Sign in to follow this  
Followers 0
Heisie

Is dit het einde van de losse HDT receiver

18 posts in this topic

Abonnement HDT live NU 7,95

Abonnement Losse HDT receiver 9,95

http://www.tomtom.com/services/service.php?id=2

Gr. heisie

Wat is dit nu weer voor kolder, ze worden steeds gekker daar bij Tomtom. :unknw:

Eerst iedereen een HD traffic receiver verkopen met de belofte dat dat snel in heel Europa zal gaan werken, vervolgens Live introduceren waarbij de HD Trafffic receiver alleen in Nederland blijft werken en nu opeens de HD Traffic los duurder maken dan Live waarbij je veel meer krijgt inclusief HD Traffic in heel Europa???

Dit terwijl de meeste apparaten waarbij HD Traffic verkocht is (730, 930) net een jaar oud zijn !!?! :crazy: :mega_shok:

Ik wist dat het onbetrouwbare ratten zijn bij Tomtom, maar dit slaat echt alles! :angry: :nea:

En dit vond ik dan weer op een faq-pagina:

TomTom HD Traffic Nederland is beschikbaar als doorlopend abonnement voor slechts

@ Sfinxie

Het Abonnemt voor de losse HDT receiver is all vanaf 01-09-2009 verhoogt naar 9,95.

Ik heb volgende vraag aan TomTom support gestelt.

Klant

Hat zojuist een aanbod van TomTom in verband met HDT (Losse receiver) abonnement Via TomTom Home van 7,95.

Als ik dit aanbod wil gebruiken word een bedrag van 9,95 in rekening gebracht. Wat is de juiste abonnement prijs.

Reactie (Jorn M. (NL))

Geachte heer

Het referentienummer voor uw vraag is 090904-010645.

De juiste prijs is euro: 9,96 p/m, voor meer informatie verwijs ik u door naar:

http://www.tomtom.com/services/service.php?id=2

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben ge

@ Sfinxie

Het Abonnemt voor de losse HDT receiver is all vanaf 01-09-2009 verhoogt naar 9,95.

Ik heb volgende vraag aan TomTom support gestelt.

Gr.Heisie

Vreemde prijspolitiek. De live service (inc. HDtraffic) is goedkoper dan de HDtraffic. En als je Live service verlengt wordt de prijs gelijk aan de HDtraffic receiver.

Edited by holyhead

Vreemde prijspolitiek.

Inderdaad een onaardige manier, om van de los verkrijgbare HD T receiver af te komen.

Tja, de HDT receiver moet er kennelijk snel uit. Iedereen (aan de) LIVE.

Bij TOMTOM zijn ze helemaal de weg kwijt, zij hechten geen belang aan service maar zorgen er voor dat je apparatuur al verouderd is al ermee de winkel uitloopt.

Zij hebben totaal geen aandacht voor hun klanten, het enige wat ze interesseert is omzet

Je kan je zelfs afvragen in hoeverre de HDT receiver als langlopend artikel was bedoeld.

De constructie lijkt op Oost-Europees, gezien de afmetingen en uitvoering. Ik had bijna een breekijzer nodig om het uit de 12 v aansluiting te kunnen halen, en een buigijzer om de kabel ergens om heen te buigen. Daarnaast vond ik het ding zelf te groot en te grofstoffelijk. In een auto waar de 12 V aansluiting wat dieper lag, had je toch mooi een probleem.

Eerst was er de ONE XL HDT, daarvan weten we reeds al hoe die aan zijn einde is gekomen/komt. Vervolgens was er de HDT receiver, en die komt kennelijk ook aan zijn endje. HDT moest gewoonweg op de markt worden gekieperd. Ondanks dat de ONE eigenlijk niet goed was geconstrueerd en dan nu de (nog) niet aangekondigde uitfasering van de receiver.

Het is ook mogelijk dat de ontwikkeling van LIVE wat langer heeft geduurd dan oorspronkelijk de bedoeling was en dat HDT er uit is gepeuterd om maar zo snel als mogelijk extra omzetten te cre

Eerst de klanten met de XL HDT in de kou zetten en nu de HDT receiver klanten in de hoek zetten.

Het lijkt mij sterk dat de HDT receiver niet geschikt is voor live services met een prijs van 7,95 zouden de huidige HDT receiver klanten met een GO 7X0 en 9X0 volgens mij best wel naar live overkunnen. Dan zijn wel weer de ONE en XL klanten zijn de dupe.

Vreemde marketing strategie van TT ik denk dat je zo langzamerhand wel van bewuste misleiding van klanten kunt spreken bij TT als zelfs de verschillende webpaginas van TT zichzelf al tegenspreken.

Ze veranderen zelf steeds hun spelregels tijdens het spel.....

Hier nog een reactie van TomTom Customer Care Team

TomTom - HOME prijs

Discussiethread

Reactie (Jorn M. (NL)) 17-09-2009 02:42 NM

Geachte heer

Het referentienummer voor uw vraag is 090904-010645.

Als u een losse HDT receiver heeft dan betaald u 9,95.

U betaald 7,95 als u een x40 series heeft of een XL live dan kunt u dit bestellen als een onderdeel van het gehele Live services pakket.

U heeft in dit geval dus geluk. U betaald 2 euro minder. Dit is dan weer mooi mee genomen.

Met vriendelijke groet,

TomTom Customer Care Team

Alle X20 en X30 eigenaars hebben DUS GEEN GELUK en betalen 2 euro meer.

GR.Heisie

.....

U heeft in dit geval dus geluk. U betaald 2 euro minder. Dit is dan weer mooi mee genomen.

....

Die lui zijn werkelijk van het padje af geschoten (afgeschoten). :unknw:

Dit betekent dat er honderdduizenden gebruikers ff pech hebbe :wink:

Alle X20 en X30 eigenaars hebben DUS GEEN GELUK en betalen 2 euro meer.

Inderdaad.

Ik betwijfel dan ook of ik nog wel HDT wil hebben, zo zomaar kunnen dat ik maar een TMC antenne aanschaf...dan maar minder accurate info, maar dan heb ik i.i.g. nog iets en kost het mij daarna geen cent meer. :sad:

Je bent toch wel gek als je een dure Live koopt, wie weet wat ze volgend jaar weer voor idee

Edited by BramvT

Ik betwijfel dan ook of ik nog wel HDT wil hebben

Ik vertik het. Dan maar geen HD traffic (ik rij zo weinig dat loont toch al niet en op de rest van de live services zit ik ook niet te wachten. Zeer tevreden over mijn 920 met TMC (indien ze tenminste TMC niet om zeep helpen met behulp van kaartupdates :pardon: )

Ik vertik het. Dan maar geen HD traffic (ik rij zo weinig dat loont toch al niet en op de rest van de live services zit ik ook niet te wachten. Zeer tevreden over mijn 920 met TMC (indien ze tenminste TMC niet om zeep helpen met behulp van kaartupdates :pardon: )

Nou hier nog een.

Voor mij is de TMC goed genoeg, Dan blijven maar met een oude kaart rijden.

Maar voorlopig doet de TMC het goed.

Groeten Ron

TomTom heeft het abonnement van de losse HDT receiver weer verlaagt naar 7,95

Gr. Heisie

Hebben ze in ieder geval geluisterd naar wat dit forum er van vindt.

Edited by holyhead