Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom LIVE wordt grensoverschrijdend

98 posts in this topic

Koers van TomTom is duidelijk en voor mij dus overstappen op TMC.

TMC bij Navigon werkt prima en kost je geen maandelijks abonnements geld.

en zoals in de berichten rondom de ONE XL XD te lezen is, sta je als x20 of x30 gerbuiker met HDT lekker in de kou... je mag 7.95 p/m voor HDT alleen in Nederland blijven betalen, terwijl alle gebruikers met een veel goedkopere XL LIVE model alle LIVE services in heel EUROPA krijgen...

Wat een belachelijk beleid.... het lijkt TomTom wel... :wink: :cray:

en zoals in de berichten rondom de ONE XL XD te lezen is, sta je als x20 of x30 gerbuiker met HDT lekker in de kou... je mag 7.95 p/m voor HDT alleen in Nederland blijven betalen, terwijl alle gebruikers met een veel goedkopere XL LIVE model alle LIVE services in heel EUROPA krijgen...

Wat een belachelijk beleid.... het lijkt TomTom wel... :dirol: :excl:

Voor 299 euro heb je er ook een , met 2 jaar Live. :blink:

Is dit weer misleidende reclame voor een tomtom of hebben ze het bij de helpdesk mis?? Ik kreeg als antwoord op mijn vraag over de grensoverschrijdende live services:

De diensten voor de XL live zijn meteen klaar voor gebruik in het buitenland, maar de ingebouwde simkaart zal pas in he derde kwartaal worden omgezet om roaming toe te staan. Ook op een nieuwe XL live is het dus vanaf het derde kwartaal pas mogelijk om de live services in het buitenland te gebruiken.

Dus als ik het goed begrijp..als je nu een xl live iq routes koopt heb je evengoed pas in augustus live in het buitenland?? Dit kan ik anders niet vinden in de nieuwsberichten op dit forum en op de tomtom site??

Weet iemand met zekerheid of je op de xl live ook pas in augustus over de grens hdt en live hebt, of dat dit al meteen werkt?

Weet iemand met zekerheid of je op de xl live ook pas in augustus over de grens hdt en live hebt, of dat dit al meteen werkt?

Ja, ik. De XL LIVE zal direct werken. De GO x40 zal pas in augustus gaan werken.

Je moet niet alles geloven wat de support schrijft joh... :dirol:

In duitsland word lifedinst van af juni voor alle landen actief'

Gr.heisie

Hab'zwar keinen Download angeboten bekommen, aber beim starten meines TTs kam gerade eine Nachricht durch (ich wusste garnicht, dass der sowas kann ):

"Ab Juni können die LIVE Services und ohne extra Kosten in allen LIVE Ländern genutzt werden! ..."

Voor 299 euro heb je er ook een , met 2 jaar Live. :dirol:

tuurlijk, voor 299 heb ik ook een 940 met een half jaar LIVE, maar daar gaat het niet om;

Heb nog geen 9 maanden geleden een 930 gekocht, dan ga ik toch niet nu weer een nieuwe kopen?

En alleen maar omdat ik graag zoals zovelen mijn HDT ook in het buitenland wil kunnen gebruiken, en daar OOK gewoon maandelijks voor wil betalen...

Moet toch niet zo moelijk zijn voor Tomtom om dat te begrijpen?

tuurlijk, voor 299 heb ik ook een 940 met een half jaar LIVE, maar daar gaat het niet om;

Heb nog geen 9 maanden geleden een 930 gekocht, dan ga ik toch niet nu weer een nieuwe kopen?

En alleen maar omdat ik graag zoals zovelen mijn HDT ook in het buitenland wil kunnen gebruiken, en daar OOK gewoon maandelijks voor wil betalen...

Moet toch niet zo moelijk zijn voor Tomtom om dat te begrijpen?

Dat begrijpen ze zeker , alleen hopen ze dat er toch mensen zijn die tijdens de vakantie over Live in

het buitenland willen beschikken en nog snel even de one XL Live aanschaffen. :dirol:

Ik kom niet verder dan onderstaande reactie van TomTom support. Het lijkt erop dat de bezitters van een HD Traffic receiver in de steek gelaten worden aangaande roaming. Heb de vraag meerdere malen op een andere manier gesteld en steeds weer onderstaande reactie.

Wij vinden het zeer spijtig te moeten melden echter kunt u op de onderstaande site het antwoord op uw vraag terugvinden.

http://nl.support.tomtom.com/cgi-bin/tomto...amp;p_topview=1

Vraag

Kan ik HD Traffic in het buitenland gebruiken?

Antwoord

HD Traffic kan worden gebruikt in het land waar je het hebt gekocht.

Als je naar het buitenland gaat, kun je een RDS-TMC-Traffic-ontvanger gebruiken.

Klik hier voor meer informatie over TomTom Verkeersinfo-oplossingen: www.tomtom.com/9607.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge

post-32075-1243465506_thumb.jpg

Dat begrijpen ze zeker , alleen hopen ze dat er toch mensen zijn die tijdens de vakantie over Live in

het buitenland willen beschikken en nog snel even de one XL Live aanschaffen. :dirol:

Toch begrijp ik deze redenatie van tomtom niet helemaal. Ze willen toch liever dat mensen hun veel duurdere topmodellen zoals de X40 kopen? Ik neem aan dat ze bij tomtom wel begrijpen dat niemand zo gek is om naast de X40 ook de XL Live gaan aanschaffen.

Zoals hierboven al vermeld wordt, in Duitsland komt live voor het buitenland al eerder beschikbaar. Bericht op Duitse tomtom site:

Die Geräte TomTom GO 940 LIVE und TomTom GO 740 LIVE werden automatisch und kostenlos f

Edited by mini7

@kingpin: ik kreeg via mijn GO LIVE binnen dat in Juni de LIVE dienst grensoverschrijdend wordt, dus mooi op tijd voor je vakantie in Augustus

Ja, ik. De XL LIVE zal direct werken. De GO x40 zal pas in augustus gaan werken.

Je moet niet alles geloven wat de support schrijft joh... :dirol:

Ik krijg net een bericht dat mijn GO LIVE diensten in Juni grensoverschrijdend worden

Toch begrijp ik deze redenatie van tomtom niet helemaal. Ze willen toch liever dat mensen hun veel duurdere topmodellen zoals de X40 kopen? Ik neem aan dat ze bij tomtom wel begrijpen dat niemand zo gek is om naast de X40 ook de XL Live gaan aanschaffen.

Zoals hierboven al vermeld wordt, in Duitsland komt live voor het buitenland al eerder beschikbaar. Bericht op Duitse tomtom site:

Die Geräte TomTom GO 940 LIVE und TomTom GO 740 LIVE werden automatisch und kostenlos f

Zou m bij voorkeur in NL kopen

Dat moet je sowieso doen, niet zozeer vanwege de LIVE services maar vanwege de spraakherkenning.

Die is vaak alleen maar in de spraak van het land van aankoop.

Als je de 740/940 in NL koopt staat alleen de BeNeLux stemmen er op.

Koop je hem in bijv. Duitsland dan staan de D-A-CH stemmen er op.

Dat moet je sowieso doen, niet zozeer vanwege de LIVE services maar vanwege de spraakherkenning.

Die is vaak alleen maar in de spraak van het land van aankoop.

Als je de 740/940 in NL koopt staat alleen de BeNeLux stemmen er op.

Koop je hem in bijv. Duitsland dan staan de D-A-CH stemmen er op.

Klopt maar als hij in duitsland veel goedkoper zou zijn zeg ik gewoon daar kopen want die nederlandse computerstemmen heb je er binnen no time bijgezet via TTH

Ik neem aan dat je de taal van de verkrege hd informatie ook gewoon kunt aanpassen? Of krijg je alles in het duits bij een in duitsland aangeschafte tomtom? Is de taal van de spraakherkenning ook in te stellen?

Ik neem aan dat je de taal van de verkrege hd informatie ook gewoon kunt aanpassen? Of krijg je alles in het duits bij een in duitsland aangeschafte tomtom? Is de taal van de spraakherkenning ook in te stellen?

Ik heb zo de indruk, dat je niet helemaal goed bezig bent. Volgens mij ben je van plan een Duitse 740 LIVE

aan te schaffen.

Als die veel goedkoper is dan de 299,- Euro van DIT Nederlandse? model en let wel, inclusief 2 jaar gratis kaart-updates t.w.v. 80,- Euro, dan heb ik niets gezegd.

Bij dezelfde leverancier de 740 voor een tientje minder, waardoor de keuze om voor de 940 te kiezen,

mij niet zo moeilijk lijkt.

:cray:

Edited by starsky

In Duitsland kost de go740 €330,- inclusief 2 jaar kaartupdate, zelfde prijs als bij gpsshop in nederland, alleen krijg je natuurlijk niet de 50 euro korting. Het enige voordeel wat ik dan wel heb is dat ik de live service vanaf juni in alle live landen kan ontvangen. Aangezien ik eind juli 4 weken op vakantie ga naar Zwitserland en Oostenrijk geef ik liever 50 euro meer uit voor deze extra dienst. Ik vind dat het Nederlandse tomtom de Nederlandse klant erg in de steek laat. Natuurlijk is er de mogelijkheid om de xl live te kopen, maar aangezien ik weet hoe erg tomtom de gebruikers van de voorlopers van de xl live in de steek heeft gelaten ga ik deze echt niet kopen.

Edited by mini7

In Duitsland kost de go740 ¤330,- inclusief 2 jaar kaartupdate, zelfde prijs als bij gpsshop in nederland, alleen krijg je natuurlijk niet de 50 euro korting. Het enige voordeel wat ik dan wel heb is dat ik de live service vanaf juni in alle live landen kan ontvangen. Aangezien ik eind juli 4 weken op vakantie ga naar Zwitserland en Oostenrijk geef ik liever 50 euro meer uit voor deze extra dienst. Ik vind dat het Nederlandse tomtom de Nederlandse klant erg in de steek laat. Natuurlijk is er de mogelijkheid om de xl live te kopen, maar aangezien ik weet hoe erg tomtom de gebruikers van de voorlopers van de xl live in de steek heeft gelaten ga ik deze echt niet kopen.

Je kunt die live services toch ook met een nederlandse tomtom grensoverschrijdend gebruiken volgens mij.

Ik heb zo de indruk, dat je niet helemaal goed bezig bent. Volgens mij ben je van plan een Duitse 740 LIVE

aan te schaffen.

Als die veel goedkoper is dan de 299,- Euro van DIT Nederlandse? model en let wel, inclusief 2 jaar gratis kaart-updates t.w.v. 80,- Euro, dan heb ik niets gezegd.

Bij dezelfde leverancier de 740 voor een tientje minder, waardoor de keuze om voor de 940 te kiezen,

mij niet zo moeilijk lijkt.

Ik weet niet waar, en bij wie in Duitsland de TT gekocht gaat worden.

Houd er wel rekening mee dat als je hem in bijv. een Duitse Mediamarkt koopt je in Nederland niet bij Mediamarkt voor garantiezaken hoeft aan te kloppen.

Garantie gaat sowieso een probleem opleveren indien in Duitsland of elders in het buitenland gekocht.

Mijn advies: gewoon in Nederland kopen die 740, het is al die rompslomp echt niet waard.

Je kunt die live services toch ook met een nederlandse tomtom grensoverschrijdend gebruiken volgens mij.

Behalve dan in Oostenrijk, wat natuurlijk ook niet kan met een Duitse uitvoering.

In Duitsland kost de go740 €330,- inclusief 2 jaar kaartupdate, zelfde prijs als bij gpsshop in nederland, alleen krijg je natuurlijk niet de 50 euro korting. Het enige voordeel wat ik dan wel heb is dat ik de live service vanaf juni in alle live landen kan ontvangen. Aangezien ik eind juli 4 weken op vakantie ga naar Zwitserland en Oostenrijk geef ik liever 50 euro meer uit voor deze extra dienst. Ik vind dat het Nederlandse tomtom de Nederlandse klant erg in de steek laat. Natuurlijk is er de mogelijkheid om de xl live te kopen, maar aangezien ik weet hoe erg tomtom de gebruikers van de voorlopers van de xl live in de steek heeft gelaten ga ik deze echt niet kopen.

De Nederlandse TomTom GO LIVE wordt net zo snel even grensoverschrijdend als de Duitse GO LIVE

Edited by afiets

De Nederlandse TomTom GO LIVE wordt net zo snel even grensoverschrijdend als de Duitse GO LIVE

Als dat zo is is het natuurlijk verstandiger om hem in Nederland te kopen... Maar tot nu toe zijn de berichten dat in Nederland grensoverschrijdende live services pas in augustus worden vrijgegeven en in Duitsland al in juni. Oostenrijk heeft voorlopig nog geen live service aanbod.

Als dat zo is is het natuurlijk verstandiger om hem in Nederland te kopen... Maar tot nu toe zijn de berichten dat in Nederland grensoverschrijdende live services pas in augustus worden vrijgegeven en in Duitsland al in juni. Oostenrijk heeft voorlopig nog geen live service aanbod.

Ik zou er niet zo'n punt van maken, je gaat een weekkie naar Zwitserland en 2 weken naar Oostenrijk.

Dat lukt ook wel zonder LIVES services hoor!.

:dirol:

Ik zou er niet zo'n punt van maken, je gaat een weekkie naar Zwitserland en 2 weken naar Oostenrijk.

Dat lukt ook wel zonder LIVES services hoor!.

:dirol:

Ja dat gaat natuurlijk, maar is wel beetje zuur dat je betaald voor iets dat je pas na je vakantie krijgt. Dan ga ik liever voor een goedkopere navigon met een veel betere tmc dan tomtom.