Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: Voordeelactie voor TomTom ONE XL HD

63 posts in this topic

Daar zal als volgt een draai aan worden gegeven: alle op de website 'actuele' producten met HD Traffic kunnen over de grens HD Traffic ontvangen.

Bovenstaande klopt, want: de actuele producten met HD Traffic zijn de 940 LIVE, de 740 LIVE en de XL LIVE IQ Routes. Die hebben de mogelijkheid om in het buitenland HD Traffic te ontvangen. Voor de 940 en de 740 moet deze mogelijkheid alleen nog worden ingeschakeld/geactiveerd (in augustus), de XL LIVE IQ Routes is nog niet beschikbaar, maar heeft de roaming functionaliteit al wel direct vanuit de winkel.

Zoals ik elders op het forum al schreef: helaas moet je als consument erg bewust zijn van hetgeen in marketing uitingen wordt gebezigd. Niet alles is bedoeld zoals je denkt of hoopt dat het is!

Jouw redenering van alleen "actuele" producten klopt niet helemaal. De HD Traffic Receiver wordt nog steeds aangeboden door TomTom en is dus actueel. Ik hoop dat TomTom jouw redenering volgt dan ben ik als HD Traffic Receiver geholpen en rij ik binnenkort ook file vrij door Europa

Ik hoop dat TomTom jouw redenering volgt dan ben ik als HD Traffic Receiver geholpen en rij ik binnenkort ook file vrij door Europa

Zoveel als mogelijk filevrij. Er zullen altijd kilometers lange files zijn die ook met HDT niet ontweken kunnen worden.

Jouw redenering van alleen "actuele" producten klopt niet helemaal. De HD Traffic Receiver wordt nog steeds aangeboden door TomTom en is dus actueel. Ik hoop dat TomTom jouw redenering volgt dan ben ik als HD Traffic Receiver geholpen en rij ik binnenkort ook file vrij door Europa

De tekst op de TomTom website luidt:

"Rijden naar het buitenland is geen probleem, je TomTom navigatiesysteem kan HD Traffic ook ontvangen in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk."

De HD Traffic receiver is geen TomTom navigatiesysteem.

Nogmaals: helaas moet je als consument erg bewust zijn van hetgeen in marketing uitingen wordt gebezigd. Niet alles is bedoeld zoals je denkt of hoopt dat het is! Ook bij TomTom zijn ze er meester in om onduidelijke communicatie naar hun klanten te ventileren.

Jij noemt het marketing, ik zou eerder spreken van grove misleiding danwel boerenbedrog...

En aangezien ik nog steeds de klant ben, bepaal ik zelf wat ik daar van vind, en niet de marketing-jongens van TomTom. Ik denk dat TomTom eerst nog veel meer marktaandeel moet verliezen voordat ze dat misschien eindelijk eens gaan beseffen. En dat heb ik het nog niet eens over de belaberde kwaliteit van de updates die iedere keer opnieuw grote problemen veroorzaken bij velen.

Een beetje consument kijkt tegenwoordig niet alleen op de blijkbaar leugenachtige website van de producent, maar doet ook een rondje websites en forums voor hij besluit tot aankoop.

En als je dan dit soort berichten tegenkomt, in veelvoud, iedere keer weer, waarbij TomTom zijn klanten na de aanschaf van hun device al snel bij het grof vuil zet, dan vraag je je wel drie keer af of je wel (opnieuw) klant wil zijn van dit bedrijf...

Een beetje consument kijkt tegenwoordig niet alleen op de blijkbaar leugenachtige website van de producent, maar doet ook een rondje websites en forums voor hij besluit tot aankoop.

Tja, en dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. Je moet kunnen vertrouwen op hetgeen je leest in de informatie van de producent/leverancier en dat is nog wel eens anders. (wat een open deur...)

We zien hier uiteraard graag veel bezoekers, maar het zou niet nodig moeten zijn dat wij hier de informatie die de gebruikers (als klant) bij de bron missen alsnog uit de doeken moeten doen.

Zonder arrogant te worden, als we begin deze week niet bij TomTom waren gaan navragen over de toekomst van de ONE XL HDT of het gebruik van HD Traffic in het buitenland met de HD Traffic accessoire, hadden we met zijn allen nog in het duister getast. Op eerdere vragen van klanten via de helpdesk kwamen er alleen vage antwoorden (die komen er op dit moment m.b.t. dit onderwerp overigens nog). Wat dat betreft is er bij TomTom (en bij veel meer bedrijven) nog veel te verbeteren aan duidelijkheid en eenduidigheid van de communicatie naar de klanten waar hun voortbestaan van af hangt.

Wat een mooie aanbieding! Ik wilde toch nog gebruik gaan maken in de toekomst van HD Traffic en dat het een oudere kaart is heb ik nog nooit gemerkt. Dus nu is het even slikken voor zo'n groot bedrag, maar uitgespreid over 2 jaar heb ik eigenlijk een hele voordelig tomtom. Het is dan wel niet uit het hogere segment, maar volgens mij merk je daar niet zoveel van. Ik geef mijn 'oude' ONEXL HDT wel aan mijn vriendin, heb ik een mooie nieuwe erbij die het op vakantie ook nog is doet!

Ik snap niet waarom er altijd zoveel mensen klagen. Dit is toch eigenlijk een hele goede aanbieding en je wordt er helemaal niet toe verplicht, want in juli komt er een update voor de software voor nieuwe kaarten.

Dus mensen, wanneer je niet een nieuwe tomtom wilt, geef deze aanbieding dan door aan vrienden! Ik zou er erg blij mee zijn! :rofl:

Niet altijd gelijk zo negatief, zij doen ook hun best ;)

Wat een mooie aanbieding! Ik wilde toch nog gebruik gaan maken in de toekomst van HD Traffic en dat het een oudere kaart is heb ik nog nooit gemerkt. Dus nu is het even slikken voor zo'n groot bedrag, maar uitgespreid over 2 jaar heb ik eigenlijk een hele voordelig tomtom. Het is dan wel niet uit het hogere segment, maar volgens mij merk je daar niet zoveel van. Ik geef mijn 'oude' ONEXL HDT wel aan mijn vriendin, heb ik een mooie nieuwe erbij die het op vakantie ook nog is doet!

Ik snap niet waarom er altijd zoveel mensen klagen. Dit is toch eigenlijk een hele goede aanbieding en je wordt er helemaal niet toe verplicht, want in juli komt er een update voor de software voor nieuwe kaarten.

Dus mensen, wanneer je niet een nieuwe tomtom wilt, geef deze aanbieding dan door aan vrienden! Ik zou er erg blij mee zijn! :rofl:

Niet altijd gelijk zo negatief, zij doen ook hun best ;)

volgens mij heb je de discussie niet helemaal gevolgd en/of begrepen, het gaat hier om de x20 en x30 gebruikers met HDT, niet om de ONEXL HDT gebruikers. Voor deze laatste is dit wellicht een leuke optie, MITS ze inderdaad al van plan waren 2 jaar HDT danwel nu LIVE te gaan gebruiken.

En dat ze hun best doen, daar verschillen de meningen hier behoorlijk over... :blush:

volgens mij heb je de discussie niet helemaal gevolgd en/of begrepen, het gaat hier om de x20 en x30 gebruikers met HDT, niet om de ONEXL HDT gebruikers. Voor deze laatste is dit wellicht een leuke optie, MITS ze inderdaad al van plan waren 2 jaar HDT danwel nu LIVE te gaan gebruiken.

En dat ze hun best doen, daar verschillen de meningen hier behoorlijk over... :rofl:

Volgens mij heb jij de discussie niet gevolgd. Het gaat tenslotte ook om de TT One XL HD traffic. Dat is zelfs het nieuwsbericht waarmee dit topic is aangemaakt.

Volgens mij heb jij de discussie niet gevolgd. Het gaat tenslotte ook om de TT One XL HD traffic. Dat is zelfs het nieuwsbericht waarmee dit topic is aangemaakt.

zucht...

HD Traffic-ontvanger

Bovenstaande aanbod is overigens ook geldig voor eigenaren van een losse HD Traffic-ontvanger die al weer enige tijd als accessoire voor de GO x20- en x30 te koop is. Ook zij kunnen dus voor ¤ 299,- een nieuwe XL Live inclusief twee jaar LIVE-diensten aanschaffen.

dat bedoel ik nou...

Ik heb een GO930 HDT, het TOPmodel van nog geen jaar geleden, met alles erop en eraan, en ik wil natuurlijk helemaal geen ONE XL LIVE... niet voor 100, niet voor 200 en ook niet voor 299 euro.

Het enige wat ik wel wil is dat mijn HD traffic op mijn GO930 ook buiten Nederland gaat werken, is dat nou zoveel gevraagd???

Kortom, een waardeloze actie weer voor de x20 en X30 bezitters met HDT... :rofl:

Ik heb bij Tomtom het meest geavanceerde top-model gekocht met deur-tot-deur navigatie en geheel Europa en Noord-Amerika,met daarbij als extra dat ik voor 7.95 per maand via HDT zeer actuele verkeersinforrmatie kan ontvangen.

Deze HDT is met heel veel bombarie aangekondigd, waarbij de suggestie is gewekt dat het eerst alleen in Nederland werkt maar snel daarna ook voor de rest van Europa beschikbaar zou komen.

Nu is het zover, en krijgen niet alleen gebruikers van de nieuwste topmodellen deze mogelijkheid (x40), maar wordt er ook nog eens een model in het middensegment geintroduceerd die deze opties heeft.

Het enige wat gevraagd wordt door de gebruiikers van de duur gekochte recente x20 en x30 HDT modellen, of ze aub ook, uiteraard tegen maandelijkse betaling, gebruik mogen maken hiervan, iets wat technisch niet zo moeilijk moet zijn (HDT receiver geschikt gemaakt voor Roaming HDT en/of Live HDT)

Is dat nou echt teveel gevraagd? Zou toch juist attent zijn als TomTom op die manier zijn "beste' klanten waardering geeft, en ook nog extra inkomsten kan binnenkrijgen met de verkoop van extra roaming live abonnnementen?

Maar goed, blijkbaar ziet TomTom dit niet, en ook Pronto niet...maar die zie ik wel vaker overdreven positief reageren over TomTom, zijn botte reactie ("wat zeur je nou man...") is wat dat betreft een typerende TomTom reactie... :blush:

dat was de discussie in de laatste 10+ berichten...

Edited by Live Nav

Voor de ONE XL HDT-bezitters die niet van het aanbod gebruik wensen te maken, komt TomTom binnenkort met een nieuwe NavCore-versie en nieuwe kaarten. Deze kaarten zullen het echter moeten doen zonder IQ Routes en Rijbaan-assistent\

Lees ik dit nu goed? dat ik straks als 930 bezitter geen IQ en rijbaan assistent meer heb!

Lees ik dit nu goed? dat ik straks als 930 bezitter geen IQ en rijbaan assistent meer heb!

Voor de ONE XL HDT-bezitters

Tomtom 910 gebruikers horen al helemaal niks meer van tomtom. :yahoo: :rofl: :sad:

Die worden volkomen aan hun lot over gelaten. :good::good::good:

De tekst op de TomTom website luidt:

"Rijden naar het buitenland is geen probleem, je TomTom navigatiesysteem kan HD Traffic ook ontvangen in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk."

De HD Traffic receiver is geen TomTom navigatiesysteem.

Nogmaals: helaas moet je als consument erg bewust zijn van hetgeen in marketing uitingen wordt gebezigd. Niet alles is bedoeld zoals je denkt of hoopt dat het is! Ook bij TomTom zijn ze er meester in om onduidelijke communicatie naar hun klanten te ventileren.

Sorry Bart, maar hier sla je de plank mis.....dan had TT er maar bij moeten zetten :

je TT met INGEBOUWDE HDT SIM kan....enz..enz.

Strikt juridisch lees ik die zin van TT als volgt : je TomTom navigatiesysteem kan HD Traffic ook ontvangen in Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk."

DUS : je TT (welk type staat er niet bij !!) kan HDT OOK ontvangen in Duitsland enz.. :rofl:

Als bezitter van een GO 930 kom ik eigenlijk vrn in Belgie, als ik al de grens over ga...maar voel me toch ook in mijn zak gescheten door deze mededeling van TT. :yahoo:

Is het probleem voor de X20 en X30 eigenaren niet opgelost, als straks TT met een losse HDT ontvanger komt, die wel een grensoverschrijdende SIM-kaart heeft. Ik kan me niet voorstellen dat TT zo stom is om de losse HDT ontvanger te blijven voeren, in de niet grensoverschrijdende uitvoering.

Wanneer je dan zo’n ding koopt voor pak weg ca. ¤ 95 incl 6 maanden traffic abonnement dan is de overstap toch niet onoverkomelijk.

Eerst maar eens afwachten tot TT de grensoverschrijdende spullen echt heeft uitgebracht.

Edited by Jan C

Begijp ik het nu goed, ik heb een TT one XL en een abbonnement voor de flitspalen , maar ik heb geen HD, kan ik nu mijn apparaat in leveren voor een nieuwe Live en 209 euro bijgeven, en wat gebeurd er met mijn apparaat, en waar is dat te verkrijgen, en is dat al leverbaar, graag uw mening

Daar zal als volgt een draai aan worden gegeven: alle op de website 'actuele' producten met HD Traffic kunnen over de grens HD Traffic ontvangen.

Wat TT dus wil zeggen is:

Deze produkten zijn technisch in staat om HDT in het buitenland te ontvangen. (Maar of het inderdaad werkt.... dat zeggen we niet)

Zoals ik elders op het forum al schreef: helaas moet je als consument erg bewust zijn van hetgeen in marketing uitingen wordt gebezigd. Niet alles is bedoeld zoals je denkt of hoopt dat het is!

Nee, allemaal leuk en aardig, maar het is gewoon belachelijk dat je letter voor letter een marketing uiting van TomTom op een weegschaaltje moet gaan leggen om er achter te komen of de uiting op waarheid is berust.

Ik zeg niet voor niets al vanaf dag 1 dat IQ en Mapzeer domweg niet werkt, dit in tegenstelling zoals TT ons wel wil doen geloven.

Zolang er nog steeds consumenten zo na

wel jammer die actie, vorig jaar kocht ik mijn one xl hd traffic, een fantastisch apparaat. De reclamepraatjes van gegarandeerd (30 dagen) de meest recente kaart klopten niet. In de eerste maand werd bij 'home'aangegeven dat dit niet voor mijn toestel gold, op mailtjes werd niet gereageerd.

De reclamemailtjes om nieuwe kaarten te kopen (na 3 maanden) kwamen natuurlijk wel aan. De aanbieding van nu is niet echt interessant, nu betaal ik 7,95 voor de verkeersinfo/flitsers. Ik zou HDT wel voor het buitenland willen, maar die andere opties (goedkope benzinepompen etc) kan ik ook anders opzoeken! En inderdaad: TT laat me met mijn hdt wel in de steek!!

Is het probleem voor de X20 en X30 eigenaren niet opgelost, als straks TT met een losse HDT ontvanger komt, die wel een grensoverschrijdende SIM-kaart heeft. Ik kan me niet voorstellen dat TT zo stom is om de losse HDT ontvanger te blijven voeren, in de niet grensoverschrijdende uitvoering.

...

Eerst maar eens afwachten tot TT de grensoverschrijdende spullen echt heeft uitgebracht.

Nogmaals (en als je het nieuwsbericht en dit topic goed leest, wist je dat al): er komt GEEN HDT ontvanger met roaming mogelijkheden.

Nogmaals (en als je het nieuwsbericht en dit topic goed leest, wist je dat al): er komt GEEN HDT ontvanger met roaming mogelijkheden.

Tja Bart, mettertijd zal het bovenstaande van NU, misschien Straks worden herzien.

Voorbeeld:

De plannenmakerij van TomTom impliceert dat de software-ontwikkelingen voor de ONE XL HDT zijn stopgezet.

Updates

Voor de ONE XL HDT-bezitters die niet van het aanbod gebruik wensen te maken, komt TomTom binnenkort met een nieuwe NavCore-versie en nieuwe kaarten. Deze kaarten zullen het echter moeten doen zonder IQ Routes en Rijbaan-assistent.

:yahoo:

Ook Tomtom heeft eerder voortschrijdend inzicht getoond en zijn op eerder genomen besluiten terug gekomen. Dat zij nu gemaakte fouten, niet tegelijk voor alle verkochte modellen kunnen herstellen geloof ik gaarne.

Consumenten maken immers een eigen afweging.

Ik heb nog maar onlangs een Go 930 gekocht. Die keuze is toen weloverwogen geweest, omdat ik geen meerwaarde in de Go 940 zag, omdat ik filemelding hoofdzakelijk in het buitenland gebruik. (Woon in Twente met weinig of geen files, maar gaat met de caravan maanden er op uit naar het buitenland). De Go 930T was daarom voor mij een betere en goedkopere oplossing.

Indien Tomtom gelooft dat veel bezitters van Go X30 Tomtoms (hetzij met HDT of met TMC), nu snel naar de winkel spoeden om een nieuwe navi te kopen, dan zijn die TT marketeers wel heel na

Edited by Jan C

Maar het blijft natuurlijk koffiedik kijken.

Wat koffiedik blijft kijken is Navigator 7 voor Symbiantoestellen, met de rest komt het wel goed.

:dirol:

Ik heb nog maar onlangs een Go 930 gekocht. Die keuze is toen weloverwogen geweest, omdat ik geen meerwaarde in de Go 940 zag...

En zo niet, dan blijf ik toch fijn TMC gebruiken.

Welke TMC ontvanger (serie nr) werkt eigenlijk het beste op de Go 930 ?

Ik ben TMC een beetje uit het oog verloren, na al bijna een jaar met HDT te hebben gereden, de laatste was die 000.13. :dirol:

Gaat mij uiteraard vooral om Belgie en heel soms Duitsland...voor NL heb ik natuurlijk een HDT reciever. :good:

Welke TMC ontvanger (serie nr) werkt eigenlijk het beste op de Go 930 ?

Ik ben TMC een beetje uit het oog verloren, na al bijna een jaar met HDT te hebben gereden, de laatste was die 000.13. :dirol:

Gaat mij uiteraard vooral om Belgie en heel soms Duitsland...voor NL heb ik natuurlijk een HDT reciever. :good:

Zelf heb ik een Go 930 TMC gekocht, dus compleet met de TMC-ontvanger, dat werkt goed. Op de TMC radio-ontvanger zit geen enkele type- of modelnummeraanduiding, vandaar dat ik maar een foto meestuur.

Op de ontvanger zit een mini-USB connector-ingang. Daar sluit je dus de voedingskabel op aan. Je hoeft dus maar 1 kabel los te maken, als je je navi meeneem.

Op mijn Go 930 zit overigens ook nog een ingang voor de oudere TMC ontvangers. Ik heb mijn Go 930 ook uitgeprobeerd met de TMC-ontvanger, die ik 2 jaar geleden toen bij mijn One XL-Europe ontving. Ook die werkt uitstekend.

De tijd van slecht werkende TMC ontvangers is volgens mij van heel lang geleden.

post-22591-1243777130_thumb.jpg