. :biggrin:

Klojen , nieuwste kaart , gratis. :wink:

Klojen ja.....het gaat niet altijd zo van een leien dakje, die nieuwe kaart binnenhalen....zo lees ik weleens hier op het forum. :good:

Kun je weer bellen naar de Helpdesk.....gaat ook niet altijd zo vlot...1e, 2e, 3e of 4e lijns en zo :yahoo:

Of je krijgt een oude kaart via TTH....klant weer kwaad...enz.

Kun je weer bellen naar de Helpdesk.....

Over helpdesk gesproken, dit was hun antwoord op mijn vraag of je voor de x40 serie los HDT kon nemen:

Hartelijk dank voor uw bericht aan de TomTom Customer Support betreffende HD Traffic en Live diensten.

Het is voor de Live apparaten niet mogelijk om losse diensten te kopen, enkel het complete Live pakket. Voorts is het ook nog niet mogelijk om een jaar vooruit te betalen. In deze zijn wij wel onze opties aan het bekijken.

:dirol: :wink:

Dit is ook zoiets. Ik weet zeker dat er x40 gebruikers zijn (in elk geval hierboven :blush: ) die interesse hebben in enkel een HDT abonnement en niet compleet LIVE.

Terwijl ik ook zeker weet dat er gebruikers zijn die aan een HDT Receiver hangen die hun beurt het abonnement graag willen uitbreiden naar LIVE.

Volgens mij is het slechte een stukje software, maar goed ik ben natuurlijk geen PM bij TT. :nea:

Dit is ook zoiets. Ik weet zeker dat er x40 gebruikers zijn (in elk geval hierboven :wink: ) die interesse hebben in enkel een HDT abonnement en niet compleet LIVE.

Ja ik zou spontaan een losse ontvanger kopen :nea:

Echt om te huilen dit, kan ik elke maand 9,95 laten afschrijven en zo te zien alleen via creditcard, ook zoiets :cray:

Edit: weet iemand of dit ook kan via Ideal, Bibit geeft wel het logo weer ?

Ik heb de vraag ook al bij support liggen, maar als iemand het zeker weet, als in een abonnement heeft afgesloten, dan hoor ik het graag :blush:

Ja ik zou spontaan een losse ontvanger kopen :blink:

Echt om te huilen dit, kan ik elke maand 9,95 laten afschrijven en zo te zien alleen via creditcard, ook zoiets :cray:

Edit: weet iemand of dit ook kan via Ideal, Bibit geeft wel het logo weer ?

Ik heb de vraag ook al bij support liggen, maar als iemand het zeker weet, als in een abonnement heeft afgesloten, dan hoor ik het graag :wink:

Buzz....nu steeds meer mensen zien dat je veel goedkoper uit bent met een losse HDT ontvanger a 29,99 met 6 maanden HDT en daarna dat ding weggooien.....zou het mij niks verbazen als steeds minder mensen nog zo'n HDT abonnement nemen.....en ik denk dat ze daar bij TT (en Vodafone) ook wel achter zijn gekomen :cray:

Nu proberen ze met dat z.g Live de mensen lekker te maken, maar als ik zonodig het aktuele weerbericht e.d. wil weten, kun je dat ook via SMS binnenhalen of gewoon naar de radio luisteren.

Ook v.w.b. die mobiele flitsers kom ik nergens juichende reacties tegen...de mensen zijn niet achterlijk en kunnen ook rekenen. :nea:

Laten ze eerst maar eens zorgen dat HDT zelf alle info weergeeft (die mogelijk is), zolang zelfs de gladheid en mist icoontjes niet eens verschijnen, kunnen ze nog luxere abonnementen wel op hun buik schrijven :blush:

Het actuele weerbericht kan ik ook binnen krijgen via HDT, alsmede de GPSQuickFiix (als je dat al zou willen). En die Buddy's heb ik zo-ie-zo al weinig mee.

Buzz....nu steeds meer mensen zien dat je veel goedkoper uit bent met een losse HDT ontvanger a 29,99 met 6 maanden HDT en daarna dat ding weggooien.....zou het mij niks verbazen als steeds minder mensen nog zo'n HDT abonnement nemen.....en ik denk dat ze daar bij TT (en Vodafone) ook wel achter zijn gekomen :blush:

Ik ga zometeen inderdaad eens even een ontvanger bestellen en dan gebruik ik mijn 920 wel weer, ik kan toch de kaart updaten en 6 maanden ermee rijden :nea:

Ik ga zometeen inderdaad eens even een ontvanger bestellen en dan gebruik ik mijn 920 wel weer, ik kan toch de kaart updaten en 6 maanden ermee rijden :blush:

Ja, nou zeg je zoiets. Een 940 gebruiker die teruggaat naar een 920, omdat het niet mogelijk is om enkel een HDT abonnement af te sluiten bij een x40, maar verplicht is het ¤ 9,95 abo af te sluiten.

Mmm,... ik had zelf ook wel oren naar een x40. Waarom? het is nieuw, en een hobby mag nu eenmaal wat kosten.

Maar nu ik dit weet, poets ik mijn 720 nog maar een keertje extra op en schaf nog maar een keer een HDT receiver aan.

Maar nu ik dit weet, poets ik mijn 720 nog maar een keertje extra op en schaf nog maar een keer een HDT receiver aan.

En aangezien Dynabyte een oude werkgever is (heb in Dordrecht/Utrecht gewerkt en soms Amersfoort/Den Haag/Leiden/Leidschendam ter ondersteuning) heb ik daar geen moeite mee om daar te bestellen, wat ik dus net gedaan heb :lol:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0