Sign in to follow this  
Followers 0
Verso

Nieuwe HD Traffic receiver geen contact met server

198 posts in this topic

Kombiforce wil twee losse Receiver aan een apparaat koppelen.Dit is wat anders als je een receiver op meerdere

apparaten gebruikt.

gr.heisie

Als je nou het mapje SIMCARD eens verwijdert... dan maakt de HDT reciever die opnieuw aan met de juiste gegevens van die HDT reciever.

je kan dan op een Go dat probleem oplossen door 2 verschillende SD kaarten te gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil je niet teleurstellen maar weet je zeker dat het de Live edition is. Ik haal dat er niet uit. Op de TTsite staat dit model en een live model.

XL-IQ routes V3.... dat is toch de live.... of niet?

oh ja... gezien nu... dan die van 229 bij de pdashop maar....

Edited by huib

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kombiforce wil twee losse Receiver aan een apparaat koppelen.Dit is wat anders als je een receiver op meerdere

apparaten gebruikt.

gr.heisie

Nou dat was mij niet duidelijk. Volgens mij was het abbo van de oude obtvanger afgelopen en had hij een nieuwe ontvanger die hij wilde aansluiten. Maar TT komt er vast wel uit (duurt alleen wat lang).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is vast nog wel iets goedkoper te krijgen, hoewel ik zelf erg gecharmeerd ben van de pdashop en dan maar iets meer betalen.

http://www.topdeals.nl/catalog/default.php?cPath=172

tsja.... vanaf dordrecht rijdt zeist nou ook niet zo makkelijk aan.

gelukkig sturen ze tegenwoordig bij topdeals wel op, maar dat wil ik meestal zelf niet.

de prijs van live services is nu wel gelijk aan HDT, dus voor 7,95 per maand in heel europa HDT informatie.

( update... ik druk nog eens op F5 en... live kost weer 9,95.... )

jammer dat ik het eigenlijk niet echt nodig heb... ga altijd met de scooter naar mijn werk 6 km verderop.

mijn vrouw rijdt 2 dagen in de week naar rotterdam en die gebruikt de HDT reciever wel... maar die weet ook nog niet of ze het de 7,95 waard vindt....waarschijnlijk wel als ze een paar keer flink vast staat.

Edited by huib

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn vrouw rijdt 2 dagen in de week naar rotterdam en die gebruikt de HDT reciever wel... maar die weet ook nog niet of ze het de 7,95 waard vindt....waarschijnlijk wel als ze een paar keer flink vast staat.

Je vrouw zou ook als alternatief een TMContvanger kunnen nemen voor die 2 dagen per week als ze hoofdzakelijk snelwegen rijdt. TMC werkt tegenwoordig wel goed zegt men. (hoewel een hoop TT-ers zijn het vast niet met me eens).

Edited by holyhead

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je vrouw zou ook als alternatief een TMContvanger kunnen nemen voor die 2 dagen per week als ze hoofdzakelijk snelwegen rijdt. TMC werkt tegenwoordig wel goed zegt men. (hoewel een hoop TT-ers zijn het vast niet met me eens).

Ik ben het roerend met je eens, TMC werkt prima, zelfs ook op N wegen bij mij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere HDT receivers op een apparaat werkt perfect. Ben nu to aan mijn derde receiver voor mijn Go 730. De eerste twee werkten direct. Zonder iets te doen.

Dus een HDT op meerdere devices werkt, maar ook meerdere HDT's op een device.

John

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daarbij, doen ze (TT) hun stinkende best om de receivers (waarover de klachten binnenkomen) ,

aan de praat te krijgen.

Ook zie je nog alleen maar klachten, van receivers die uit winkels komen.

Dus wat mijzelf betreft, voordeel van de twijfel aan het adres van TT. :dirol:

Het lijkt er niet op dat ze hun stinkende best doen, maar wellicht moet ik gewoon vertrouwen hebben. :wink:

Ter geruststelling: mijn vervangende (dus feitelijk derde) receiver komt van TomTom. Maar wellicht komt die dan weer uit een doos die van een winkel terugkwam. :dirol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je vrouw zou ook als alternatief een TMContvanger kunnen nemen voor die 2 dagen per week als ze hoofdzakelijk snelwegen rijdt. TMC werkt tegenwoordig wel goed zegt men. (hoewel een hoop TT-ers zijn het vast niet met me eens).

Het gaat er bij rotterdam en omstreken niet om dat je weet waar de files staan op de snelwegen, maar juist waar het in de stad vast staat.

De files op de snelwegen hoor je ieder kwartier op radio Rijnmond.

ze moet van dordrecht naar zeg maar de euromast vv, dan kan je via zuid en de maastunnel nemen, of via de erasmusbrug, of via de brienenoord.

1x was het zelfs sneller via de bovenkant van rotterdam A20 en A16.

IN rotterdam is het vaak stroperig of staat het vast, en die informatie is gewoon niet compleet met TMC.

HDT is dan eigenlijk maar "net aan" je hebt in ieder geval iets.

Als je naar groningen zou moeten dan is tmc afdoende. ik gebruik dat voornamelijk in mijn camper in het buitenland, maar voor nederland laat ik al vaak de kabel er uit omdat het meestal niet klopt en dan rij je onnodig om.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het gaat er bij rotterdam en omstreken niet om dat je weet waar de files staan op de snelwegen, maar juist waar het in de stad vast staat.

Ik begrijp dat het dus prima werkt in de stad, hetgeen betekent veel langzaam en stilstand verkeer in de stad dan is er maar 1 optie HDT.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik begrijp dat het dus prima werkt in de stad, hetgeen betekent veel langzaam en stilstand verkeer in de stad dan is er maar 1 optie HDT.

Of 's ochtendsvroeg om 06.00 weg en 's avonds om 20.00 weer terug. :dirol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of 's ochtendsvroeg om 06.00 weg en 's avonds om 20.00 weer terug. :dirol:

Lukt niet... de jongste moet eerst om 08.15 uur op school gebracht worden... :dirol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het wil nog niet altijd zeggen dat een file in Rotterdam er daadwerkelijk ook staat.

Ik heb het al vaker gehad dat er een file over de Willemsbrug stond en ik er gewoon overheen kon blazen, dus het klopt ook niet altijd :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Meerdere HDT receivers op een apparaat werkt perfect. Ben nu to aan mijn derde receiver voor mijn Go 730. De eerste twee werkten direct. Zonder iets te doen.

Dus een HDT op meerdere devices werkt, maar ook meerdere HDT's op een device.

John

En met Appl. 8.351 werkt de deerde Receiver niet.

Gr. heisie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanmiddag het HDtraffic abonnement voor de losse hd traffic reciever verlengd via credit-card.

tomtom aangesloten en meteen weer werken.

Dus geen problemen gehad met verlengen of met aanmelden bij de server.

Ik heb mijn G0 920 gebruikt om het HDtraffic abonnement t everlengen en hij werkte ook meteen weer op de One V2 met navcore 8.010 van mijn vrouw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou daar gaan we weer.

Heb net voor de zoveelste keer TT maar weer eens gebelt.

Kreeg weer een andere medewerker aan de tel. Ze had een lieve stem maar verder kon je er niks mee. :wink:

Was van plan boos te worden, maar dit kind was zo lief dat ik het niet over mijn hart kon krijgen :wink:

Kreeg weer het bekende kluitje en het riet verhaal te horen.

Ze ging het doorspelen naar de twede lijn en zou er iets van horen.

Ze zouden meteen kijken waarom ik het abo niet geactveerdt krijg.

Heb meteen gevraagt of die fijne meneer die mij afgelopen donderdag terug zou bellen dit nog van plan was.

Heb tegen haar gezegt dat hij mij een hele donderdagmiddag binnen heeft geplakt, maar dan vervolgens niks meer van zichzelf laat horen.

Dat zou ze hem even zeggen en hem dan alsnog laten bellen.

Ik geloof er werkelijk geen # van.

Gr Fred

Edited by kombi-force-rotax

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, TomTom maakt leuke producten, maar de support is op dit moment om te huilen.

Heb mijn nieuwe HDT Receiver teruggestuurd naar de leverancier. Probeerde gisteren mijn "oude" recent verlopen HDT receiver te verlengen. Helaas kreeg een error 770 in TTHome, kon niet betalen. Heb het maar niet bij support gemeld maar besloten om een ONE XL Live IQ Routes te kopen en mijn huidige in de verkoop te zetten. Hopen dat ik daar meer geluk mee heb :wink:

John

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja, TomTom maakt leuke producten, maar de support is op dit moment om te huilen.

Heb mijn nieuwe HDT Receiver teruggestuurd naar de leverancier. Probeerde gisteren mijn "oude" recent verlopen HDT receiver te verlengen. Helaas kreeg een error 770 in TTHome, kon niet betalen. Heb het maar niet bij support gemeld maar besloten om een ONE XL Live IQ Routes te kopen en mijn huidige in de verkoop te zetten. Hopen dat ik daar meer geluk mee heb :rolleyes:

John

Zijn in elk geval onze Rakkertjes weer blij. :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tja, TomTom maakt leuke producten, maar de support is op dit moment om te huilen.

Heb mijn nieuwe HDT Receiver teruggestuurd naar de leverancier. Probeerde gisteren mijn "oude" recent verlopen HDT receiver te verlengen. Helaas kreeg een error 770 in TTHome, kon niet betalen. Heb het maar niet bij support gemeld maar besloten om een ONE XL Live IQ Routes te kopen en mijn huidige in de verkoop te zetten. Hopen dat ik daar meer geluk mee heb :blush:

John

Is over duidelijk dat ze van de HDT receivers afwillen , maar door een nieuw device te kopen speel je

ze wel in de kaart , is namelijk precies wat ze willen bereiken. :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Is over duidelijk dat ze van de HDT receivers afwillen , maar door een nieuw device te kopen speel je

ze wel in de kaart , is namelijk precies wat ze willen bereiken. :good:

Dat ga ik ook echt niet doen. Ze zorgen maar dat hij weer gaat werken. Ze hebben er nu een probleem bij, want volgens die muts kon ze zien dat ik betaald heb nu.

Ik verwacht daar natuurlijk ook iets voor terug als het ff kan.

In het uiterste geval heb ik altijd nog mijn Tmc draadje.

Vandaag niks gehoort van TT. Dat kan goed zijn of slecht. De vorige keer had ik binnen 24 uur al zo'n standaard mail terug.

Mss nemen ze het probleem nu wel serieus.

Gr Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update.

Net weer contact gehad met TT.

Ik heb op hun advies een compleet nieuw account aangemaakt en het abo opnieuw afgesloten op de oude verlopen reciver.

Nu werkt alles wel. Ik krijg als het goed gaat 1 maand kado voor alle shit.

Ze blijven wel ondertussen de nieuwe reciever proberen aan de praat te krijgen. Daar hoor ik nog iets over.

Het abo wat ik daar op afgesloten had wordt gestopt en hoef ik niet te betalen.

Ben benieuwd of het allemaal soepel gaat lopen.

Gr Fred

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi dat het ( weer) werkt.

Maar dat mag wel na zoveel wachttijd.

En dat het ook mag blijven werken.

Want daarvoor heb jij deze configuratie genomen.

Alvast veel sterkte met de werking.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fred, fijn dat de oude receiver weer werkt! :crazy:

Maar de nieuwe reiver nog niet dus...

Hier ook nog nada met m'n (enige) nieuwe HD Traffic receiver. Dit duurt nu al exact 2 maanden!

Wel eergisteren dit bericht ontvangen:

Geachte heer,

Wij hebben bericht terug ontvangen van onze tweedelijns ondersteuning betreffende het HD Traffic probleem.

Wij hebben nog geen oplossing voor het probleem, wij beschouwen dit wel als een probleem met een hele hoge prioriteit en verwachten dan ook spoedig een oplossing aan u te kunnen bieden. Wij hebben uw gegevens genoteerd en zullen u inlichten zodra wij meer weten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fred, fijn dat de oude receiver weer werkt! :crazy:

Maar de nieuwe reiver nog niet dus...

Hier ook nog nada met m'n (enige) nieuwe HD Traffic receiver. Dit duurt nu al exact 2 maanden!

Wel eergisteren dit bericht ontvangen:

Geachte heer,

Wij hebben bericht terug ontvangen van onze tweedelijns ondersteuning betreffende het HD Traffic probleem.

Wij hebben nog geen oplossing voor het probleem, wij beschouwen dit wel als een probleem met een hele hoge prioriteit en verwachten dan ook spoedig een oplossing aan u te kunnen bieden. Wij hebben uw gegevens genoteerd en zullen u inlichten zodra wij meer weten.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0