Sign in to follow this  
Followers 0
Verso

Nieuwe HD Traffic receiver geen contact met server

198 posts in this topic

tsja, na drie dagen wachten ben ik nog niet verder dan het standaard mailtje... "

Hartelijk dank voor het plaatsen van uw vraag. U kunt binnen twee werkdagen van ons een antwoord verwachten."

whats new...

Even een update;

Gisterenmiddag zet ik mijn Tomtom aan en tot mijn verbazing heb ik opeens binnen 10sec verbinding met HDtraffic.

Alles werkt opeens, mijn nieuwe HD Traffic receiver is geactiveerd en in de account-gegevens kan ik zien dat mijn HD Traffic abonnnement loopt tot 6 april 2010.

's avonds nog een tijdje zitten spelen, meerdere keren tomtom aan en uit gehad, spanning eraf etc en iedere keer meteen verbinding en regelmatig updates en alle verkeersinfo actueel. :good:

So far so good, zou je denken... :wink:

Vanmorgen stap ik in de auto... "kan geen verbinding maken met Tomtom server"...

Alles geprobeerd, niets werkt, geen HD Traffic, niks :wacko:

Duidelijk lijkt me dat de problemen weinig met het activeren van de nieuwe HD Traffic reveiver te maken hebben, en dat ook alle stappen van het resetten, terug naar fabrieksinstellingen etc etc allemaal niet veel uit zullen maken...

Probleem zit hem zo goed als zeker aan de kant van Tomtom, ik krijg zo het idee dat de server (op drukke momenten?) regelmatig gaat hikken en dat verbinding maken dan niet lukt?!? :unknw:

Je zou zo maar kunnen denken dat ze misschien wel eens te weinig capaciteit hebben voor alle verbindingen, en dat dan de LIVE klanten voorrang krijgen ten koste van de HD Traffic klanten...??? :wink:

Edited by Live Nav

Vanmorgen stap ik in de auto... "kan geen verbinding maken met Tomtom server"...

Alles geprobeerd, niets werkt, geen HD Traffic, niks :wink:

En kon je wel bij mijn account je aanmelden. Als dat lukt zou je denken dat je in ieder geval verbinding hebt met een server (welke weet ik niet). Of had je dat niet geprobeerd.

tsja...

Uiteindelijk toch maar de tomtom helpdesk gebeld, tot mijn verbazing kreeg ik meteen (zonder wachten) iemand aan de telefoon :good:

Werd geholpen door een heel aardige dame, die allereerst excuses aanbood dat er nog niet gereageerd was op mijn mail, het was erg druk... (en dat kan ik me voorstellen met al die problemen)

Maar goed, ze wilde eerst even met mij door de standaardinstellingen heen om precies te kijken welke foutmeldingen ik krijg, en nam daar ook alle tijd voor, dus ik naar de auto.

Tomtom aangezet, wat denk je... in een keer verbinding, geen enkel probleem :mellow::crazy:

Ze gaf aan dat het inderdaad vookomt dat er problemen zijn met de server, meer kon ze niet vertellen.

Verder heb ik inmiddels ook de "standaard mail' ontvangen met alle mogelijke oplossingen bij problemen met HD Traffic, zie hieronder, en afgesproken dat ik meteen weer bel mocht ik weer problemen hebben.

Al met al een positieve ervaring met de helpdesk dit keer, dat mag ook wel eens gezegd worden.

(hoewel het feit dat mijn probleem nu even is opgelost meer geluk dan wijsheid is, maar dat terzijde)

wordt vervolgd.

--------------------------------------

Geachte heer xxxxxxxxxxxxx,

Hartelijk dank voor het contact met onze Customer Care betreffende HD Traffic.

Het referentienummer voor uw vraag is xxxxxx-xxxxxx.

Naar aanleiding van ons telefoongesprek stuur ik u bij deze, zoals beloofd, de instructies voor de HD Traffic service.

Om de HD-traffic service goed te kunnen gebruiken dient u de onderstaande stappen na te lopen.

- Zorg dat u een GPS signaal heeft.

- Tik op de grijze balk aan de rechterkant van het scherm, controleer vervolgens of de batterij vol genoeg is, een te lage batterij spanning kan er voor zorgen dat HD traffic niet werkt.

- Klik op het scherm rechtsonder op de satellieten, klik daarna op [versie > netwerk]

Indien de status verbonden is moet de informatie binnengehaald kunnen worden. Als het apparaat de informatie niet binnen haalt, of de status is niet-verbonden, dient u de onderstaande reset uit te voeren.

- Reset uw TomTom [Volg de reset instructie op http://www.tomtom.com/6971]

Vervolgens moet het apparaat, zodra het weer een GPS signaal heeft, de informatie binnenhalen. Indien dit nog steeds niet het geval is kunt u het apparaat terug zetten naar fabrieks instellingen. Dit doet u als volgt:

- Wijzig voorkeuren > herstel fabrieks instellingen

Als de TomTom wordt terug gezet naar fabrieksinstellingen zal deze opnieuw alle instellingen vragen. Nadat u alles opnieuw hebt ingesteld en opnieuw GPS signaal hebt ontvangen, moet de HD traffic informatie ook binnen komen. LETOP: Indien u een abonnement heeft gekocht dient u opnieuw in te loggen op de TomTom zelf. (doe dit niet op de computer in de TomTom HOME emulator)

1. Schakel uw TomTom in los van de PC.

2. Ga naar het menu TomTom Diensten, dit zit in het hoofdmenu.

3. Selecteer nu Mijn Services.

4. Voer nu uw email adres en wachtwoord in.

5. Er zal nu contact worden gezocht met onze server en als het goed is krijgt u dan verbinding en kunt u uw service gaan gebruiken.

Mocht uw verkeersinformatie nog niet werken laat u ons dit dan direct weten, dan sturen wij dit door naar onze tweedelijns ondersteuning.

Vermeld in uw reactie altijd even de onderstaande gegevens, die kunt u vinden in het Netwerk scherm [Dit vindt u door in het hoofdscherm [scherm met de blauwe pijl in het midden] rechtsonder te tikken > Versie >Netwerk].

LETOP: Dit dient u op het apparaat zelf te doen en niet via de computer in TomTom HOME, via de computer geeft het apparaat algemene IMEI etc.

SIM ID:

IMEI:

Serienummer apparaat:

Serienummer HD traffic ontvanger (indien van toepassing): Q-----------

Tevens hebben wij de systeem informatie van TomTom HOME nodig.

1. Sluit uw apparaat op de computer aan en open TomTom HOME.

2. Klik op [help]

3. Klik op [systeem Informatie]

4. Klik op [Kopieren naar Klembord]

5. Open het antwoord op dit incident en druk op [CTRL - V] om de gegevens te plakken in uw reactie naar ons

Wij hopen dat wij hiermee uw vraag hebben beantwoord.

Indien u vragen of suggesties heeft horen wij dat graag.

Met vriendelijke groet,

xxxxxxxxxxx

TomTom Customer Care Team

--------------------------------------

Even een update van mijn kant. TT 630 met Traffic receiver.

Vanmiddag nog maar eens even proberen of mijn verkeersinfo nu wel opgehaald wordt voordat ik de TT helpdesk weer ga bellen. De laatste keer had ik TT aardig in de hoek omdat ze ten onrechte geld van mijn rekening afgeschreven hadden en ook nog geen verkeersinfo aan mij leverden. Ze konden de incasso pas na 2 maanden stoppen.

Tot mijn verbazing werkte de verkeerinfo in 1 keer. Had tot nog toe nooit gewerkt. Heb flink wat testen gedaan met verschillende bestemmingen waar zeker te weten files staan. Alles werd keurig bijgewerkt. Bij het wijzigen van file lengte werd de nieuwe vertraging netjes voorgelezen.

Spanning er af, TT uit, weer opnieuw aan. Alles werkte perfect. Mijn TT account kon ik nooit ingeven en nu wel. Dat heb ik direct maar even gedaan.

Alles schijnt nu te werken. Morgen moet ik om 9 uur in Amsterdam zijn dan reis ik dus midden in de ochtendspits. Dan weet ik zeker of de verbinding blijft staan. Laat mijn bevindingen nog wel even weten.

Succes morgen , ik hoop van harte dat het werkt.

Bij mij precies het zelfde. HD Traffic wel betaald, maar het werk voor geen meter meer. TT gebeld en zij hielden mij voor dat er een landelijke storing was. Volgens mij zitten ze de boel te besodemieteren.

Update

Zoals ik beloofd heb de resultaten van mijn plotseling werkende Traffic receiver en mijn rit naar Amsterdam.

Vanochtend om 7 uur de auto en mijn bestemming in Amsterdam in de TT 630 gezet. Traffic receiver aangesloten en hopen dat hij het na gisteren ook nog zou doen. En ja hoor.... na ongeveer 1 minuut netjes een update van de vertagingen. e hele weg naar Amsterdam netjes verkeersinfo updates!! Ook de weg terug geen enkel probleem. Alles lijkt nu te werken zoals het hoort.

Al met al het de helpdesk van TT ruim 2 weken gekost om mijn receiver aan de praat te krijgen. Als het moet kunnen ze het dus wel. Van TT heb ik nog steeds geen antwoord en de status van mijn call is researching.

Eigenlijk begrijp niet zo goed waarom anderen zo verschrikkelijk lang wachten moeten voordat ze aangesloten worden. In mijn laatste gesprek met de TT helpdesk vertelden ze mijn dat de 2e lijn support precies kan zien wat er aan de hand is en de zaak recht kunnen zetten. dat was bij dan mij binnen 3 dagen geregeld.

Hier ook ff een update.

Na ong 3 weken modderen met de klantenservice werkt opeens de aangeschafte ontvanger van Halfords wel.

Dat zie ik net omdat ik het idee had van ik zal het nog eens proberen. Ik snap er niks meer van. Zonder reactie van TT werkt hij nu opeens wel. Abo van 6 maanden loopt tot 7 april 2010. Dat zijn dus idd 6 maanden.

Ik denk dat het ze te heet onder de voeten werdt daar bij die boevenbende in A'dam. Ze zullen gedacht hebben dat er nu wel heel veel een probleem hadden met de losse ontvanger.

Om te voorkomen dat die dadelijk hier allemaal op de stoep staan zetten we ze maar aan. :excl:

Ik hoop dat hij het blijft doen tot die tijd.

Gr Fred

voor mij hetzelfde;

sinds donderdag doet de HD Traffic het opeens, en sindsdien gisteren en vandaag geen enkel probleem meer gehad, abbo loopt ook tm 6 april 2010 :good:

hopen dat het zo blijf... :yahoo:

nu moeten ze alleen nog ff de HD Traffic buiten Nederland en/of Live Services incl buitenland activeren voor de X20/x30 klanten met losse receiever, en dan zijn we helemaal gelukkig... :pardon:

nu moeten ze alleen nog ff de HD Traffic buiten Nederland en/of Live Services incl buitenland activeren voor de X20/x30 klanten met losse receiever, en dan zijn we helemaal gelukkig... :pardon:

nu moeten ze alleen nog ff de HD Traffic buiten Nederland en/of Live Services incl buitenland activeren voor de

klanten met losse receiever, en dan zijn we helemaal gelukkig... :yahoo:

:good:

... Ik snap er niks meer van. Zonder reactie van TT werkt hij nu opeens wel. Abo van 6 maanden loopt tot 7 april 2010. Dat zijn dus idd 6 maanden. ...

Ze hebben van mij de reciever van de Halfords ontvangen samen met mijn GO720T. Wellicht dat ze aan de hand daarvan een stuk wijzer zijn geworden. :biggrin: Nou ja, gelukkig maar. De nieuwe GO740Live bevalt me tot nog toe uitstekend. Heeft wel af en toe wel rare iconen, maar zijn de volgende keer weer goed. Maar dat terzijde.

Ook hier een nieuw aangeschafte HDT receiver die dead on arrival was.

Gekocht bij de Dixons, maar werken ho maar.

Gelijk contact gehad met TomTom en de standaard reset emails gekregen. Bij mij lag het probleem zelfs nog iets complexer, hij kon

Maar goed, toch weer 1,5 maand verder zonder HDT :-( Ik denk dat het aan het feit ligt dat er gewoon een partij van die dingen vanuit het buitenland zijn geimporteerd en natuurlijk niet werken (werken alleen in het land van aanschaf), gezien de foutmelding en aangezien mijn kaartupdate die erbij geleverd werd, voor Midden & Oost europa was!!

Niet zo heel netjes van Dixons....

Het kan natuurlijk altijd maar bij mij werkte het wel. En ik had hem ook van Dixons. Als het een partij uit het buitenland zou zijn dan kan het alleen Duitsland zijn. Voor zover mij bekend werden de HDT ontvangers alleen in Duitsland verkocht. Het blijft natuurlijk waardeloos dat het 1,5 maand geduurd heeft en TT niet zegt wat er nou aan de hand was.

Het kan natuurlijk altijd maar bij mij werkte het wel. En ik had hem ook van Dixons. Als het een partij uit het buitenland zou zijn dan kan het alleen Duitsland zijn. Voor zover mij bekend werden de HDT ontvangers alleen in Duitsland verkocht. Het blijft natuurlijk waardeloos dat het 1,5 maand geduurd heeft en TT niet zegt wat er nou aan de hand was.

Ik rijd op dit moment natuurlijk met een HDT reciever van Halfords (a 25 euro)....heb nog 2 Dixons HDT's ongeopend liggen, ik hoop maar niet dat ik dit gedonder in Mei 2010 ga krijgen. :excl:

Op een kleine storing na, doet hij het perfect.

(klopt af op blank hout) :biggrin:

Op een kleine storing na, doet hij het perfect.

(klopt af op blank hout) :biggrin:

Ik verf het hout altijd. Speciaal voor de winter :excl:

Vandaag nieuwe HD Traffic gekocht bij Halfords, aansluiten en ho maar!!!

Ik krijg te lezen: Waarschijnlijk is uw abonnement verlopen........ :angry:

Vandaag nieuwe HD Traffic gekocht bij Halfords, aansluiten en ho maar!!!

Ik krijg te lezen: Waarschijnlijk is uw abonnement verlopen........ :angry:

Ik meen in een andere Topic gelezen te hebben, dat het bekend was bij TomTom en ze werken er aan (alleen hoe snel weet niemand).

Kan je wel bij mijn account op je TT inloggen of is dat ook onmogelijk.

Edited by holyhead

Ik meen in een andere Topic gelezen te hebben, dat het bekend was bij TomTom en ze werken er aan (alleen hoe snel weet niemand).

Kan je wel bij mijn account op je TT inloggen of is dat ook onmogelijk.

Ik kan wel inloggen, het weer bekijken en bij Buddy`s komen en GPSfix downloaden enz, enz

Krijg alleen geen verbinding met traffic.

Ik kan wel inloggen, het weer bekijken en bij Buddy`s komen en GPSfix downloaden enz, enz

Krijg alleen geen verbinding met traffic.

Dus is je abonnement niet verlopen want anders zou je het weer ook niet kunnen bekijken denk is.

Ik heb geen idee...? Ik heb net een 1,5 uur rijles gegeven in de sneeuw (was best leuk :angry: )

Kon mijn leerling ook even lekker slippen. :yahoo:

Maar ook in die 1,5 uur geen balkje links in beeld. :blush:

Edited by ArsLP

Ik heb geen idee...? Ik heb net een 1,5 uur rijles gegeven in de sneeuw (was best leuk :angry: )

Kon mijn leerling ook even lekker slippen. :yahoo:

Maar ook in die 1,5 uur geen balkje links in beeld. :blush:

Leuk is anders maar mogelijk kan je nog net bellen voor het weekend.

Al geprobeerd te bellen, maar het is erg druk bij TomTom dus er is geen doorkomen aan daar. Waardeloos :angry::blush::yahoo:

Al geprobeerd te bellen, maar het is erg druk bij TomTom dus er is geen doorkomen aan daar. Waardeloos :angry::blush::yahoo:

Zeg dat wel. Ik snap ook niet dat het nog vaak fout gaat met de HDT ontvangers. Ze bestaan al ongeveer 2 jaar. Ik geloof dat ze er tot 18.oo uur zijn en dan moet je ook nog net een goede aan de lijn krijgen.

post-1710-1261147410_thumb.jpg

Edited by holyhead

Het vreemde is dat HD Traffic het wel doet met Navcore 8.351 en het niet doet met Navcore 9.024

Het zal dus wel aan de Navcore liggen want die is tenslotte ook niet voor de Go 720 :angry:

Het vreemde is dat HD Traffic het wel doet met Navcore 8.351 en het niet doet met Navcore 9.024

Het zal dus wel aan de Navcore liggen want die is tenslotte ook niet voor de Go 720 :angry:

Dan klopt het wel. Bij mij doet hij het ook bij 8.351 en niet met 9.024 (Go 630). Ik heb hem wel werkend met 8.391, outsourced map verwijdert en emulatie x30. Je hebt dan wel de nieuwe icoontjes maar geen Anti-aliasing.