Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Voordeelactie voor TomTom ONE XL HD

63 posts in this topic

Geplaatst nieuws:

Nu op jouwNAV:
Voordeelactie voor TomTom ONE XL HD
TomTom biedt iedereen met een ONE XL HD Traffic of losse HD Traffic-ontvanger binnenkort de mogelijkheid voordelig over te stappen op de nieuwe XL LIVE.

Klik op de kop om dit nieuwsbericht te lezen...

Klik op 'REAGEER' als je op dit nieuwsbericht wilt reageren...

De redactie

Anderhalf jaar geleden heb ik 359 euro betaald voor mijn XL ONE HDT. Sinds een paar maanden betaal ik 7,95 euro per maand voor HDT (ik heb twee maanden kado gekregen na klachten). Ik voel er niets voor om weer 299 euro neer te leggen, want dat is toch weer veel geld. Uiteraard speelt TomTom aardig in op het vakantiegeld, maar ik ga er niet in trappen.

Kortom: de actie valt me wat tegen ... :wink:

Anderhalf jaar geleden heb ik 359 euro betaald voor mijn XL ONE HDT.Ik voel er niets voor om weer 299 euro neer te leggen, want dat is toch weer veel geld, maar ik ga er niet in trappen.

Je hebt groot gelijk.

:wink:

ik weet het niet, als je die 10 euro toch moet betalen, kost de tomtom maar 60 euro, hoewel 24 maanden kost minder op de tomtom site 200 euro. dus 99 euro voor een nieuwe tomtom. het blijft een hoop geld in 1 keer maar voor 99 euro een nieuw device/kaarten/functies. Geen slechte deal, zeker niet als je, je oude device mag houden, mag dit?

dat bedoel ik nou...

Ik heb een GO930 HDT, het TOPmodel van nog geen jaar geleden, met alles erop en eraan, en ik wil natuurlijk helemaal geen ONE XL LIVE... niet voor 100, niet voor 200 en ook niet voor 299 euro.

Het enige wat ik wel wil is dat mijn HD traffic op mijn GO930 ook buiten Nederland gaat werken, is dat nou zoveel gevraagd???

Kortom, een waardeloze actie weer voor de x20 en X30 bezitters met HDT... :wink:

...zeker niet als je, je oude device mag houden, mag dit?

Ja

Het enige wat ik wel wil is dat mijn HD traffic op mijn GO930 ook buiten Nederland gaat werken, is dat nou zoveel gevraagd???

Wat zeur je nou man. Je hebt toch nog steeds waar je voor hebt betaald? Een prima werkende HD Traffic binnen Nederland. :dirol:

:blink:

Hallo ? waren we deze vergeten ?

http://www.gpsshop.nl/product/60025/tomtom...d.html?ref=2529

Ontvang geld retour!

Schaf nu een TomTom GO 940 LIVE of een TomTom GO 740 LIVE aan en u ontvangt een deel van het aankoopbedrag retour op uw bankrekening. Bij de GO 740 LIVE ontvangt u ¤ 50,- en bij de GO 940 LIVE krijgt u ¤ 100,-. U kunt aanspraak maken op het bedrag door een formulier in te vullen via de actiepagina, waar ook de actievoorwaarden vermeld staan. Deze actie loopt tot en met 14 juni 2009.

Dus dan heb ik een 940 LIVE voor 299 euro en een gratis update naar 8.30 qua kaarten en 6 maanden LIVE gratis.

Omdat mijn 920 nu echt wel wat gehavend is door intensief gebruik gebruik ik mijn 940 nu voor het werk, wat ik liever niet doe, maar reparaties kosten me ook al dik 175 tot 200 euro voor een schermpje vervangen en de lineout weer vast zetten :excl:

HDT is hier ook al verlopen nu, dus kan ik net zo goed nog een 940 kopen :excl:

Na die 6 maanden kan ik altijd nog 99,95 voor 1 jaar uitgeven indien nodig.

Ik snap ook niet hoe hun op 239 komen, want ik kom op 199,90 voor 2 jaar.

Wat zou ik dan nog als voordeel moeten zien ?

De 940 LIVE is veruit beter dan One XL LIVE voor een iets hogere prijs, maar als je de cashback actie mee rekent dan wordt het prijs verschil relatief klein als we de extra 1,5 jaar live even buiten beschouwing laten.

Wat me nog steeds verbaast is dat men op LIVE blijft hameren, terwijl menig gebruiker alleen HD Traffic wil gebruiken :dirol:

Wat me nog steeds verbaast is dat men op LIVE blijft hameren, terwijl menig gebruiker alleen HD Traffic wil gebruiken :dirol:

Klopt helemaal! Zoals ik al eerder beschreef heb ik een HD Traffic Receiver gekocht en geen LIVE Services Receiver.

Waarom kan TomTom niet 'gewoon' voor deze gebruikers 2 abonnementen aanbieden:

1) 7,95 HD Traffic alleen in NL (zoals het nu is)

2) 8,95 HD Traffic in NL + buitenland

Opvolgend hierop heb je dan voor 9,95 het complete LIVE Services abonnement.

Maar goed, we kunnen blijven zeuren denk ik. We hebben inderdaad destijds een HD Traffic receiver of TomTom ONE HD Traffic aangeschaft waarvan we wisten dat het alleen in Nederland zou werken. Het is echter uitermate jammer dat TomTom deze 'pioniers' van HD Traffic / LIVE services niet beloond door hen met behoud van de huidige apparatuur toegang te geven tot deze dienst in het buitenland.

Het is echter uitermate jammer dat TomTom deze 'pioniers' van HD Traffic / LIVE services niet beloond door hen met behoud van de huidige apparatuur toegang te geven tot deze dienst in het buitenland.

Zaken zijn zaken , als je Live mee op vakantie wilt nemen moet je toch even in de buidel tasten,

of voor de x40 bezitters wachten tot na de vakantie. :dirol:

Zaken zijn zaken , als je Live mee op vakantie wilt nemen moet je toch even in de buidel tasten,

of voor de x40 bezitters wachten tot na de vakantie. :dirol:

Tja, grensoverschrijdend HD Traffic zou voor ook ideaal zijn als je in een grensgebied woont (zoals ik) :-)

Ik wacht wel op de speciale prijs voor de x50 met 2 jaar Live. :dirol:

Inderdaad, ze moeten daar bij de paarse broeken van TT zo onderhand toch wel weten dat de Hollanders vooral geinteresseerd zijn in HDT....en niet in al die flauwekul van waar de goedkoopste tankstations staan (iig NOOIT langs de snelweg :excl: )...dan klik ik eenvoudig even op Nuttige plaats-dichtbij, benzinestation en dan kom je er snel genoeg achter of dat een witte pomp is of ook een merkpomp....mocht je echt nog een paar eurocenten willen besparen, pak je een andere pomp in de buurt.

Laat staan die weerberichten, wat moet ik daarmee ? :blink:

Nog even en TT gaat seksboerderijen ook nog doorgeven :rofl:

Nee....degenen die veel op de weg zitten, zijn vooral geinteresseerd in een goed werkende HDTraffic...vooral ook de filemeldingen IN steden en N-wegen vind ik zeer belangrijk, want die hoor je niet op een radiostation :excl:

Edited by BramvT

ik weet het niet, als je die 10 euro toch moet betalen, kost de tomtom maar 60 euro, hoewel 24 maanden kost minder op de tomtom site 200 euro. dus 99 euro voor een nieuwe tomtom. het blijft een hoop geld in 1 keer maar voor 99 euro een nieuw device/kaarten/functies. Geen slechte deal, zeker niet als je, je oude device mag houden, mag dit?

Dat is waar, maar om nu maar 299 euro uit te geven terwijl ik er 18 maanden terug ook al 359 euro aan uit heb gegeven, gaat me te ver. Bij mijn vorige TomTom (GO 700) wilde TomTom me net buiten de garantie ook niet fatsoenlijk helpen, daarom heb ik er geen zin in om de kas van TomTom nu weer te gaan spekken terwijl ik een device heb dat niet eens echt oud is.

Iemand trouwens een idee wat de XL Live gaat kosten zonder korting?

Ook ik ben het hier helemeel mee eens.

Geef iedereen de mogelijkheid een abbonnement op HD Taffic Europa te nemen, met gebruik van een interne of losse HDT ontvanger. Want ik ga mijn 920 (waarvoor ik reeds een kaartabonnement heb) echt nog niet omruilen voor een XL LIVE IQ Routes Edition

Tja, ik zou nog steeds het liefst gewoon de ouderwetse Traffic dienst via bluetooth en GPRS via mijn eigen mobiele telefoon nog binnenhalen, zoals voor HD-traffic ook mogelijk was. Met mijn flat-fee mobiel internet kost het me nauwelijks iets.

Maarja, daar is TomTom mee gestopt, net als ze nu stoppen met HD-traffic. Dat is de vooruitgang.

Wat zeur je nou man. Je hebt toch nog steeds waar je voor hebt betaald? Een prima werkende HD Traffic binnen Nederland. :blink:

Ik heb bij Tomtom het meest geavanceerde top-model gekocht met deur-tot-deur navigatie en geheel Europa en Noord-Amerika,met daarbij als extra dat ik voor 7.95 per maand via HDT zeer actuele verkeersinforrmatie kan ontvangen.

Deze HDT is met heel veel bombarie aangekondigd, waarbij de suggestie is gewekt dat het eerst alleen in Nederland werkt maar snel daarna ook voor de rest van Europa beschikbaar zou komen.

Nu is het zover, en krijgen niet alleen gebruikers van de nieuwste topmodellen deze mogelijkheid (x40), maar wordt er ook nog eens een model in het middensegment geintroduceerd die deze opties heeft.

Het enige wat gevraagd wordt door de gebruiikers van de duur gekochte recente x20 en x30 HDT modellen, of ze aub ook, uiteraard tegen maandelijkse betaling, gebruik mogen maken hiervan, iets wat technisch niet zo moeilijk moet zijn (HDT receiver geschikt gemaakt voor Roaming HDT en/of Live HDT)

Is dat nou echt teveel gevraagd? Zou toch juist attent zijn als TomTom op die manier zijn "beste' klanten waardering geeft, en ook nog extra inkomsten kan binnenkrijgen met de verkoop van extra roaming live abonnnementen?

Maar goed, blijkbaar ziet TomTom dit niet, en ook Pronto niet...maar die zie ik wel vaker overdreven positief reageren over TomTom, zijn botte reactie ("wat zeur je nou man...") is wat dat betreft een typerende TomTom reactie... :dirol:

Kortom, een waardeloze actie weer voor de x20 en X30 bezitters met HDT... :dirol:

Helemaal onverkort mee eens. Een waardeloze actie! :cray:

Deze HDT is met heel veel bombarie aangekondigd, waarbij de suggestie is gewekt dat het eerst alleen in Nederland werkt maar snel daarna ook voor de rest van Europa beschikbaar zou komen.

Zelfs nu nog, als ik op de tomtom site kijk staat er bij de inhoud van de HD Traffic ontvanger

Snel op weg met TomTom HD Traffic Europe.

Waarom zou er 'Europe' op staan als dit niet in een later stadium beschikbaar komt.

Misschien kan iemand die zo'n ontvanger heeft eens kijken wat er op deze kaart staat over ontvangst in Europa????

Ook op deze pagina, wordt uitgelegd dat HD Traffic in het buitenland kan worden ontvangen. Pal ernaast staat reclame: Verleng je HD Traffic abonnement... De link lijkt dan toch logisch???

Edited by WJvdR

Ook op deze pagina, wordt uitgelegd dat HD Traffic in het buitenland kan worden ontvangen. Pal ernaast staat reclame: Verleng je HD Traffic abonnement... De link lijkt dan toch logisch???

Je hebt helemaal gelijk, letterlijk staat hier:

"Rijden naar het buitenland is geen probleem, je TomTom navigatiesysteem kan HD Traffic ook ontvangen in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk."

Met meteen daarnaast:

"¤ 7, 95

p/m

Verleng je HD Traffic abonnement

Verleng je HD Traffic service voor je ONE XL HD Traffic of je HD Traffic Receiver"

post-32075-1243465190_thumb.jpg

Je hebt helemaal gelijk, letterlijk staat hier:

"Rijden naar het buitenland is geen probleem, je TomTom navigatiesysteem kan HD Traffic ook ontvangen in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk."

Interessant zeg! Laat ze dat maar eens uitleggen bij TomTom...

Interessant zeg! Laat ze dat maar eens uitleggen bij TomTom...

Daar zal als volgt een draai aan worden gegeven: alle op de website 'actuele' producten met HD Traffic kunnen over de grens HD Traffic ontvangen.

Bovenstaande klopt, want: de actuele producten met HD Traffic zijn de 940 LIVE, de 740 LIVE en de XL LIVE IQ Routes. Die hebben de mogelijkheid om in het buitenland HD Traffic te ontvangen. Voor de 940 en de 740 moet deze mogelijkheid alleen nog worden ingeschakeld/geactiveerd (in augustus), de XL LIVE IQ Routes is nog niet beschikbaar, maar heeft de roaming functionaliteit al wel direct vanuit de winkel.

Zoals ik elders op het forum al schreef: helaas moet je als consument erg bewust zijn van hetgeen in marketing uitingen wordt gebezigd. Niet alles is bedoeld zoals je denkt of hoopt dat het is!