Sign in to follow this  
Followers 0
Bart-n

Ontwikkeling nieuwe diensten navigatiesysteem [student project TU/e]

24 posts in this topic

Beste lezers,

Allereerst zal ik mij kort introduceren. Ik ben Bart, student Industrial Design aan de Technische Universiteit van Eindhoven.

Voor een ontwerpproject afkomstig van een grote fabrikant van navigatiesystemen ben ik mij momenteel aan het ori

Ik wil best de vragenlijst invullen, maar het begint er al mee dat ik niet mijn provincie kan invullen, die staat er simpelweg niet tussen.

Ik wil best de vragenlijst invullen, maar het begint er al mee dat ik niet mijn provincie kan invullen, die staat er simpelweg niet tussen.

Die lijst is nog uit de tijd van de negen provinci

Grootste gedeelte van Nederland mag niet meedoen.

Staan toch alleen maar in file.

En hebben geen Nav nodig zij gaan met de stroom mee :unknw: :unknw:

Groeten Ron (ik mag bijna meedoen moet wel 500 meter verderop gaan wonen, Kan naar 2 kanten)

Mijn excuses. Volledig gemist. Heb ze inmiddels keurig alle 12 toegevoegd.

Opgestuurd, met het punt wat ik al maanden geleden op Jouwnav schreef, namelijk internet op je Tomtom. :blush:

Dat moet geen probleem zijn denk ik, met een ingebouwde SIM kaart...mobieltjes hebben niet zo'n groot scherm als de breedbeeld navigatie...ze hebben een touchscreen, dus wat wil je nog meer. :wink:

Internet op de TomTom zou idd weinig problemen moeten opleveren aangezien de connectiviteit er al is; alleen de browser nog niet. Een idee dat mezelf te binnen schoot was dat een navigatiesysteem als een soort WiFi distributiepunt zou kunnen dienen.

Internet op de TomTom zou idd weinig problemen moeten opleveren aangezien de connectiviteit er al is; alleen de browser nog niet. Een idee dat mezelf te binnen schoot was dat een navigatiesysteem als een soort WiFi distributiepunt zou kunnen dienen.

Aan welke browser denk je dan? (ik weet misschien wel een aardige, indien mogelijk) . :blush:

Voor mij ook (betaalbaar) internet hoor.

Ik kan trouwens geen andere functies bedenken die ik aan mijn wensen wil toevoegen.

Ik zat meer te denken aan >>DEZE<< (Het toestel draait op Meamo 5, het nieuwe op Linux gebaseerde besturingssysteem van Nokia) .

Maar als ik (als TT zijnde) moest kiezen, tussen de browser of de Navteqkaartjes, begrijp je wel wat ik

zou nemen (daarmee,het enige en beste apparaat om van A naar B te komen) wat al eerder ter sprake is gekomen.

Dat internetten, doe ik wel ergens anders op. :blush:

Maar als ik (als TT zijnde) moest kiezen, tussen de browser of de Navteqkaartjes, begrijp je wel wat ik

zou nemen.

Dat zal er dus nooooit komen.

Het zou zoveel betekenen als een toegeving dat de (eigen) TeleAtlas kaarten minderwaardig zijn tov de Navteqkaarten. Ze hebben heus geen kaartenmakersbedrijf overgenomen om daarna de deur open te zetten naar de concurrentie. Elke Navteq Kaart die op een TomTom terechtkomt, is (in principe) een kaart die ze zelf minder verkopen.

Wat ze w

Ik ben gegaan voor Back to Basic -alleen navigatie- met als enige toevoeging juiste real time kaart- en verkeersinformatie..

Edited by XC70

Dat zal er dus nooooit komen.

Het zou zoveel betekenen als een toegeving dat de (eigen) TeleAtlas kaarten minderwaardig zijn tov de Navteqkaarten. Ze hebben heus geen kaartenmakersbedrijf overgenomen om daarna de deur open te zetten naar de concurrentie. Elke Navteq Kaart die op een TomTom terechtkomt, is (in principe) een kaart die ze zelf minder verkopen.

Wat ze w

Ssamen, krijg je dus altijd een betere dekking.

Misschien iets voor de kaartfanaten.

Maar met de wetenschap dat de aankoop van kaarten een dure aangelegenheid is, zie ik dubbele ''aankoop :blush: '' ervan echter niet massaal toegepast worden.

Ik zelf zou met het extra bedrag dat ik aan een tweede kaart besteed, liever met een nog grotere regelmaat de nieuwste kaart aankopen. Op die manier heb je m.i. m

Misschien iets voor de kaartfanaten.

Maar met de wetenschap dat de aankoop van kaarten een dure aangelegenheid is, zie ik dubbele ''aankoop :wink: '' ervan echter niet massaal toegepast worden.

Ik zelf zou met het extra bedrag dat ik aan een tweede kaart besteed, liever met een nog grotere regelmaat de nieuwste kaart aankopen. Op die manier heb je m.i. m

Ik was nog vergeten toe te voegen dat je ook nog met een TT zou moeten kunnen bellen (dus zonder een andere telefoon erbij)...nu heb ik beiden los, maar ik heb niet zulke beste ervaringen met dat Bleutooth gedoe, pakt lang niet alle telefoons bij het weer instappen en moet je hem weer opnieuw aanmelden. :wink:

En zoals we al opmerkten....de SIM kaart van Vodafone is al aanwezig.

(ik reken overigens op een flink bedrag van TT op mijn rekening voor dit idee

DE multifunctionele vriend op reis kunnen worden....Navigatie, filemeldingen, Internet, Films afspelen en natuurlijk al MP3.

Die heb ik al. :blush:

Die heb ik al. :blush:

Jahaa...met een kaart nog uit het stenen tijdperk, met waarschijnlijk nog een Rotonde bij Oudenrijn ? :smile:

En niet zo'n groot scherm als die van een TT XL (Go..enz) :wink:

Jahaa...met een kaart nog uit het stenen tijdperk, met waarschijnlijk nog een Rotonde bij Oudenrijn ? :lol:

En niet zo'n groot scherm als die van een TT XL (Go..enz) :wink:

Ahum... probeer jij eens met jouw v835 naar de Pliniusstrasse te Emsburen (Duitsland) te tjoepen. :blush:

Daarbij heb ik nog Ovi Maps Europa (Navteq) erin zitten.

Tegen je binnenspiegel aanplakken, lost dat probleem van het iets grotere scherm al aardig op.

Heb nog een N97 liggen (groter scherm, maar is niet echt mijn type mobiel dus die gaat er weer uit)

Wat dat betreft, is >>DEZE<< de volgende. :wink:

P.S. nog wat vergeten, kan ook TV kijken (Ned1, Ned3, RTL4, SBS6, MTV en nog ene die,

erbij gekomen is: RTL24 :smile: ) . :wink:

Edited by germ

Bedankt voor alle reacties tot dusver :) .... Begin een goed beeld te vormen waar vraag naar is en wat mankeert aan huidige navigatieoplossingen.

De kaarten-discussie is voor mijn project echter niet van belang gezien deze zich richt op de ontwikkeling van nieuwe situatie bewuste diensten. Tevens is bijv. een browser een goed idee, maar voor mij niet projectwaardig, gezien dit een kwestie is van de software geschikt te maken en mee te leveren.

Richtingen waar ik zelf aan denk:

- Onderling communicerende navigatiesystemen die elkaar waarschuwen (vb. auto op de A2 maakt een noodstop; navigatiesysteem detecteert deze en waarschuwt andere gebruikers op dezelfde route voor een mogelijk ongeval)

- Integratie van sociale netwerken en navigatiesystemen (nog geen concreet voorbeeld)

- Welke mogelijkheden zijn er met navigatiesystemen die verbonden zijn met de auto (motor management, boordcomputer, sensors, etc)?

Wellicht dat jullie nog enkele toevoegingen, gedachtes of idee