Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Microsoft wil stop op TomTom in de VS

25 posts in this topic

Geplaatst nieuws:

Nu op jouwNAV:
Microsoft wil stop op TomTom in de VS
Softwaregigant Microsoft heeft een klacht ingediend tegen TomTom. Wegens het schenden van patenten wil Microsoft een invoerstop van TomTom in de VS.

Klik op de kop om dit nieuwsbericht te lezen...

Klik op 'REAGEER' als je op dit nieuwsbericht wilt reageren...

De redactie

Veel succes Tom Tom, maar ik denk dat men daar aan het kortste eind trekt, Microsoft heeft een legertje advocaten :good:

Veel succes Tom Tom, maar ik denk dat men daar aan het kortste eind trekt, Microsoft heeft een legertje advocaten :good:

Dat had Garmin ook maar die hebben ook niet gewonnen.

Ik weet een goede advokaat voor TT

Neeltje Smit-Kroes

Een rede te meer voor "open architecture" :good:

@ Harold. Nu komt het aan op slagvaardig, daadkrachtig en duidelijkheid. suc6. :good:

Het wordt kennelijk toch een zaak van de Groten tegen de kleintjes. Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wie het meeste voordeel heeft bij een omvallende TomTom.

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wie het meeste voordeel heeft bij een omvallende TomTom.

Dus toch een komplot !!!!

@ Harold. Nu komt het aan op slagvaardig, daadkrachtig en duidelijkheid. suc6. :lol:

Het wordt kennelijk toch een zaak van de Groten tegen de kleintjes. Ik begin me zo langzamerhand af te vragen wie het meeste voordeel heeft bij een omvallende TomTom.

Garmin?

Nee hoor.

Typisch Amerikaanse manier om de concurentie een halt toe te roepen :good:

Een tijdje geleden, het spel gewoon goed gespeeld.

:good:

He Starsky,

Leuk dat je weer eens wat post op het forum.

Wat zie ik trouwens in je handtekening?

Go 730 HD Traffic (Navc. 8.300)

W & C E (2GB) v815.2003 (T-A)

W - Europa v675.1322 (Navteq)

-----------------------------------

Nokia N82 8GB met Navigator 6

W & C Europe v660.1219 (T-A)

W - Europa v675.1322 (Navteq)

Zowel Tele Atlas als Navteq kaarten op je TomTom. Dat is toevallig, we hebben hier nog een bezoeker die die combinatie op zijn PND heeft geinstalleerd. Het begint een trend te worden, lijkt het! :good:

Zowel Tele Atlas als Navteq kaarten op je TomTom. Dat is toevallig, we hebben hier nog een bezoeker die die combinatie op zijn PND heeft geinstalleerd. Het begint een trend te worden, lijkt het! :good:

Ja de Multi apparaten(TA+Navteq) grijpen als een olievlek om zich heen en kunnen wel eens de redding van Tomtom betekenen.

:good:

He Starsky,

Leuk dat je weer eens wat post op het forum.

Wat zie ik trouwens in je handtekening?

He Bart,

Zo toevallig is dat niet, ik heb namelijk gisteren de Go 730 en een Nokia N82 van germ overgenomen.

En die handtekening vond ik altijd al zo duidelijk en netjes overkomen, dat ik hem met germ's goedvinden

op dit tweetal modellen, nageaapt heb.

De Go 730 uit zijn handtekening, zal hij wel binnenkort verwijderen. :good:

@ Harold. Nu komt het aan op slagvaardig, daadkrachtig en duidelijkheid. suc6. :good:

Je wilde waarschijnlijk zeggen :

- een zaak van de Groten tegen de kleintjes die denken dat ze groot zijn ?

of

- een zaak van de Groten tegen de kleintjes met grootheidswaanzin ?

We wisten allemaal dat Microsoft regelmatig de weg kwijt is.

Dat ze nu zo letterlijk de navigatie van Tomtom nodig hebben om weer op het rechte pad te komen......

Eigenlijk dus

Je zou het inderdaad gaan denken. Eerst het kapitaal (laten) verdampen. Een aandeel herstel wat kennelijk wordt tegengewerkt. Dan rechtszaken gaan starten. Ik denk dat het spannende tijden gaan worden.

Je wilde waarschijnlijk zeggen :

- een zaak van de Groten tegen de kleintjes die denken dat ze groot zijn ?

of

- een zaak van de Groten tegen de kleintjes met grootheidswaanzin ?

Ook daar heb je gelijk in. Gebruikers links laten liggen is nou eenmaal niet de meest handigste keuze. Je hebt als bedrijf toch (vaste) klanten nodig. Ik heb wel eens een ondernemer horen zeggen: "vaste klanten moet je koesteren". Dat kunnen sommige Rakkertjes zich wel eens aantrekken. Zeker nu TT zich meer wil gaan richten op de vervangingsaankopen. Geen enkel bedrijf is nu eenmaal groot genoeg om zijn klanten blijvend te kunnen schofferen.

Ik betwijfel of TT het plezant ga blijven vinden :yahoo:

Het zal een kwestie worden van vinden

Duidelijk een zaak van software patenten, die in europa vooralsnog niet erkend worden (gelukkig). Het gaat hier m.i. om een handelsoorlog. Amerika is failliet en hoopt door "intellectueel eigendom", dus copyrights, content industrie maar ook patenten de wereld uit te zuigen.

Nog loopt europa mee met de VS om onbegrijpelijke redenen en neemt veelal amerikaans recht op dit gebied over.

Het wordt tijd dat europa inziet dat dit niet in ons belang is; wij zouden als tegenmaatregel niet alleen MSFT en anderen moeten aanklagen wegens monopolisten gedrag, maar ook moeten ophouden met het erkennen van alle vormen van intellektueel eigendom. Dan is de VS in no time echt failliet.

Microsoft dwingt TomTom mogelijk tot een GPL-schending middels zijn rechtszaak tegen de fabrikant van navigatiesystemen.

TomTom gebruikt op zijn navigatiesystemen Linux als besturingssysteem en een onderdeel van de aanklacht van Microsoft betreft het gebruik van het FAT-bestandssysteem binnen Linux. Volgens Microsoft had TomTom een licentie moeten nemen op het FAT-systeem omdat Microsoft hier een patent op heeft. Als TomTom dit echter zal doen dan zou het de GPL overtreden.

In sectie 7 van de GPLv2 staat dat indien de distributeur een licentieovereenkomst afsluit die niet geldig is voor andere distributeurs dat de software dan helemaal niet mag worden uitgegeven door die distributeur. De derde versie van de GPL is zelfs nog strenger rondom dit beleid.

Uit gesprekken met Microsoft is naar voren gekomen dat er bedrijven zijn die al een licentie hebben genomen voor het gebruiken van het FAT-bestandssysteem in Linux. Deze bedrijven hebben allemaal een licentie op het patent afgenomen onder een Non Disclosure Agreement (NDA), waardoor er geen details naar buiten gebracht mogen worden. Duidelijk is dat deze bedrijven de GPL overtreden en bekendmaking van deze details zou een groot probleem kunnen worden voor deze bedrijven.

Als TomTom de zaak tegen Microsoft verliest en een licentie neemt op het FAT-patent dan zou het Linux niet meer mogen gebruiken of een grote kans lopen om opnieuw in een rechtszaak te belanden.

Bron: techzine.nl

Het gaat al niet lekker met TomTom, word vast vervolgd..... :yahoo:

Edited by ArsLP

Het gaat al niet lekker met TomTom, word vast vervolgd..... :yahoo:

Maak me daar niet druk over, ze hebben bij TT wel eens meer met dat bijltje gehakt en zijn er altijd al,

aardig mee weggekomen.

Maak mij wel zorgen over, hoe ze het jaar 2009 denken door te komen.

Indien Goddijn doodleuk verder gaat en een beetje in afwachting is met wat er komen gaat,

dan zie ik het donkerbruin in of dat moet dan misschien wel net de bedoeling zijn om nog flink wat te beuren.

(als eventuele overname kandidaat) :lol:

En nu krijgt Microsoft een schot terug en goed ook, volgens Tom Tom maakt MS Streets and Trips inbreuk op vier patenten van TT :good:

Dit kan nog leuk worden :tongue:

En nu krijgt Microsoft een schot terug en goed ook, volgens Tom Tom maakt MS Streets and Trips inbreuk op vier patenten van TT :excl:

Dit kan nog leuk worden :yahoo:

@TT; Go, get them....... :good:

Edited by navidrama

Heb er alle vertrouwen in dat het goed komt voor TomTom. Zij zullen hier van te voren goed over hebben nagedacht en eventueel diverse scenario's hebben klaarliggen...

Het is puur een principe kwestie!

TomTomsluit zich aan bij het Open Innovation Network, een groep bedrijven die elkaar het gebruik van hun 275 patenten gratis toestaan!! Toeval of niet?

Edited by Buzzfuzz

het zal wel een afweging zijn geweest. Een legertje advocaten tegen Micro$oft kost immers ook niet niks en als de uitkomst niet bij voorbaat vaststaat.... Tja,..... De Groten hebben altijd een voorsprong op de kleintjes.

het zal wel een afweging zijn geweest. Een legertje advocaten tegen Micro$oft kost immers ook niet niks en als de uitkomst niet bij voorbaat vaststaat.... Tja,..... De Groten hebben altijd een voorsprong op de kleintjes.

Zo zie je maar weer.

De duvel schijt altijd op bergen.

Ach,en een nulletje meer in het rood,is toch ook niet erg?

Het zijn maar nullen.