Sign in to follow this  
Followers 0
hnc

vervuiling kaart door mapshare

41 posts in this topic

dat mapshare werkt, ben ik al achter.

Echter komt er steeds vaker het probleem voor dat grote wegwerken zijn verwerkt, waardoor er nuttige omleidingen gegeven worden.

Maar als de werkzaamheden klaar zijn, vergeet men dit door te geven of ongedaan te maken, waardoor ik steeds vaker vreemde route's krijg terwijl ik toch best al een tijdje gewoon weer over de gedane wegwerkzaamheden heen kan.

ik geef dit dan ook wel braaf door, maar echt optimaal voor de doorstroming is dat dan weer niet.

dat mapshare werkt, ben ik al achter.

Echter komt er steeds vaker het probleem voor dat grote wegwerken zijn verwerkt, waardoor er nuttige omleidingen gegeven worden.

Maar als de werkzaamheden klaar zijn, vergeet men dit door te geven of ongedaan te maken, waardoor ik steeds vaker vreemde route's krijg terwijl ik toch best al een tijdje gewoon weer over de gedane wegwerkzaamheden heen kan.

ik geef dit dan ook wel braaf door, maar echt optimaal voor de doorstroming is dat dan weer niet.

Mooi....(uiteraard mee eens), ik kan mij nog iemand herinneren hier, die grote twijfels had over Mapshare :wink: ...maar als je maar af en toe op de weg zit, kom je daar natuurlijk niet achter.

Het klopt wat je zegt, TT vergeet nogal eens de routes weer terug te zetten zoals het was voor de wegopbreking(en)....of het duurt soms wel een maand (of langer).

Mapshare ZOU een fantastisch hulpmiddel kunnen zijn voor de automobilist, maar dan moeten ze het ook wel dagelijks bijhouden.

Hetzelfde probleem heeft Flitspaal.nl. Nieuwe flitslokatie doorgeven (vaste en tijdelijke) geen probleem. Maar het afmelden als de lokatie niet meer bestaat wordt meestal vergeten. En ik vermoed, dat veel betalende flitsservices daar ook last van hebben.

Mapshare ZOU een fantastisch hulpmiddel kunnen zijn voor de automobilist, maar dan moeten ze het ook wel dagelijks bijhouden.

Het dagelijks bijhouden is voor Tomtom niet te doen want dan moeten ze een legertje van controleurs in dienst hebben. Het probleem ligt bij de verkeersdeelnemer, die wel de wijzigingen door geeft maar vergeet als deze vervallen zijn ze weer af te melden.

Edited by holyhead

.....

Helemaal mee eens. Het zou een prachtig en krachtig tool kunnen zijn. Maar dan moet de nauwkeurigheid en snelheid van afhandelen toenemen. Mijn ervaring is dat juist voor tijdelijke omleidingen, mapShare eigenlijk te onnauwkeurig en te traag is om op te vertrouwen. Terwijl dat, tijdens de TV reclame campagne, hier juist de nadruk werd op gelegd.

Er is inderdaad nog enige ruime voor verbetering...

Mijn ervaring is dat juist voor tijdelijke omleidingen, mapShare eigenlijk te onnauwkeurig en te traag is om op te vertrouwen.

Tsja....maar wat moet je dan tijdens het rijden doen ?

Ik kom wel eens in steden waarvan ik zeker weet dat mijn TT een route kiest die langer is (dus omrijden) dan die ik altijd heb gereden....maar als je dan de gok neemt en die oude (originele) route kiest, kom je opeens toch voor een wegopbreking te staan die je nog niet wist, omdat in de paar maanden dat je niet in die stad bent geweest....er net een straat is afgesloten en je TT je terecht een andere route laat nemen. :wink:

Dus heb ik zoiets van : ik rijd maar mooi de route die TT mij aanraad, natuurlijk moet je consequent elke dag hem updaten via TTH.

Het is i.i.g. beter dan VOOR dat de Mapshare zijn intrede deed, toen overkwam je het elke dag wel dat je weer eens voor een afgesloten straat/weg stond. :dirol:

Hoe het ook zij....TT is de enige navigatie die dit systeem heeft, daar kunnen Navigon, Garmin en de rest...niet aan tippen. :wink:

Alleen al daarom zal ik met een TT blijven rijden.

Edited by BramvT

Wat te doen in het volgende geval:

Ik kom met enige regelmaat op een weg die voor alle verkeer in 2 richtingen open staat, echter niet voor vrachtverkeer. Voor hen geldt wel degelijk een

Misschien bij: corrigeer kaartfout...meld andere fout...overig...op naam. :good:

En dan een jaar of twee, drie..... afwachten. :wink:

Hoe ik het ook doe, zolang TT devices maakt die zowel in vrachtwagens als in personenwagens functioneren kan bovenstaande situatie nooit opgelost worden.

Het zou mogelijk zijn als je de mogelijkheid hebt in het menu te kiezen,Truck of auto.

Maar dat is niet zo eenvoudig denk ik....................

Edited by movent

Het dagelijks bijhouden is voor Tomtom niet te doen want dan moeten ze een legertje van controleurs in dienst hebben.

En dat is precies het grote manco van TT op dit moment.

Mapshare werkt ALLEEN en UITSLUITEND voor wijzigingen die door TT is geverifieerd en gevalideerd.

Terwijl Mapshare in het leven is geroepen om snel "onderling" wijzigingen downloadbaar te krijgen.

Het probleem ligt bij de verkeersdeelnemer, die wel de wijzigingen door geeft maar vergeet als deze vervallen zijn ze weer af te melden.

Het probleem ligt niet zozeer bij de verkeersdeelnemer, immers deze geeft de wijzigingen wel door. Echter TT is niet in staat de stroom gegevens te verwerken. (en dat na ruim 1 jaar dat Mapshare toegepast wordt).

Wat moet je dan laten vervallen indien het niet eens gewijzigd is (of wordt)

De enige die hier garen bij spint is TT, immers zij hebben een leger veldwerkers in den lande die de wijzigingen bij TT op het bordje legt.

Nu alleen TT nog zover krijgen dat ze de meldingen

- door enkelen gemeld

- door velen gemeld

ook eens gaan doorvoeren.

Ik deel de mening dat tomtom veel te veel hooi op zijn vork genomen heeft.

De doorsnee forumgebruikerkijkt met name naar de situatie in Nederland.

Tomtom heeft te maken met enkele tientallen kaarten die allemaal 4x per jaar herzien moeten worden.

Het is dan wel goedkoper voor Tomtom om ons als gebuikers de nieuwe kaartdata aan te laten leveren.

Ik heb het vermoeden dat er

En dat is precies het grote manco van TT op dit moment.

De enige die hier garen bij spint is TT, immers zij hebben een leger veldwerkers in den lande die de wijzigingen bij TT op het bordje legt.

Mapshare werkt ALLEEN en UITSLUITEND voor wijzigingen die door TT is geverifieerd en gevalideerd.

Met die wetenschap, dat ze gedoemd zijn om alle gegevens dan toch maar zorgvuldig te controleren, zie ik niet zo onmiddellijk waar ze dat 'garen' gesponnen hebben.

Wat te doen in het volgende geval:

Ik kom met enige regelmaat op een weg die voor alle verkeer in 2 richtingen open staat, echter niet voor vrachtverkeer. Voor hen geldt wel degelijk een

Edited by holyhead

Met mijn GO 910 met NC 7.9 en WCE 8.25 krijg ik dus plaatje 1.

In de Truck versie kan je kiezen tussen.

Auto

bestelauto

vrachtauto

bus

Taxi en

Overig.

Maar bij elk profiel altijd hetzelfde

Je zou toch verwachten, dat het profiel ook invloed heeft.

Ik kan die route dromen (rijd er dagelijks) maar toch heb ik altijd de TT ingesteld staan om mijn aankomsttijd in de gaten te kunnen houden.

In vorige kaartversies was het me ook al opgevallen dat het in dit geval raar geregeld is.

Met die wetenschap, dat ze gedoemd zijn om alle gegevens dan toch maar zorgvuldig te controleren, zie ik niet zo onmiddellijk waar ze dat 'garen' gesponnen hebben.

Omdat de data nu wel heel gericht (inclusief coƶrdinaten) bij TT op de mat valt.

Men kan veel direkter en veel gerichter te werk gaan.

Nu hoeft men niet een legertje eigen mensen op pad te sturen die misschien bij toeval een mapsharewijziging vinden.

Indien men bij de gemeente navraag doet is het makkelijker en effici

Als je nu een gewone kaart neemt van WE 825 in de truck navcore(8.070) dan wordt je altijd omgeleid. no.1

Toen heb ik Navcore 8.320 (normale) genomen met kaart WE+CE 815 en daar wordt je gewoon over de door jouw genoemde weg geleid. no. 3

Als ik de kaart van WE 825 neem wordt je weer omgeleid. no.4

Het verschilt dus nogal onderling (onbetrouwbaar). In ieder geval wordt je in de truck versie 8.070 netjes omgeleid ongeacht het ingevoerde profiel.

ps.

no. 1 en 2 moet je omdraaien voor de juiste volgorde

Allereerst, holyhead dit heb je weer prima uitgezocht. :good:

Bij mij op een go 730 met navcore 8.300 en WE en CE 2GB 825.2157 wordt je ook gewoon de weg ingeleid.

De kaart is niet geupdate met mapshare, dus je zou zeggen dat de navcore , schuldig, is.

Bij mij op een go 730 met navcore 8.300 en WE en CE 2GB 825.2157 wordt je ook gewoon de weg ingeleid.

De kaart is niet geupdate met mapshare, dus je zou zeggen dat de navcore , schuldig, is.

Ik dacht eerder aan de kaart want als het in Navcore zat zou de kaart van WE 825.2159 het ook moeten hebben. 100 % goed zal het nooit worden en het is tenslotte de bedoeling, dat de Automobilist ook zelf de weg en borden in de gaten houdt. (Hoewel ik mij daar ook niet altijd aan houdt).

@ Gerrit N:

In deze tijd (ze noemen het crisis) is het niet ondenkbeeldig dat we straks helemaal geen Tomtom meer hebben. Wat moeten we dan? (weer een papieren kaart van de ANWB 1:50.000?)

Allemaal aan de Navigon :good:

Edited by Wiljol

Dat zou goed kunnen, want ik ben ooit eens een beetje illegaal bezig geweest en heb destijds een NC 8.xx op mijn GO 910 gezet. Bij sommige van mijn (vaste, bekende) routes werd ik dan ineens toch net even via een paar andere wegen gestuurd. Oude, originele NC er weer op en de routes werden weer vanouds weergegeven.

Het lijkt mij dus ook dat de NC 'schuldig' is aan de manier waarop routes worden berekend en weergegeven.

Dat is juist. Verschillende versies van de Navcore met dezelfde kaart leiden tot andere routes.

Heeft IQ-route wellicht hier mee te maken??

Heeft IQ-route wellicht hier mee te maken??

Dat schoot mij ook zojuist te binnen. In mijn 'illegale' tijd had ik dat ook werkend op mijn 910.

De plekken waar routes anders werden berekend (met NC8) waren altijd situaties waarbij ik via een kleinere landweg langs een drukke provinciale weg werd geleid.

Edited by Sfinxie