Sign in to follow this  
Followers 0
Verso

Nieuwe HD Traffic receiver geen contact met server

198 posts in this topic

Interessant verhaal.

Mijn vrouw gebruikt een HDT ontvanger in haar auto waarvan het proefabonnement per 6 september verlopen is.

ik wilde bij halfords al een nieuwe ontvanger gaan kopen incl. kaartupdate omdat dat goedkoper is dan 6 maanden a 7,95 + een kaart, maar als dit allemaal niet meer blijkt te werken dan gaan we de HDT reciever die nu ingebouwd zit gewoon opnieuw activeren.

Scheelt me ook nog eens een hoop werk want die ontvanger zit achter het dashboard weggewerkt.

Die variant hadden we geloof ik nog niet. Een verlopen receiver opnieuw activeren. Ben erg benieuwd of die het gewoon weer gaat doen.

Edited by Sfinxie

kombi-force-rotax,

ik heb gelukkig mijn HDT receiver binnen de 8 dagen al naar Halfords teruggebracht maar dacht ik zal het TT antwoord niet onthouden aan de forum leden.

Ik vind het antwoord van TT van grote onkunde getuigen.

Het probleem ligt bij hun server daar krijgen de klanten geen contact mee, we hebben volgens onze netwerk tab wel verbinding met het netwerk.

Ik heb in mijn antwoord aan TT reeds melding gemaakt van de vele klachten op het jouwtomtom forum en ook mijn misgenoegen geuit van de omgekeerde prijspolitiek van LIVE en losse HDT receivers abonnementsverlenging.

Ik wens jullie succes met het probleem ik ben er gelukkig vanaf.

De pest is dat ik dat ding niet meer terug kan brengen omdat ik die al een week of 6 geleden heb gekocht.

Het is toch van de zotte als ze dat ding niet gewoon "aan" kunnen zetten bij hun.

Ik kan gvd morgen niet bellen omdat ik moet werken, maar als ik iets hoor dan laat ik het hier wel weten.

Gr Fred

Die variant hadden we geloof ik nog niet. Een verlopen receiver opnieuw activeren. Ben erg benieuwd of die het gewoon weer gaat doen.

Dat kan toch gewoon via TT home als ik het goed is. Die optie heb ik ook nog achter de hand. Ik heb er hier een die verlopen is op 7 sept.

Benieuwd of Verso dat weer aan de praat krijgt.

Gr Fred

Dat kan toch gewoon via TT home als ik het goed is. Die optie heb ik ook nog achter de hand. Ik heb er hier een die verlopen is op 7 sept.

Benieuwd of Verso dat weer aan de praat krijgt.

Gr Fred

Nu zeg je 2 opmerkelijke dingen, namelijk: "gewoon" en "als het goed is".

Wat je doet via TTHome is het abonnement opnieuw activeren, niet de receiver. Die moet dat toch echt zelf doen via het netwerk en de server.

Benieuwd of Huib dat weer aan de praat krijgt.

Gokje......denk van wel.

Gokje......denk van wel.

Weet het wel zeker van wel, afgezien dat het niet volledig LIVE kan doen (zou niet weten waarom, simkaart, gprs verbinding, wat is er anders ?), kan je een HDT abbo gewoon verlengen opnieuw aanvragen.

Of TT moet het stop gezet hebben ....

Het abonnement verlengen zal ook geen problemen opleveren, maar de receiver weer daadwerkelijk aan de praat krijgen, daar ben ik benieuwd naar, gezien de huidige klachten.

Het abonnement verlengen zal ook geen problemen opleveren, maar de receiver weer daadwerkelijk aan de praat krijgen, daar ben ik benieuwd naar, gezien de huidige klachten.

Ik denk dat het optimisme gebaseerd is op het feit dat het een reeds gebruikte receiver is, niet een nieuwe die onbekend is voor de server ...

Jongens weer ff een update.

Mij schoot net te binnen dat mijn zwager ook een nieuwe ontvanger heeft gekocht bij Halfords. Een paar dagen na mij.

Net gebelt en geprobeert of die het mischien doet. Wat denk je NEE dus. Die vertoont de zelfde symtomen als de mijne. Die doet het ook niet op zijn TT 730 en ook niet op die van mijn en ook niet op die van mijn vrouw.

Nu is toch wel duidelijk dat er hier iets speelt bij TT.

Ze maken mij nu niet meer wijs dat er iets fout is met onze TT's maar ze blokken de lossen nieuwe ontvangers gewoon.

Het ergte is dat je er bijna niks tegen kunt doen dan alleen maar hopen dat ze hem "aan" zetten.

Dit is toch van de gekke of denk ik er alleen maar zo over.

Gr Fred

Edited by kombi-force-rotax

Weet het wel zeker van wel, afgezien dat het niet volledig LIVE kan doen, kan je een HDT abbo gewoon verlengen opnieuw aanvragen.

Of TT moet het stop gezet hebben ....

9,95 per mnd. = kassa.

Lijkt me van niet, anders zouden er meerdere klachten zijn.

Het probleem wat ik heb met het verlengen van een HDT abbo is dat de HDT receiver op het device niet direct gekoppeld is aan een account. Dus je hebt een account gemaakt op de TT site en gebruikt dat met TT Home. Maar dit account mag je niet gebruiken op je device met je HDT receiver, anders doet hij het is mijn ervaring, Met TT Live is dat volgens mij anders en moet je juist je account invullen op het device. Was op mijn TT HDT XL wel weer zo dat ik het wel moest invullen. De vraag is dus hoe legt TT de relatie tussen een HDT kabel die op het device niet aan een account is gekoppeld als je wilt verlengen. Er staat wel info in een file op het device, waar ik de naam van vergeten ben, bijvoorbeeld IMEI code van receiver. Ik ben er persoonlijk niet zeker van dat dit goed gaat en durf het om die reden ook niet. Ik weet niet of er gebruikers zijn waarbij dit wel gelukt is.

John

Wat ik wel weet is dan bij de Receiver het abonnement aan de Receiver zelf hangt. Dus niet aan je apparaat.

Tja, voorheen sloot je de losse receiver (of die nou uit de TT-doos kwam, van TT zelf, of leveranciers

zoals dynabite/halfords,gpsshop etc.) aan en gaan!.

De receivers van de winkels varieerden op een geven moment van 29,95 t/m 49,95 (incl.kaart-update) .

Dit verhaal nog eens doorlezende, kan je 2 conclusies trekken:

Of die winkels hebben tesamen een partijtje verkeerde receivers, of TT blokkeert de boel van die receivers.

Maar vraag mij dan af hoe ze kunnen zien, welke receiver van die winkels afkomen en die uit een TT-doos,

respectievelijk bij hunzelf vandaan komen.

Daarbij, doen ze (TT) hun stinkende best om de receivers (waarover de klachten binnenkomen) ,

aan de praat te krijgen.

Ook zie je nog alleen maar klachten, van receivers die uit winkels komen.

Dus wat mijzelf betreft, voordeel van de twijfel aan het adres van TT. :pardon:

Tja, voorheen sloot je de losse receiver (of die nou uit de TT-doos kwam, van TT zelf, of leveranciers

zoals dynabite/halfords,gpsshop etc.) aan en gaan!.

De receivers van de winkels varieerden op een geven moment van 29,95 t/m 49,95 (incl.kaart-update) .

Dit verhaal nog eens doorlezende, kan je 2 conclusies trekken:

Of die winkels hebben tesamen een partijtje verkeerde receivers, of TT blokkeert de boel van die receivers.

Maar vraag mij dan af hoe ze kunnen zien, welke receiver van die winkels afkomen en die uit een TT-doos,

respectievelijk bij hunzelf vandaan komen.

Daarbij, doen ze (TT) hun stinkende best om de receivers (waarover de klachten binnenkomen) ,

aan de praat te krijgen.

Ook zie je nog alleen maar klachten, van receivers die uit winkels komen.

Dus wat mijzelf betreft, voordeel van de twijfel aan het adres van TT. :pardon:

Dat was mijn eerste ervaring dus ook. Aansluiten en werken tot hij af liep. Ik dacht geen punt nieuwe aansluiten en werken maar ho maar. Niet dus.

Ik denk dus dat ze gewoon geblokt worden op een of andere manier, om iedereen maar een abo af te laten sluiten.

Of ze hun stinkende best doen daar twijfel ik over. Ze hebben alle gegevens incl het i mei nr, en dan zou ik denken dat het niet moeilijk moet zijn om hem aan de praat te krijgen.

Ik geef ze ook nog het voordeel van de twijfel en wacht nog ff af. Wie weet gebeurt er een wonder.

Gr Fred

Misschien komt er een signaal mee met de winkelmodellen die anders is dan de door TomTom verkochte modellen.

Nou je gelooft het niet. Krijg een standaard mail waarin ik ongeveer 1 uur werk heb met alles er af en weer er op te zetten.

Staat er onder aan de mail dat wanneer het niet werkt er een reparatie aan mijn TT moet gebeuren. Zijn ze nu helemaal daar.

Ze willen nu hebben dat ik het ding op stuur voor reparatie. :yahoo:

Gr Fred

Dat kun je misschien beter doen Fred, ik bedoel dan je receiver, ik zag bij GPSshop ook wat ervaringen.

Je moet net wat geduld hebben, maar dat kost je niks. :wink:

Edited by movent

Dat kun je misschien beter doen Fred, ik bedoel dan je receiver, ik zag bij GPSshop ook wat ervaringen.

Je moet net wat geduld hebben, maar dat kost je niks. :yahoo:

Die ontvanger wil ik nog wel sturen, maar van mijn Tommy blijven ze af. Daar is niks mis mee. Weet niet of je het gezien hebt, maar die 2e ontvanger van mijn zwager doet dus ook niks.

Ik wacht ff het tel af van TT en zal dan wel eens kijken wat ik ga doen.

Heb vandaag alleen niet zo veel tijd want moet zo gaan werken.

Gr Fred

Wat ik wel weet is dan bij de Receiver het abonnement aan de Receiver zelf hangt. Dus niet aan je apparaat.

Het is juist dat de losse Receiver een eigen abonnement heeft ,hei word wel aan het apperaat gekoppelt bij het erste aanmelden bij de server. Dit zou betekenen dat ieder apparaat maar een Receiver koppeling via de server kan maaken,en dit het probleem bij kombi-force-rotax is.

Gr.Heisie

Het is juist dat de losse Receiver een eigen abonnement heeft ,hei word wel aan het apperaat gekoppelt bij het erste aanmelden bij de server. Dit zou betekenen dat ieder apparaat maar een Receiver koppeling via de server kan maaken,en dit het probleem bij kombi-force-rotax is.

Gr.Heisie

Mijn losse receiver waarvan het abbo inmiddels verlopen is werkte op 2 apparaten.

Mijn losse receiver waarvan het abbo inmiddels verlopen is werkte op 2 apparaten.

Dit kan zelf op nog meer apparaten, maar de receiver moet wel nog een geldig abonnement hebben en dit moet je via het eerste apparaat regelen.

Gr.heisie

Dit kan zelf op nog meer apparaten, maar de receiver moet wel nog een geldig abonnement hebben en dit moet je via het eerste apparaat regelen.

Gr.heisie

Ja en wat was dan het probleem bij kombiforce. Ook de ontvanger van zijn Zwager werkte niet.

Edited by holyhead

Gr.heisie

Geloof, dat ik het deze keer niet met je eens ben.

Dat klopt bij mij ook.

Ik heb de HDT reciever in 1e instantie gekocht voor mijn 920 maar toen mijn vrouw een One V2 ging gebruiken in die bleek met navcore 8.010 prima te werken met de HDT reciever hebben we hem bij haar in de auto ingebouwd.

Er staat nu op beide tomtom's een mapje SIMCARD met daarin mobility.sim

als je dat bestandje opent met kladblok dan krijg je informatie over je imei nummer etc.

Je kan dus wel meedere tomtom's op 1 HDT ontvanger aansluiten maar als je 1 tomtom hebt en 2 auto's met een HDT ontvanger gaat het waarschijnlijk mis.

Ik twijfel of ik wil proberen om het abonnement van 7,95 te nemen.

De XL-v3 live kost ook nog maar 178 euro bij pdawereld incl HDT buitenland dekking...

Ja en wat was dan het probleem bij kombiforce. Ook de ontvanger van zijn Zwager werkte niet.

Kombiforce wil twee losse Receiver aan een apparaat koppelen.Dit is wat anders als je een receiver op meerdere

apparaten gebruikt.

gr.heisie

Ik twijfel of ik wil proberen om het abonnement van 7,95 te nemen.

De XL-v3 live kost ook nog maar 178 euro bij pdawereld incl HDT buitenland dekking...

Ik wil je niet teleurstellen maar weet je zeker dat het de Live edition is. Ik haal dat er niet uit. Op de TTsite staat dit model en een live model.

Edited by holyhead