Sign in to follow this  
Followers 0
Tento

TomTom 740 GO Live online te volgen?!

6 posts in this topic

Vraagje:

heb Tripmaster reeds op de TomTom staan ( 740 GO Live) alleen zijn deze gegevens pas na afloop op de pc uit te lezen.

Is er software, een programma of een site en is er de mogelijkheid om met deze TomTom vanaf de pc de TomTom te volgen?! Een track&trace, maar dan niet achteraf maar op het moment zelf? Heb al heel wat tijd in Google gestoken om zoiets te vinden. Iemand een idee?!

Vraagje:

heb Tripmaster reeds op de TomTom staan ( 740 GO Live) alleen zijn deze gegevens pas na afloop op de pc uit te lezen.

Is er software, een programma of een site en is er de mogelijkheid om met deze TomTom vanaf de pc de TomTom te volgen?! Een track&trace, maar dan niet achteraf maar op het moment zelf? Heb al heel wat tijd in Google gestoken om zoiets te vinden. Iemand een idee?!

Dat kan met TomTomWork.

Maar of dat met de 740 Go Live ook wil,betwijfel ik.

Maar een volgsysteem is er,zelfs meer als een volgssysteem.

Je kunt er berichten onderling me uitwisselen.

Ik ken een internationale expediteur die ook met dat systeem werkt.

En zijn charters kunnen allemaal hun wagens volgen via dat systeem.

Even een mailtje sturen aan TomTom,en je weet het antwoordt.

Plaats dan het antwoordt van TomTom hier,en op die manier heeft en ander ook iets aan je vraag en antwoordt.

Ja klopt, TomTom works "ken" ik. Werken op de zaak al met GPS-data en temperatuurlogging.

Heb TomTom afgelopen week gemaild wat de mogelijkheden zijn om dit vanaf thuis te volgen, danwel na te zien is.

Het is even klooien maar heb het ook aan de praat gekregen. Vooral met mijn XL HDT werkt het perfect.

Helaas pindakaas, FireTom werkt helaas niet met x40 LIVE apparaten, dat staat ook op de FireEagle websites. Komt waarschijnlijk omdat de in de x40 ingebouwde Vodafone SIM kaarten slechts beperkte connectitiveit bieden, alleen met enkele TomTom (proxy) servers. Niet met de FireTom servers in ieder geval.

W

(Mochten er nou toch binnenkort nieuwe firmware en dus nieuwe kaarten komen voor de XL HDT, dan koop ik er wel eentje via de ING rentepunten of bij een van de andere goedkope aanbieders van dat apparaat.)

Helaas Pindakaas, ING heeft nu de 740 en niet de XLHDT meer.

Vraag: betekent dat als je een XLHDT met NC 8410 draait je ook gelimiteerd bent tot TT proxies?