Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Bijna 1 miljard Euro verlies voor TomTom

60 posts in this topic

Dus 1 apparaat met zowel een T-A als een Navteqkaart .

Kan je de uitdrukking Alice in Wonderland

Dat gaat echt niet gebeuren. De groep, die graag 2 soorten kaarten willen hebben is klein tot zeer klein (tenzij jij meer reclame maakt). De overgrote meerderheid van gebruikers is tevreden met zijn Satnav met een kaart van een leverancier.

Edited by holyhead

Alles voor de aandeelhouders !

[*]Grootheidswaanzin en opslokken van andere bedrijven : daar houden de aandeelhouders van.

[*] Zoveel mogelijk fictief geld cre

Terwijl ze toch makkelijk een forum zoals dit als klankbord hadden kunnen gebruiken :rofl:

Maar neeeee :nea: Domweg voortboeren en volharden in de boosheid :excl:

Dat is niet alleen bij Tom Tom hoor, ook andere bedrijven geven hier geen gehoor aan.

Het is jammer ja dat de input van klanten niet gebruikt wordt, dat zou je een hoop ellende kunnen besparen voor je call center medewerkers die zich dan zouden kunnen focussen op het oplossen van de echte problemen.

Daar zou de TA divisie ook dankbaar gebruik van kunnen maken en zo zou men de tak weer eens winstgevend kunnen maken zodra ze deze afschrijving hebben ingelopen.

De eerste stap is er met de nieuwe kaart, maar ik denk dat hier bij lange na nog niet alle wijzigingen in verwerkt zijn.

Vooral rotondes en dat soort dingen die er al een paar jaar zijn en nog steeds niet op de kaart staan, terwijl we toch legio voorbeelden hebben gegeven hier.

De eerste stap is er met de nieuwe kaart, maar ik denk dat hier bij lange na nog niet alle wijzigingen in verwerkt zijn.

Vergeet bij die nieuwe kaarten niet dat het gaat om de Tele Atlas-release van oktober 2008. Dat is al bijna een eeuwigheid geleden :excl:

We hebben te maken met een algehele economische malaise, in de basis de bron van alle ellende.

Dat geloof ik ook wat Bart zegt.

De economie,niet alleen in Nederland,maar Europa wijd,is het probleem.

Gisteren in Russeleheim,15000 mensen op de barricaden.

Reken maar uit,elke dag met hun speeltje naar hun werk.

Als Opele dicht zou gaa,en wie zegt dat zoiets niet gebeurd,dan houd deze werkloze ook weer de hand op de knip.

In deze barre economische tijden,houden de mensen de beurs op slot,en het begon al eind vorig jaar.

Ik voorzie een verslechtering de komende halfjaar.

Het loopt nog verder terug.

De hele automotieve sector heeft er last.

Niemand uitgezonderd.

De kwestie van kredietcrisis zit puur tussen onze oren mensen.

We zijn bang dat het slecht gaat en daardoor gaat het slecht..(what can go wrong, will go wrong, wet van Murphy). Hierbij komt ook dat wij ons door de pers gek laten maken en alles laten wijsmaken. Vooralsnog heeft Nederland tot nu toe een redelijke economie, en merkt Nederland er niet veel van. De wereldwijd beursgenoteerde bedrijfen als Fortis en Aegon e.d. zijn vatbaarder voor dit virus daar Amerika de grote boosdoener is.

Als er morgen een gerucht verspreid word dat TomTom 10 miljard winst krijgt in kwartaal 2, zullen de aandelen tot ongekende hoogten stijgen. Zo is het andersom met Fortis gegaan. Fortis kreeg geruchten in de wereld dat het aandeel zou zakken, mensen willen alles verkopen en verliezen de aandelen hun waarde(wet van aanbod en vraag). Als er minder aanbod en veel vraag is stijgen de aandelen, is er weinig vraag en stijgt het aanbod dalen de aandelen alleen maar verder.

Wie verspreid er even een gerucht? :lol: Dan koop ik vast e.e.a. aan TT aandelen..kan ik in kwartaal 2 de nieuwe GoX50 kopen van de winst... :sad:

We moeten ons niet zo druk maken, en wel zien waar het op uitkomt. Als iedereen rustig blijft, blijft de economie ook rustig. Gaat iedereen in paniek zijn aandelen verkopen, zie bovenstaande, krijg je veel aanbod en totaal geen vraag en stort de economie helemaal in.

Werkende bij een Financieel dienstverlener ben ik niet bang mijn baan te verliezen. Verzekeringen blijven altijd nodig. Wellicht een leuk gat in de markt, een TomTom verzekering? :yahoo:

We moeten ons niet zo druk maken, en wel zien waar het op uitkomt. Als iedereen rustig blijft, blijft de economie ook rustig.

Ik weet wel haast zeker, dat je er met jouw mening behoorlijk (en niet zo een klein beetje ook) , naastzit. :yahoo:

Daar wil ik best een discussie over aangaan. Alleen lijkt mij een forum niet d

Edited by Marckiej

Nee, had het een beetje ingekort. In feite het hele verhaal, maar wens je uiteraard toch een prettig weekend. :yahoo:

Vooralsnog heeft Nederland tot nu toe een redelijke economie, en merkt Nederland er niet veel van.

In welk ori

terecht veel verlies failliet moeten ze gaan heb zelf de one xl hd traffic vanaf november 2008

moet nu al een nieuwe kaart kopen oude werkt niet meer oplichters heel tomtom

terecht veel verlies failliet moeten ze gaan heb zelf de one xl hd traffic vanaf november 2008

Zeer samenhangend commentaar en goed beargumenteerd.

Hoezo werkt je originele kaart niet meer?

Kennelijk weer een "tevreden gebruiker".

Het lijkt ondertussen wel of de missie van TomTom is; het zo snel mogelijk een goedlopend bedrijf ten gronde te richten.

Kennelijk weer een "tevreden gebruiker".

Kennelijk niet maar we weten nog niet waarom @Terdy zijn oude kaart niet meer werkte. Als hij dat nu eens verteld dan krijgen we een beter inzicht hoe e.e.a. zit.

Ik denk dat terdy kwaad is omdat TT regelmatig nieuwe kaarten uitbrengt, en hij ze vervolgens niet allemaal gratis krijgt.

:smile:

Ik denk dat terdy kwaad is omdat TT regelmatig nieuwe kaarten uitbrengt, en hij ze vervolgens niet allemaal gratis krijgt.

Ik denk dat zijn speeltje,toen hij hem kocht,zgn was verkocht met de recenste kaarten.

Daar komt hij nu achter,dat dat niet zo is.

Verkopers kunnen mensen die er geen verstand van hebben,mooi om de tuin leiden.

En dan blijkt nu na ruim 4 maanden,dat zijn kaart dusdanig oud,dat het noiit de recentse kaart kon zijn.

Ik denk ook,dat jij niet blij zal zijn,als je na 4 maanden een niuwe kaart moet kopen,en ook vanweg het feit,dat waarschijnlijk TomTom via dat programma zegt,dat zijn kaart verouderd is.

En dergelijke meldingen bereik je meer het tegendeel,dan je voordeel.

Het duitse navigatiesysteem had dat ook een keer erin gezet.

Bij de laatse versie hebben ze dat maar wijselijk achterwege gelaten.

Dan krijg je zulke meldingen.En nog begrijpbaar ook.

Een logisch gevolg van de dommigheid van TomTom.

Ze moeten immers de verliezen van TeleAtlas zo klein mogelijk houden.

Dus verzieken ze de boel bij zichzelf,door mensen via een programma erop te attenderen,dat hun kaarten verouderd zijn.En dat dus al na 4 maanden.

Wwarschijnlijk een toestel wat al lange tijd op de plank lag.Alleen dat weet de koper niet,en wordt hem ook niet verteld.

antwoord op jullie reactie`s

nee hoor is niet zo dat ik beroerd ben om een nieuwe kaart te kopen

mijn kaart was redelijk up to date vond ik zelf maar de manier van doen is het bij tomtom

nov gekocht 2008 aan pc gehangen rond januari de nieuwe kaart binnen gehaald

nu in maart weer aan pc gehangen terwijl de one xl hd traffic aan het back uppen ging liep of pc vast of tomtom weet ik niet wie de oorzaak was maar daarna was mijnkaart verdwenen ik tth aan gezet niks meer ook geen nieuwe kaarten alles weg

support gebeld zeggen doodleuk nieuwe kaart kopen flashtools gebruiken en hdd leeg maken rest doet het vanzelf ja noppes niks kaart en aperaat is pas 4 maanden oud weer wat troep wat je duur betaald hebt zou de kliko in

nu na 1 week nog geen antwoord van tomtom heb alles door gestuurd van wat er software nog op staat nu na enige bestanden te hebben gedownload van een helpende tomtom gebruiker

krijg ik te horen dat er nu een bestandje in staat wat er niet in thuis hoort van tomtom

heb altijd een garmin gehad streetpilot werkte stukken beter

heb nu nog de tomtom one benelux 8 maanden oud werkt nog maar kan de kaart niet gebruiken voor de one xl hdt

zelf vertik ik het om voor de one xl hd traffic een nieuwe kaart te kopen na 4 maanden is garantie bij tomtom dan koop maar nieuwe kaart hebben wij onze winst weer terug

ga wel een nieuwe garmin kopen ziet er uiterlijk beter uit en garantie en service wel stukken beter

het enigste wat er nu aan de tomtom is kaart weg

geen tomtom fan van mij mogen ze failliet gaan

de service is echt nul,nul

garantie is alleen maar koop een nieuwe kaart

apparaat is pas 4 maanden oud waar is de garantie dan nergens in brabant noemen ze dit gooi maar in de kliko is rotzooi wat ze verkopen

Terry

nee adriaantje ben kwaad omdat het apparaat na 4 maanden de software niet meer werkt

geeft aan geen kaarten beschikbaar op de oxe xl hd troep.krijg je te horen koop maar nieuwe kaart terwijl er geen kaarten voor te koop zijn dus is het toch waardeloos spul wat ze verkopen zo wil ik ook wel winst gaan maken maar jammer ze gaan het zelf al helpen der eigen zaak kapot te maken met rotzooi te verkopen.

geef mij maar weer garmin is de helpdesk wel een heel erg stuk beter opgeleid om problemen te verhelpen

wat zou jue zelf doen als je een nieuw apperaat koopt en na 4 maanden werkt het niet meer.

ja jij gooit je geld meteen in de kliko denk ik

Terry

Nee adriaantje ben kwaad omdat het apparaat na 4 maanden de software niet meer werkt

Ja jij gooit je geld meteen in de kliko denk ik

Wat zou jue zelf doen als je een nieuw apperaat koopt en na 4 maanden werkt het niet meer.

Dan breng ik het netjes terug naar de winkel waar ik het gekocht heb, en die laten de garantievoorwaarden gelden.

Edited by adriaantje

antwoord op jullie reactie`s

nee hoor is niet zo dat ik beroerd ben om een nieuwe kaart te kopen

mijn kaart was redelijk up to date vond ik zelf maar de manier van doen is het bij tomtom

nov gekocht 2008 aan pc gehangen rond januari de nieuwe kaart binnen gehaald

nu in maart weer aan pc gehangen terwijl de one xl hd traffic aan het back uppen ging liep of pc vast of tomtom weet ik niet wie de oorzaak was maar daarna was mijnkaart verdwenen ik tth aan gezet niks meer ook geen nieuwe kaarten alles weg

nu na 1 week nog geen antwoord van tomtom heb alles door gestuurd van wat er software nog op staat nu na enige bestanden te hebben gedownload van een helpende tomtom gebruiker.

krijg ik te horen dat er nu een bestandje in staat wat er niet in thuis hoort van tomtom

Ik dacht dat het al maanden zo was dat je geen nieuwe kaart kon krijgen voor de One xl hd traffic en in jouw geval toch in januari een nieuwe kaart gedownload. Ik neem aan dat toen je het apparaat in maart aan de pc hing hij niet uit zichzelf ging backuppen. Je kan toch nog altijd de backup terug zetten die je eerder gemaakt hebt of ging het daar ook mee mis.

Dat er volgens Tomtom bestanden in staan, die er niet in thuis horen kan ik enigzins volgen, doordat er bestanden op stonden van een helpende tomtom gebruiker.

Edited by holyhead

nee november 2008

meer tijd met terug sturen kwijt dan nieuwe kopen heb deze online gekocht via postbank en de verpakking al weggegooid dit was de 2e tomtom en nu definitief ook de laatste zal dit ook adviseren in de rijschool wereld waar ik werkzaam ben

geef mij maar garmin koop wel nieuwe garmin is de support wel stukken beter

Edited by terdy

meer tijd met terug sturen kwijt dan nieuwe kopen
ja jij gooit je geld meteen in de kliko denk ik