Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom LIVE wordt grensoverschrijdend

98 posts in this topic

Ja dat gaat natuurlijk, maar is wel beetje zuur dat je betaald voor iets dat je pas na je vakantie krijgt.

??????????????????????

Edited by holyhead

Ja dat gaat natuurlijk, maar is wel beetje zuur dat je betaald voor iets dat je pas na je vakantie krijgt. Dan ga ik liever voor een goedkopere navigon met een veel betere tmc dan tomtom.

Dat is echter gedeeltelijk waar, je betaald wel voor het gebruik in NL van de LIVE Services.

Dat het in CH niet werkt op het moment dat jij er bent is alleen vervelend, maar geen doodwond.

In A gaan er voorlopig nog geen LIVE Services komen, dus daar zal je sowieso mee moeten leven.

En of de TMC van Navigon beter is dan de HD-T van Tomtom? Daar lopen de meningen over uiteen.

Het is echter wel zo: TMC verkeersinfo is beter dan geen verkeersinfo, maar daar heb je geen Navigon voor nodig.

Dat lukt met een TMC Active Dock bij de 740/940 ook wel.

Deze Dock is o.a. te koop bij TT zelf of bij GPSShop.nl a ¤ 82,-

Komt nog bij dat Tomtom regelmatig nieuwe NavCores uitbrengt om (gratis) nieuwe functies aan je TT toe te voegen.

Dit kun je bij Navigon wel vergeten of, zoals bij de 8110, alleen tegen betaling.

En ik spreek, als voormalig Navigonbezitter, helaas uit ervaring.

Edited by Kingpin

Komt nog bij dat Tomtom regelmatig nieuwe NavCores uitbrengt om (gratis) nieuwe functies aan je TT toe te voegen.

Dit kun je bij Navigon wel vergeten of, zoals bij de 8110, alleen tegen betaling.

En ik spreek, als voormalig Navigonbezitter, helaas uit ervaring.

Nu ben ik geen fan van Navigon, maar ik vraag mij af wat je bedoeld met *nieuwe functies* bij een nieuwe NC op een TT :dirol:

Ze halen eerder functies weg (routeplanner e.d.) dan dat er bij komen.

En ik hoef jou niet te vertellen dat we al bijna een jaar lang gedonder hebben met diverse NC's voor enkele types TT :laugh:

Ik rijd ook niet voor niks (op aanraden van, ik dacht, Navidrama) met een veroudere NC op mijn Go 930 ? :dirol:

Die overigens prima werkt, geen problemen te bekennen. :good:

Edited by BramvT

Nu ben ik geen fan van Navigon, maar ik vraag mij af wat je bedoeld met *nieuwe functies* bij een nieuwe NC op een TT :dirol:

Ze halen eerder functies weg (routeplanner e.d.) dan dat er bij komen.

Ik kan gewoon over een routeplanner beschikken op mijn 740.

Jij niet dan?

En wat die Navcores betreft, waarvoor dienen die anders dan?

- Om eerdere implementaties (beter) aan het werk te krijgen?

- Om implementaties die al werken, stabieler te krijgen?

Ik kan gewoon over een routeplanner beschikken op mijn 740.

Jij niet dan?

Ja, nu wel een routeplanner...maar het is wel anders geweest bij de gewone One.

We hebben de afgelopen paar jaar verschillende nieuwe navcores gehad, maar steeds weer hoorde je de klacht dat er geen bal was veranderd....nog steeds dezelfde optie's. :dirol:

Die overigens genoeg voor mij zijn hoor...maar men experimenteert niet voor niks met andere NC's op hun TT, je leest er genoeg over hier.

Edited by BramvT

Dat kun je me niet kwalijk nemen, de 740 LIVE is mijn eerste TT.

Hoe het bij andere TT modellen zat kon ik ook niet weten.

Je bedoelt vanaf de One III, met alleen de interne geheugentjes.

De eerste One en de One Second Edition met de SD kaart-sloten hadden/hebben ze wel.

Toch moet de reisplanner, op de 1 of andere manier in de software zitten en niet in de hardware.

Voorbeeld voor die gedachtengang is bijvoorbeeld de software van Navigator 6 voor Mobiel,

daar zit die reisplanner toch ook in. Maar kan het verkeerd zien.

:dirol:

Edited by starsky

Toch moet de reisplanner, op de 1 of andere manier in de software zitten en niet in de hardware.

Voorbeeld voor die gedachtengang is bijvoorbeeld de software van Navigator 6 voor Mobiel,

daar zit die reisplanner toch ook in. Maar kan het verkeerd zien.

Ja zou ik ook denken. Ik weet wel dat met succes door mensen van een ander forum software is gezet op de One III en IV met reisplanner. Het zijn echter SE versies. De nieuwe one IQ hebben ook een reisplanner.

Edited by holyhead

De nieuwe one IQ hebben ook een reisplanner.

Zo zie je maar, dat ze van TomTom hier vrij aardig de boel in de gaten houden en dat er toch naar ons

geluisterd wordt, voorbeelden te over.

:dirol:

Zo zie je maar, dat ze van TomTom hier vrij aardig de boel in de gaten houden en dat er toch naar ons

geluisterd wordt, voorbeelden te over.

Dat is ze maar geraden ook :wink:

Ach ja, als ik kritiek op ze op zal ik dat niet schuwen, maar prijs ze ook de hemel in als ze dat verdienen.

Ik zeg je dat met het steeds drukker wordende verkeer (wat al jaren aan de gang is natuurlijk) en de daarbij behorende files.....die HDT i.i.g. een gouden greep is geweest.

Het had wat opstartproblemen, maar mijn draadje met ervaringen HDT is de laatste tijd erg stil...en dat zegt wel genoeg lijkt me :wink:

Daar kan geen enkel merk tegenop....TENZIJ er een merk is, wat met een soortgelijke info komt (zoals TMC) waarmee je ook files kunt zien in binnensteden en N wegen e.d....en dan ook nog gratis graag. :excl:

Enige kritiekpunt is wel dat HDT soms, wanneer ik door filemeldingen een andere route wil kiezen en de HDT (of is het nou de NC ??) , mij laat weten dat er geen andere route mogelijk is..wat dus niet klopt.

Dat had ik 1,5 week geleden aan de hand op de A2 richting Utrecht (bestemming Zeist !)...het was weer eens een puinhoop tussen Breukelen en Utrecht centrum en ik wilde dus via afslag Hilversum rijden....niet mogelijk volgens TT :unknw:

Uiteraard nam ik wel die afslag en dacht....je zoekt het maar effe uit, ik hoor Eva vanzelf wel weer....en Ja hoor, daar was ze :wink:

Dus ook TT verkeerd nog steeds in een leerproces denk ik :blush:

Edited by BramvT

Wat mij met die HD-T opvalt is dat je er hier relatief weinig klachten over hoort, oke er gaat wel eens iets mis.

Ga je echter bij onze oosterburen kijken dan is het "Chaos ohne ende" aan die kant.

Ik hou me hart vast als de boel grensoverschrijdend wordt want wat staat ons te wachten?

Waar kan dat in liggen? :wink:

het is immers hetzelfde systeem?

Edited by Kingpin

Wat mij met die HD-T opvalt is dat je er hier relatief weinig klachten over hoort, oke er gaat wel eens iets mis.

Ga je echter bij onze oosterburen kijken dan is het "Chaos ohne ende" aan die kant.

Waar kan dat in liggen? :wink:

het is immers hetzelfde systeem?

Misschien meer HDtraffic gebruikers. In Nederland zijn er ongeveer 60.000 gebruikers. En anders zeuren de Duitsers misschien meer dan de Hollanders (hoewel lijkt me sterk). :excl:

Volgens mij is grensoverschrijdend al gestart.

Ik krijg thuis bij een route van Limburg naar Keulen een vertaging van 1 minuut te zien.

Als ik de details oproep blijkt dit in Keulen zelf te zijn.

Het werkt dus internationaal.

Ik krijg thuis bij een route van Limburg naar Keulen een vertaging van 1 minuut te zien.

Leuk, maar zou dat met je Vodafone SIM ook nog werken als je eenmaal dik in Duitsland zit ? :wink:

Dus zou hij dan ook nog nieuwe files ontvangen ?

Ik ga dat morgen ook eens voor de deur uitproberen...kies wel een route naar Munchen of zo :excl:

Edited by BramvT

'het werkt dus internationaal' is nog niet de conclusie: wat je ziet is verkeersinfo in dld terwijl jij in NL bent. Waar het uiteindelijk om gaat is dat je de dld info krijgt als je in dld bent. dus je moet even de grens over om dat zeker te weten. ik denk dat ie dat nog niet doet, je moet nog even wachten tot augustus: http://www.tomtom.com/page/LIVE_abroad

in de loop van Augustus 2009 kun je TomTom LIVE-services ontvangen in andere LIVE-landen met een naadloze overgang wanneer je de grenzen van deze landen overgaat! Zonder extra kosten!

Wat moet je hiervoor doen?

Niets - als je al een betaald abonnement op LIVE-services hebt of je proefabonnement nog gebruikt, kan je navigatiesysteem in de loop van augustus LIVE-services in heel Nederland, Groot-Brittanni

Als je even doorleest .... ze kunnen daar niet rekenen.... hahaha

Hoe vernieuw je je abonnement?

Er zijn twee eenvoudige manieren om je abonnement op LIVE-services te vernieuwen.

1. Voor ¤ 9,95 per maand kun je een doorlopend abonnement aanschaffen via TomTom HOME.

Meer informatie over TomTom HOME.

2. Je kunt kiezen voor een prepaid abonnement van zes maanden voor ¤ 59,95 of van twaalf maanden voor ¤ 99,95.

Deze abonnementen kun je aanschaffen via TomTom HOME, onze webwinkel of bij een winkel bij jou in de buurt.

iedereen die dus een 12 maanden prepaid koopt voor 99,95 betaalt dus maar ¤ 8,33 per maand.

lijkt me niet moeilijk kiezen zo.... je bent gek als je een doorlopend abonnement neemt a... ¤ 19,45 duurder.

Als je even doorleest .... ze kunnen daar niet rekenen.... hahaha

Hoe vernieuw je je abonnement?

Er zijn twee eenvoudige manieren om je abonnement op LIVE-services te vernieuwen.

1. Voor ¤ 9,95 per maand kun je een doorlopend abonnement aanschaffen via TomTom HOME.

Meer informatie over TomTom HOME.

2. Je kunt kiezen voor een prepaid abonnement van zes maanden voor ¤ 59,95 of van twaalf maanden voor ¤ 99,95.

Deze abonnementen kun je aanschaffen via TomTom HOME, onze webwinkel of bij een winkel bij jou in de buurt.

iedereen die dus een 12 maanden prepaid koopt voor 99,95 betaalt dus maar ¤ 8,33 per maand.

lijkt me niet moeilijk kiezen zo.... je bent gek als je een doorlopend abonnement neemt a... ¤ 19,45 duurder.

Je bent altijd gek als je een doorlopend abo neemt.Ik neem aan dat dat ook devicegebonden is.Dus als je tomtom gestolen word of hij gaat stuk zit je met een abo waar je niks mee kunt.

Je bent altijd gek als je een doorlopend abo neemt.Ik neem aan dat dat ook devicegebonden is.Dus als je tomtom gestolen word of hij gaat stuk zit je met een abo waar je niks mee kunt.

dat valt dan weer mee... opzegtermijn 1 maand en bij prepaid ben je het gewoon kwijt.

Leuk, maar zou dat met je Vodafone SIM ook nog werken als je eenmaal dik in Duitsland zit ? :good:

Dus zou hij dan ook nog nieuwe files ontvangen ?

Ik ga dat morgen ook eens voor de deur uitproberen...kies wel een route naar Munchen of zo :wink:

Je hebt inderdaad gelijk. Ik ben vandaag in Duitsland geweest en op de plek waar ik normaal de SMSjes ontvang van 'Welkom in Duitsland' viel ook de verbinding met LIVE weg. Ik ben op het verkeerde been gezet omdat ik dacht dat ik in het begin geen files in Duitsland zag op m'n 740 LIVE en nu wel. Ze zijn in een straal van ca 200km zichtbaar. Ik dacht dat ik de vorige week alleen maar die van Nederland zag. :smile:

dat valt dan weer mee... opzegtermijn 1 maand en bij prepaid ben je het gewoon kwijt.

Ik ben een slechte kleine lettertjes lezer.

Is het mogelijk om maar voor

Dat is juist een voordeel van dat abonnement: dat wordt per 10e per maand afgeboekt en je kunt met 1 maand opzegtermijn stopzetten. het zou pas balen zijn als je 3 jaar vooruit had betaald, wordt ie gestolen of gaat ie stuk dan zit je met een dienst waar je niks mee kunt.

Je hebt inderdaad gelijk. Ik ben vandaag in Duitsland geweest en op de plek waar ik normaal de SMSjes ontvang van 'Welkom in Duitsland' viel ook de verbinding met LIVE weg. Ik ben op het verkeerde been gezet omdat ik dacht dat ik in het begin geen files in Duitsland zag op m'n 740 LIVE en nu wel. Ze zijn in een straal van ca 200km zichtbaar. Ik dacht dat ik de vorige week alleen maar die van Nederland zag. :rolleyes:

Ik ben een slechte kleine lettertjes lezer.

Is het mogelijk om maar voor