Sign in to follow this  
Followers 0
Verso

Nieuwe HD Traffic receiver geen contact met server

198 posts in this topic

Ik had beloofd te melden als ik wat in handen had. :good:

Dat wat ik in handen zou krijgen, is vandaag gebeurd. TomTom heeft mijn GO720 kostenloos omgeruild voor een GO740Live. Dus... tja... in het nieuwe jaar moet ik dan toch het duurdere abonnement gaan betalen, maar ik ben toch bang dat op de lange duur de draadjes er uit gaan... Dus wel met een dubbel gevoel, maar uiteindelijk ben ik wel tevreden over de oplossing die mij geboden is. :wink:

Waarschijnlijk zit ik nu in hetzelfde schuitje als velen van jullie.... HD traffic receiver werkt niet.

Na jarenlang TT ONE te gebruiken kreeg ik steeds meer last van verouderde kaarten en onverwachte files. Dus tijd voor iets nieuws want ik zit ten slotte 60.000 KM per jaar op de weg. De HD Traffic oplossing van TT leek me wel wat en na wat zoeken op het internet besloot ik deze oplossing te proberen. Uiteindelijk gekozen voor de GO 630 met HD Trafic receiver en deze gekocht bij de PDA shop. Niets aan te merken op de PDA shop, leverde perfect op tijd en in de TT verpakking. De GO 630 van updates voorzien en de HD Traffic in de auto uitproberen. Je raadt het waarschijnlijk al..... Fout op de TT server... probeer opnieuw. Jullie kennen allemaal die tijdrek vingeroefeningen van de TT helpdesk wel, hard re-set, kaarten en sofware opnieuw installeren, HD receiver re-setten maar natuurlijk helpt niets. Uiteindelijk toch een HD traffic abonnement afgesloten, ondanks dat ik 6 maanden gratis heb en TT garandeerde dat ze goed in gaten zouden houden wanneer mijn proefperiode zou vervallen en dan pas zouden afschrijven. Maar nee hoor, ook dat klopt niet bij TT bedrag werd direct afgeschreven.

Ergo conclusio ruim 250 Euri de goot in voor iets wat (nog?) niet werkt?

Ergo conclusio ruim 250 Euri de goot in voor iets wat (nog?) niet werkt?

Welke navcore gebruik je op de 630 de originele of een aangepaste versie. En ik ben wel benieuwd hoe je aan 250 euro komt.

Edited by holyhead

kan me ook aansluiten in het rijtje hier; enige maanden terug een nieuwe HD Traffic Receiver gekocht, en deze gisteren voor het eerst proberen aan te sluiten.

Tomtom (GO930) zoekt contact, het blauwe lampje gaat branden en op het systeeminfo scherm van de TomTom zie je connectie en krijg ik netjes alle gegevens van de receiver te zien (MNC, ICCID, IMSI, IMEI en Model allemaal netjes ingevuld)

Er is dus wel degelijk contact met de server (ik kan WEL actuele weersverwachtingen ophalen!), maar verder helemaal niets, op alle verkeersinfo schermen kriig ik vervolgens "Fout op de Server"

Dit terwijl ik dus 6 maanden HD Traffic zou moeten krijgen...

Probleem is aangemeld bij TomTom helpdesk, we wachten af...

DeviceName=TomTom GO 930

DeviceVersionHW=GO 930

----

BootLoaderVersion=55120

LinuxVersion=315187

ApplicationVersionVersionNumber=8351

ApplicationVersion=9982

UserLanguage=Nederlands

-----

CurrentMapVersion=825.2157

-----

Traffic=N <<<<<===== ????????

-----

kan me ook aansluiten in het rijtje hier; enige maanden terug een nieuwe HD Traffic Receiver gekocht, en deze gisteren voor het eerst proberen aan te sluiten.

Tomtom (GO930) zoekt contact, het blauwe lampje gaat branden en op het systeeminfo scherm van de TomTom zie je connectie en krijg ik netjes alle gegevens van de receiver te zien (MNC, ICCID, IMSI, IMEI en Model allemaal netjes ingevuld)

Er is dus wel degelijk contact met de server (ik kan WEL actuele weersverwachtingen ophalen!), maar verder helemaal niets, op alle verkeersinfo schermen kriig ik vervolgens "Fout op de Server"

Dit terwijl ik dus 6 maanden HD Traffic zou moeten krijgen...

Probleem is aangemeld bij TomTom helpdesk, we wachten af...

DeviceName=TomTom GO 930

DeviceVersionHW=GO 930

----

BootLoaderVersion=55120

LinuxVersion=315187

ApplicationVersionVersionNumber=8351

ApplicationVersion=9982

UserLanguage=Nederlands

-----

CurrentMapVersion=825.2157

-----

Traffic=N <<<<<===== ????????

-----

Join the club zou ik zeggen. Je bent al de zoveelste.

Als je iets hoort graag hier melden zodat de andere er mss ook iets aan hebben aub.

Ik ben ook nog in afwachting. Heb ondertussen op een verlopen ontvanger een abo afgesloten wat gelukkig wel werkt.

Gr Fred

De verlenging van mijn abbo lukte in het begin niet. Ik had ook verbinding met server en kon het weer downloaden maar geen HDtraffic. Toen ik bij mijn account op de TomTom de naam en paswoord had ingevuld werkte HDtraffic weer. De eerste keer 5 maanden geleden hoefde ik niet op mijn TomTom de gegevens in te vullen.

Blijft waardeloos dat er zoveel problemen mee zijn.

Welke navcore gebruik je op de 630 de originele of een aangepaste versie. En ik ben wel benieuwd hoe je aan 250 euro komt.

Gebruik alles origineel op de 630. De PDA shop bood de 630 aan inclusief de HD receiver voo 239 Euro. Heb er nog wat brodit zaken bijgekocht en kwam op een totaal van ruim 250 eur.

Gebruik alles origineel op de 630. De PDA shop bood de 630 aan inclusief de HD receiver voo 239 Euro. Heb er nog wat brodit zaken bijgekocht en kwam op een totaal van ruim 250 eur.

Ja dan is het wel erg enthousiast om te zeggen, dat er voor 250 euro de goot in is. Je HDtraffic ontvanger werkt begrijp ik en als je een mailtje stuurt en stug vol blijven houden dan krijg je het teveel betaalde heus wel terug. Je moet alleen soms een lange adem hebben bij TomTom.

Gisteren een nieuwe HD traffic ontvanger gekocht, reden, mijn oude ontvanger had een abonnement welke ineens niet meer werkte. Na veel heen en weer gebel bleek dat dit een probleem is wat bij meerdere receivers voorkomt. Hier is tot heden nog geen oplossing voor en tevens is niet bekend wanneer dit opgelost is.

Reden voor mij om dus een nieuwe ontvanger te kopen. Maar zoals te verwachten kon deze geen verbinding maken met de server. Ook hierover gebeld. Het antwoord was dit keer simpel, "breng het maar terug naar de winkel want ook dit heeft met het activatieprobleem te maken en dat werkt op een aantal ontvangers niet".

Schriftelijk kreeg ik deze (bekende) mail terug:

---

Overzicht

Reactie (xxxxxx.) 05-10-2009 09:30 VM

Geachte heer xxxxx,

Wij hebben bericht terug van onze tweedelijns ondersteuning.

Het referentienummer voor uw vraag is xxxx.

Helaas hebben wij nog geen oplossing voor uw probleem, onze excuses hiervoor. Wij kunnen u wel informeren dat dit een storing betreft, en dat wij met de hoogste prioriteit aan een oplossing werken. Zodra ik weer een reactie terug krijg van de tweedelijns ondersteuning, dan word u direct door mij geinformeerd.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge

En ook hier geld: "join the club".

Ik heb hier 2 ontvangers liggen die het niet doen. Zelfde probleem als jij daar.

Ik wacht ook nog op antwoordt, maar denk dat ze gewoon doen of ze gek zijn. Als het te lang duurt sluiten de mensen wel een abo af zullen ze denken. Daar zijn ze volgens mij op uit.

Gr Fred

En ook hier geld: "join the club".

Ik heb hier 2 ontvangers liggen die het niet doen. Zelfde probleem als jij daar.

Ik wacht ook nog op antwoordt, maar denk dat ze gewoon doen of ze gek zijn. Als het te lang duurt sluiten de mensen wel een abo af zullen ze denken. Daar zijn ze volgens mij op uit.

Gr Fred

Nu ik dit toch weer lees (en de reactie erboven van Mapo), weet ik nu wel zeker dat ik die losse HDT reciever lekker laat liggen bij Halfords en maar eens ga kijken naar een (2e hands) TMC antenne.....twijfelde al een week of 2, maar nu niet meer. :pardon:

Ook ik heb het 1x aan de hand gehad met de losse HDT, deed het de eerste ruim 4 maanden goed en opeens had ik de volgende dag geen HDT meer terwijl er aan mijn TT niks was veranderd (geen andere NC e.d.).

Nu ik dit toch weer lees (en de reactie erboven van Mapo), weet ik nu wel zeker dat ik die losse HDT reciever lekker laat liggen bij Halfords en maar eens ga kijken naar een (2e hands) TMC antenne.....twijfelde al een week of 2, maar nu niet meer. :pardon:

Ook ik heb het 1x aan de hand gehad met de losse HDT, deed het de eerste ruim 4 maanden goed en opeens had ik de volgende dag geen HDT meer terwijl er aan mijn TT niks was veranderd (geen andere NC e.d.).

Bram let je wel op de versie TMC

voor de ronde stekker 4V0013 en de usb uitvoering 4V0014.

Groeten Ron

Bram let je wel op de versie TMC

voor de ronde stekker 4V0013 en de usb uitvoering 4V0014.

Groeten Ron

Ik zou altijd gaan voor de usb uitvoering. Die met de ronde steker zijn ook niet meer te koop op de TT-site (wel op internet).

Hallo allemaal...

Vandaag ook mijn nieuwe HD receiver ontvangen voor m'm Go630...

Ook ik dus 'geen contact met server' ook niet na aamelden voor HD traffic abonnement...

Zo te lezen dus een probleem op de server bij TomTom??

Heel fijn..... TMC werkte ook al niet op mijn Go630..

Leuke apparaten, maar de add-ons is dus gewoon een puinbak die veel geld kost...

Ik hoor graag van jullie of de oplossing 'nabij' is, of datie enkeltje Halfords of Marktplaats gaat krijgen..

Groeten

Peter

Join the club zou ik zeggen. Je bent al de zoveelste.

Als je iets hoort graag hier melden zodat de andere er mss ook iets aan hebben aub.

Ik ben ook nog in afwachting. Heb ondertussen op een verlopen ontvanger een abo afgesloten wat gelukkig wel werkt.

Gr Fred

tsja, na drie dagen wachten ben ik nog niet verder dan het standaard mailtje... "

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw vraag. U kunt binnen twee werkdagen van ons een antwoord verwachten." :pardon:

whats new... :yahoo:

Er wordt gesproken over een GNS map met daarin 2 files. Ik heb in mijn GNS map maar 1 file staan, namelijk tmceapi.so file. Het andere file heb ik niet. Ik heb diverse Navcore met de GNS map en 1 file en overal werkt de TMC. Dus waar de 2e file voor dient is mij niet geheel duidelijk.

Maar het heeft wel geholpen.

Het 2e file is misschien wel wat data van de laatste keer dat hij aangesloten was. :wink:

Het was ook een gokje van mij.

Misschien bij de HD traffic ook zo'n gevalletje ??????

Groeten Ron

Misschien bij de HD traffic ook zo'n gevalletje ??????

Was dat maar HDtraffic heb ik op SE 8.010 en SE 8.070 draaien maar op de andere SE versies lukt het me niet.

Was dat maar HDtraffic heb ik op SE 8.010 en SE 8.070 draaien maar op de andere SE versies lukt het me niet.

Maar als alles goed werkt op SE 8.010 waarom zou je dan overstappen naar een nieuwere ?

Mijn 710 draait perfect op SE 8.204 ik heb voorlopig geen andere versie nodig.

Groeten Ron

Maar als alles goed werkt op SE 8.010 waarom zou je dan overstappen naar een nieuwere ?

Mijn 710 draait perfect op SE 8.204 ik heb voorlopig geen andere versie nodig.

Groeten Ron

De 8.010 heeft geen rijbaansignalering vandaar. Het is meer om te kijken of het lukt. Alle andere SE versies werkt TMC prima trouwens. Trouwens op de 8204 heeft het in het verleden bij mij ook gewerkt maar ik heb iets gedaan (weet niet wat) en toen werkte het niet meer.

ps. Ik zal 8204 nog eens gaan bekijken wie weet.

Edited by holyhead

De 8.010 heeft geen rijbaansignalering vandaar. Het is meer om te kijken of het lukt. Alle andere SE versies werkt TMC prima trouwens. Trouwens op de 8204 heeft het in het verleden bij mij ook gewerkt maar ik heb iets gedaan (weet niet wat) en toen werkte het niet meer.

ps. Ik zal 8204 nog eens gaan bekijken wie weet.

Heb je de juiste nog wel rev 1.5 ?

groeten Ron

Heb je de juiste nog wel rev 1.5 ?

groeten Ron

Ja maar ik ben er achter. Ik moest emulatie X30 gebruiken. HDtraffic werkt nu. Ik wou het gewoon te mooi hebben met nieuwe icoontjes. Dan maar zonder.

Ja maar ik ben er achter. Ik moest emulatie X30 gebruiken. HDtraffic werkt nu. Ik wou het gewoon te mooi hebben met nieuwe icoontjes. Dan maar zonder.

Mooi dat je na zo'n lopende discussie toch weer wat gaat proberen om het werkend te krijgen.

Groeten Ron

Mooi dat je na zo'n lopende discussie toch weer wat gaat proberen om het werkend te krijgen.

Groeten Ron

Zeker ik heb er nog een geprobeerd SE 8.560 en die werkt ook in de X30 mode. Weer wat geleerd vandaag.