Sign in to follow this  
Followers 0
kombi-force-rotax

Nieuwste kaart, HD traffic werkt niet meer

146 posts in this topic

Hallo.

De ellende met de nieuwe kaart er op zetten heeft bij mij nog een andere vervelende bijwerking.

Buiten het feit dat ik dus ook al mijn favorieten kwijt ben, werkt ook Hd traffic niet meer.

Dwz hij start rechts met een balk op als ik de ontvanger er in steek, om vervolgens na ong 10 sec te verdwijnen en dus geen Hd traffic meer weer te geven.

Zet ik er mijn oude kaart weer op werkt alles weer ok. Dat heb ik dus maar weer ff gedaan.

Iemand een idee wat dat kan zijn.

Ik begrijp werkelijk niet dat er weer zo veel problemen zijn met in dit geval een nieuwe kaart.

Ik ben haast bang om mijn werkende TT730 aan Home te hangen om te voorkomen dat hij het daarna niet meer doet.

Gr Fred

Hallo.

De ellende met de nieuwe kaart er op zetten heeft bij mij nog een andere vervelende bijwerking.

Buiten het feit dat ik dus ook al mijn favorieten kwijt ben, werkt ook Hd traffic niet meer.

Dwz hij start rechts met een balk op als ik de ontvanger er in steek, om vervolgens na ong 10 sec te verdwijnen en dus geen Hd traffic meer weer te geven.

Zet ik er mijn oude kaart weer op werkt alles weer ok. Dat heb ik dus maar weer ff gedaan.

Iemand een idee wat dat kan zijn.

Ik begrijp werkelijk niet dat er weer zo veel problemen zijn met in dit geval een nieuwe kaart.

Ik ben haast bang om mijn werkende TT730 aan Home te hangen om te voorkomen dat hij het daarna niet meer doet.

Gr Fred

Ditzelfde heb ik een aantal maanden geleden ook met mijn losse HDT ontvanger aan de hand gehad, heb je er soms ook meteen een nieuwe Navcore op gezet, toen je die nieuwe kaart binnenhaalde ? :angry:

Ditzelfde heb ik een aantal maanden geleden ook met mijn losse HDT ontvanger aan de hand gehad, heb je er soms ook meteen een nieuwe Navcore op gezet, toen je die nieuwe kaart binnenhaalde ? :angry:

Nee dat is het niet.

Uiteraard heb ik deze ellende ook al meegemaakt. Nadat ik eindelijk m'n 940 weer nieuw leven had ingeblazen, leek het erop dat LIVE/HDT ook maar niet meer wilde werken.

Maar een reset loste dat probleem bij me op. Zorg dat je apparaat volledig is opgeladen...

Daarnaast ben ik ook nog ergens anders chter gekomen. Zet bij de nieuwe kaart GEEN TOMTOM flitspalen. Die helpen je systeem vakkundig om zeep.

Nee dat is het niet.

Uiteraard heb ik deze ellende ook al meegemaakt. Nadat ik eindelijk m'n 940 weer nieuw leven had ingeblazen, leek het erop dat LIVE/HDT ook maar niet meer wilde werken.

Maar een reset loste dat probleem bij me op. Zorg dat je apparaat volledig is opgeladen...

Daarnaast ben ik ook nog ergens anders chter gekomen. Zet bij de nieuwe kaart GEEN TOMTOM flitspalen. Die helpen je systeem vakkundig om zeep.

Nieuwe navcore heb ik er helemaal niet opgezet, alleen de nieuwste kaart. Heb een abo.

Tom tom flitspalen heb ik niet want die haal ik wel ergens anders gratis vandaan.

Dat van dat resetten heb ik nog niet geprobeert. De kaart werkt wel zonder de ontvanger. Ben wel mijn favorieten kwijt en zodra ik die over zet gaat hij weer in rondjes lopen.

Ook zo'n irritant gedoe.

Daar zijn er hier meer die daar last van hebben.

Ik ga morgen eens proberen die kaart er na mijn werk nog eens op te zetten en hem daarna te resetten.

Wie weet werkt het wel.

Kan het altijd proberen.

Bedankt voor de tip.

Gr Fred

Favorieten overzetten van vorige versie werkt NIET. Dan gaat TT idd "in rondjes lopen". Triest dat een bedrijf als TT dit niet eens voor elkaar kan krijgen...

Nee dat is het niet.

Bij mij nieuwe kaart met flitspalen tomtom....Geen enkel probleem.

Bij mijn 1 maand oude TT940GO Live het zelfde probleem. Na kaartupdate geen HD Traffic meer. Als je onder 'mijn services' kijkt dan staat HD traffic daar ook niet meer bij. Wel alle andere services zoals Google, Weer, Flitspalen etc., en die doen het ook nog wel. Ik zit trouwens nog in de gratis 3 maanden periode dus heb nog geen abonnement.

Backup terugzetten lost het probleem weer op maar dan heb je weer de oude kaart. Ik heb al contact met TT Helpdesk en voorlopig hebben ze geen idee.

Probleem treedt bij mij op onafhankelijk van de versie van TT/Home en het maakt ook niet uit of je het op een Apple of Windows computer doet.

Edited by ttgebruiker

Bij mijn 1 maand oude TT940GO Live het zelfde probleem. Na kaartupdate geen HD Traffic meer. Als je onder 'mijn services' kijkt dan staat HD traffic daar ook niet meer bij. Wel alle andere services zoals Google, Weer, Flitspalen etc., en die doen het ook nog wel. Ik zit trouwens nog in de gratis 3 maanden periode dus heb nog geen abonnement.

Backup terugzetten lost het probleem weer op maar dan heb je weer de oude kaart. Ik heb al contact met TT Helpdesk en voorlopig hebben ze geen idee.

Probleem treedt bij mij op onafhankelijk van de versie van TT/Home en het maakt ook niet uit of je het op een Apple of Windows computer doet.

Met al jullie tips hier aan de gang geweest maar het probleem blijft.

Ik heb nu voorlopig de oude kaart terug gezet, want ik ga morgen op vakantie voor 1 week dus wel prettig als hij werkt.

@ TT gebruiker. Laat hier ff weten wat TT voor oplossing geeft, dan ga ik ze nu nog maar niet meteen bellen. Dat wordt anders toch pas na de vakantie.

Gr Fred

Edited by kombi-force-rotax

Met al jullie tips hier aan de gang geweest maar het probleem blijft.

Ik heb nu voorlopig de oude kaart terug gezet, want ik ga morgen op vakantie voor 1 week dus wel prettig als hij werkt.

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen heb ik voor de nieuwe kaart dit keer (ivm schijfruimte op de laptop) geen backup gemaakt. Daarnaast het foute argument "het gaat toch altijd goed"..

Ook ik heb inmiddels een mail gestuurd naar de helpdesk van TomTom dus daar zal morgen wel een goede reactie op komen. Mocht ik wat weten zal ik het ook even in dit forum posten.

Overigens zie ik als ik nu de TomTom aansluit de mogelijkheid om een HD-traffic abonnement af te sluiten, hier nog meer mensen met hetzelfde?

Groet, Gerjan

Het is mss een beetje voorbarig, maar krijg steeds meer het idee dat de mensen met een losse ontvanger op deze manier buiten spel gezet gaan worden.

Haal je nu een nieuwe kaart binnen werkt de Hd traffic opeens niet meer.

Ook al geen Hd traffic in het buitenland voor losse ontvangers.

Dat is wel op zijn minst gezegt "verdacht".

Weet het natuurlijk niet zeker.

Dadelijk wordt je of verplicht een abo te nemen, of een andere TT aan te schaffen die life ondersteunt.

Ik hoop dat ik geen gelijk krijg.

Gr Fred

Over een tijdje is er enkel nog 'Live".

Levert het meeste op .

Over een tijdje is er enkel nog 'Live".

Levert het meeste op .

In een andere draad had ik mijn bedenkingen al geuit over het al niet meer verkrijgbaar zijn van de losse HDT ontvanger bij TT.....en vandaag of morgen ook niet meer bij Halfords (voor 49 euro), dus vermoedelijk krijgen jullie gelijk :angry:

Als ze bij TT soms denken dat ik mij daardoor laat verleiden om een Live aan te schaffen, dan hebben ze het mooi mis bij TT :sad:

Ik overweeg nu maar de losse (laatste) TMC ontvanger te kopen (via MP of zo)...scheelt je mooi dik 100 euro p/j :excl:

En geen dode HDT ontvangers na 6 maanden meer in de kliko, nog beter voor het milieu ook :tongue:

Dan maar wat minder accurate file info.

@ BramvT goes TMC ! :sad:

Waarom dan geen Live ???

Dit is toch beter( volgens sommigen hier) dan TMC.

TMC loopt toch achter al dat "technische vernuft" aan.

Mits het natuurlijk in de handel blijft.

Maar ja, de heren / dames aandeelhouders(ters) willen zwarte cijfer zien in het totaalbeeld.

Als ook medekandidaat Vodafone .

Die zullen ook wel wat meer kaartjes willen verkopen en dan is een ander verkeerssysteem in de zelfde winkel natuurlijk niet goed.

Edited by Wiljol

Dan maar wat minder accurate file info.

Bram toch ben je bekeerd ????? :sad:

Het verschil tussen HD-traffic en Live is wat prijs betreft niet zo groot (richtprijzen).

Bram toch ben je bekeerd ????? :sad:

Het verschil tussen HD-traffic en Live is wat prijs betreft niet zo groot (richtprijzen).

En hij gaat? toch nog een Tom¤Tom aanschaffen .

Het is mss een beetje voorbarig, maar krijg steeds meer het idee dat de mensen met een losse ontvanger op deze manier buiten spel gezet gaan worden.

Haal je nu een nieuwe kaart binnen werkt de Hd traffic opeens niet meer.

Ook al geen Hd traffic in het buitenland voor losse ontvangers.

Dat is wel op zijn minst gezegt "verdacht".

Weet het natuurlijk niet zeker.

Dadelijk wordt je of verplicht een abo te nemen, of een andere TT aan te schaffen die life ondersteunt.

Gr Fred

Misschien een schrale troost maar ik heb een GO940Live met ingebouwde ontvanger (dus geen losse) en ik heb ook hetzelfde probleem, geen HD Traffic met nieuwe kaart.

Misschien een schrale troost maar ik heb een GO940Live met ingebouwde ontvanger (dus geen losse) en ik heb ook hetzelfde probleem, geen HD Traffic met nieuwe kaart.

Gelukkig. :sad: Ik ben dus niet allen de klos met mijn losse Hd trafficontvanger. Het werkt dus ook niet op de 40 serie.

We wachten je antwoordt van TT hier wel af en evt de tip om hem weer aan de praat te krijgen.

Gr Fred

Gelukkig. :sad: Ik ben dus niet allen de klos met mijn losse Hd trafficontvanger. Het werkt dus ook niet op de 40 serie.

We wachten je antwoordt van TT hier wel af en evt de tip om hem weer aan de praat te krijgen.

Gr Fred

nog mooier, het werkt ook niet en WEL op een XL HDT, de map western europe werkt HDtraffic NIET, maar bij de map benelux 835.2420 WEL, dus schijnbaar ligt het aan de map en niet aan het device hmmm

Gr,

Hellboy

@ BramvT goes TMC ! :excl:

Waarom dan geen Live ???

Dit is toch beter( volgens sommigen hier) dan TMC.

TMC loopt toch achter al dat "technische vernuft" aan.

Wat schreef ik nu vlak boven je ?

""Dan maar wat minder accurate file info.""

Zoals ik ook al enkele keren heb aangegeven dat ik GEEN Live abbo wil hebben...ik koop namelijk zelden iets via internet.

Dan maar wat verlate info...is beter dan helemaal niks.

Met TT moet je de laatste tijd roeien met de riemen die je hebt :sad: ....en we zullen eens zien wat ze volgend jaar nu weer voor mogelijkheden gaan aanbieden.

En inderdaad, er is geen enkel systeem wat kan tippen aan HDT, ik heb daar onderhand bijna 1,5 jaar ervaring mee (zelfs getest voor TT).

Maar ze zijn bij TT weer zo aan het klojen met hun eigen (nieuwe) apparaten...vraag mij af waarom zij ooit met die losse HDT op de proppen zijn gekomen en nu na 2 jaar er weer mee willen stoppen ? :tongue:

Willen ze bewust hun klanten tot razernij brengen of zo ? :angry:

Maar ze zijn bij TT weer zo aan het klojen met hun eigen (nieuwe) apparaten...vraag mij af waarom zij ooit met die losse HDT op de proppen zijn gekomen en nu na 2 jaar er weer mee willen stoppen ? :tongue:

Willen ze bewust hun klanten tot razernij brengen of zo ? :angry:

:excl: dat noemen ze de economie draaiende houden :sad:

Zeker die van de Duitsers en Amerikanen.

Want hoe TomTom nu met de klanten omgaan verdient geen schoonheidsprijs.

Dan hebben ze dat zelf gedaan.

Want zelfs de TomTomofielen die bij het merk zweren die zullen dit ( op de lange duur) niet pikken.

Want de ¤ kan maar

Maar ze zijn bij TT weer zo aan het klojen met hun eigen (nieuwe) apparaten...vraag mij af waarom zij ooit met die losse HDT op de proppen zijn gekomen en nu na 2 jaar er weer mee willen stoppen ? :sad:

Willen ze bewust hun klanten tot razernij brengen of zo ? :tongue:

Misschien, komen ze terug op >>Plus Verkeersinfo<< (vervangen door HD T) .

Hebt het weer op mijn N86 (Plus Verkeersinfo) en bevalt uitstekend. :angry:

Back to basis :sad:

Zelfs dit mogen ze niet laten verwateren.

Zie de inbouw !

Of zijn die ook "ten ruilen gaan "opgeschreven?

.....

Gr Fred

Ja hoor, je hebt al gelijk.

Nav's zonder simkaart krijgen geen Live Services, da's logisch toch?

Je apparaatje moet inbellen om die Verkeers-info, Google Search en Mobiele Flitsers te krijgen.

Er komt later vast ook nog een onderscheid tussen sim's die niet en sim's die wel roaming accepteren.

Dat wordt zoiets dat je kunt kiezen tussen alleen Nederlandse Live Services of voor geheel Europa.

Misschien doen ze voor die beperking nog iets aan de prijs.

Maar ze kunnen vragen wat ze willen, de concurrentie is er toch niet. :sad: