Sign in to follow this  
Followers 0
kombi-force-rotax

Hd traffic abo activeren?

45 posts in this topic

Hallo medeforummers.

Zoals jullie weten ben ik al ff bezig om mijn hd trafficontvanger aan de praat te krijgen wat tot nu toe niet gelukt is.

Nu heb ik een sluw plannetje verzonnen.

Op hun site staat dat je een abo kunt afsluiten die pas in gaat als de maanden die er "gratis" op stonden afgelopen zijn.

Wat heb ik nu gedaan. Ik heb gisteren dus een abo afgesloten via hun site, waar ik mee wilde bereiken dat ze dus eerst die 6 maanden moeten laten op maken, en dan pas het abo dat ik dus gisteren heb afgeloten.

Ik wil dat meteen stop zetten als die 6 maanden die er al op staan verlopen zijn. Kan zijn dat ik dan mss nog 1 maand moet betalen, maar dat vind ik geen punt.

Alles is goed gegaan vwb betalen, ( staat paid achter) alleen hoe activeer ik de hele handel nu. Hij blijft zeggen dat ik geen verbinding heb met de server, wat ik dus door het afsuiten van dat abo wilde opheffen.

Kan het zijn dat ik er niks mee ben opgeschoten of doe ik iets verkeerdt.

Als ik de ontvanger met die nog 6 maanden aansluit is er niks verandert. Krijg nog steeds de melding dat hij geen verbinding kan maken met de server.

Als ik de oude lege ontvanger aansluit moet ik mijn accountgegevens invoeren, waarna ik de melding krijg dat mijn abo verlopen is en ik dus een nieuwe moet afsluiten. Dat heb ik dus al gedaan maar ik twijfel of ik er iets mee opgeschoten ben.

Ik vind het langzaam een spelletje worden om ze via een omweg toch die 6 maanden van die losse ontvanger uit hun zak te trekken. :dirol:

Wie weet wat ik mss fout doe, of moet ik maandag de heren daar in a'dam maar weer eens met een telefoontje verblijden

Ik sta nu denk ik wel een stuk sterker omdat ik een abo heb afgesloten en hun nog niks leveren. Ze moeten volgens mij dan die ontvanger wel aanzetten (incl die 6 maanden die er nog op zitten).

Wie weet raad??

Ps het kan zijn dat ik niet meteen reageer omdat ik zo moet gaan werken en pas vanavond weer thuis ben.

Gr Fred

Edited by kombi-force-rotax

Degene waar TT omvroeg om op te sturen (die van Halfords) en wat movent ook al aangaf, opsturen.

(Dan hou in ieder geval al een goeie tegoed van TT)

De oudere receiver die goed werkte, waarvan het abonnement per 7 september verliep houden,

mee verder pielen tot die het doet (met dat abonnement wat je nu hebt afgesloten) en houd je een stok

achter de deur voor TT voor een tweede (mocht dat ook eventueel niet lukken) .

Edited by germ

Degene waar TT omvroeg om op te sturen (die van Halfords) en wat movent ook al aangaf, opsturen.

(Dan hou in ieder geval al een goeie tegoed van TT)

De oudere receiver die goed werkte, waarvan het abonnement per 7 september verliep houden,

mee verder pielen tot die het doet (met dat abonnement wat je nu hebt afgesloten) en houd je een stok

achter de deur voor TT voor een tweede (mocht dat ook eventueel niet lukken) .

Ze vroegen helemaal niet om de ontvanger op te sturen, maar de TT zelf. Het was trouwens weer zo'n standaard bericht dus ik hecht er weinig waarde aan. :dirol:

Ik ben benieuwd wat er nu verder gebeurt. Vind het eigenlijk wel een leuk spelletje worden nu.

Gr Fred

De vraag uit het andere topic: "Lukt het om een verlopen receiver opnieuw aan de praat te krijgen met een nieuw abonnement", moet dus vooralsnog met Nee beantwoord worden?

Ze vroegen helemaal niet om de ontvanger op te sturen, maar de TT zelf. Het was trouwens weer zo'n standaard bericht dus ik hecht er weinig waarde aan. :wink:

Ik ben benieuwd wat er nu verder gebeurt. Vind het eigenlijk wel een leuk spelletje worden nu.

Gr Fred

Oh... effe verkeerd begrepen, zag wel dat ze om jouw TT vroegen maar later begreep ik eruit,

aangezien je daar weinig trek in had, om dan maar de receiver op te sturen.

Nog een poging:

Ga naar Halford's met jouw 730, de goedwerkende receiver van de 930 (van jouw vrouw, die het ook goed doet

op jouw 730) en die van hun (de Halford's receiver) en zeg dan in de trend van, sorry het is wel een poosje

geleden maar net in gebruik genomen en dat pokkeding van jullie, doet geen ene moer, terwijl ik alles (o.a.TT)

uit de kast heb gehaald (en nog bezig ben) .

Kiijk eens of je een andere hebt voor mij hebt, die het wel doet.

Nu heb ik een sluw plannetje verzonnen.

Op hun site staat dat je een abo kunt afsluiten die pas in gaat als de maanden die er "gratis" op stonden afgelopen zijn.

Wat heb ik nu gedaan. Ik heb gisteren dus een abo afgesloten via hun site, waar ik mee wilde bereiken dat ze dus eerst die 6 maanden moeten laten op maken, en dan pas het abo dat ik dus gisteren heb afgeloten.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je dat kan doen ik kan het niet ontdekken. Heb je dan Home nodig of zoiets.

Ik ben wel nieuwsgierig hoe je dat kan doen ik kan het niet ontdekken. Heb je dan Home nodig of zoiets.

Ja via Tom Tom Home tap blaad 2 Voeg Verkeersinfo; Stemmen; ..... Toe.

Verkeersinfo kiesen en dan Abonnement afsluiten.

Gr.heisie

Ja via Tom Tom Home tap blaad 2 Voeg Verkeersinfo; Stemmen; ..... Toe.

Verkeersinfo kiesen en dan Abonnement afsluiten.

Gr.heisie

Die ken ik maar het ging om het volgende:

Wat heb ik nu gedaan. Ik heb gisteren dus een abo afgesloten via hun site, waar ik mee wilde bereiken dat ze dus eerst die 6 maanden moeten laten op maken, en dan pas het abo dat ik dus gisteren heb afgesloten. Het abbo van zijn oude ontvanger was toch al afgelopen. Hij wilde op de omschreven manier bereiken dat zijn nieuwe ontvanger het ging doen en dat werkte dus niet.

Edited by holyhead

Wat heb ik nu gedaan. Ik heb gisteren dus een abo afgesloten via hun site, waar ik mee wilde bereiken dat ze dus eerst die 6 maanden moeten laten op maken, en dan pas het abo dat ik dus gisteren heb afgesloten. Het abbo van zijn oude ontvanger was toch al afgelopen. Hij wilde op de omschreven manier bereiken dat zijn nieuwe ontvanger het ging doen en dat werkte dus niet.

Dat werkt nog niet, maar als ik maandag bel kunnen hun zien dat ik een abo heb afgeloten zodat ze hem wel aan moeten zetten denk ik zo maar.

Dat is de opzet van het hele verhaal.

Gr Fred

Dat werkt nog niet, maar als ik maandag bel kunnen hun zien dat ik een abo heb afgeloten zodat ze hem wel aan moeten zetten denk ik zo maar.

Dat is de opzet van het hele verhaal.

Gr Fred

Pffff, wat een narigheid allemaal nu met die HDT, Fred. :wink:

Nu weet ik het wel zeker dat ik (voorlopig) maar even met een (2e hands) TMC ga rijden...totdat ze het bij TT weer allemaal op orde hebben. :blink:

Fred,

Ik had hetzelfde idee om mijn onwillige HDT ontvanger aan de praat te krijgen door zo'n abo af te sluiten. Dit heb ik reeds op 26 aug j.l. gedaan en er is inmiddels ook

Fred,

Ik had hetzelfde idee om mijn onwillige HDT ontvanger aan de praat te krijgen door zo'n abo af te sluiten. Dit heb ik reeds op 26 aug j.l. gedaan en er is inmiddels ook

Jij hebt niet goed gelesen

TomTom HD Traffic Nederland is beschikbaar als doorlopend abonnement voor slechts

Ik heb prima gelezen maar ik denk dat we langs elkaar heen zijn aan het praten. Wat mij betreft we wachten rustig af hoe TT dit gaat oplossen.

En dit heb jij ook gelesen

Ook als je abonnement al een tijdje is verlopen (binnen 3 maanden) kun je het abonnement gewoon weer activeren via TomTom HOME. Het HD Traffic abonnement gaat dan weer in op het moment dat wij je order ontvangen.

Dit kan betekenen dat jij binnen 3 maanden geen nieuwe HDT receiver kunt aanmelden bij de Server van TomTom.

Gr.heisie

En dit heb jij ook gelesen

Ook als je abonnement al een tijdje is verlopen (binnen 3 maanden) kun je het abonnement gewoon weer activeren via TomTom HOME. Het HD Traffic abonnement gaat dan weer in op het moment dat wij je order ontvangen.

Dit kan betekenen dat jij binnen 3 maanden geen nieuwe HDT receiver kunt aanmelden bij de Server van TomTom.

Gr.heisie

Nee dit had ik niet gelezen maar ik maar ik heb het probleem ook niet. Het ging mij om het probleem van @ kombi-force-rotax. Dat zou dus de reden kunnen zijn dat de nieuwe ontvanger van kombi-force-rotax niet werkte. Maar ja hij had inmiddels een nieuw abbo afgesloten en er werkt nog steeds niets.

Nee dit had ik niet gelezen maar ik maar ik heb het probleem ook niet. Het ging mij om het probleem van @ kombi-force-rotax. Dat zou dus de reden kunnen zijn dat de nieuwe ontvanger van kombi-force-rotax niet werkte. Maar ja hij had inmiddels een nieuw abbo afgesloten en er werkt nog steeds niets.

Het kan zijn dat ik iets fout heb gedaan of doe, maar een abo dat kunnen ze natuurlijk niet weigeren te activeren.

Per slot van rekening is dat geld in het bakkie voor hun.

Volgens de stautus waar staat "Paid" is dat iig goed gegaan.

Maandag weten we meer.

Gr Fred

Beste leden heb om 19:45 uur een abo afgesloten via TomTomHome voor mein HDT losse receiver.

Die proefperiode was twee dagen verlopen, binnen 20 minuten was hat ik een mail ontvangen en de HDT receiver werkt weer prima.

Fred heb dit mail ook ontvangen.

Hartelijk bedankt! We hebben de goedkeuring voor je betaling ontvangen

Beste xxxxxxxxxx

De betaling van je bestelling is verwerkt door Bibit en is op je afrekening terug te vinden als Bibit BV.

Je kunt de status van de bestelling controleren door op de pagina van je MijnTomTom-account op Mijn bestellingen te klikken. Als je nog niet bent aangemeld, doe je dit door je e-mailadres en wachtwoord op te geven.

Je hebt de volgende items besteld:

Order nummer: xxxxxxxxxx

Hoeveelheid Item Prijs Item Totaal

1 TomTom HD Traffic Nederland abonnement voor de HD Traffic Receiver

Beste leden heb om 19:45 uur een abo afgesloten via TomTomHome voor mein HDT losse receiver.

Die proefperiode was twee dagen verlopen, binnen 20 minuten was hat ik een mail ontvangen en de HDT receiver werkt weer prima.

Fred heb dit mail ook ontvangen.

Hartelijk bedankt! We hebben de goedkeuring voor je betaling ontvangen

Beste xxxxxxxxxx

De betaling van je bestelling is verwerkt door Bibit en is op je afrekening terug te vinden als Bibit BV.

Je kunt de status van de bestelling controleren door op de pagina van je MijnTomTom-account op Mijn bestellingen te klikken. Als je nog niet bent aangemeld, doe je dit door je e-mailadres en wachtwoord op te geven.

Je hebt de volgende items besteld:

Order nummer: xxxxxxxxxx

Hoeveelheid Item Prijs Item Totaal

1 TomTom HD Traffic Nederland abonnement voor de HD Traffic Receiver € 7.95 € 7.95

TOTAAL: € 7.95

Gebruiksinstructies voor HD Traffic

Voer de onderstaande stappen uit om je nieuwe HD Traffic-abonnement te activeren:

1. Schakel je navigatiesysteem in

2. Raak de kaart aan om naar het hoofdmenu te gaan

3. Raak Wijzig voorkeuren aan

4. Raak Mijn TomTom-account aan

5. Meld je aan met je TomTom-account

Gefeliciteerd! Je nieuwe HD Traffic-abonnement is klaar voor gebruik.

TomTom HD Traffic wordt voor een vast bedrag per maand aangeboden als maandelijks abonnement. We zorgen ervoor dat je abonnement pas ingaat op het moment dat je proefperiode (geboden als onderdeel van je aankoop) is verlopen. De maandelijkse abonnementskosten worden elke maand van je creditcard/bankrekening afgeschreven. Bij het plaatsen van je bestelling worden de abonnementskosten voor de eerste maand vooraf in rekening gebracht.

Klik hier voor meer informatie over de algemene voorwaarden van TomTom HD Traffic.

Met vriendelijke groeten,

Het TomTom-team

Gr. heisie

Die mail heb ik ook gehad, maar krijg hem niet aan de praat. Snap er niks van.

Hij blijft zeggen dat ik geen verbinding kan maken met de server, terwijl de oude verlopen ontvanger als melding geeft dat mijn abo is verlopen ( nadat ik de inloggegevens heb ingegeven) en ik die op de site kan verlengen.

Ik begrijp niet helemaal de werkwijze. Ik moet de TT aanzetten met de ontvanger er aan dus. Ik moet zeggen toen hij aan home hing had ik nou niet echt het idee dat er iets opgezet werdt.

Heb ik iets fout gedaan dan???

Snap daar dus niks van :wink:

@ Fred

Dan heb jij voor de nieuwe receiver een Abo afgesloten.

Dat moet Tom Tom maar oplossen.

gr.heisie

Dat was ook mijn opzet. Ik ga maandag wel weer bellen. Heb er alle vertrouwen in.

Wie weet komt het goed.

Die mail heb ik ook gehad, maar krijg hem niet aan de praat. Snap er niks van.

Hij blijft zeggen dat ik geen verbinding kan maken met de server, terwijl de oude verlopen ontvanger als melding geeft dat mijn abo is verlopen ( nadat ik de inloggegevens heb ingegeven) en ik die op de site kan verlengen.

Ik begrijp niet helemaal de werkwijze. Ik moet de TT aanzetten met de ontvanger er aan dus. Ik moet zeggen toen hij aan home hing had ik nou niet echt het idee dat er iets opgezet werdt.

Heb ik iets fout gedaan dan???

Snap daar dus niks van :wink:

Klein vraagje. Als je de oude ontvanger aansluit blijft dan het blauwe lampje op de HDtraffic receiver continu branden, zoja kan je dan bij mijn TomTom account inloggen of is dat onmogelijk

Klein vraagje. Als je de oude ontvanger aansluit blijft dan het blauwe lampje op de HDtraffic receiver continu branden, zoja kan je dan bij mijn TomTom account inloggen of is dat onmogelijk

Dat blauwe lampje blijft idd branden. Ik kan dan inloggen met mijn inlognaam enz. Dan krijg ik te zien dat mijn abo verlopen is en ik die op de site kan vernieuwen. Ik denk dat het niet de bedoeling is dat ik dat nog een keer doe denk ik zo maar.

Met die nieuwe ontvanger krijg ik nog steeds de melding dat hij geen verbinding kan maken met de server. Ik kan daar dus verder helemaal niks.

Gr Fred

Dat blauwe lampje blijft idd branden. Ik kan dan inloggen met mijn inlognaam enz. Dan krijg ik te zien dat mijn abo verlopen is en ik die op de site kan vernieuwen. Ik denk dat het niet de bedoeling is dat ik dat nog een keer doe denk ik zo maar.

Met die nieuwe ontvanger krijg ik nog steeds de melding dat hij geen verbinding kan maken met de server. Ik kan daar dus verder helemaal niks.

Gr Fred

Nee ik was nieuwsgierig of je met de oude verbinding kreeg met de server en dat heb je dus. Dus het weer kan je dan ook opvragen als het goed is.