Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom LIVE wordt grensoverschrijdend

98 posts in this topic

TMC pro hebben we niet voor Tom Tom, maar dat moge duidelijk zijn en de gewone TMC is veelal te laat en de dekking van HD Traffic is vele malen groter dan welke TMC services dan ook.

TT heeft wel TMC pro zit ingebakken in de prijs voor je TMC

In France using ViaMichelin

In UK using ITIS

In Finland using Destia

In Italy using Infoblu

In Germany using TMCPro

In Sydney, New South Wales, Australia using Intelematics

In Melbourne, Victoria, Australia using Intelematics

In Brisbane, Queensland, Australia using Intelematics

En wat betreft je andere melding dat we meer van het asfalt wat er ligt gebruik maken ipv dwarsliggen door 60 km drempels e.d ben ik helemaal met je eens.

Dat hoort mischien wel thuis in de topic verkeers ergenissen.

Groeten Ron

TMC pro hebben we niet voor Tom Tom, maar dat moge duidelijk zijn en de gewone TMC is veelal te laat en de dekking van HD Traffic is vele malen groter dan welke TMC services dan ook.

Dat ben ik deels met je eens.

HDT blijft gewoon met kop en schouders boven alles uitsteken. Op dit moment is er niets beters te krijgen.

Echter er is 1 groot verschil tussen TMC van TT en TMC van Navigon.

TMC Navigon is stukken verder (kwalitatief, afhandeling) dan TT.

Het aangeboden TMC_signaal is en blijft hetzelfde, maar het gaat er om hoe verloopt de afhandeling door je device.

Zelf heb ik sterk het vermoeden dat TT er een soort van drempel softwarematig heeft ingebouwd, zodat bepaalde zaken wel ontvangen worden (signaal is hetzelfde) maar niet verwerkt wordt door het device.

Bedenk wel dat TT NOOIT tmc had willen hebben.

V

Het verschil, louter op de hoofdwegen, tussen HDT en Navigon TMC is minimaal.

Klopt. (Waarschijnlijk)

Maar de kracht van HDT zit hem echter in de informatie over de alternatieve wegen die betrouwbaarder is. Als in de toekomst blijkt dat verkeersdrempels en bloembakken daar het verkeer vertragen, zoals in een vorig berichtje daar terecht naar werd verwezen, zal TomTom met zijn geavanceerde toepassing ook daar rekening mee houden voor een berekening.

TMC doet dat niet, en gebruikt de natte vinger.

Voor de Zondagrijder minder belangrijk.

Voor beroepdoeleinden van onschatbare waarde.

Time is money.

( Als je de money reeds bezit, is de keuze ook snel gemaakt. :wink: )

Maar de kracht van HDT zit hem echter in de informatie over de alternatieve wegen die betrouwbaarder is. Als in de toekomst blijkt dat verkeersdrempels en bloembakken daar het verkeer vertragen, zoals in een vorig berichtje daar terecht naar werd verwezen, zal TomTom met zijn geavanceerde toepassing ook daar rekening mee houden voor een berekening.

En zo is het maar net :good:

Ik heb ook een TMC ontvanger gehad op mijn eerste One v3 eind 2007...en doordat wij als testers van de One XL HDT erachter kwamen hoeveel nauwkeuriger en veel uitgebreider de info was van die HDT, is dat tot op heden de beste file informatie...ook en vooral in (grote) steden.

Jammer dat al die BLogs verdwenen zijn op het forum. :sad:

Maar als er mettertijd een TMC komt die je gratis van dezelfde info voorziet als nu met HDT, zul je natuurlijk wel gek zijn als je nog gaat betalen voor HDT, alhoewel ik min of meer nu gratis HDT heb, als je bedenkt dat je voor die 49,99 voor de reciever ook nog eens een gratis nieuwe kaart op je TT krijgt. :sad:

Welk ander merk biedt je dat :wink:

Klopt. (Waarschijnlijk)

Maar de kracht van HDT zit hem echter in de informatie over de alternatieve wegen die betrouwbaarder is.

Ik had het over de snelwegen (om TMC_Navigon te vergelijken met HDT) en niet over secundaire wegen :smile:

Je moet het niet uit het verband halen

Als in de toekomst blijkt dat verkeersdrempels en bloembakken daar het verkeer vertragen, zoals in een vorig berichtje daar terecht naar werd verwezen, zal TomTom met zijn geavanceerde toepassing ook daar rekening mee houden voor een berekening.

Het heeft niets maar dan ook niets met HDT of TMC te maken. Waar je het nu over hebt is over IQ.

Tja en het volgende forumlid die er op reageert leest ook niet eens, maar knikt ook maar een beetje dom voor zich uit.

In Slochteren e.o staan ze ook... de JA-Knikkers

Wat bazel je toch allemaal:

Als in de toekomst......verkeersvertragende zaken zoals bloembakken, drempels.......zal TT met zijn geavanceerde toepassingen..... daar ook rekening mee houden. :unknw: :wacko::excl:

Pintje teveel gehad of zo? Of stiekem gesnoept van het zakje rumbonen?

Verdiep je eerst eens in de feiten waartoe IQ zou moeten dienen.

Vervolgens hoe het volgens TT zou moeten werken

En ga daarna eens proefondervindelijk testen of het inderdaad zo is

Indien je TT blindelings zou geloven, wat jij dus ook doet, dan weet je dat alle vertragende zaken middels IQ_Route afgehandeld zou moeten worden.

Overigens werkt IQ vanaf dag 1 tot op de dag van vandaag, niet waarvoor het ontworpen is.

Evenals MapZeer

Overigens werkt IQ vanaf dag 1 tot op de dag van vandaag, niet waarvoor het ontworpen is.

Evenals MapZeer

Ik mag aanemen dat je uit ervaring spreekt?

Zeker weten.

Naast de ervaring even zoveel grote en kleine testen gedaan met diverse forumleden.

IQ uitgebreid getest, MapZeer uitgebreid getest.

Staat allemaal op het forum.

Sterker nog, ik ben bereid nu weer een test aan te gaan, om aan te tonen dat zowel IQ als Mapzeer niet werken waarvoor het ontworpen en door marketing op de markt is gebracht.

En dit zeg ik nu niet omdat ik een Navigon heb, en dus kinderachtig zou doen tegen TT.

Dit heb ik van meet af aan al gezegd, ook ten tijde dat ik in het bezit was van 2 x de TT720

Klopt. (Waarschijnlijk)

Voor de Zondagrijder minder belangrijk.

Voor beroepdoeleinden van onschatbare waarde.

Time is money.

( Als je de money reeds bezit, is de keuze ook snel gemaakt. :smile: )

Je moet het niet uit het verband halen

Als in de toekomst......verkeersvertragende zaken zoals bloembakken, drempels.......zal TT met zijn geavanceerde toepassingen..... daar ook rekening mee houden. :unknw: :wacko::excl:

Pintje teveel gehad of zo? Of stiekem gesnoept van het zakje rumbonen?

Of het nu bloembakken, verkeersdrempels of een zakje omver gevallen rumbonen zijn maakt geen enkel verschil. TomTomHDT houdt wel degelijk rekening met de vertragingen die daar door ontstaan. Omdat het systeem door middel van de aanwezige filerijders met sim aan boord de nodige informatie heeft om zijn reistijd daar te bepalen. Daar is op dat ogenblik geen IQ voor nodig.

Zelfs met een pintje teveel op is dit voor TT geen enkel probleem. :smile:

Edited by adriaantje

Of het nu bloembakken, verkeersdrempels of een zakje omver gevallen rumbonen zijn maakt geen enkel verschil. TomTomHDT houdt wel degelijk rekening met de vertragingen die daar door ontstaan. Omdat het systeem door middel van de aanwezige filerijders met sim aan boord de nodige informatie heeft om zijn reistijd daar te bepalen. Daar is op dat ogenblik geen IQ voor nodig.

Zelfs met een pintje teveel op is dit voor TT geen enkel probleem. :unknw:

Natuurlijk houdt Tomtom daar rekening maar hoe verder dan. HDT meldt een vertraging en stelt een alternatieve route voor. De Tomtomers nemen deze route en het blijkt dat deze zwaar vertraagt door bloembakken, drempels e.d. HDT stelt dus wederom een andere route voor, althans dat is de theorie, doch in ons kleine volgepropte landje kan er wel eens geen alternatief zijn. Dus de Theorie is goed maar nu de praktijk.

Klopt niet wat je zegt want TomTom heeft wel degelijk TMCpro en maakt op frankrijk na gebruik van dezelfde zenders waavan bv Navigon ook gebruik maakt.

TMCpro is trouwens alleen de benaming van het duitse systeem.

Hier maar weer een keertje de text die terug te vinden is in het mctx.txt

In France using ViaMichelin

In UK using ITIS

In Finland using Destia

In Italy using Infoblu

In Germany using TMCPro

In Sydney, New South Wales, Australia using Intelematics

In Melbourne, Victoria, Australia using Intelematics

In Brisbane, Queensland, Australia using Intelematics

Allemaal payTMC zenders en dus hetzelfde systeem als Navigon.

Maar wat peter zegt klopt helemaal. De info die binnenkomt is hetzelfde als bij navigon alleen de software van tomtom maakt er een zootje van.Ik heb al eens aangegeven dat navcore 8070 en 8010 steevast als er een op of afrit is afgesloten bij het berekenen van een route meld dat er een stuk snelweg is afgesloten en of je dat stuk wilt vermijden.Als argeloze TMC gebruiker kies je dan bijna altijd voor ja omdat je gelooft dat er inderdaad een stuk is afgesloten.

Bereken ik daarna dezelfde route maar dan met de navcore die op mijn interne staat (8413) dan blijft die melding uit.Duidelijk dus een softwarematig probleem en zodra TomTom die fout eruit zou kunnen krijgen dan was TMC by TomTom een stuk beter en betrouwbaarder.

Edited by henny64

HDT meldt een vertraging en stelt een alternatieve route voor. De Tomtomers nemen deze route en het blijkt dat deze zwaar vertraagt door bloembakken, drempels e.d. HDT stelt dus wederom een andere route voor, althans dat is de theorie, doch in ons kleine volgepropte landje kan er wel eens geen alternatief zijn. Dus de Theorie is goed maar nu de praktijk.

Daar heb je in zekere zin wel gelijk in, echter ligt deze fout niet bij TT maar bij gemeentebesturen die overal waar maar ruimte is een drempel in de weg leggen.

TomTom wordt daar dus ook een beetje het slachtoffer van, want als er niks meer te kiezen valt?? :unknw:

Ik mag aanemen dat je uit ervaring spreekt?

IK i.i.g. wel.....en het eerste bewijs kreeg ik van de week wel, nu ik voor het eerst met IQ routes aan werk...kwam vanuit Amstelveen richting de Herengracht A'dam en deze TT stuurde mij niet (zoals gebruikelijk) vanaf de Ring-A10 de Overtoom op (waar het altijd zeer druk is) maar via de Jan v Galenstraat en Nassukade...kon zo doorrijden. :wacko:

De toekomst zal uitwijzen of dat in meer gevallen gaat gebeuren....zal het in de gaten houden. :unknw:

Edited by BramvT

Of het nu bloembakken, verkeersdrempels of een zakje omver gevallen rumbonen zijn maakt geen enkel verschil. TomTomHDT houdt wel degelijk rekening met de vertragingen die daar door ontstaan.

Dit meen je toch niet werkelijk, of wel?

Dan zou ik vanaf >> hier << maar eens wat info tot je nemen.

IQ zou er rekening mee moeten houden, niet HDT.

HDT is niet geschreven voor vertragende obstakels in een (winkel)straat.

HDT monitort alleen snelwegen en secundaire wegen, de zogenaamde verbindingswegen op filevorming. Niet meer, niet minder

Dit meen je toch niet werkelijk, of wel?

Dan zou ik vanaf >> hier << maar eens wat info tot je nemen.

IQ zou er rekening mee moeten houden, niet HDT.

HDT is niet geschreven voor vertragende obstakels in een (winkel)straat.

HDT monitort alleen snelwegen en secundaire wegen, de zogenaamde verbindingswegen op filevorming. Niet meer, niet minder

Als die rumbonen een file veroorzaken op snel- of n-wegen, klopt het dus wel

http://www.pcmweb.nl/artikel.jsp?id=2427945

belgie en portugal komen er ook aan

Kijk, dat is (weer) goed nieuws van TT.....vooral bij onze zuiderburen is het fijn om ook een werkende HDT te hebben :good:

Ze zijn dus toch maar eens flink in de aanval gegaan v.w.b. dat HDT...daar zullen zowel de Belgen als de Hollanders blij mee zijn :yahoo:

Nu nog zorgen dat de NC's hun werk goed doen en dan komen we er wel. :wink:

Nu nog zorgen dat de NC's hun werk goed doen en dan komen we er wel. :wink:

Dat zal wel lukken , Live grensoverschrijdend is voor mij reden genoeg om vast in te schrijven voor de 950. :yahoo:

Kijk, dat is (weer) goed nieuws van TT.....vooral bij onze zuiderburen is het fijn om ook een werkende HDT te hebben :yahoo:

HD Traffic in Belgi

Alleen de vraag of ze die kosten er voor over hebben. Kan me voorstellen dat als je een auto van de zaak heb en je baas betaald het abonnement niet het nog de vraag is of je het er zelf voor over hebt.

Voor particulieren rijders is het zo wie zo veel geld.

Ik denk dat het veel meer succes zal hebben als ze de prijs flink verlagen.

Een prijsverlaging voor de LIVE services zal sowieso een gunstig effect hebben voor de consument.

Tot die tijd schaf ik LIVE services aan op "wanneer nodig" basis. :tongue:

Voorbeeldje: ik ga van 11 Juli tot 1 Augustus met vakantie, dan schaf ik 1 dag voor vertrek de LIVE services aan voor 1 maand.

Zo ben ik de hele vakantie verzekerd van up-to-date verkeersinfo.

Wel jammer dat Duitsland er pas in Augustus bij gaat komen, da's voor mij net 1 maand te laat. :yahoo:

Dus mijn Active RDS/TMC dock gaat gewoon mee.

Is er al een exacte datum bekend wanneer live ook in het buitenland te ontvangen is voor de go 740? Erg jammer dat tomtom dit pas in augustus beschikbaar maakt, net nadat de meeste mensen terugkomen van hun vakantie, terwijl de software wel al beschikbaar is. Ik was van plan een 740 te gaan kopen, maar nu twijfel ik heel erg of ik niet de nieuwe xl live moet kopen omdat ik eind juli een week naar Zwitserland op vakantie ga en een week later nog eens 2 weken naar Oostenrijk. Alleen mist de xl wel enkele opties die ik wel belangrijk vind voor een navigatie. Deze stomme zet van tomtom is voor mij ook een reden om te gaan kijken naar navigon met een goed werkende tmc.

Edited by mini7

Is er al wat meer duidelijk over de vraag of gebruikers met een losse HD Traffic Receiver ook in het buitenland gebruik kunnen gaan maken van HD Traffic?

Is er al wat meer duidelijk over de vraag of gebruikers met een losse HD Traffic Receiver ook in het buitenland gebruik kunnen gaan maken van HD Traffic?

Ik kom niet verder dan onderstaande reactie van TomTom support. Het lijkt erop dat de bezitters van een HD Traffic receiver in de steek gelaten worden aangaande roaming. Heb de vraag meerdere malen op een andere manier gesteld en steeds weer onderstaande reactie.

Wij vinden het zeer spijtig te moeten melden echter kunt u op de onderstaande site het antwoord op uw vraag terugvinden.

http://nl.support.tomtom.com/cgi-bin/tomto...amp;p_topview=1

Vraag

Kan ik HD Traffic in het buitenland gebruiken?

Antwoord

HD Traffic kan worden gebruikt in het land waar je het hebt gekocht.

Als je naar het buitenland gaat, kun je een RDS-TMC-Traffic-ontvanger gebruiken.

Klik hier voor meer informatie over TomTom Verkeersinfo-oplossingen: www.tomtom.com/9607.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge

Edited by copymaster

Zoals je >> hier << kan lezen, is de zaak nu vrij helder.

Voor de x40 bezitters komt er (medio dit jaar) de mogelijkheid om grensoverschrijdend gebruik te maken van de Live diensten

Voor de x20 en x30 gebruikers zit dit er (nog) niet in.

Voorbij de grenspaal is het dus snel einde oefening met de Live_service

Zoals je >> hier << kan lezen, is de zaak nu vrij helder.

Voor de x40 bezitters komt er (medio dit jaar) de mogelijkheid om grensoverschrijdend gebruik te maken van de Live diensten

Voor de x20 en x30 gebruikers zit dit er (nog) niet in.

Voorbij de grenspaal is het dus snel einde oefening met de Live_service

Dit heb ik inmiddels gelezen. Belachelijk dat ik het antwoord via een woordvoerder op een forum moet lezen terwijl ik van SD ontwijkenden antwoorden krijg.

Koers van TomTom is duidelijk en voor mij dus overstappen op TMC.