Sign in to follow this  
Followers 0
Verso

Nieuwe HD Traffic receiver geen contact met server

198 posts in this topic

ik kan ze in duitsland in ieder geval nergens vinden.

Ze moeten toch wel te koop zijn geweest sinds mei 2008, want de introduktie van HD traffic staat wel op de duitse versie van tomtom.

of zal dat meteen live geweest zijn?

nou ja... dan doe ik het nog wel een keertje met mijn TMC draadje. dat werkt redelijk op de snelwegen in duitsland.

Alleen jammer dat hij, als er over 500 km een file op de weg staat, hij gerust 100 km wil omrijden voor 10 minuten snelheidswinst.

De file is natuurlijk al lang verdwenen als je die 500 km afgelegd hebt.

Verkeersinformatie werkt dus niet zo goed op de lange afstanden.

ik kan ze in duitsland in ieder geval nergens vinden.

Ze moeten toch wel te koop zijn geweest sinds mei 2008, want de introduktie van HD traffic staat wel op de duitse versie van tomtom.

of zal dat meteen live geweest zijn?

Volgens @Heisie zijn ze nooit in Duitsland verkocht. Ik dacht dat HDT wel in Duitsland was maar kennelijk zijn ze gelijk over gegaan op Live.

Iemand dumpt ze. Als het TT niet is dan zou het de tussenhandel moeten zijn. Hoewel bij Dixons is de prijs weer 79,99 euro en bij Halfords nog steeds 24,99 euro.

En bij BCC 19,95 euro.

In Duitsland met X40 serie en gelijk de liefe versie grenz overschreident (08-2008).

zie hier.http://www.onlinekosten.de/news/artikel/31109/0/IFA:_TomTom_navigiert_live_mit_Internetzugang

Gr.Heisie

Kan mij dat niet voorstellen, omdat indien je die receivers dumpt (voor wat voor prijs dan ook) ,

jezelf je nek afsnijdt wat betreft verkoop op andere artikelen.

Zei het al eerder, ware beter geweest door overige voorraad(den) te vernietigen.

Of zou TomTom op de hoogte zijn geweest van het voornemen van Mio?

Handige zet dus,om nu iedereen nog even aan HD-Traffic te helpen,en zo hun voorraden te laten slinken.

En iedeen die nu dus zo'n dingetje heeft,of heeft aangeschaft i.c.m een TomTom,wat dat kan er ook nog inzitten,die koopt nu dus geen Mio.

Handige zet of grote flop?

Alles is mogelijk.

Voor alle suggesties is wel een antwoord te vinden.

Enigste die het goede antwoord weet,is TomTom zelf.

Of zou TomTom op de hoogte zijn geweest van het voornemen van Mio?

Handige zet dus,om nu iedereen nog even aan HD-Traffic te helpen,en zo hun voorraden te laten slinken.

En iedeen die nu dus zo'n dingetje heeft,of heeft aangeschaft i.c.m een TomTom,wat dat kan er ook nog inzitten,die koopt nu dus geen Mio.

Handige zet of grote flop?

Alles is mogelijk.

Voor alle suggesties is wel een antwoord te vinden.

Enigste die het goede antwoord weet,is TomTom zelf.

Zou best eens kunnen ja....maar dan nog zal MIO eerst moeten bewijzen dat hun systeem net zo goed werkt qua nauwkeurigheid van file meldingen als HDT van TT.

Dus dan zijn we wel weer een jaartje verder of zo.

En dan heb ik het nog niet eens over het verdere gebruiksgemak van een TT...de menustructuur e.d...of die van een MIO net zo prettig werkt :wink:

Ik heb nooit een *gewone* MIO gehad, alleen de nu 5,5 jaar oude 168...die hier trouw op een plank ligt te wachten tot hij een keer mee mag, als de TT het eens niet zou doen. :wink:

Testje met een Dixons receiver,

Bij de updates werd een Midden Europa v845 aangeboden, niets aan gedaan en laten staan.

Enige tijd later werd dit aangevuld met een West en Midden Europa v845, niets mee gedaan en laten staan.

Benieuwd of een West en Midden Europa v850 er nog achteraan komt.

:unknw:

Met de voucher die er bij zit zou dat wel kunnen.

Als je het nr invult wat er op staat zal je idd de nieuwste kaart krijgen.

Dat hij nu al kaarten aanbied snap ik niet zo goed eigenlijk.

Werkte de ontvanger meteen, of moest je nog iets doen om hem aan de gang te krijgen???

Hier was het plug and play wat me niet tegen viel.

Gr Fred

Werkte de ontvanger meteen, of moest je nog iets doen om hem aan de gang te krijgen???

Tot nog toe, werkt het meteen.

:unknw:

Bij de updates werd een Midden Europa v845 aangeboden, niets aan gedaan en laten staan.

Enige tijd later werd dit aangevuld met een West en Midden Europa v845, niets mee gedaan en laten staan.

:dirol:

Dan vrees ik dat als je wacht tot de 8.50 kaart er is, je dan toch die 8.45 kaart krijgt....danwel helemaal niks meer. :rofl:

Volgens mij werkt het zo bij TTH, dat als je eenmaal dat codenummer hebt ingetikt, je dan ook die kaart krijgt. :unknw:

Ik tik dus mooi helemaal niks in, wacht wel tot de nieuwe kaart er is...overigens vraag ik mij af OF ik wel een nieuwe wil hebben i.p.v. de huidige 8.45.....denk dat ik maar even wacht tot de 8.55. :wink:

Volgens mij kun je daar prima een half jaartje mee vooruit, totdat ik opeens in een nieuwbouwwijk of bedrijventerrein een ontbrekende straat tegenkom, dan is het nog vroeg genoeg om te updaten.

Volgens mij werkt het zo bij TTH, dat als je eenmaal dat codenummer hebt ingetikt, je dan ook die kaart krijgt. :unknw:

Weliswaar niet met een code gewerkt, maar toen ik mijn 950 voor 't allereerst aansloot op TTHome en vervolgens alleen maar heb gekeken welke versie kaart beschikbaar was werd dat door TT Support al als downloaden gezien.

Klopt, was de Midden en Oost Europa v845 geen contact opgenomen vanwege de verkeerde kaart,

maar gewoon laten staan.

Inmiddels is daar automatisch de West en Midden Europa v845 bijgekomen en ben nu in afwachting,

of er nog een derde kaart bijkomt.

en vervolgens alleen maar heb gekeken welke versie kaart beschikbaar was

Heb ik dus ook gedaan en die staan nu in de wacht.

Ik wacht hier ook nog met die vouger voor 8.50

8.45 werkt voorlopig denk ik nog wel ff, zeker omdat daar de nieuwe wegen rond Den-Bosch en Eindhoven al op staan.

Gr Fred

Edited by kombi-force-rotax

Weliswaar niet met een code gewerkt, maar toen ik mijn 950 voor 't allereerst aansloot op TTHome en vervolgens alleen maar heb gekeken welke versie kaart beschikbaar was werd dat door TT Support al als downloaden gezien.

Was bij mij hetzelfde. Na tien dagen emailverkeer kreeg ik toen uiteindelijk toch de goede kaart. Dus wacht ik met het invoeren van mijn code tot een week na de nieuwe kaartuitgifte en kijken of het dan wel automatisch goed gaat en anders maar weer mailen.

8.45 werkt voorlopig denk ik nog wel ff, zeker omdat daar de nieuwe wegen rond Den-Bosch en Eindhoven er al op staan.

Precies (en ook bij Utrecht A2)....en aangezien er de laatste tijd niet echt veel nieuwe wijken (straten) bijkomen door de economische crisis e.d., plus het feit dat TT (TA) nu aardig bij is qua kaarten....bewaar ik die voucher nog even.

Mocht het zo zijn dat anderen hier toch ontdekken dat er weldegelijk nieuwe zaken zijn bijgekomen op kaart 8.50 (t.o.v. 8.45), is het nog vroeg genoeg.

Wat dat betreft is het t.o.v. 4 a 5 jaar geleden een stuk verbeterd...alleen blijf ik klagen over de slechte huisnummering, vrijwel elke dag kom je wel bij adressen waar er geen bal van klopt :unknw:

In augustus neem ik de 8.55 wel....en we zullen eens zien of dat plan van TT, om eind van dit jaar met een 2-dagelijkse kaart-update te komen via TTH...hoe dat gaat lopen EN wat dat gaat kosten.

Edited by BramvT

Precies (en ook bij Utrecht A2)....en aangezien er de laatste tijd niet echt veel nieuwe wijken (straten) bijkomen door de economische crisis e.d., plus het feit dat TT (TA) nu aardig bij is qua kaarten....bewaar ik die voucher nog even.

Mocht het zo zijn dat anderen hier toch ontdekken dat er weldegelijk nieuwe zaken zijn bijgekomen op kaart 8.50 (t.o.v. 8.45), is het nog vroeg genoeg.

Wat dat betreft is het t.o.v. 4 a 5 jaar geleden een stuk verbeterd...alleen blijf ik klagen over de slechte huisnummering, vrijwel elke dag kom je wel bij adressen waar er geen bal van klopt :unknw:

In augustus neem ik de 8.55 wel....en we zullen eens zien of dat plan van TT, om eind van dit jaar met een 2-dagelijkse kaart-update te komen via TTH...hoe dat gaat lopen EN wat dat gaat kosten.

Ik heb zelf een 730 met de laatste kaart, maar zit te denken om dadelijk die nieuwe 1000 aan te schaffen.

Dan gaat de 930 van mijn vrouw in de verkoop, met een voucher erbij voor een nieuwe kaart.

zij kan dan met die 730 van mij gaan rijden.

Die 730 doe ik niet weg omdat daar kaarten van zuid-afrika en australie op staan. Die moet ik dan weer opnieuw aanschaffen. Dat geloof ik wel zullen we maar zeggen.

Gr fred

Na tien dagen emailverkeer kreeg ik toen uiteindelijk toch de goede kaart.

Ik ook, maar dan zonder de tien dagen emailverkeer.

:good:

Ben sinds enkele dagen ook aan het wachten of het zonder te bellen lukt.

Ben sinds enkele dagen ook aan het wachten of het zonder te bellen lukt.

Op een gegeven ogenblik was de WCE v845 weer verdwenen, waarna ik dacht dat ze de v850 ervoor

in de plaats zouden zetten. Nee dus.

Ben afgelopen week gaan bellen, kreeg ze binnen de minuut aan de lijn en ondanks dat ik te lang gewacht had, met het downloaden van de v845 WCE zou men die alsnog voor mij klaarzetten.

Mocht bij de volgende voucher weer een Midden Europa binnen komen, werd mij vriendelijk verzocht

gelijk even te bellen zodat ze mij daarna de juiste kaart kunnen doen toekomen.

M.a.w. morgenochtend rond 09.00 even een belletje plegen en je krijgt zonder probleem de juiste kaart.

Edited by starsky

Ik heb ook maar gebeld en ondanks de drukte was het zo gepiept en staat de West en Midden-Europa gereed om te downloaden.

Soepel en vakkundig opgelost door de TT medewerker. :rofl: