Sign in to follow this  
Followers 0
Verso

Nieuwe HD Traffic receiver geen contact met server

198 posts in this topic

Het vreemde is dat HD Traffic het wel doet met Navcore 8.351 en het niet doet met Navcore 9.024

Het zal dus wel aan de Navcore liggen want die is tenslotte ook niet voor de Go 720 :angry:

Ja.....ik heb dat hier al tig keer herhaald als je de eerste keer een HDT reciever op je TT aansluit, Zorg voor een officieele Navcore en geen illegale SE uitvoering of zo. :blush:

NC 8.351 is prima, draai ik ook op.

Heb hem draaien met NC 8.391 en het werkt nu perfect. :angry:

Jammer dat het niet werkt met NC 9.XXX, hopelijk komt er zo snel mogelijk een NC 9 versie voor de x20 serie.

Maar het werkt en daar gaat het om.

Ik rijd op dit moment natuurlijk met een HDT reciever van Halfords (a 25 euro)....heb nog 2 Dixons HDT's ongeopend liggen, ik hoop maar niet dat ik dit gedonder in Mei 2010 ga krijgen. :blush:

Op een kleine storing na, doet hij het perfect.

(klopt af op blank hout) :angry:

Bram,

De Mijne was van Halfords.

Zou dat de oorzaak dan zijn,dat je er Midden en Oost Europa bij krijgt?

Duitse partij?

Inderdaad,waarom laat TomTom dan van niets weten waar het om gaat.

Krijg je ook niet zo'n hoop gedonder.

Vandaar misschien dat constante gezeur van opsturen.

Maar een reden erbij vermelden , ho maar.

Ze konden toch op zijn minst vertellen,wat de oorzaak dan was.

Of zie ik dat nou verkeerd.

Bram,

De Mijne was van Halfords.

Zou dat de oorzaak dan zijn,dat je er Midden en Oost Europa bij krijgt?

Duitse partij?

Inderdaad,waarom laat TomTom dan van niets weten waar het om gaat.

Krijg je ook niet zo'n hoop gedonder.

Vandaar misschien dat constante gezeur van opsturen.

Maar een reden erbij vermelden , ho maar.

Ze konden toch op zijn minst vertellen,wat de oorzaak dan was.

Of zie ik dat nou verkeerd.

Beetje raar dat er dan op de doos van de ontvanger (Dixons), alle tekst in het Nederlands staat en in het Engels.

Geloof me als die voor duitsland waren, staat het er echt wel in het duits en in het engels op denk ik maar zo.

Heb ff de oude doos van Halfords gepakt en ook in het nederlands en engels. Er staat ook duidelijk op werkt alleen in nederland.

ik denk dat het verhaal van duitse partij dan toch niet kan.

Gr Fred

Ik ben even vergeten of de eigenaren van een Dixons HDT ook die Midden en Oost Europakaart kregen ?

Ik ben even vergeten of de eigenaren van een Dixons HDT ook die Midden en Oost Europakaart kregen ?

Ik had er een van Dynabyte en kreeg Midden en Oost Europa aangeboden. Ik denk dat de Vouchercode voor de laatste kaart totaal los staat van de HDT ontvanger. In mei 2010 zal ik die van Halfords gebruiken en kijken wat ik dan krijg aangeboden.

Edited by holyhead

Ik had er een van Dynabyte en kreeg Midden en Oost Europa aangeboden. Ik denk dat de Vouchercode voor de laatste kaart totaal los staat van de HDT ontvanger. In mei 2010 zal ik die van Halfords gebruiken en kijken wat ik dan krijg aangeboden.

Er staat op de doos, Als je niet over de juiste kaarten beschikt (7.15 of hoger) heb je ook recht op een gratis kaart download. Met volle overgave de laatste en juiste kaart aanbieden zal niet hoog op het lijstje staan denk ik.

Ze doen een beetje of hun neus bloedt. Ik zal de eerste ook pas in het voorjaar van 2010 gebruiken.

Vandaag nieuwe HD Traffic gekocht bij Halfords, aansluiten en ho maar!!!

Ik krijg te lezen: Waarschijnlijk is uw abonnement verlopen........ :angry:

LIVE werkt ook niet helemaal lekker op m'n 950 , HD traffic draait goed maar Google search zoekt meer naar de verbinding met de server als naar mijn zoekopdracht. ( misschien is dat de betekenis van Google search , zoeken naar google).

Bij brandstofprijzen en flitsers krijg ik de melding dat ik via HOME een abbonnement kan afsluiten. :blush:

Al met al is er nog wat werk aan de winkel. :yahoo:

Ik denk dat het anders zit.

Je mag namelijk wel van een firma verwachetn,dat ze weten wat ze in een doos erbij stoppen.

Ze stoppen er ook geen briefje van 100 euro in,dus weten ze wat ze doen.

De HDT's moesten nog even de deur uit,en misschien hadden ze een nieuwe lichting in het vizier.

Vandaar dat er een M en E Europa bij.

En ik geloof ook dat er veel meer gedonder is,dan alleen hier op dit forum bekend is.

Het gebruikers aantal ligt veel en veel hoger.

Er zijn meer mensen die dit lezen,dan dat er lid zijn van dit forum.

Dus heeft Tomtom zich dik verkeken op de acties van hun retailers met aanbiedingen.

Vooral die van Dixons.

Het is gewooneen feit,dat alles wat gratis is,of bijna gratis,dat dan de Nederlanders grote inkopen gan doen.

We zijn echte voorraad mensen.

Daar heeft TomTom inmiddels denk ik,een stokje voor gestoken.

Miscchien ben ik wel het eerste slachtoffer.

En ij hun is ook bekend,welke IMEIcode van de HDT in de doos zit.

Op basis van die gegevens,kan TomTom of Vodafone gewoon de info blokkeren.

het feit is namelijk,dat Vodafone de SIM kaart uitgeeft,en de dienst levert.

Als de doelstelling nou was,om nog meer ensen aan een HDT te krijgen,maar dat het niet gelukt is,en er mensen aan het hamsteren zijn geslagen,dan is de doelstelling mislukt.

Dus wat kan Tomtom dan met Vodafone erbij doen?

gewoon de boel "knijpen".

En bij hun support kunnen ze je heel lang met een smoes in het riet sturen.

Het is ook niet verstandig om de gegevens die op het doosje staan,en/of de IMEI code door te geven aan Tomtom.

Zo gauw TomTom notie heeft van deze gegevens,kun je de klos zijn.

Via een een IMEI is alles mogelijk.

En de HDT heeft gewoon een IMEI code,want het is een GSM ontvanger.

Daarom moet je de boel ook opsturen naar Tomtom.

Dan weten zij,waar de boel rouleerd.

(Denk maar eens aan diefstal van en telefoon.

Als namelijk de IMEI bekend is,bij de politie,laten ze een sms bom los op het toestel,en het is/wordt daarmee onbruikbaar.er is meer mogelijk als de gegevens bekend zijn.)

Ik denk dat er niet zo heel veel mensen dit probleem hebben.

Tenminste !!! zij weten het nl niet.

Veel mensen kopen dus bij Dixons of Halfords een HDT niet wetende dat daar ook een nieuwe kaart bijhoort.

Dat geld ook voor de meeste die een nieuw device kopen en niet weten dat ze binnen 30 dagen na aankoop recht hebben op een nieuwe kaart.

Het zal TT weinig uitmaken dat jij een gratis nieuwe kaart krijgt want er zijn er velen die er wel op recht hebben maar dat niet doen.

Wat ze wel wat zal uitmaken en dat zullen ze wel proberen te blokkeren is dat jij volgend jaar weer een gratis kaart pakt.

M.A.W er zal best ergens een eind datum aan die actie zitten , of een regeltje in de voorwaarden dat er per account slechts eenmaal een gratis kaart update mag.

Neemt niet weg dat ze dan wel de juiste kaart voor je moeten klaar zetten.

groeten Ron

Neemt niet weg dat ze dan wel de juiste kaart voor je moeten klaar zetten.

groeten Ron

Uiteraard moeten ze de juiste kaart klaar zitten. Maar met wat gezeur lukt het uiteindelijk om de juiste kaart te krijgen. Bij de een eerder dan bij de ander afhankelijk wie je treft bij de helpdesk.

Edited by holyhead

Het enige wat TomTom kan weten is welke IMei codes er gebruikt worden voor de HDT ontvangers maar niet in welke doos ze zitten. Er is gewoon een reeks imeicodes vrijgegeven voor de HDT ontvangers door Vodafone. Kunnen er wel 100.00 zijn of meer.

Bij eerste ingebruikname van de HDT ontvanger (er vanuit gaande dat alles goed gaat) wordt de imeicode aangemeld aan het Vodafone netwerk. Als het abonnement na de proefperiode niet wordt verlengd vervalt na 3 maanden het imeinummer. Dit concludeer ik uit informatie door TT verstrekt. Dus als iemand na 6 maanden zijn abbo opnieuw in werking wil stellen zou dat in theorie niet lukken. Helaas ben ik nog niemand tegen gekomen die na afloop abbo HDT dit na 6 maanden weer wou activeren. Dus weet ik niet of mij theorie opgaat.

De vouchercode heeft mijns inziens totaal geen verband met de HDT ontvanger. Het wemelt van de vouchercodes voor een laatste kaart. Zolang we niet bijhouden waar het precies fout gaat met de vouchercode. Is hij van Dynabyte, Halfords, Dixons etc blijft het gissen.

Trouwens voor zover mijn bekend zijn de HDT ontvangers maar in een beperkt aantal landen verkocht en dan ook nog West Europse landen. Dus wat heeft een kaart van Midden en Oost Europa dan voor nut. Meestal willen die klanten gewoon West Europa hebben.

post-1710-1261232512_thumb.jpg

Uiteraard moeten ze de juiste kaart klaar zitten. Maar met wat gezeur lukt het uiteindelijk om de juiste kaart te krijgen. Bij de een eerder dan bij de ander afhankelijk wie je treft bij de helpdesk.

Natuurlijk doen ze dat, Het is ook maar hoe je het brengt en wie je treft.

Groeten Ron

Hoe dan ook.....als in 2010 zou blijken dat de (mijn) 2 HDT recievers van Dixons (a 9,95 p/st) + de vouchers die er bij zitten, NIET zouden werken...danwel dat er dan opeens allerlei nieuwe regeltjes zouden komen, dan heeft TT een probleem. (en niet alleen met mij)

Ik plug ze dan ook pas in de sigarettenaansteker, zodra mijn huidige de geest heeft gegeven...wat zo'n beetje eind april a.s. zou moeten zijn.

Kan ook zijn dat ik over 2 maanden al gebruik maak van 1 van de Dixons-vouchers voor een nieuwe kaart, dan weten we dat al snel :sad:

Hoe dan ook.....als in 2010 zou blijken dat de (mijn) 2 HDT recievers van Dixons (a 9,95 p/st) + de vouchers die er bij zitten, NIET zouden werken...danwel dat er dan opeens allerlei nieuwe regeltjes zouden komen, dan heeft TT een probleem. (en niet alleen met mij)

Ik zie het probleem niet zo (of ze het nou wel of niet zouden doen) .

In ieder geval de eerste van de reeks aangesloten (paar weken terug) en tie doet het goed. :sad:

Kan je ook op de 1 of andere manier een duitse HD traffic reciever kopen?

handig voor de wintersport.

De kaartupdate is al voldoende om de prijs te compenseren, dus dat je hem dan maar een week gebruikt van de 6 maanden, jammer dan.

Kan je ook op de 1 of andere manier een duitse HD traffic reciever kopen?

handig voor de wintersport.

De kaartupdate is al voldoende om de prijs te compenseren, dus dat je hem dan maar een week gebruikt van de 6 maanden, jammer dan.

Als ze er nog zijn mogelijk ergens in Duitsland. Maar waar ??????

Als ze er nog zijn mogelijk ergens in Duitsland. Maar waar ??????

Zitten Dixons of Halfords ook niet in Duitsland ? :sad:

De losse HD-Traffic Receiver is noit in een ander Land door Tom Tom te koop aangeboden .

Alleen in Nederland .

Gr. Heisie

De losse HD-Traffic Receiver is noit in een ander Land door Tom Tom te koop aangeboden .

Alleen in Nederland .

Gr. Heisie

Komt mooi uit dan zijn de HDT ontvangers waarschijnlijk niet gedumpt uit Duitsland. Ze zijn dus gewoon door TT gedumpt omdat die iedereen aan Live wil hebben.

Edited by holyhead

Ze zijn dus gewoon door TT gedumpt omdat die iedereen aan Live wil hebben.

Kan mij dat niet voorstellen, omdat indien je die receivers dumpt (voor wat voor prijs dan ook) ,

jezelf je nek afsnijdt wat betreft verkoop op andere artikelen.

Zei het al eerder, ware beter geweest door overige voorraad(den) te vernietigen.

Kan mij dat niet voorstellen, omdat indien je die receivers dumpt (voor wat voor prijs dan ook) ,

jezelf je nek afsnijdt wat betreft verkoop op andere artikelen.

Zei het al eerder, ware beter geweest door overige voorraad(den) te vernietigen.

Iemand dumpt ze. Als het TT niet is dan zou het de tussenhandel moeten zijn. Hoewel bij Dixons is de prijs weer 79,99 euro en bij Halfords nog steeds 24,99 euro.

Edited by holyhead