Sign in to follow this  
Followers 0
jderksen

Map share

20 posts in this topic

Het valt mij op dat ik al ongeveer een week, misschien langer geen map share meer krijg als ik mijn TT GO 730 aansluit. in de instellingen van mapshare kan ik niet verzetten dat ik van strikt ( staat hij nu op ) naar b.v normaal of laag

Hebben meer mensen dit ???

:nea:

Jan

Edited by jderksen

Het valt mij op dat ik al ongeveer een week, misschien langer geen map share meer krijg als ik mijn TT GO 730 aansluit.

:nea:

Jan

Heb net even gekeken voor je, maar ik kreeg zelfs vandaag weer nieuwe map updates binnen, plus GPS fix.

Misschien zou je de nieuwe Beta versie van TTH eens moeten downloaden ?

Ik heb het net ook uitgevoerd en bij mij komen de mapshare wijzigingen gewoontjes binnen rollen.

Heb je al gekeken onder Extra - TomTom Mapshare - mapshare voorkeuren ??

ja daar zit de fout ik kan niet meer de schuifbalk verzetten van strikt naar een lager niveau, heb nog even geprobeert met de niet beta versie maar daar is het zelfde aan de hand

Kreeg vandaag, 1 minuut na het installeren van de nieuwste kaart, 5,5 Mb aan mapshare updates binnen!

Korrekt.

Had ik ook, maar sinds ik nu de nieuwe W&E full version heb, stroomt de mapshare weer binnen.

Ik blijf mooi met de 8.15 WCE full draaien, wat een fouten zitten er in de 8.25WCE full niet normaal.

Al die fouten heb ik al tig-keer via mapshare door gegeven aan TomTom, je vraagt je af waar je het allemaal voordoet.

En ook nu weer kan je je eigen gemaakte veranderingen weer niet meenemen naar je ander map, kan je weer helemaal van voren af aan beginnen. Even voor de duidelijkheid; ik heb bijna de hele stad Groningen voorzien van de juiste snelheden, afgesloten op/af-ritten, aangepaste kruispunten, enz,enz....

Ik rij namelijk de heledag door de Stad Groningen ivm mijn beroep, Nee ik ben geen taxi of buschauffeur.

Vandaar dat ik met de 8.15 WCE Full blijf draaien. :unknw:

Edited by ArsLP

ja daar zit de fout ik kan niet meer de schuifbalk verzetten van strikt naar een lager niveau, heb nog even geprobeert met de niet beta versie maar daar is het zelfde aan de hand

Even via het MENU van je TomTom de Mapshare even aanzetten, als je dat gedaan hebt kan je de balk via TT-Home ook weer verschuiven.

Ik blijf mooi met de 8.15 WCE full draaien, wat een fouten zitten er in de 8.25WCE full niet normaal.

Al die fouten heb ik al tig-keer via mapshare door gegeven aan TomTom, je vraagt je af waar je het allemaal voordoet.

Idd. Bij mij zijn al die zogezegde "correcties" eruit en ze komen er niet meer in. Waardeloze gadget is die MapShare. TT zou beter focussen op wat anders/nuttigers :unknw: .

Waardeloze gadget is die MapShare. TT zou beter focussen op wat anders/nuttigers :unknw: .

Nou, ik heb enige tijd geleden (in een ander draadje over Mapshare) aangegeven dat ik situatie's ben tegen gekomen van wegopbrekingen die keurig door je TT werdt omzeild, terwijl mij bekend was dat de originele route anders zou zijn geweest. :unknw:

Of laat ik het anders zeggen : Sinds TT is begonnen met Mapshare ben ik steeds minder situatie's tegen gekomen dat je opeens voor een afgesloten weg komt te staan....het is zeker nog niet perfect, want het gebeurd nog wel af en toe.

Het is alleen zo jammer dat ze geen info geven (tijdens of na het downloaden van de Mapshare updates) welke veranderingen er nu op je TT staan.

V.w.b. de max snelheden e.d. klopt er inderdaad geen bal van, dat klopt...wat dat betreft heb ik ontdekt dat de Navteq kaart het beter doet.

.....

En ook nu weer kan je je eigen gemaakte veranderingen weer niet meenemen naar je ander map, kan je weer helemaal van voren af aan beginnen. Even voor de duidelijkheid; ik heb bijna de hele stad Groningen voorzien van de juiste snelheden, afgesloten op/af-ritten, aangepaste kruispunten, enz,enz....

....

Op deze manier zou MapShare wel eens ten onder kunnen gaan aan zijn eigen succes. Zeker in combinatie met de Map Update Service. Dit kan betekenen dat je dus 4 x per jaar alle, reeds gemelde, aanpassingen nog een keer dunnetjes over kan doen.

Sinds TT is begonnen met Mapshare ben ik steeds minder situatie's tegen gekomen dat je opeens voor een afgesloten weg komt te staan....

En wat is dan het probleem ? Neem gewoon devolgende straat. Daar heb je toch een gps voor :unknw:

want het gebeurd nog wel af en toe.

Hier doe je dat toch ook dan :unknw:

NOPE, volledig overbodige, energieslorpende gadget terwijl men zijn energie beter in wat anders zou steken me dunkt :yahoo:

Het lullige is dat de mapshare die ik doorgegeven heb aan TomTom wel weer voor een groot deel is terug te vinden in de oude map versie 8.15.

Maar nu de nieuwe map versie uitgebracht is (8.25) vind ik van mijn doorgegeven veranderingen weinig tot helemaal niets terug, terwijl TomTom aangegeven heeft een nieuwe kaart uitgebracht te hebben waarin alle veranderingen al in zitten. Waardan..... :unknw:

Ik hoop dat de firma TomTom dit ook leest, voor mij is dit de 2de maar ook de laatste TomTom.

De mapshare is prut, maar de NC`s ook. :unknw:

Ook vind ik het een grote onzin om 4x per jaar een nieuwe kaart uit te brengen, dit kan ook om de 8 maanden, hiermee heeft TomTom ook alle tijd om de mapshare rustig toe te passen in hun nieuwe kaarten.

Ik vind het jammer dat TomTom mij niet serieus neemt wat betreft het aanbrengen van nieuwe veranderingen.

Ik rij de hele dag hier door de stad Groningen, ik ben rijschoolhouder dus ik zou nooit verkeerde informatie doorgeven aan TomTom omdat ook mijn leerlingen rijden via de TomTom.

Dit alles heb ik ook al eens doorgeven aan de firma TomTom, en aangegeven dat ik graag een vertrouwde bron wou zijn, maar hierop heb ik niets meer vernomen van TomTom. :yahoo:

:unknw:

Ik had er ook last van. Toen ik de 8.25 WE vrijdag binnen had gehaald, had ik eerst een aantal mapupdates. Toen ik gister de TT weer aan de computer hing, had ik opeens 0 updates. De hele dag ben ik toen op 0 blijven staan. Overigens werden ze me wel aangeboden.

's Avonds stond er in Home dat ik weer een groot aantal mapupdates had. Weet de aantallen niet meer zo uit het hoofd.

"Ook vind ik het een grote onzin om 4x per jaar een nieuwe kaart uit te brengen, dit kan ook om de 8 maanden"

Het is ook nooit goed. De ene keer klagen dat kaarten zolang uitblijven en nu weer te snel. Zet 10 mensen op een rij en je hebt 11 meningen. Ja, en naar wie moet je dan luisteren?

Het gaat mij erom dat als je iets nieuws uitgeeft dat het ook "nieuw" is.

Als je een boek koopt waarin allemaal verkeerde regels staan of er missen bladzijden dan breng je die ook terug.

Ook in deze nieuwe landenkaarten staan gigantisch veel fouten, maar TomTom denkt vast: Ach de gebruikers passen dat wel weer voor ons aan via Mapshare. Ik niet meer, want je vind er in de volgende nieuwe map weinig tot niets van terug. :unknw:

Edited by ArsLP

Ook ik heb inderdaad vandaag (eerste dag met de nieuwe kaart) alweer aanpassingen gedaan die ik in vorige kaartversies ook al had doorgevoerd.

Het gaat mij erom dat als je iets nieuws uitgeeft dat het ook "nieuw" is.

Als je een boek koopt waarin allemaal verkeerde regels staan of er missen bladzijden dan breng je die ook terug.

Ook in deze nieuwe landenkaarten staan gigantisch veel fouten, maar TomTom denkt vast: Ach de gebruikers passen dat wel weer voor ons aan via Mapshare.

PRECIES :good: TomTom denkt vooral: KASSA ... KASSA ... tegenwoordig. Put vullen misschien :sorry:

Ik gebruik zelf het hele Home programma niet meer, want dat kan niet backuppen, de ene keer krijg je wel een Qucikgpsfix, maar dan zo maar weken lang niet meer, mapshare duurt zo langer dan 30 minuten, ach daar heb ik toch geen tijd voor. Zonder Home gaat het ook, dan maar geen mapshare. Ik mis het niet.

Maa het probleem kan natuurlijk ook zijn dat te wienig mensen dezelfde wijzigingen in de mappen aanbrengen. De wijzigingen die je zelf aanbrengt worden wel direct toegepast op je eigen map, maar misschien heeft TomTom voor hun zelf de drempel hoger staan, want rare dingen kunnen er echt niet in.

Een voorbeeld van een rare en gevaarlijke fout was dat mijn 7.20 map van West Europe me op een duitse Autobahn op een bepaalde moment mij de snelweg af liet gaan en dan aan de andere kant er weer op. Ik moest namelijk volgens de TomTom even een stukje spookrijden. Nou, dan hoop ik maar dat anderen niet dezelfde map hebben als ik en ook goed wakker waren en dit soort fouten niet opvolgt.