Sign in to follow this  
Followers 0
Rob Ot

Nieuws: TomTom voor iPhone klaar voor release?

23 posts in this topic

Geplaatst nieuws:

Nu op jouwNAV:
TomTom voor iPhone klaar voor release?
Onze zustersite iTomTom meldt dat TomTom's navigatie-oplossing voor de iPhone inmiddels is ingeleverd bij Apple voor publicatie in de App Store.

Klik op de kop om dit nieuwsbericht te lezen...

Klik op 'REAGEER' als je op dit nieuwsbericht wilt reageren...

De redactie

Iedereen is al lang op breed op vakantie (geweest) en apps zoals die van Navigon waren gelijk na het uitkomen van OS 3.0 al beschikbaar, welke al door velen gekocht is. Daardoor ervaar ik deze TomTom applicatie als mosterd na de maaltijd :wacko: .

Los daarvan, navigeer ik toch liever met een "dedicated" TomTom i.p.v. de iPhone. :good:

Edited by Captain

Inmiddels is hij echt beschikbaar:

Benelux: ¤ 69,95

West-Europa: ¤ 99,95

Beetje aan de prijzige kant, aangezien er geen hardware bij inbegrepen is (de carkit moet los worden aangeschaft). Helaas nog niets bekend over de features die erbij zitten, maar dat zal wel snel komen.

Wat betreft de mosterd na de maaltijd, dat lijkt een beetje bij TomTom te horen... Toen de TomTom GO 300/500/700 in 2005 uitkwam, was het precies hetzelfde verhaal. Aangekondigd in maart 2005, maar pas beschikbaar (in fatsoenlijke aantallen) in augustus/september 2005, ook toen waren de meeste vakantiegangers alweer terug.

Inmiddels is hij echt beschikbaar:

Benelux: ¤ 69,95

West-Europa: ¤ 99,95

Beetje aan de prijzige kant, aangezien er geen hardware bij inbegrepen is (de carkit moet los worden aangeschaft). Helaas nog niets bekend over de features die erbij zitten, maar dat zal wel snel komen.

Wat betreft de mosterd na de maaltijd, dat lijkt een beetje bij TomTom te horen... Toen de TomTom GO 300/500/700 in 2005 uitkwam, was het precies hetzelfde verhaal. Aangekondigd in maart 2005, maar pas beschikbaar (in fatsoenlijke aantallen) in augustus/september 2005, ook toen waren de meeste vakantiegangers alweer terug.

En ook alweer in het illegale circuit.

Daar moet toch echt een lek binnen dat mooie bedrijf zitten!!!!

Nou al??? Het is nog geen 24 uur uit! :unknw:

Als ooit mijn TT930 EN iPod Touch het begeven, weet ik het wel... dan wil ik een iPhone met iTom, ergens in 2030 of zo... :blush: bij mij begeeft bijna nooit iets, helaas :wink:

"Maar daarnaast heeft het bedrijf ook direct een nieuwe iPhone-carkit in de aanbieding. "

O ja?

Sorry, maar ook hier heeft TT weer eens fors geblunderd want dat is nog niet leverbaar.

Sorry, maar ook hier heeft TT weer eens fors geblunderd want dat is nog niet leverbaar.

Lijkt wel een Mac.

Lijkt wel een Mac.

O ja?

Toon mij eens 1 apparaat wat door Apple niet leverbaar was conform door hun afgegeven datum?

Je kunt Apple niet verantwoordelijk stellen voor het geruchtencircus. Daarentegen wist TT al een jaar geleden te vertellen "dat zij er klaar voor waren" en na de WDC duurde het nog steeds erg lang alvorens er nu eindelijk een basisversie (want meer is het niet) te koop is.

Lijkt wel een Mac.

Dat mochten ze willen bij TT....

Maar eindelijk is het er dan, ik ben erg benieuwd naar de eerste echte reviews voor de app.

Het is er eindelijk, het loopt goed, de flitslocaties zijn erbij geleverd, ...

MAAR Reisplanner ontbreekt en een manier om routes .itn over te zetten van bv een TomTomRider naar de iPhone.

Het is dus ( hopelijk voorlopig ) slechts een banale routeplanner van A naar B.

:wink:

Brief aan TomTom BV

Beste, ik noteer dat TomTomiPhone geen reisplanner heeft wat de toepassing herleidt tot een banale GSP van A naar B, dewelke je om de hoek kan kopen.

Is het bedrijf TomTom BV Nederland dan van plan om de Reisplanner wel te voorzien en heeft u enig idee wanneer ?

U heeft een goed product zoals de TomTomRider met veel meer mogelijkheden. Als klant verwacht je dan dat TomTomiPhone een stap verder zou gaan dan de mogelijkheden die er al zijn.

Ik weet dat u mij met een kluitje in het riet zal sturen met een niets zeggend algemeen standaard antwoord, maar vertel uw bazen dat de gebruiker meer verwacht dan alleen maar afgelikte iconen.

Tomtom BV heeft de know-how in handen, lever dan met de eerste uitgifte van TomTomiPhone dan een product waarvan alle registers zijn opengetrokken.

Tomtom BV moet doelgerichter nadenken tot vreugde van de klant, niet alleen aan de aandeelhouders en de bedrijfswinsten.

TomTomiPhone is goed en leuk maar lijkt bij gebruik al 5 jaar oud met een afgelikte interface.

Doe uw best, u kan beter.

Nog een vraagje, hoe zullen de Flitspalen hun update krijgen, via de AplleStore , in Vlaanderen komen er 40 bij, in Walloni

Vandaag een testritje gemaakt van Eindhoven naar Muiderberg en terug. Iphone 3G met TomTom app naast de TT940.

Beeld is duidelijk en overzichtelijk, er is hetzelfde te zien als op de TT940. ondanks het kleinere scherm is alles goed te zien en (door het kleinere scherm) is het beeld zeer scherp.

Reageert soms zelfs sneller dan TT940 bij het laten zien van een nieuwe route (wanneer je bv een andere afslag neemt dan was aangegeven).

Na het ingeven van de route is de routeberekening erg snel!!

Ook de aanduiding van de snelheid die je rijd gaat (minstens)l gelijk op met TT940, soms zelfs iets beter.

Samenwerking met contactadressen uit Iphone is ideaal!! Scheelt weer wat typwerk.

Bediening is prima.

GPS ontvangst was de hele reis prima, maar ook al zou dat niet zo zijn dan ligt dit uiteraard aan de Iphone.

Flitslocaties zijn de standaard TT, is dus voor verbetering vatbaar zeker omdat deze nog niet geupdate kunnen worden. Het zou fijn zijn als realtime updates mogelijk worden.

GEEN file informatie aanwezig, dit is wel een groot nadeel. Had ik de TT940 niet bij gehad dan was ik mooi in een aantal files terechtgekomen. HD Traffic zou ook zeer welkom zijn.

Tot nu toe ben ik er erg tevreden over. Voor een app toch wel uitgebreid maar inderdaad de reisplanner zoals deze op TT apparaten voorkomt is helaas niet aanwezig

Nu nog wachten op de Carkit, het feit dat er in het menu de optie zit om je via mailadres aan te melden om hiervan op de hoogte gehouden te worden lijkt niet veel goeds te voorspellen.

Ook kan je geen POI's inbrengen!

Op de normale wijze kan je inderdaad geen bestandje met "Nuttige Plaatsen" (POI) erin laden. Als je je iPhone jailbreakt, dan kan het echter wel, heb ik gelezen. :rolleyes:

Je kan overigens wel gewoon zelf favorieten aanmaken.

Edited by Captain

De Zaterdag telegraaf nog gelezen ??

En dan hoofdzakelijk het artikel over de test met de iphone ? :unknw: :yahoo:

Als ooit mijn TT930 EN iPod Touch het begeven, weet ik het wel... dan wil ik een iPhone met iTom, ergens in 2030 of zo... :yahoo: bij mij begeeft bijna nooit iets, helaas :unknw:

Ook niet als je het "per ongeluk" laat vallen? :wink:

Ook niet als je het "per ongeluk" laat vallen? :yahoo:

Op grond van ervaring kan ik bevestigen dat een TomTom en een Ipod niet stuk te krijgen zijn!

Twee jaar geleden, toen mijn TT GO910 een week oud was, stond ik boven aan de trap en ik had haast en wilde de trap afrennen. Ik had het ritsje van het hoesje niet dicht gedaan en boven aan de trap gleed de TomTom uit het hoesje en viel, en stuiterde op de houten traptreden, naar bededen. Hat apparaat had geen enkele beschadiging en functioneert nog steeds.

De Ipod Nano van mijn dochter is een half jaar geleden meegewassen met een bont wasprogramma op 40 graden in de wasmachine. Het ding blijkt waterdicht te zijn en heeft geen enkele schade opgelopen. Zelfs de batterij werkt nog alsof er niets is gebeurt.

Dat niet alle apparaten over deze eigenschappen beschikken blijkt wel uit het aantal mobieltjes dat, in ons gezin, onder soortgelijke omstandigheden is gesneuveld.

Op grond van ervaring kan ik bevestigen dat een TomTom en een Ipod niet stuk te krijgen zijn!

Twee jaar geleden, toen mijn TT GO910 een week oud was, stond ik boven aan de trap en ik had haast en wilde de trap afrennen. Ik had het ritsje van het hoesje niet dicht gedaan en boven aan de trap gleed de TomTom uit het hoesje en viel, en stuiterde op de houten traptreden, naar bededen. Hat apparaat had geen enkele beschadiging en functioneert nog steeds.

De Ipod Nano van mijn dochter is een half jaar geleden meegewassen met een bont wasprogramma op 40 graden in de wasmachine. Het ding blijkt waterdicht te zijn en heeft geen enkele schade opgelopen. Zelfs de batterij werkt nog alsof er niets is gebeurt.

Eigenlijk hoort een apparaat ook tegen een stootje te moeten kunnen. Dus dat is alleen maar positief.

Maar geef je apparaat niet aan mij, want als iets "per ongeluk" stuk moet, dan lukt me dat wel hoor... :cray: