Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom LIVE wordt grensoverschrijdend

98 posts in this topic

Geplaatst nieuws:

Nu op jouwNAV:
TomTom LIVE wordt grensoverschrijdend
TomTom LIVE trekt zich binnenkort niets meer van grenzen aan. Bijvoorbeeld HD Traffic en Google Search zijn dan ook in het buitenland te gebruiken.

Klik op de kop om dit nieuwsbericht te lezen...

Klik op 'REAGEER' als je op dit nieuwsbericht wilt reageren...

De redactie

Erg positief. Vooral omdat je niet extra hoeft te betalen voor de andere landen. Ik was nogal argwanend en had extra kosten verwacht. Dus niet :tongue:

Toch nog vroeger dan (sommigen) denken. :tongue:

Hiermee neemt TomTom nogmaals een straatlengte voorsprong tegenover andere navigatiebouwers.

Mooi, dan is TMC exit voor mij, de volgende Go hoeft dan ook geen TMC meer te hebben voor mij part.

Ik kom toch niet veder dan Duitsland en Belgie, misschien ooit eens UK en VS, maar dat wordt een 10 jaren plan denk ik.

Helemaal mooi dat het niks extra's kost, maar dat mag ook wel voor de prijs.

:tongue::wink: :wink: :good:

Hopelijk stappen nu een hoop gebruikers over van TMC naar Live Services. Dit zal dan tevens de kwaliteit van HD Traffic ook ten goede komen (hoe meer gebruikers, hoe nauwkeuriger de filemeldingen zullen zijn).

Nog even wachten tot Belgi

Hopen dat dit ook geldt voor de losse HD Traffic ontvanger. Maar iets in mij zegt dat dat niet het geval zal zijn... :tongue:

Hopen dat dit ook geldt voor de losse HD Traffic ontvanger. Maar iets in mij zegt dat dat niet het geval zal zijn... :tongue:

Waarom niet.

Waarom niet.

Omdat deze inderdaad niet specifiek vermeld worden... TomTom schrijft zelf op haar website:

Compatibiliteit voor TomTom GO x40 LIVE gebruikers

De huidige TomTom GO x40 LIVE gebruikers ontvangen een gratis automatische upgrade waarmee ze hun LIVE Services in augustus in alle LIVE landen (het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Zwitserland en Nederland) kunnen gebruiken.

Ik hoop maar dat ze niet de fout gaan maken om deze 'upgrade' niet door te laten gaan voor gebruikers met een losse HD Traffic ontvanger.

Hopelijk stappen nu een hoop gebruikers over van TMC naar Live Services. Dit zal dan tevens de kwaliteit van HD Traffic ook ten goede komen (hoe meer gebruikers, hoe nauwkeuriger de filemeldingen zullen zijn).

Het zal geringe invloed hebben. De bulk moet komen van vodafone gebruikers (mobieltjes etc.). En een heleboel TMC gebrukers ( met uitzondering voor zakelijk gebruik) zullen nu heus niet over gaan naar HDtraffic.

Edited by holyhead

Vroeg ik me ook af. Ik ben nog zeer tevreden over mijn 920 en zou eventueel overwegen een losse HD traffic ontvanger te kopen (als die in Ned, Dui en Eng werkt) maar een compleet nieuwe x40 Live is geen optie.

Vroeg ik me ook af. Ik ben nog zeer tevreden over mijn 920 en zou eventueel overwegen een losse HD traffic ontvanger te kopen (als die in Ned, Dui en Eng werkt) maar een compleet nieuwe x40 Live is geen optie.

Die vraag heb ik dus uitstaan bij TomTom support. Mijn 6 maanden voor HD traffic receiver zijn over 6 dagen verlopen en 7,95 voor alleen NL is voor mijn gebruik teveel. Komt hier het buitenland bij dat is dit nog te overwegen. Heb zeer goede ervaringen bij gebruik van de oude traffic infovia GPRS verbinding over mobiele telefoon in Duitsland. Hiermee veel kostbare tijd en kilometers file mee voorkomen.

Zodra ik het antwoord heb van TomTom support laat ik het hier weten.

Ik hoop maar dat ze niet de fout gaan maken om deze 'upgrade' niet door te laten gaan voor gebruikers met een losse HD Traffic ontvanger.

Ik hoop met je mee :wink:

Mooi, dan is TMC exit voor mij, de volgende Go hoeft dan ook geen TMC meer te hebben voor mij part.

Ik kom toch niet veder dan Duitsland en Belgie, misschien ooit eens UK en VS, maar dat wordt een 10 jaren plan denk ik.

Helemaal mooi dat het niks extra's kost, maar dat mag ook wel voor de prijs.

Ik vind het toch wel lekker om "normale" TMC er los bij te hebben, okee het is het ei van Columbus niet maar altijd nog beter dan niks.

Zeker als ik deze discussie op pocketnavigation.de zo doorspit: http://forum.pocketnavigation.de/thread.ph...er=0&page=1

Dan heeft TT nog wel wat werk te doen lijkt mij, en zou ik mijn TMC ontvanger nog maar even niet in de vuilnisbak gooien. :wink:

Kan bijna niet wachten op de go 950 met grensoverschrijdende Live services en de nieuwe 3D kaarten . :wink:

Kan bijna niet wachten op de go 950 met grensoverschrijdende Live services en de nieuwe 3D kaarten . :wink:

Ondersteund door NavCore 9.x uiteraard :sad:

Maar het is natuurlijk een goede ontwikkeling. :good:

Toch nog vroeger dan (sommigen) denken. :wink:

Hiermee neemt TomTom nogmaals een straatlengte voorsprong tegenover andere navigatiebouwers.

Ik vind 100 euro per jaar toch een boel centen. Ik hou het wel bij mijn TMC waar ik niet ieder jaar voor moet betalen. Vind dit daarom nou niet bepaald een voorsprong op andere. Tevens is het nog afwachten of het goed werkt.

Edited by Miss Ducati

Hopen dat dit ook geldt voor de losse HD Traffic ontvanger. Maar iets in mij zegt dat dat niet het geval zal zijn... :sad:

Op de Tom Tom site,s in het buitenland worden in ieder geval nog steeds geen losse HD T ontvangers aangeboden. Daar hebben ze wel een reden voor waarschijnlijk. :wink:

Edited by movent

Een prima zet van TT :wink:

De tijd zal het echter leren of het gros er warm voor loopt, want het blijft voor de particulier een stevig prijskaartje.

De grensoverschrijdende zakelijke rijder zal er erg veel baat bij kunnen hebben.

Hopelijk stappen nu een hoop gebruikers over van TMC naar Live Services.

Zo denken ze er bij TT ook over, of het lukt is een tweede met zo'n abo_prijs.

De grensoverschrijdende zakelijke rijder zal er erg veel baat bij kunnen hebben.

Alleen de vraag of ze die kosten er voor over hebben. Kan me voorstellen dat als je een auto van de zaak heb en je baas betaald het abonnement niet het nog de vraag is of je het er zelf voor over hebt.

Voor particulieren rijders is het zo wie zo veel geld.

Ik denk dat het veel meer succes zal hebben als ze de prijs flink verlagen.

Alleen de vraag of ze die kosten er voor over hebben. Kan me voorstellen dat als je een auto van de zaak heb en je baas betaald het abonnement niet het nog de vraag is of je het er zelf voor over hebt.

Voor particulieren rijders is het zo wie zo veel geld.

Ik denk dat het veel meer succes zal hebben als ze de prijs flink verlagen.

Tja ik heb het gewoon gedaan, ik krijg het niet vergoed, maar ik vind het wel handig om te weten waar de files staan, als ik bijvoorbeeld 1 afslag eerder moet nemen om zo op tijd bij de klant te zijn.

En ik vind het ook wel handig zodra ik naar huis kan, maar zoals ik al vaker zeg, alternatieve (lees sluiproutes) worden met hoog tempo gebarricadeerd of 60 zones met tig drempels en planten bakken gemaakt.

Men zou niet eens zeggen van, we maken wat nieuwe N wegen die 100 zijn zodat we een betere doorstroming creeeren, nee we moeten bijvoorbeeld 50 jaar dwars liggen net als bij de A4 die dan zou aansluiten vanaf Bergen Op Zoom tot aan Rotterdam.

En de hoofd reden voor LIVE services is HD Traffic, de rest zullen de meeste niet gebruiken denk ik zo.

Tja ik heb het gewoon gedaan, ik krijg het niet vergoed, maar ik vind het wel handig om te weten waar de files staan, als ik bijvoorbeeld 1 afslag eerder moet nemen om zo op tijd bij de klant te zijn.

Dat werkt met mijn TMC pro ook goed en daar hoef ik geen 100 euro per jaar voor af te tikken.

Voor dat geld kan ik weer leuke andere gadgets kopen... :wink:

Dat werkt met mijn TMC pro ook goed en daar hoef ik geen 100 euro per jaar voor af te tikken.

TMC pro hebben we niet voor Tom Tom, maar dat moge duidelijk zijn en de gewone TMC is veelal te laat en de dekking van HD Traffic is vele malen groter dan welke TMC services dan ook.

Een update van 70,- Euro voor je 8110 bijvoorbeeld.

:sad: