Sign in to follow this  
Followers 0
snowy81

HDT abonnement vs losse ontvanger

97 posts in this topic

Zoals elders op het forum is te lezen, kregen ze niet de nieuwste kaart cadeau, maar de *oude* 8.15 i.p.v. de 8.25. :nea:

Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat er een addertje onder het gras zat en heb daarom nog even gewacht met die reciever bij Dynabite (29,99)...en aangezien mijn HDT abbo nog tot Mei a.s. loopt, zie ik dan wel wat ik ga doen.

Dat was ik dus, maar zoals ik daar zei, het is nog niet over.

Enige probleem is dat op de x40 serie niet werkt, dus daar heb ik dan geen oplossing voor.

Wel lekker mailtjes krijgen van TT over verlengen, maar ja, zolang ik niet per bankrekening (ideal) kan betalen voor 1 jaar ga ik niet mijn 940 rondrijden tijdens werk.

Niet dat ik de afgelopen weken echt veel in files heb gestaan, je ziet dat het wel wat rustiger is.

Dat was ik dus, maar zoals ik daar zei, het is nog niet over.

Volgens mij was er nog iemand die de oude kaart kreeg, in welk draadje was dat nou ? :nea:

Het addertje wat ik verwacht van TT is, dat ze zullen zeggen : stuur uw aankoopbon maar op, als die de datum heeft van NA het uitkomen van de 8.25 kaart.....dan heeft u recht op die nieuwe kaart, is de datum van daarvoor dan krijgt u de voorlaatste kaart.

Ik vond het ook al *verdacht* dat Dynabite uitverkocht was en dat ze ze niet meer zouden krijgen voor die prijs, terwijl er op hun site nog staat dat je ze kunt bestellen : https://www.dynabyte.nl/artikel/24089/

Maar ik ben zeer benieuwd wat ze jou terug schrijven :good:

Edited by BramvT

Het addertje wat ik verwacht van TT is, dat ze zullen zeggen : stuur uw aankoopbon maar op, als die de datum heeft van NA het uitkomen van de 8.25 kaart.....dan heeft u recht op die nieuwe kaart, is de datum van daarvoor dan krijgt u de voorlaatste kaart.

Hmmm, vandaag de code uit de HDT doos geprobeerd. Ik kreeg ook de 8.15 kaart aangeboden, alleen wel de midden en oost Europa... Weet niet wat ik er mee moet, maar kan nu heel ver Oostwaarts navigeren.....

Maar ik ben zeer benieuwd wat ze jou terug schrijven :sorry:
Aangezien de TomTom HD Traffic Receiver alleen te gebruiken is met de laatste versie van de TomTom navigatie software en kaart-versie 7.15 of hoger, zit er een vouchercode bijgeleverd.

De software is gratis te downloaden via TomTom HOME en indien je niet over de juiste kaartversie beschikt dan kun je tevens een gratis kaart-update downloaden via TomTom HOME. Hiervoor heb je de code op de voucher nodig.

De vouchercode geeft u dus niet automatisch altijd de meest recente kaart maar een kaart waarmee u HD-Traffic kunt gebruiken.

Hier is voor gekozen zodat klanten met een oudere kaartversie niet ook nog eens geld moeten bijleggen om een nieuwe kaart aan te schaffen voordat ze HD-Traffic kunnen gebruiken.

De vouchercode geeft u dus niet automatisch altijd de meest recente kaart maar een kaart waarmee u HD-Traffic kunt gebruiken.

Hier is voor gekozen zodat klanten met een oudere kaartversie niet ook nog eens geld moeten bijleggen om een nieuwe kaart aan te schaffen voordat ze HD-Traffic kunnen gebruiken.

Ah, geweldig dit (not)....en wat was jouw *oude kaart* ook alweer, de WE 8.15 toch ? :good:

Deed HDT het daar niet op ?

Citaat van de TT site : Voucher voor gratis kaart-update

De TomTom HD Traffic Receiver is alleen te gebruiken met de laatste versie van de TomTom navigatie software en kaart-versie 7.15 of hoger.

De Software is gratis te downloaden via TomTom HOME.

Indien je niet over de juiste kaartversie beschikt dan kun je tevens een GRATIS kaart-update downloaden via TomTom HOME (breedband internet aanbevolen). Hiervoor heb je de unieke code op deze voucher nodig!

EINDE CITAAT.

Juist...ik meen me toch te herinneren dat er in reclames stond dat je de nieuwste (Laatste) kaart kreeg...dat zie ik nu i.i.g. niet meer in hun tekst staan :sorry:

Edited by BramvT

Juist...ik meen me toch te herinneren dat er in reclames stond dat je de nieuwste (Laatste) kaart kreeg...dat zie ik nu i.i.g. niet meer in hun tekst staan :sorry:

Nee staat op hun site bij de HDT ontvanger hetzelfde als waar buzzfizz het over had.

Voucher voor gratis kaart-update

De TomTom HD Traffic Receiver is alleen te gebruiken met de laatste versie van de TomTom navigatie software en kaart-versie 7.15 of hoger. De Software is gratis te downloaden via TomTom HOME. Indien je niet over de juiste kaartversie beschikt dan kun je tevens een GRATIS kaart-update downloaden via TomTom HOME (breedband internet aanbevolen). Hiervoor heb je de unieke code op deze voucher nodig!

Ach dan had ik in ieder geval 6 maanden abonnement voor 29,95 euro bij Dynabyte. Over een jaar staat er gewoon een hogere versie in maar kennelijk niet de nieuwste. Wie weet waar Dynabyte ze vandaan haalt (faillissement partijen of zoiets).

Edited by holyhead

............

Op de voucher staat het volgende:

Om optimaal gebruik te maken van de TomTom HD Traffic Receiver moet je er zeker van zijn dat je over de nieuwste kaarten beschikt! In deze voucher lees je hoe je deze laatste kaarten (gratis) kunt verkrijgen.

Voor mij duidelijk.

Maar goed, de communicatie- en marketingafdeling van TomTom blijken wel vaker de weg ff kwijt te zijn.

Ik heb ook nog een voucher liggen van mijn nieuwe HDT receiver en heb zojuist geprobeerd in de kaartenwinkel een 8.25 kaart te kopen met deze voucher.

Ik krijg dan de melding terug dat de code onjuist of al gebruikt is.

Het moet dus echt via Home en dan is het maar afwachten welke kaart je krijgt.

Op de voucher staat het volgende:

dat je over de nieuwste kaarten beschikt! In deze voucher lees je hoe je deze laatste kaarten (gratis) kunt verkrijgen.

Voor mij duidelijk.

Maar goed, de communicatie- en marketingafdeling van TomTom blijken wel vaker de weg ff kwijt te zijn.

Nieuwste en laatste lijkt mij inderdaad wel DUIDELIJK ja....met de aankoop van een HDT reciever heb je dus RECHT op de Laatste / Nieuwste kaart :good:

En niet eentje die inmiddels al *oud* is (8.15)....dat rotsmoesje van ze dat de HDT er wel op moet werken, tsss :sorry:

Nieuwste en laatste lijkt mij inderdaad wel DUIDELIJK ja....met de aankoop van een HDT reciever heb je dus RECHT op de Laatste / Nieuwste kaart :good:

En niet eentje die inmiddels al *oud* is (8.15)....dat rotsmoesje van ze dat de HDT er wel op moet werken, tsss :sorry:

Met het volgende zinnetje komen ze er onderuit.

De TomTom HD Traffic Receiver is alleen te gebruiken met de laatste versie van de TomTom navigatie software en kaart-versie 7.15 of hoger. De Software is gratis te downloaden via TomTom HOME. Indien je niet over de juiste kaartversie beschikt dan kun je tevens een GRATIS kaart-update downloaden via TomTom HOME (breedband internet aanbevolen). Hiervoor heb je de unieke code op deze voucher nodig!

Dus als je in Theorie 7.25 hebt dan heb je geen nieuwe kaart nodig.

Buzzfuzz moet het nog een keer proberen want ik kreeg voor mijn laatste kaartupdate ook een 815 kaart.

Inmiddels geklaagd en het antwoord was nee.

Weer geklaagd en het antwoord was alsnog ja en 825 gekregen. Echter tegelijkertijd een mailtje van Tomtom met de volgende tekst.

Vanwege een technisch probleem is de service '' tijdelijk niet beschikbaar geweest. Ter compensatie voor het ongemak bieden we je een compensatieproduct voor hetzelfde abonnement aan. Dit compensatieproduct geeft je aan het einde van je normale abonnement gedurende een extra periode (gelijk aan de duur van de storing) toegang tot je abonnement.

Kennelijk was er ook een storing ????

Edited by holyhead

Met het volgende zinnetje komen ze er onderuit.

Ik heb de doos niet meer van mijn HDT reciever...maar stond dit ook op die voucher ?

Of op de site van TT.

Ik heb de doos niet meer van mijn HDT reciever...maar stond dit ook op die voucher ?

Of op de site van TT.

Op de voucher stond een soorgelijke tekst. (helaas een slechte opname)

Tsja, hoe ik het ook lees, maar de Laatste Kaartversie houd voor mij in dat je dan 8.25 moet ontvangen en geen 8.15

Klinkt juridisch niet erg zuiver allemaal, die tekst. :biggrin:

Dus er zullen nu wel een hoop gefrustreerde HDT-reciever Eigenaren rondlopen....vooral degenen die al een 8.15 kaart hadden en dachten dat ze de HDT konden bewaren totdat de nieuwe uit was (8.25) en nu bedrogen uitkomen. :angry:

Oke....na wat aandringen schijn je ze dan te kunnen omkletsen, maar erg klantvriendelijk is dit niet.

En dan dat zinnetje, dat als je een kaart hebt met versie hoger dan 7.15...dan HOEF je niet te downloaden, wat willen ze hier nu mee suggereren : niet hoeven, maar wel mogen ? :tongue:

(zo van : je mag wel downloaden, maar dan krijg je wel ouwe troep van ons ?)

Kan mij zo voorstellen dat al degenen die de Dynabite hebben losgekocht van hun HDT recievers voor 29,99 euro (en bij Halfords voor 49 euro)..nu woedend zijn op ze.

Weer zo'n voorbeeld van die haat-liefde verhouding van mij met TT :good:

Ik vraag mij nu ook af, dat als je straks een nieuwe Go met interne HDT ontvanger koopt, je dan ook recht hebt op de LAATSTE kaart ?

Sorry...maar dit alles komt bij mij over als een louche 2e hands autoverkoper...die tegen de banden staat te schoppen en roept : staat NIEUW op de bandjes mijnheer !

(blijken na de koop de banden met bandenverf ingesmeerd te zijn)

Edited by BramvT

Ik kan wel weer gaan mailen maar ik denk dat ik er naar kan fluiten :good:

Heb er ook geen zin meer in, ik probeer HDT data aan te leveren en zoveel mogelijk correcties op de nieuwste kaarten en TT ligt alleen maar dwars hierin :nea:

Als ik manager zou zijn had ik allang de kaart voor HDT gebruikers in de download gezet, maar ja de data is opeens niet meer zo belangerijk kennelijk.

Ik vraag mij nu ook af, dat als je straks een nieuwe Go met interne HDT ontvanger koopt, je dan ook recht hebt op de LAATSTE kaart ?

Daar heb je de 30 dagen kaartgarantie voor :tongue:

Maar na je proef periode kan je HDT wel vergeten, tenzij je 9,95 elke maand van je credit card laat afschrijven, maar hier doe ik niet aan mee.

En dan dat zinnetje, dat als je een kaart hebt met versie hoger dan 7.15...dan HOEF je niet te downloaden, wat willen ze hier nu mee suggereren : niet hoeven, maar wel mogen ? :biggrin:

(zo van : je mag wel downloaden, maar dan krijg je wel ouwe troep van ons ?)

Ja het is een beetje een vaag iets ja, de voucher mag duidelijk op de schop :angry:

Zet er gewoon in dat de code recht geeft op de kaart die op dat moment actueel is voor je TT en dat hier geen verdere garanties op zitten.

Simpel zat, je krijgt de meest nieuwe kaart als je de code in tikt en dat is helder.

Kan mij zo voorstellen dat al degenen die de Dynabite hebben losgekocht van hun HDT recievers voor 29,99 euro nu woedend zijn op ze.

Vind ik niet, uiteindelijk is een v815 plus receiver/oplader enz. voor 29,99 nooit weg.

:biggrin:

Vind ik niet, uiteindelijk is een v815 plus receiver/oplader enz. voor 29,99 nooit weg.

:biggrin:

Ben ik het mee eens, maar de voucher geeft je de indruk dat je de laatste alsin nieuwste kaart krijgt en dat is dus niet zo.

En nog fraude met de datum van de camera plegen ook! :yahoo::wink:

En wederom heb ik nog steeds niets van Dynabyte gehoord...

Mailtje eroverheen dan maar. Was de service bij Dynabyte bij jullie ook zo slecht? :good:

En wederom heb ik nog steeds niets van Dynabyte gehoord...

Mailtje eroverheen dan maar. Was de service bij Dynabyte bij jullie ook zo slecht? :good:

Mijn HDT apparaat was oke dus viel er niets te klagen en heb ik ook geen klachten over de service. Tenslotte moet je eerst iets hebben en dan kan je de service beoordelen. In ieder geval is de aan jouw geleverde service slecht.

Edited by holyhead

Na alle eerdere problemen met de kaartupdate nu dus ook problemen met het activeren van de 6 maanden HD traffic...

klinkt allemaal leuk, een HD Traffic Receiver met de nieuwste kaart en met 6 maanden HD Traffic, in de advertenties en op de doos ziet het er weer allemaal fantastisch uit van TomTom, maar in de praktijk blijkt de techniek weer aan alle kanten niet te werken... :sad: :unknw:

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  
Followers 0