Sign in to follow this  
Followers 0
snowy81

HDT abonnement vs losse ontvanger

97 posts in this topic

En aangezien Dynabyte een oude werkgever is (heb in Dordrecht/Utrecht gewerkt en soms Amersfoort/Den Haag/Leiden/Leidschendam ter ondersteuning) heb ik daar geen moeite mee om daar te bestellen, wat ik dus net gedaan heb :lol:

Om een beetje in dezelfde pas te blijven lopen, heb ik ook net maar een bestelling geplaatst. :lol:

Edited by navidrama

En aangezien Dynabyte een oude werkgever is (heb in Dordrecht/Utrecht gewerkt en soms Amersfoort/Den Haag/Leiden/Leidschendam ter ondersteuning) heb ik daar geen moeite mee om daar te bestellen, wat ik dus net gedaan heb :lol:

Mmm..., net de melding gekregen dat de receiver in back-order staat. Kennelijk zijn we niet de enige twee.... :lol:

Mmm..., net de melding gekregen dat de receiver in back-order staat. Kennelijk zijn we niet de enige twee.... :lol:

Klopt, ik heb vanmorgen ook besteld. Ben benieuwd wanneer er geleverd gaat worden.

Geluukig loopt m'n huidige abo nog door tot april, ik heb dus nog wel tijd.

Klopt, ik heb vanmorgen ook besteld. Ben benieuwd wanneer er geleverd gaat worden.

Geluukig loopt m'n huidige abo nog door tot april, ik heb dus nog wel tijd.

Ik heb vorige week maandag twee stuks besteld. Op de website geeft men aan dat levertijd 2-5 dagen is. Kreeg ook een backordermail, waarin 31 januari werd aangegeven. Tot nog toe echter niets. Zojuist maar eens gebeld, de ene wordt morgen bezorgd en de andere ergens volgende week (maar die heb ik toch pas over een halfjaar nodig). Hou dus rekening met lange levertijden.

Overigens wordt de receiver nog steeds aangeboden via de Dynabyte-website.

--------------------

TT One XL Europa

HD Traffic Receiver

NavCore 8.010

kaart V8.15

Ehhh.... de derde op rij????? :lol:

Edited by navidrama

Ehhh.... de derde op rij????? :lol:

klopt, van de eerste was het 6-maandsabo verlopen toen 'ie kapot ging. bij ruilen kreeg ik een heel exemplaar waarvan het abo reeds verlopen bleek. Als ik nu twee nieuwe receivers heb kan ik een jaar vooruit voor omgerekend E 5,- per maand, en da's nou net precies het maximale maandbedrag dat ik voor HDT wil betalen.

heb beide receivers binnen, de eerste werkt in elk geval en geeft aan tot 06.08 a.s. te lopen. Kan ik mooi na mijn zomervakantie de tweede activeren. Iedereen succes met deze leuke actie! :biggrin::wink:

heb beide receivers binnen, de eerste werkt in elk geval en geeft aan tot 06.08 a.s. te lopen. Kan ik mooi na mijn zomervakantie de tweede activeren. Iedereen succes met deze leuke actie! :biggrin::wink:

Laat je ons nog ff weten of je die nieuwste kaart kan downloaden, als deze uit is tenminste???

Laat je ons nog ff weten of je die nieuwste kaart kan downloaden, als deze uit is tenminste???

Ja daar wacht ik dus ook ff mee zodra die binnen is, want die nieuwe kaart zou wel elk moment komen.

Sterker nog als ik het bericht van vorig jaar pak:

Geplaatst nieuws:

TomTom heeft nieuwe kaarten beschikbaar voor hun navigatie-devices. De nieuwe versie 7.15 is gebaseerd op de Tele Atlas oktober 2007-release.

Het zou mij niks verbazen als er later dit jaar een addertje onder het TT gras zit...namelijk dat een in Februari gekochte HDT reciever niet meer garant staat voor de laatste kaart downloaden. :blush:

Kan mij niet voorstellen dat ze zich bij TT in hun eigen voet aan het schieten zijn, door 2 x per jaar een gratis nieuwe WE kaart weg te geven a 79 euro (of zoiets) en daarbij ook nog eens 2x 6 maanden gratis HDT = 96 euro.

Totaal dus zo'n 250 euro aan waarde.

Dan zou je door NU 2 HDT revievers te kopen a 30 euro bij Dynabite (= 60 euro)....ongeveer 190 euro kunnen verdienen als klant :yahoo:

Of er zit een andere strategie achter....wie maakt mij wijzer ? :laugh:

Ik heb zo'n kwartaalabonnement op de kaartupdateservice, dus voor mij is downloaden thans niet zo relevant. In de bijgeleverde voucher staat dat updaten niet hoeft als je kaartversie gelijk of hoger is dan v7.15. Er staat dus niet dat het niet kan als je een latere versie hebt. Ik heb het niet geprobeerd omdat - voor zover mij bekend - 8.15 de laatste kaart is, maar als ik geen kwartaalabo zou hebben zou ik het t.z.t. zeker proberen.

Heb de code aan mijn vader gegeven (die had kaartversie 7.10), die kon er in elk geval zonder problemen kaart 8.15 mee downloaden. Voor die E 29,99 heb ik dus al 6 maanden HDT en een nieuwe kaart voor mijn vader. Zal bij mijn tweede HDT dus ook wel lukken...

Edited by lkwester

Het zou mij niks verbazen als er later dit jaar een addertje onder het TT gras zit...namelijk dat een in Februari gekochte HDT reciever niet meer garant staat voor de laatste kaart downloaden. :blush:

Kan mij niet voorstellen dat ze zich bij TT in hun eigen voet aan het schieten zijn, door 2 x per jaar een gratis nieuwe WE kaart weg te geven a 79 euro (of zoiets) en daarbij ook nog eens 2x 6 maanden gratis HDT = 96 euro.

Totaal dus zo'n 250 euro aan waarde.

Dan zou je door NU 2 HDT revievers te kopen a 30 euro bij Dynabite (= 60 euro)....ongeveer 190 euro kunnen verdienen als klant :yahoo:

Of er zit een andere strategie achter....wie maakt mij wijzer ? :good:

De strategie is dat men er gebruik van maakt en TT krijgt daardoor een beter beeld van files, de data die ze vergaren is daarbij meer waardevol dan die 6 maanden gratis HDT en de kaart :excl:

Het is net als de Bugatti Veyron, ding kost 1,2-1,5 miljoen euro om te kopen, maar het maken ervan is 5 keer duurder.

De data die ze er echter mee krijgen en ook om te zien hoe zo'n autovliegtuig presteert is zo waardevol voor de VAG groep, dat alle auto's hier beter van worden, dus niet allen Bugatti, maar dus ook VW, Audi, Lambourghini, Skoda en alles wat de VAG groep bezit.

Ze weten zelfs waneer je de traction control uitzet :laugh:

heb beide receivers binnen, de eerste werkt in elk geval en geeft aan tot 06.08 a.s. te lopen. Kan ik mooi na mijn zomervakantie de tweede activeren. Iedereen succes met deze leuke actie! :biggrin::blink:

Mijn receiver is ook keurig afgeleverd . Deze gaat tot 050409 zorgvuldig achter slot.... Daarna, nieuwe ronde nieuwe kansen.... :angry:

Ik heb gisteren ook de HDT afgehaald bij Dynabite. Net heb ik hem eens aangesloten, om alvast te kijken of hij werkt.

Toen ik hem in aangesloten had op mijn XL en in de sigaretten aansteker, kwam een melding tevoorschijn dat HDT verbonden was en of ik een rondleiding wilde hebben. Na wat doorgeklikt te hebben, wilde ik eens kijken wat de files waren. Via het menu en "diensten" klikte ik op verkeersinfo, maar hier gaf hij aan dat het niet werkte. Er werd aangegeven dat mogelijk mijn abbonement verlopen was.

Mijn vraag dus: moet ik me eerst ergens aanmelden (in home) ofzo, of is er hier nu iets goed fout?

Via het menu en "diensten" klikte ik op verkeersinfo, maar hier gaf hij aan dat het niet werkte. Er werd aangegeven dat mogelijk mijn abbonement verlopen was.

Mijn vraag dus: moet ik me eerst ergens aanmelden (in home) ofzo, of is er hier nu iets goed fout?

Je moet zoiezo even de nieuwste navcore installeren.

Via het menu en "diensten" klikte ik op verkeersinfo, maar hier gaf hij aan dat het niet werkte. Er werd aangegeven dat mogelijk mijn abbonement verlopen was.

je hebt volgens mij de verkeerde optie gekozen....als je TT aanstaat en je HDT ontvanger is aangesloten, krijg je rechts een dunne balk te zien waar dan evt files op worden vermeld.

Als je dan met je nagel helemaal rechts op het scherm drukt, krijg je het menu van HDT te zien en DAAR kun je het kaartje vinden met info.

Dat *diensten* waar je het over hebt, is een oude dienst van TT Verkeersinfo.

En pas op dat je niet een Navcore erop zet, waar je problemen mee kunt krijgen....dat kun je lezen op dit forum.

Op je XL v2 moet hij werken maar op je Go 710 wellicht niet, als daar nog het oude besturingssysteem op zit.

Edited by BramvT

Ik ga het zo nog eens bekijken. De balk aan de rechterkant had ik net niet in mijn scherm, vandaar dat ik het via het menu pobeerde.

Het gaat overigens over mijn XL. Op mijn Go710 heb ik de RDS-TMC.

dat wordt helaas wat moeilijk, omdat ik zo'n kaartupdate-abonnement heb en de nieuwste kaart (als het goed is) dus automatisch krijg. Ik kijk tzt in mijn buurt wel rond of ik iemand met de nieuwste kaart (of een poging daartoe) blij kan maken.

Ik heb het gisteren nog eens geprobeerd, en hoewel ik niks heb veranderd, deed de verkeersinfo het nu wel prima.

Ben overigens ook benieuwd hoe de werking is (in vergelijking met de TMC), maar dat zie ik t.z.t. nog.

Ben overigens ook benieuwd hoe de werking is (in vergelijking met de TMC)

Dat zal je niet tegenvallen :pardon:

Ik was ook wat terughoudend met HDT, maar eenmaal de proef op de som met de 940 die dat een paar maanden gratis heeft, wil je niet meer anders ondanks dat het soms niet helemaal klopt.

Het is in iedergeval beter dan TMC.

Ik heb het gisteren nog eens geprobeerd, en hoewel ik niks heb veranderd, deed de verkeersinfo het nu wel prima.

Ben overigens ook benieuwd hoe de werking is (in vergelijking met de TMC), maar dat zie ik t.z.t. nog.

Welkom bij de club :yahoo: Je zal uitermate positief verrast worden door HDT :good:

Let ook maar eens op in een grote stad, of je daar geen files ziet op je HDT kaart.

De werking is i.i.g. veel beter dan TMC (van TT), dat hebben we hier al uitgebreid getest, op TMC zie je geen files op N wegen of in de stad, op HDT wel.

en? :blush:

Zoals elders op het forum is te lezen, kregen ze niet de nieuwste kaart cadeau, maar de *oude* 8.15 i.p.v. de 8.25. :wink:

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat er een addertje onder het gras zat en heb daarom nog even gewacht met die reciever bij Dynabite (29,99)...en aangezien mijn HDT abbo nog tot Mei a.s. loopt, zie ik dan wel wat ik ga doen.

Wil zowiezo weer een breedbeeld TT terug hebben, met EN de laatste kaart (nu 8.25 WE, maar wie weet in Mei wel de 8.30 of zo ?) ....EN liefst een jaar HDT gratis (nou ja, gratis? :tongue: )...ik ben nog weinig ontbrekende straten tegen gekomen op de 8.15 kaart, dus dat kan nog wel even 2 maanden zo. :rofl:

Is gewoon een kwestie van wikken en wegen :blush:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0